TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Prelude-Accord (BA/BB,CE) => Konuyu başlatan: eXLoRD - Temmuz 23, 2012, 04:12:50 ÖS
-
2003-2004 model arası 2.4 accor almayı düşünüyorum daha önce hiç otomatik veya tiptronik araç kullanmadım bu accordlardaki
P-R-N-D(+/-)-D3 şeklinde konumlar var bu D(+/-) ve D3 ün işlevleri ve kullanımları nasıldır bunu açıklayabilirmisiniz?
-
ben 1,5sene oldu alalı 2,4 ün motorunu otomatik şanzuman törpülesede gayet uyumlu çalışıyorlar vites geçişlerini hissetmezsin bile
P Park
R geri
N Boş
D ( otomatik beş ileri)
D3 (otomatik 3 ileri rampa çıkarken veya inerken kompresöre bindirip daha az fren kullanmak için de kullanılabilir)
D de iken vites topuzunu kendine doğru çekersen manuel moda geçer ve göstergede kaçıncı vitesde olduğun yazar ileri veya geri vites küçültüp artırabilirsiniz ancak hız değerlerinize göre manuel kendinden 1 gecebilir veya hızınıza bağlı olarak 1 üst vitese geçmeyebilir ancak manuelde araç daha fazla devir çeviriyor 90 D de iken 2bin rmp ise 90 manuelde 2,150 rmp falan oluyor
-
Biraz bağlantılı olduğu için burada sormak istedim.
Hızım 90-100km civarı, manuelde çabuk hızlanmak için 3 ten 2 ye attım. 2 ye geçmedi ancak göstergede 2 işareti 3 defa yanıp söndü gösterge tekrar 3 rakamına geri dönüş yaptı. Başınıza geldi mi hiç ? Normal bir durum mu ? Sanırım şanzumanı korumak için geçişi yapmadı. Ancak 2 de 120 km ye kadar aracın hızlandığını duymuştum.
-
koruma amaçlı olabilir zira ben hiç denemedim 2de 120ye yakın yapıyor benimde bildiğim ama manuel kullandığımda hiç denemedim bi ara unutmazsam denerim ancak 130-140 arası d den D3 kısa soluklu sollamalarda çekmiştim size tavsiyem fazla vitesle oynamamak bir otomatil şanzumancı abim öyle söylemişti zırt pırt manuel otomatik yaptırmamak lazımmış
-
vites küçültürken bir önceki vitesin maksimum 5000-5500 devrine denk gelmeniz gerekmektedir aksi takdirde vites küçültmez ve geçmeye çalıştıgınız vitesin numarası yanıp söner..kapışmalarda tiptronik kullanımda vites yükseltirken bunlara dikkat etmek o ralliyi kazanmanızı sağlar.))
-
arkadaşlar mesela bir araçla kalkış yapacağınız zaman siz vitesin hangi konumunu kullanıyosunuz ben genelde D de kalkıyorum bence bu şekilde daha iyi hızlanıyo gibi...
-
rollıng denemesınde nasl bı yol ızlememız lazm, mesela trıpte 2ncı vıteste bastık manuel olarak kendımızmı atalm yksa basar basmaz D'ye mı çekelm..?