TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Honda Hakkında => Konuyu başlatan: metinh - Temmuz 04, 2012, 08:06:11 ÖÖ
-
Selam arkadaşlar ben çok kafama takılan bir soruyu anket olarak soruyorum, motorda tekleme ve stop etme sorunlarıyla karşılaşan arkadaşlarımız bihayli çok, biriside benim. Servisler 45 amper öneriyor bir türlü anlam veremiyorum, araçların eski modelleri 45 ampere göre üretilmiş fakat araçta ekstra devamlı akım çeken (16 amper olarak öğrendiğim ) lpg sistemi takılınca aracın düzeni alt üst oluyor, Gaz kelebeğini temizletenler, subap ayarı yaptıranlar, map sensörünü değiştirenler var, çok yüksek meblağlarda buji, buji kabloları alan arkadaşlarımız var, 60 amper akü taktırıpta sorun yaşayan varsa anlatırsa sevinirim, şarj dinamosunu bozan sık sık sigortaları atan var ise bizimle paylaşırsa sevinirim. anket şekillendikçe bişeyler anlamaya dilimin döndüğü kadarda anlatmaya çalışacağım. Ankete oyları ve yorumlarıyla katılacak arkadaşlara şimdiden teşekürler.
Selamlar
-
Arkadaşım.... 45 Amper akü kullanıyorum doğal olarak... zaten başka bir seçenek yok, aracın akü yuvasına tadilat yapacan ama nasıl çok sıkıntı yani... Ayrıca 3 yıllık akü var aracın üstünde yani aküyü takalı 3 yıl oldu ve de aracım LPG li...
sizin yukarıda bahsettiğiniz dertlerin hiçbirisiyle Allah a şükür karşılaşmadım ve de Rabbim kimseyi karşılaştırmasın....
Ama az buçuk bildiğim kadarı ile sağlıklı bir akünün amperiyle doğrudan alakalı olduğunu düşünmüyorum, araçta ses donanımı, extra halojen sis vs var ise durum başka ama...
LPG li aracın aküsünün normalinden biraz fazla amperli takılmasının sebebi bildiğim ve yıllarca uğraştığım kadarı ile; malum kuş serisi ve renolar karbüratörlü ve de LPG ile sabahları ilk çalıştırmak çoğunda sıkıntıdır, gıy gıy gıy marş çevirmekle geçer zamanın çoğu, işte bu yüzden tırt olmasın diye daha yüksek amperli akü takılır bu tip araçlara... 60 ise 72 lik mesela...
walla benim bilgim görgüm bundan ibaret....
-
Selamlar kayacı arkadaşım 60 amperlik aynı boyutta aküler mevcut marka vermeye gerek yok ama akü satıcılarında var tadilat yaptırmak yanlış olur zaten ama çok problemle karşılaşan arkadaşlar zamanla akünün bomesinin düşmesindende kaynaklanabilir ama yeni aküde bile klimayı devreye alınca aracın çekişinde düşme oluyor, ateşleme sistemine giden akımın düşmesinden kaynaklanacağı oto elektrikçisi bir arkadaş önerdi, Allah kimseyi karşılaştırmasın ama başa gelince çekilecek mecbur ben çok masraf yapmış değilim ama lpgciye gittim rolanti yükselttiler, motorcuya gittim gaz kelebeğinin altından rolanti yükselttiler olmadı, elektrikçide 60 amperlik akü ile paralel bağlandığında rolantinin sabitlendiğini gördüm, niyetim 60 amperlik akü ile yola devam etmek arızalar son bulur ümidindeyim, selamlar
-
60 amper aynı kü mevcut mutlu akü taktırdım ben. 1.4 is sedan. 45 lık taktırma yetmıyor.
-
60 amper aynı kü mevcut mutlu akü taktırdım ben. 1.4 is sedan. 45 lık taktırma yetmıyor.
Niyetim 60 lık taktırmak ama kimileri biyerlerini yakar falan elektrik aksamına zarar verir demesi kafamı karıştırdı onun için görüşlerinizi almak istedim teşekkürler.
-
Merhabalar,
Benimde aracımda 60 amper akü mevcut yaklaşık olarak 3 yıldır kullanıyorum herhangi bir soruna neden olmadı. 45 amperlik akü de sorunlar yaşamıştım. Bu arada aracım lpg'li ve kayda değer ses tesisatına sahip. 45 amper akü varken lpg yoktu teybi 10dk dinlesem aracı çalıştırıp şarj etmek zorunda kalıyordum ama şimdi tesisat olduğu halde 1 saat normal seviyede dinlesem bile sorun olmuyor. Honda da yuasa marka 45 amper akü orijinal üründür. Fakat performansı (hem ömür hem fiyat hemde yeterlilik) Honda ya yakışır cinsten değildir bence. Bu sebepten herhangi bir tadilat yaptırmadan Mutlu akünün Gümüş 60 amper aküsünü taktırdım. O gün bu gün rahatım :)
-
Evet arkadaşlar, küçük bir düzeltme yapalım.... ben 3 yıl önce Eskişehir de dere tepe düz gittim ve 60 lık aradım ama maalesef ince (slim) ya da japon olarak bilinen akü tipinin 60 amperliği yok idi... oysa var mış .. . . forum sayseinde öğrenmiş olduk....
ayrıca bu konu benzeri bir konu önceden açılmış, oldukça yararlı paylaşımlar var...
emeği geçen tüm dostlara selamlar...
eeee aki bitince biz de bulacax bir 60 lık (20 lira fazla vercex ama değecek umarım)
http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/45_ah_aku_yerine_60_ah_aku_takilabilirmi-t15100.0.html
-
Ürün de bu... ilk bakışta denk geldi...
piyasada nakit ya da KK na taksitle 120 - 130 TL ye bulabilirisniz (eski aküyü vermek şartı ile)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-mutlu-oto-aku-silver-12v-60-amper-79975056/detay
-
Bende aracı alalı bir ay oldu, ilk günlerde sıkıntı yoktu, son günlerde sabah ilk çalıştırmada biraz gidip vites değiştirme esnasında debriyaja basınca aşırı rolanti düşmesi veya stop etme ve bir süre kullanımdan sonra normale dönsede ışıklarda veya sabit bekleme esnasında rolantide dengesizlik olmaya başladı, elektrikçide sorunun aküde olabileceğini ısrarla sormam sayesinde 60 amperlik aküyü paralel bağlatınca rolantinin normale döndüğünü görmem işime geldi aracın motoruna sübabına dalsak, ateşleme sistemleriyle uğraşsak epey bir masraf açacaktı ucuz atlattım. Kimsenin başına gelmez umarım yorumlarınız için teşekkürler.
-
Malesef arkadaşlar çözüm bulamadık servise gidip gerçek uzmanına tamir ettirmek en güzeli aküden kaynaklanmadığını öğrendik. farklı bişey ama ne ise servis çözer umarım.
-
önceki aküm 60 amperdi bi sorunla karşılaşmadım şimdi ise yaklaşık 1 ay önce yuasa 45 amper taktırdım yine sorun yok şimdilik... sizin sorununuz aküden değil zaten tekleme lpg de ise enjektörlerden olabilir rolanti ise rolanti motoru boğaz temizlenip adaptasyon yapılınca çözülürü diye tahmin ediyorum
-
önceki aküm 60 amperdi bi sorunla karşılaşmadım şimdi ise yaklaşık 1 ay önce yuasa 45 amper taktırdım yine sorun yok şimdilik... sizin sorununuz aküden değil zaten tekleme lpg de ise enjektörlerden olabilir rolanti ise rolanti motoru boğaz temizlenip adaptasyon yapılınca çözülürü diye tahmin ediyorum
Teşekkürler dostum aküden olmadığı kesinleşti boğaz kelebeği temizliği yaptırdım ama netice yine aynı servise gitme fırsatım olmadı il dışına çıkamıyorum ama dün yine dediğiniz gibi akü değiştirmem gerekip gerekmediğini öğrenmek için elektrikçiye gittim ölçüm yapıldı akünün şarjıda akımıda normal çıktı, sorunu öğrenmek için değişik ustalara gittim nafile yine sonuç alamadım, internette araştırıken çözümü buldum sanırım emme manifoldu contasının yanık olduğunu başka bir arkadaşın yazdıklarından yola çıkarak kısa süreli bir testten sonra anladım, emme manifoldu contasının olduğu kısma yağ damlatıp motoru çalıştırınca yağı emdiğini gördüm bu gün parçacıları gezdim malesef conta bulunan bir yer bulamadım, geçici bir yöntem uygulamak için kutusunda 300 dereceye dayanıklı olduğu yazan sıvı conta aldım emme manifoldunun hava alan kısmına sıktım motoru çalıştırdım sıvı contanın bir kısmını döktüğüm yerden manifolt ile emildiğini gördüm, motoru stop edip eksilen kısma yine sıvı contadan döktüm, o şekilde contanın donması için beklemeye aldım yarın gündüz sonucu yazacağım umarım geçicide olsa motordaki soğukken stop etme ve sıcakken rolantideki dengesizlik yok olurda bende rahatlarım, olmasa bile contanın değişmesi gerktiği belli her halükarda değişecek ama sorunda ortadan kalkarsa sevineceğim tabi, Selamlar
-
Sıvı contayı dökmeden önce balata spreyiyle güzelce hava alan kısma temizlikte yaptım tabi.
-
Ne yaptıksa kar etmedi malesef çözümü rolantiyi yükseltme vidasından artırmakta bulduk rolantideki oynama azaldı rolanti bazan 1500 lere çıkıyor ama stop edecek dereceye düşmüyor hafif bir oynama var ışıklarda beklerkende 900 lere kadar iniyor bir vidayı sıkmayı gerektiren bir iş için çok çaba harcadık düzeldi sayılır bu boğaz kelebeği ayarından sonra son bir daha lpg ayarı yaptıracağım umarım tam düzene girer selamlar
-
selamlar sorun çözüldü arkadaşlar akünün sağlam olduğunu öğrendik başına gelen ve gelebilecek arkadaşlar dikkat etmemiz gereken en önemli konu aracaın sübap ayarını sanayide işi bilen bir ustaya yaptırdım kelebeğide tamizledi sorun tamamen hallolduğu gibi aracın çekişide arttı gaza hafif dokundumu yetiyor, kayseriden dönüşte gaza tam basmadığım halde arka koltukta oturan oğlum baba 180 le gittiğinin farkındamısın diye seslendi, son gazla 170 i zor görmüştüm burda birçok motorcuyada gittim lpg ciyede elektrikçiyede motorcunun biri yapamadığı için olsa gerek bu kronik sorun hondalarda hep oluyor 5 milyar harcasan düzelmez demişti ve çok moralim bozulmuştu, arabayı satmayı bile düşündüm ama arıza yapılmasa kime satacaksın alacak adam bizi anar dedim, önce ustayı değişmek gerekiyormuş, işi bilene layığı ile yapana helal olsun ...
-
Ben 60 amper kullanıyorum...
-
Voltaj sabit kaldıkça, kaynak tarafından sunulan amperajın yüksekliği fayda sağlar. Tek sorun tam şarj süresinin uzaması olabilir oda 45 ile 60 amper arasında pek bir fark yaratmaz. Yani 60 amper akü kullanmanın zararı olmadığı gibi faydası vardır diyebiliriz. Eğer araca ekstra takılan donanımlar güç tüketiyorsa, akünün amperajının yükseltilmesi ihtiyaç olabilir. Fakat Honda marka araçlarda akü konulacak bölgenin kısıtlı ve küçük olmasından dolayı sanırım en fazla 60 amper akü sığabiliyor. Eğer daha büyük ve yüksek amper akü gerekli ise (örneğin çok güçlü bir ses sistemimiz varsa) akümülatör bagaj içine taşınarak yüksek amperli akü kullanılabilir.
İNŞALLAH İŞİNE YARAR..:D
-
Slm bendeki 1.4 is de 60 amper mutlu koydum ..akunun tabanindaki fazla kenara dogru cikan pilastikler keserek tam yerine oturtmayi basardim..ama calismasi ayni degisen yok ...akuyu sarj etmeside normal aracin.
-
burada benim seçeneğim yok ama <783^2
12 v 55ah benimkide >=ok