TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: nisay - Temmuz 02, 2012, 03:55:33 ÖS
-
Aracım manuel vites. Bundan öncekilerde öyleydi. ilerleyen dönemlerde araç değişikliği yapmam söz konusu olursa eşimin vites olayını tam olarak kavrayamaması sebebiyle otomatiğe yöneleceğim sanırım.
Manuel vitesten otomatik vitese geçenlerin tecrübelerini merak ediyorum.
-
Büyük rahatlık :D
-
benim aracım düz vites ve otomatik araç kullandım mercedes, passat, accent, polo, megane, ve şimdi aklımda kalmayan bir çok markanın otomatik modellerini kullandım, eğer siz aracınıza agresif kullanmayı istiyorsanız manuel vitesli olacak, yok ben aracıma sakin binerim derseniz otomatik almak daha konforlu ve rahat.
-
aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve yine düz vites araç almayı planlıyorum.
-
ben oldum olası otomatiği kullanamıyorum belki rahatlık var ama arada bi agresif kullanmak istesen otomatikte bunu yapamasın ama bayanlar için ideal bu arada aradaki yakıt miktarı azımcanki bi rakam deyil
-
Benim ilk aracım olduğu için otomatiğin büyük kolaylık olduğunu söylemem pek birşey ifade etmez, ama aynı durum 15 senelik şoför olan abim için de geçerliyse o zaman bunda bir haklılık payı vardır. Sürekli katılım yapan, her ışıkta katılım moduna giren biri değilseniz manuel ve otomatik şanzıman arasındaki performans farkı sizin için hissedilir dahi olmaz. Hele ki kick down veya spor modu gibi bu ihtiyaca dahi cevap veren bir özelliğe sahip bir aracınız olursa böyle bir fark da kalmaz.
-
Aracım manuel vites. Bundan öncekilerde öyleydi. ilerleyen dönemlerde araç değişikliği yapmam söz konusu olursa eşimin vites olayını tam olarak kavrayamaması sebebiyle otomatiğe yöneleceğim sanırım.
Manuel vitesten otomatik vitese geçenlerin tecrübelerini merak ediyorum.
Otomatik tamamen rahatlık.
Yazın dondurma yiyerek araç kullanmanın keyfine değer biçilmez :)
Otomatik araç biraz daha güçlü olmalı diye düşünüyorum.
Örneğin 1.4 düz araçtan geçiş yapılacak ise otomatik araç 1.6 olmalı gibi. Bu fark aradaki performans düşüklüğünü tolere etmesi için ;)
Onun dışında otomatik araç manuel kullanıma da imkan vermeli. fd6 daki f1 tipi gibi.
Çünkü bazen hızlı sollama için manuele almak gerekiyor.
-
çok büyük rahatlık agresif kullanım filan alakası yok vtec2 d1 d2 d3 var fd6 da ise s modunda aldığınızda istediğiniz devirde atarsınız vitesinizi f1 sayesinde
-
bu 4. arabam ilk 2si manueldi yakıt falan filan agresiflik dediğiniz tabirde ok ama otomatiğe geçtiğimden beri çok rahat ettim heleki istanbul trafiğinde 10 numara oluyor.arabayı satıp başka alıcak olsam gene otomatik alırım...
-
Manuelden otomatike geçenler dünya varmış diyor.
Acaba otomatikten manuele geçenlerde aynı şeyi düşünüyor mu ? Merak ediyorum.
Ancak şu gerçekki katılımdan katılıma koşanların otomatike bence gereksinimleri yok.
-
kesinlikle çok rahatlık uzun yol olsun ş içi olsun ikisini de işimiz gereği kullanıyoruz ama geçtiğimiz hafta arkadaşımla peşpeşe tatile gittik yakıt olarak da aşırı bi fark yok 160 kuruş ben 145 kuruş o yaktı km başına lpg var ikisi de fd6 manuel ile otm.bence değer o rahatlığa zevk için de olsa devamlı gazlamak da biyere kadar diyorum ben. üstelik otm araçta devir daha güzel 155te 3 bin devirde 5. vites.arkadaşımda 4 bine yakın oluyor aynı hız
-
valla fd6 manuel kullanıyorum, 6 gün önce kuzenime 99 ies otomatik aldık, dün yaklaşık 400 km yol yaptım otomatikle, ben agresif kullanıma hastayım kesinlikle otomatik almam Isparta büyük şehir olmadan :) çünkü beni yormuyo şu an için manuel... kullanamadım bi türlü otomatiği hep konvoy arkasında kaldım...
-
agresif lik dersen f1 sanzıman alcn yada sporta alcn kulakları kapatcn asfaltı parcalycn :)unutmadan s modunda parcalarken yedekte benzin almayıda unutma yoksa tenha bi yerde biterse kur kuş parcalar alim allah
-
ben otomatikten manuele geçtimi araba sürmek varmış dedim :) daha keyifli ama yorgun olduğumda ya da trafikte otomatiği özlüyorum, kafan rahat oluyor o zaman bas gitsin
-
2010 a4 oto. kullandım.bunun dışında suberp ,97 polo gibi araçlardada az çok tecrübe ettim.mootr güçlüyse tolere edebiliyor şanzımanı.ama oto. şanzımanlar nazik oluyor kim ne derse desin.ama s moda atıp yürümek ve kick down keyfi bir başka :D
-
manuel candır can :) çok otomatik araç kullandım.. tamam rahatlığına dicek sözüm yok.. ama manuel çok çok daha zevk veriyor :) Adana'da çok trafik yok otomatik manuel bi fark etmiyor..
40 yaşından sonra otomatik düşünebilirim. :)
-
manuel candır can :) çok otomatik araç kullandım.. tamam rahatlığına dicek sözüm yok.. ama manuel çok çok daha zevk veriyor :) Adana'da çok trafik yok otomatik manuel bi fark etmiyor..
40 yaşından sonra otomatik düşünebilirim. :)
kardeşim oto. güzel ama yaw :D
-
kardeşim güzel cidden çok rahat :) ama burda bir İstanbul gibi trafik yok.. çok zorlamıyor manuelde..
tamamen renk zevk meselesi :D yaşım geçince kesinlikle otomatiğe geçerim ama :)
-
benim fd6 düz vites, eşimin corsası otomatik. şehir içinde büyük kolaylık, dondurmanın yanında çay, çekirdek de yapabiliyorsunuz :D
nihayetinde araçlarımızı %90 A noktasından B noktasına gitmek için kullandığımızdan rahat yolculuk iyidir :)
-
Bencede otomatik artık yeni araçlar da kullanılan otomatikler yakıt performans olarak manuele yaklaştı hatta bazı otomatikler daha ekonomik ve performans veriyor dsg gibi.
-
Bencede otomatik artık yeni araçlar da kullanılan otomatikler yakıt performans olarak manuele yaklaştı hatta bazı otomatikler daha ekonomik ve performans veriyor dsg gibi.
Otomatik, tiptronik, f1 vs güzel de itiraf etmeliyim bazen sıkışık trafikte araya girmek için 2 vites birden düşürmek gerekiyor bunu otomatikte manuel kadar hızlı yapamıyorsun doğal olarak. Gördüğüm tek olumsuz taraf bu.
Bu arada DSG iyi güzel de, Honda da yok ki.
-
Ben manuel aracı daha çok seviyorum bana daha fazla haz veriyor fakat bende eşimden dolayı sanırım geçebilirim otomatiğe ama geçicem araç fk2 1.8 ivtec olur çünkü triptronik. Yani hem hanım mutlu olur hem ben gibi geliyor bana ;)
-
otomatik her zamam rahat be kardeşim.... hele ki o aracı eşin de kullanıyorsa, otomatiği icat eden adamı daha bir seviyorsun....
ayrıca kalabalık trafikte dur kalk vs debriyaja basmaktan sol ayağım uyuşma yapardı eskidendi . . .
şimdi sol ayak tatile gireli epey tembelleşti... arada bir normal araca binince afallıyorum, ya bunun otomatiği yok muydu, nedne düzünü aldınız gibisinden buz gibi espiriler yaparaktan ortamdaki gerginliği yumşatmaya çalışıyorum falan...
ha bu arada otomatik biraz çok yakar... Dert değil yaksın arkadaş.... Honda nın yaktığı yediği içtiği helallllll . . .
-
Bu iş tercih meselesidir. Herkese hitap şekli başkadır. Mesela benim hanımda araç kulanıyor onun unosu var. Satıp sana otomatik bir araba alalım diyorum, yok bee debriyajsız arabamı olurmuş sürdüğüm arabanın vitesini ben değiştirmeliyim diyor:) Bizim buralarda pek trafik yok hatta hiç yok diyebilirim. Yani otomatiğin cok bir anlamı yok. Ben otomatikte kulandım şu an manuel vtec2 sahibiyim. Bana sorarsanız kesinlikle manuel derim. Canım istediğinde gezintide 4. vites 1000 devir sağ şeritte tır tır gidebilmeliyim.İllaki otomatik olacaksada triptonik olmalı bence.
-
manuel araç kullanırken bile bir an evvel 5'i bulayım sonra hiç uğraşmayayım diyordum. :)
-
Aslında hem memnunum hemde değilim şehir içinde memnunum ancak performans konusunda pek memnun değilim ne yaparsan yap manuelin keyfine yetişemiyor ancak şehir içinde büyük rahatlık. Şehir içinde asla manueli aramadım aramamda.
-
sehir içindede şehir dışındada büyük rahatlık s modu manueli azda olsa aratmyr bence
Aslında hem memnunum hemde değilim şehir içinde memnunum ancak performans konusunda pek memnun değilim ne yaparsan yap manuelin keyfine yetişemiyor ancak şehir içinde büyük rahatlık. Şehir içinde asla manueli aramadım aramamda.
-
s modu civicte bilmemde a4 te tadı damağımda kaldı :D kıymetini bilin s modun kickdownun
-
Lastiği yerinde öttürmek bi başka oluyor ama bunu S modu yapmıyor :D
-
Arkadaşlar zahmet edip yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım.
Cahilliğime verin gerçekten bilmiyorum otomatik viteslerde seyir halindeyken d modundan s moduna veya d modundan boşa alınabiliyor mu ?
-
hepsi oluyor D ve S arası geçişlerde sorun yok gayet normal ancak N ye de alınıyor bişey olmuyor ama pek tavsiye edilmiyor durmadan N ye almak o yüzden yapmıyorum artık önceden yapıyordum giderken D ye bile alıyordum bişey olmuyordu :D
-
honda alıp da otomatiğini seçmemek olmaz! zaten otomatiği sağlam diye alıyor insanlar... kullanırken de satarken de büyük kolaylık olur. kaldı ki altınızdaki vti typer falan değilse siz aradaki farkı hissetmezsiniz bile. canınız gaza basmak isterse alırsınız S'ye kulakçıkları kullanarak vites değiştirirsiniz gene aynada kaybolur pekçok araç. hele büyük şehirde yaşıyorsanız sıkışan bir yolda yaylana yaylana ilerlemenin rahatlığı hiçbirşeyle mukayese edilmez. ek olarak çoğu manuel araçtan daha atak olursunuz trafikte, dur kalkta çoğu sürücü sizden önce kafa sokamaz yolunuza zira onlar kavramayla oyalanırken siz oraya girmiş olacaksınız çoktan. ek olarak herşeyi yapmasını beklediğimiz araçların neden vitesi bize bırakması gerektiği konusu da tartışmalıdır zira modern şanzımanlar artık sürücülerden daha seri davranıyor daha tutarlı yönetiyor torku. artık ferrari bile manuel şanzıman kullanmıyor araçlarında!
-
Benim şöyle bir huyum var Honda olacaksa kesinlikle otomatik olacak.
Çünkü mükemmel vites geçişleri var ve Sport modun da istediğin devri çevirebiliyorsun.
Ama başka marka da; opel vs. olursa kesinlikle manuel derim.
-
hepsi oluyor D ve S arası geçişlerde sorun yok gayet normal ancak N ye de alınıyor bişey olmuyor ama pek tavsiye edilmiyor durmadan N ye almak o yüzden yapmıyorum artık önceden yapıyordum giderken D ye bile alıyordum bişey olmuyordu :D
Benim daha önce Civic'te de D'den S'ye geçiyordu ancak Accord buna izin vermiyor yolda,durmadan vites değiştirme imkanı vermiyor :)
-
eğer subaru wrc mcrae alacaksam asla otomatik almam, fakat civic in bu tip bir araba olmadığına inanıyorum, istanbul trafiğinde sürekli zıplayan hoplayan civic ler görünce hiç yakıştıramıyorum, bence civic şeridinde ve mağrur mağrur ilerlemeli.
-
Bencede otomatik artık yeni araçlar da kullanılan otomatikler yakıt performans olarak manuele yaklaştı hatta bazı otomatikler daha ekonomik ve performans veriyor dsg gibi.
Otomatik, tiptronik, f1 vs güzel de itiraf etmeliyim bazen sıkışık trafikte araya girmek için 2 vites birden düşürmek gerekiyor bunu otomatikte manuel kadar hızlı yapamıyorsun doğal olarak. Gördüğüm tek olumsuz taraf bu.
Bu arada DSG iyi güzel de, Honda da yok ki.
Manuelde debriyaja basıp vitesi değiştirip debriyajdan çekip gaza basmakmı daha hızlı yoksa otomatikte (D-S fark etmez yenilerde her iki modda da kulakçıklar çalışıyor) kulakçığa dokunup gaza basmakmı veya dip gaz yapmakmı daha kısa zaman alır?
-
Bencede otomatik artık yeni araçlar da kullanılan otomatikler yakıt performans olarak manuele yaklaştı hatta bazı otomatikler daha ekonomik ve performans veriyor dsg gibi.
Otomatik, tiptronik, f1 vs güzel de itiraf etmeliyim bazen sıkışık trafikte araya girmek için 2 vites birden düşürmek gerekiyor bunu otomatikte manuel kadar hızlı yapamıyorsun doğal olarak. Gördüğüm tek olumsuz taraf bu.
Bu arada DSG iyi güzel de, Honda da yok ki.
Manuelde debriyaja basıp vitesi değiştirip debriyajdan çekip gaza basmakmı daha hızlı yoksa otomatikte (D-S fark etmez yenilerde her iki modda da kulakçıklar çalışıyor) kulakçığa dokunup gaza basmakmı veya dip gaz yapmakmı daha kısa zaman alır?
Fd6'lar da da D veya S modu fark etmez kulakçık müdahalesi yapılabiliyor,yenilere has bir özellik değil sadece ;)
-
yok o durum makyaj kasayla beraber geldi yanlış hatırlamıyorsam, bir yıl önce de gelmiş olabilir hatam varsa mazur görün... misal bendeki fd6 2008 model ama benimkinde d modunda kulakçıklar pasif, sadece s'de çalışıyor
-
2012 fd6 degişen bir sey yok d de aktif degl
bence honda otomatikle daha bi güzel
yok o durum makyaj kasayla beraber geldi yanlış hatırlamıyorsam, bir yıl önce de gelmiş olabilir hatam varsa mazur görün... misal bendeki fd6 2008 model ama benimkinde d modunda kulakçıklar pasif, sadece s'de çalışıyor
-
yok o durum makyaj kasayla beraber geldi yanlış hatırlamıyorsam, bir yıl önce de gelmiş olabilir hatam varsa mazur görün... misal bendeki fd6 2008 model ama benimkinde d modunda kulakçıklar pasif, sadece s'de çalışıyor
Benimki makyajsız 2008 Elegance'dı ve kullanabiliyordum..
-
2011 elegance'ta otomatik çok rahat
-
Aracım otm 94 si otamatik araç çok rahat yakıtı şehir içi dahil olmak üzere pek bi fark olmuyor şehir içinde kendim kulansam belki daha da fazla yakabilir çünkü benim vites atmayı düşünmediğim yerlerde bile o vites yükseltiyor. ayağınızı gazdan çektiğinizde aracı manuel kadar yavaşlatmıyor şehir içinde bu önemli bence ayrıca 1.6 opel toyota gibi araçları yine 1,6 otm honda geçiyor tecrübeyle sabit. Geçemeyeceğini düşünen birisi ile drag kalktık sonuç tabiki hondam önde bitirdi diğer araç yeni model toyotalardan. O yüzden otm performansından şüphe etmeyin diğer araçlar kadar oluyor en az. Aynı aracın mnueli bırakında daha iyi olsun ama honda bu araçaları zamanında 6 ileri otm yapsaydı şu an o kadar çok dua ederdimki tek istediğim aracıma uygun en az 6 ileri şanzıman.
-
memnun değilim vitesler bitmiyo fd de hele o 3 ve 4 yok mu dağa 4 ü bitiremedim sen düşün artık:D.bide 5 var...:DaHa konforlu ve rahat o başka..:) kısaca
performans OUT
konfor İN
-
şöyle düşün ferrarini yan koltuğuna oturmak mı(otomatik) yoksa şoför koltuğuna oturup sürmek mi(manuel)? nacizane örneğim bu şekildedir :) eğer kontrolu elinde tutmayı sevenlerdenseniz otomatiğe geçince baya bi garipsersiniz. tecrübe ile sabittir.
-
Aracım otm 94 si otamatik araç çok rahat yakıtı şehir içi dahil olmak üzere pek bi fark olmuyor şehir içinde kendim kulansam belki daha da fazla yakabilir çünkü benim vites atmayı düşünmediğim yerlerde bile o vites yükseltiyor. ayağınızı gazdan çektiğinizde aracı manuel kadar yavaşlatmıyor şehir içinde bu önemli bence ayrıca 1.6 opel toyota gibi araçları yine 1,6 otm honda geçiyor tecrübeyle sabit. Geçemeyeceğini düşünen birisi ile drag kalktık sonuç tabiki hondam önde bitirdi diğer araç yeni model toyotalardan. O yüzden otm performansından şüphe etmeyin diğer araçlar kadar oluyor en az. Aynı aracın mnueli bırakında daha iyi olsun ama honda bu araçaları zamanında 6 ileri otm yapsaydı şu an o kadar çok dua ederdimki tek istediğim aracıma uygun en az 6 ileri şanzıman.
hocam si dan ornek verdiğiniz için otomatkle manuel performans fark etmıyor sanmısınız ama sizin arac 136 hp 1.6 araclar arasında honda dısı markalarda pek bulunan bir guc değil haliyle geciyorsunuz ancak hicbir 1.6 otomatk arac manuelini gecemez.. otomatik ieslerin falan manuel corollaya vsye karsı sansı yoktur hele ki sehir ici kalkıs vs izler sadece
-
bunun eski tipte bir düşünce olduğunu düşünüyorum... evet civic için bu doğru ama dünya otomatik vitese geçiyor artık, pahalı araçların manuelini bulamıyorsunuz, ferrari bile artık düz vitesli araç üretmiyor kontrol güçlüğünden mütevellit... kaldı ki modern otomatik şanzımanların manuelden performanslı olduğu ispatlı delilli bir durum oldu artık... bilhassa çift kavramalılar manuellerine 1 küsür sn fark atar oldu... o açıdan otomatik şanzımana karşı olan önyargının yok olmaya mahkum olduğunu düşünüyorum. ama civicin otomatiği konusunda haklısınız mevcut şanzıman manuelinden yavaştır... buna rağmen piyasadaki pekçok manuelden de hızlıdır
-
bunun eski tipte bir düşünce olduğunu düşünüyorum... evet civic için bu doğru ama dünya otomatik vitese geçiyor artık, pahalı araçların manuelini bulamıyorsunuz, ferrari bile artık düz vitesli araç üretmiyor kontrol güçlüğünden mütevellit... kaldı ki modern otomatik şanzımanların manuelden performanslı olduğu ispatlı delilli bir durum oldu artık... bilhassa çift kavramalılar manuellerine 1 küsür sn fark atar oldu... o açıdan otomatik şanzımana karşı olan önyargının yok olmaya mahkum olduğunu düşünüyorum. ama civicin otomatiği konusunda haklısınız mevcut şanzıman manuelinden yavaştır... buna rağmen piyasadaki pekçok manuelden de hızlıdır
bu pek çok manuel içinde fordun çift kavramalı powershiftide var ;)
-
honda alıp da otomatiğini seçmemek olmaz! zaten otomatiği sağlam diye alıyor insanlar... kullanırken de satarken de büyük kolaylık olur. kaldı ki altınızdaki vti typer falan değilse siz aradaki farkı hissetmezsiniz bile. canınız gaza basmak isterse alırsınız S'ye kulakçıkları kullanarak vites değiştirirsiniz gene aynada kaybolur pekçok araç. hele büyük şehirde yaşıyorsanız sıkışan bir yolda yaylana yaylana ilerlemenin rahatlığı hiçbirşeyle mukayese edilmez. ek olarak çoğu manuel araçtan daha atak olursunuz trafikte, dur kalkta çoğu sürücü sizden önce kafa sokamaz yolunuza zira onlar kavramayla oyalanırken siz oraya girmiş olacaksınız çoktan. ek olarak herşeyi yapmasını beklediğimiz araçların neden vitesi bize bırakması gerektiği konusu da tartışmalıdır zira modern şanzımanlar artık sürücülerden daha seri davranıyor daha tutarlı yönetiyor torku. artık ferrari bile manuel şanzıman kullanmıyor araçlarında!
>=ok Daha birşey demeye gerek yok ama konu başlığına uygun biri olarak şunları belirtmek isterim : 18 yıllık İstanbul şoförüyüm, 3 yıldır ilk otomatik olan aracımı kullanıyorum, otomatik kullanmadığım yıllar için hayıflanıyorum. Şimdi üç sayfada birçok arkadaşın dediği gibi İstanbul trafiğindendir diyenleriniz olacak ama alakası yok, sonuçta 15 yıl düz kullanmışım bu trafikte. Benim hayıflandığım performans korkusundan otomatikten uzak durmam. Ama yine herkes gibi hanım yüzünden otomatik aldım ve hiç pişman olmamakla birlikte aksine çok çok memnunum. Debriyaja basana kadar, hangi vitese küçülteyim diyene kadar, vitese uzanana kadar yükleniyorum sağ ayağıma, vitesi en uygun yere küçültüyor ve fırlıyor. İnanmayan arkadaşlarım mutlaka fd6 ot. kullansın. Mutlaka ki manuel daha seridir ama emin olun fd6 otomatik hiç azımsanacak bir otomatik değil.
Not : 2010 Elegance ;
D de kulakçıklar aktif , yükseltip küçültebilirsiniz araç sadece yeri geldiğinde otomatik değiştirir,
S de kulakçıksız da kullanabilirsiniz , Kulakçıklara dokunmadığınız sürece otomatik devam edecektir, D ye göre 2.000 - 2.500 devir fazladır,
S de kulakçığa bir defa dokunduğunuzda manuele geçecektir.