TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: BenKimim - Haziran 12, 2012, 09:57:38 ÖS
-
Arkadaşlar öncelikle hepinizden özür diliyorum. HONDA ve LPG konusu bugüne kadar -Devlet Memuru halime bakmadan- benim de şiddetle karşı çıktığım bir olay idi. Ama Dünyanın en pahalı benzini ile arabaya binmek hakikaten acıtmaya başlamıştı. Utanarak söylüyorum LPG dönüşümü yaptırdım. Ve sizlere hem -tabi eğer doğru ise- bilgi aktarmak, doğruluğu konusunda bilgi almak ve deneyim, bilgi ve fikirlerinizi almak istedim. Arkadaşlar üyesi olduğum bir başka Honda Forum'undan bir arkadaşın verdiği ve de bana açıklaması ile de çok mantıklı gelen açıklamayı aşağıya ekleyeceğim. Sizlerden de konu hakkında yorumlarınızı ve deneyimlerinizi rica edeceğim. Benim aracım henüz 3.000 km de ve tüm direnişlerime rağmen malum benzin fiyatları yüzünden ben de teslim oldum ve de BRC My 11 pipolu sistem dönüşümü yaptırdım. Hangi LPG konusu sürekli kafamı meşgul eden bir konu. Konu hakkında bilgi ve deneyimlerinizi esirgemez iseniz sevinirim.
Not alıntı yaptığım forumu alıntı yapılan kişinin emeğine saygı amacıyla aşağıda vereceğim. Herhangi bir reklem ya da benzeri niyetim yoktur. Bahsi geçen forumdaki nickim stranger0609'dur. Ve bu forumda da henüz yeni bir üyeyim.
ALINTI: http://hondakolik.com/lpg-arizalari/lpg-yi-nereden-alalim/
Arkadaşlar öncelikle sizlere LPG hakkında biraz bilgi vereyim.
Malum o LPG dispenserlarını biz üretiyoruz. Yani işin içindeyim.
Öncelikle 2 tür LPG gazı var. Bunlardan 1.si yer altından doğal olarak çıkan petrol gazı, 2.si ise rafineride üretilen gaz.
Yer altından çıkan gaz ülkemize yurt dışından gemilerle getirilmektedir. Ki bunu da getiren çok fazla firma maalesef yok.
Yabancı dağıtım şirketlerinin yanısıra, Koç Holding markaları olan Aygaz ve Mogaz, Demirören Grubunun markaları olan Milangaz ve Likidgaz yurt dışından tüplerle getirmektedir. Bu işin en büyük oyuncusu hiç şüphesiz ki Demirören grubudur. Öyle ki ülkemizde bir çok dağıtım şirketine ya direkt olarak LPG satar, yada taşımacılığını yapar. Söz konusu tanklara ve gemilere sahip olan çok firma yoktur. Shell, Petrol Ofisi de Milangaz'dan alım yapanlar arasındadır.
Diğer yerli bir çok firma Tüpraş'tan alım yapar. Tüpraş bildiğiniz gibi ham petrolü rafine eden bir rafineri. Bu rafine işlemi sırasında LPG gazı üretimide yapılıyor. Ortaya çıkan gaz bütan ve propan eklenerek zenginleştiriliyor, ardından da kokması için merkaptan eklenir. Aksi takdirde lpg kokusuz bir gazdır. Neyse gelelim sözün özüne.
İthal gazları ile rafineri gaz arasında benzin olduğu gibi oktan farkı vardır. İthal gazlar 93 oktan ve üzeri olarak sınıflandırılırken, rafineri gazların oktanı üretimde 25 oktan olup, sonradan katkılar ile zenginleştirilerek oktan dediğimiz vuruntu oranları ayarlanmaktadır. Zaten rafinerilerde damıtma işlemi sırasında ham petrolün ısıtılması ile ortaya çıkan gazlardan bir tanesidir LPG.
Ayrıca katkılı gazların zararlı olduğu konusunda çelişkili bir çok yorumlar var. Ben aracı enjeksiyonlu olmayan arkadaşlara tavsiye ederim.
Aracın rölantisi bile fark ediyor. Ki Aygaz'ın yada Mogaz'ın katkılı otogazının 10 depodan sonra pistonlardaki temizliği de görülmeye değer. Yani LPG filtresini değiştirmek mi maliyetli yoksa pistonları mı orasını bilemiyorum artık
Ama benim marka sıralamam tercihime göre;
1. Demirören grubu. Yani milangaz veya likidgaz. ikiside aynıdır.
2. Aygaz-mogaz. Bunlarda aynı.
3. Total, BP, Lukoil.
Yerel firmalardan mümkün mertebe almıyorum. İthal yada rafineri olması şansınıza kalmıştır onlarda.
Meramgaz, habaş vs vs...
VE SONRA ŞU YAZI EKLENDİ
Doğru yakıtı kullanıcının kendisi belirler aslında. Her araç ve LPG dönüşüm kiti için ideal bir yakıt vardır. Kimi araç katkılı gazlarda performans ve ekonomi yaparken, kimi araçlar ise yakıt tüketimini artırmakta veya filtre yağlanması gibi sorunlar çıkartabilmektedir. O nedenle öncelikle katkılı mı yoksa katkısız otogaz da mı aracınız daha verimli onu tespit etmelisiniz. Aynı miktardaki LPG ile kat edilen yol ne? Alınan yakıt sonrasında aracınızın rölantisi ve çekişinde bir düşüklük var mı? Ve en önemlisi sıralı sistem araçlar için enjektörler. Enjektörlerinize zarar vermesi halinde yapılan ekonomi tamamen boşa gider. 4 enjektöre ortalama 500 lira verirsek, litresinde çok ufak bir ekonomi yaptığımız yakıtında bir kıymeti olmaz.
Katkısız gazlar, katkılı gazlara göre çok daha fazla tortu ve kurum oluşumuna sebebiyet vermektedir. Aygaz'ın 10 depo testi vardır bu konu ile alakalı. Noter onaylı bir testtir bu. 10 depo sonrasında pistonlardaki tortuların yaklaşık %70 oranda azaldığı görülüyor.
Bu arada İpragaz markasını atlamışım sanırım. İpragaz Hollanda'lı enerji devi olan SHVENERGY isimli bir markaya aittir. Türkiye'de İpragaz ve Bizimgaz markaları ile hizmet vermektedir. Ayrıca Prins ve Landi marka oto lpg dönüşüm sistemlerinin de Türkiye distribütörü İpragaz'dır. Landi ile Landirenzo aynı değil karışıklık olmasın.
İpragaz; Starpet, Termopet ve Soil istasyonları ile protokol imzalamış yada LPG bölümlerini satınalmış detayını tam olarak bilmiyorum. Fakat bundan sonra saydığım istasyonlarda da LPG pompasının gövde kapağına bakın. Sgaz logosu, StarLPG logosu, Termogaz logosu altında bir İpragaz A.Ş. markasıdır yazısı varsa İpragaz istasyonlarındaki aynı kalitedeki otogazı bu markalardan da alabilirsiniz.
Şimdiden teşekkürler...
-
şahsım adına konusuyorum katkısız olsun neresi ucuz verirse oradan alırım.
-
aynen, katkısız olsun gerisi 2. planda. çünkü katkıların enjektörlere zarar verdiğini duymuştum bu çok sıkıntılı bir durum. şahsen full lpg kullanıyorum tasarruflu ve şimdiye kadar bir problem yaşamadım tavsiye ederim...
-
Öncelikle teşekkürler arkadaşlar
Ben BRC dönüşümünü yaptıralı henüz 200 km civarında oldu. Dönüşümü yapan Mocan Otogaz ilk 4 depoyu fullememem gerektiğini, 50 tl civarında almamın uygun olacağını, 4 depodan sonra fulleyerek kullanabileceğimi söyledi. İlk gazımı Total'den almış idim, bugün de Milangaz aldım. Bilmiyorum ne kadar gerçekçi ancak Milangazda çekişi Total'den daha iyiymiş gibi geldi sanki.
-
Burda en ucuzu milangaz o yüzden hep ordan alıyorum demekki iyi gaz mış :)
-
Bir teori katkılı gazların (Aygaz ve kardeşi Mogaz'ın) aslında bahsedildiği gibi kötü/zararlı olmadığını; aslında LPG kullanımına ilk başlanıldığı andan itibaren devamlı katkılı gaz kullanılsa zarardan ziyade yararlı olacağını, ancak daha önce uzun süre diğer gazlar kullanıldı ise bu gazların depo ve diğer gaz aktarım organlarında tortu oluşturacağını katkılı gazın ise temizleme gücü çok yüksek olduğundan bu tortuyu sökerek filreye hücum etmesine neden olacağı için bahsi geçen sıkıntıların vuku bulduğunu söyler. Sizler ne düşünürsünüz bu konuda ya da şöyle soralım lpg dönüşümünü ilk yaptırdığı andan itibaren sürekli aygaz mogaz kullanan var mı?
-
shell lpg reklamını FD6 ile yapıyor :)) dikkatimi çekti buraya yazim dedim..
konuyla alakası yok ama idare edin :)
-
shell lpg reklamını FD6 ile yapıyor :)) dikkatimi çekti buraya yazim dedim..
konuyla alakası yok ama idare edin :)
aynen bende aksam fark ettim ama beğenmediğim nokta dolum noktasını tampona yapmışlar ilk defa bir fd6 da tamponda gördüm dolum noktasını :D
-
ha birde makyajlı kasayı yapsalardı daha bi hoş olurdu :D
-
ha birde makyajlı kasayı yapsalardı daha bi hoş olurdu :D
bencede :D güzel olmuş ama görünce heycanlanıyor insan :))
neyse konuyu pert etmeyelim kardeşim.. ama sırf bu reklam için FD6cılar shell'den alsın ;D
-
ha birde makyajlı kasayı yapsalardı daha bi hoş olurdu :D
bencede :D güzel olmuş ama görünce heycanlanıyor insan :))
neyse konuyu pert etmeyelim kardeşim.. ama sırf bu reklam için FD6cılar shell'den alsın ;D
Bende şimdi gördüm, plakası da FD üstelik :D
-
shell kullanıyorum 3 senedir sıkıntı yasamadım.
-
Bir teori katkılı gazların (Aygaz ve kardeşi Mogaz'ın) aslında bahsedildiği gibi kötü/zararlı olmadığını; aslında LPG kullanımına ilk başlanıldığı andan itibaren devamlı katkılı gaz kullanılsa zarardan ziyade yararlı olacağını, ancak daha önce uzun süre diğer gazlar kullanıldı ise bu gazların depo ve diğer gaz aktarım organlarında tortu oluşturacağını katkılı gazın ise temizleme gücü çok yüksek olduğundan bu tortuyu sökerek filreye hücum etmesine neden olacağı için bahsi geçen sıkıntıların vuku bulduğunu söyler. Sizler ne düşünürsünüz bu konuda ya da şöyle soralım lpg dönüşümünü ilk yaptırdığı andan itibaren sürekli aygaz mogaz kullanan var mı?
bu oyunlara gelkmeyelim arkadaşlar.. ne tortusu ne temizliği? şimdi bu katkılı gaz bizim lpg deposunu mu temizliyorki ordan gelen pisliği filtrelere ve sonrada enjektörlere aktarıyor??? eğer depo temizliği için katkılı gaz alacaksanız almayın çünki katkılıya vereceğiniz fazla para zaten 8-10 yılda deponun değişim maliyetinden fazla olur ve deponun ömrüde zaten 10 yıl.....
eğer katkılı gaz motoru temizliyor ise pislik egzondan atılmıyorda tekrar emme monifolduna oradan enjektöre oradan da filtrelere mi gidiyor? tabi pislik geri gelirken katkılı lpg ninde ileri gitmesi gerekiyorki bunun içinde duble yol lazım :)
enjektörlü araç kullananlara bende tavsiye etmiyorum çünki ben sorun yaşadım forumu araştırırsanız okursunuz...
-
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
-
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
lpg taktırdığı için değil, geçmişte lpgye karşı söylemleri olduğu için utanıyomuş arkadaş.. neyseki doğru yolu bulmuş:) ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin
-
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
lpg taktırdığı için değil, geçmişte lpgye karşı söylemleri olduğu için utanıyomuş arkadaş.. neyseki doğru yolu bulmuş:) ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin
En nefret ettiğim şey tükürdüğümü yalamaktır. Ama hayat bu büyük konuşmamak lazım.
-
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
lpg taktırdın ve utanıyorsun..Allah başka dert keder vermesin nedim :)
lpg taktırdığı için değil, geçmişte lpgye karşı söylemleri olduğu için utanıyomuş arkadaş.. neyseki doğru yolu bulmuş:) ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin
En nefret ettiğim şey tükürdüğümü yalamaktır. Ama hayat bu büyük konuşmamak lazım.
buna tükürdüğünü yalamak denmez kafanızı takmayın insan bilmediğinin düşmanıdır mesela bende hiç kullanmadığım için dizel arabalara soğuk bakıyorum ama belkide kullansam vazgeçemeyeceğim.. inşaallah sorunsuz bir kiti iyi bir yerde montajlattırmışsınızdırda sorun yaşamazsınız..
-
buna tükürdüğünü yalamak denmez kafanızı takmayın insan bilmediğinin düşmanıdır mesela bende hiç kullanmadığım için dizel arabalara soğuk bakıyorum ama belkide kullansam vazgeçemeyeceğim.. inşaallah sorunsuz bir kiti iyi bir yerde montajlattırmışsınızdırda sorun yaşamazsınız..
insan bilmediğinin düşmanıdır...
Ne güzel bir söz.
Teşekkürler.
-
buna tükürdüğünü yalamak denmez kafanızı takmayın insan bilmediğinin düşmanıdır mesela bende hiç kullanmadığım için dizel arabalara soğuk bakıyorum ama belkide kullansam vazgeçemeyeceğim.. inşaallah sorunsuz bir kiti iyi bir yerde montajlattırmışsınızdırda sorun yaşamazsınız..
insan bilmediğinin düşmanıdır...
Ne güzel bir söz.
Teşekkürler.
benim sözüm değil... bildiğim kadarıyla bir hadis meali.... o söylerde yanlış söyler mi
-
shell lpg reklamını FD6 ile yapıyor :)) dikkatimi çekti buraya yazim dedim..
konuyla alakası yok ama idare edin :)
aynen bende aksam fark ettim ama beğenmediğim nokta dolum noktasını tampona yapmışlar ilk defa bir fd6 da tamponda gördüm dolum noktasını :D
Benim fd6'da tamponda ama yanda değil, sağ altta, lastiğin arkasında. :)
-
Gazı alırken yerli firmaları tercih ediyorum. petrol ofisi yabancılara satıldığından beri almıyorum. genelde aygaz ve diğer yerli firmalar tercihimdir. uzun yola çıktığımda önüme gelen her yerli firmadan gaz alırım ve hiç birinde de sorun yaşamadım. yaklaşık 70 000 km dir gazda kullanıyorum kit tartarini ve sadece iki defa filtre değişti. her iki filtre değişiminde de usta filtreleri değişmesek olacakmış tertemiz demişti.
shell, BP, Lukoil gibi firmalardan çok çok çok zorda kalmadıkça asla gaz benzin almam. kit tartarini, araç 2004 civic LS.
-
Gazı alırken yerli firmaları tercih ediyorum. petrol ofisi yabancılara satıldığından beri almıyorum. genelde aygaz ve diğer yerli firmalar tercihimdir. uzun yola çıktığımda önüme gelen her yerli firmadan gaz alırım ve hiç birinde de sorun yaşamadım. yaklaşık 70 000 km dir gazda kullanıyorum kit tartarini ve sadece iki defa filtre değişti. her iki filtre değişiminde de usta filtreleri değişmesek olacakmış tertemiz demişti.
shell, BP, Lukoil gibi firmalardan çok çok çok zorda kalmadıkça asla gaz benzin almam. kit tartarini, araç 2004 civic LS.
yerli tercihine saygı duyuyorum.
bırakalım yerli sermaye kazansın.
ancak aygazı da zorda kalmadıkça tercih etmiyorum yerli olmasına rağmen.
katkılı gaz bizi bozabilir. :)
-
Şehir içinde güvendiğiniz istasyonlardan alın, şehirler arasında mümkün olduğunca almayın.
Şehiriçinde güvenilir, yakıtı iyi istasyon 4-5 denemeden sonra bulunabiliyor. Aracın rölanti sesi vs. yakıtın kalitesini ele veriyor. Menzili uzun olan yakıtlar da var, kısa menzilli yakıtlar da var. Buna da dikkat etmek lazım. Belki bu menzil farkı istasyonların hilelerinden kaynaklanıyor da olabilir. Bazen 40 km'ye varan menzil farkı yaşadığım oldu. Şahsen başka bir açıklama bulamadım.
-
Her gaz alışımda mutlaka km sıfırlarım. araçta scangauge-2 ile sürekli LFT takibi yapıyorum. markaya göre gazların km ve çekiş performansları bende pek farketmiyor.
çeşitli forumlarda yorumları okuyunca insanın gülesi geliyor. falan gazı aldım acayip az yaktı filan markayı aldım az yol yaptı diyen yazıları herkes okuyordur. burada önemli olan marka değil numaratörüyle oynanmamış pompadır. pompası hilesiz istasyondan alırsanız marka çok önemli değil. katkılı gaz diye millet Aygaz dan kaçarken ben almaya devam ettim ve hiç sıkıntı yaşamadım çok şükür.
-
genelde shell veya aygazı tercih ederim.ikisinde de aynı km yol gittim.fakat birinde mogazdan aldığımda 50 km daha az yol yaptım.bence burada istasyonda bir hile vardı.bir dahada oradan almadım.
uzun yolda gaz aldıktan sonra bazen arıza ışığı yanıyor.iki defa başıma geldi.apar topar servise gittim ve fakir yakıt arızası çıkmıştı.
-
fullpet i tek geçerim... hem ucuz hemde bir sıkıntı suana kadar yasamadım 10.000 km yi gecti lpgyi taktırdıgım, bunun yuzde 80 ini fullpetten aldım, hiç bir sıkıntı yasamadım... hatta bir keresinde burdada topic acmıstım, 38,75 lt alan depo, 41 lt almıştı (depo 45 lt) bunun için fullgaranti servisini aradım, adamlar aracı oldugu yerde saga cekmemi soylediler, yarım saat içinde cekici geldi aracı alıp servislerine goturduler, herhangi bir sorun olmadıgını gosterdiler, bende kıllık yapıcam ya, inat ettim,istasyona gittik guvenlik kameralarını incelettirdiler, o saatte benim aracım dolarken,pompanın basınc degerini gosterdiler, adamlar haklı olmasına ragmen istasyon mudurunun cok iyi davranmasına karsılık hataları olmamasına ragmen sırf benım yaklasık yarım gunumu bu işle ugrastıgım için 1 depo da ucretsiz gaz verdiler... daha ne olsun :))
full den sasmam hem evime yakın hem ucuz, birde arac yıkama var ustelik super yıkıyorlar, 1 TL ye, ucretsiz cay corbada var valla herkese tavsiye ederim..
-
bu a ya da b firma bp olur opet olur po olur hepsi iyi ya da hepsi kötü değil.devamlı aynı yerden almakta fayda var geçen hafta ben de burdan doldurdum her zamanki kartal realin yanındaki opetten çıktım gayet güzel gittim içinde de gaz kaldı orda da dolaştım 5 gün ve bitti aldım olması gerekenin katılımı kadar km yaptım. geleceğim gün yine fulledim yakında ora var o da opet burhaniye kipa karşısındaki gebzeye girdim yine bitti gaz ordan aldım tamamen bitmişti yokuş aşağı ayağımı gazdan çekince de gitmiyordu.aynı şekil gittim aynı şekil geldim hız kullanım olarak tek kendim olduğumdan adım gibi eminim bu kadar farketmesi imkansız hava basıyorlar kesin.on gün içinde yine gitcem ama bir daha tövbe ordan almam.burdaki gaz 500 km yapıyor 70liraya da ordaki niye 450de bitiyor.şikayetimi de şimdi opete yazayım sitesinden iyi aklıma geldi unutmuştum.