TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: MerT01__civic - Mayıs 01, 2012, 10:11:29 ÖS
-
yazı tamamen alıntıdır arkadaşlar okuyun yorum sizin :)
"2008 model 1.4 tsi 122 hp Jetta aracım var 50.000 km'de. Aracım park halinde çalışırken ışıklarda durduğumda vs titreme yapıyordu. Servise götürdüm test sürüşünden sonra bakıma aldılar. Aracın pistonlarının bir tanesinde basınç kaybı olduğu söylenilerek motoru sökmek için izin istediler, verdim.
Buraya kadar herhangi bir sorun olmadı. Ancak bana tekrar döndükleri zaman pistonun kırıldığını ve motor içerisinde zarar verdiğini 8 bin TL masraf olduğunu söylediler. Bundan önceki aracım 2001 model Bora idi. Bora gerçekten çok sağlam araçtı 220.000 kmde motor rektifiye görmüştü. Ancak Jetta için aynı şey söz konusu değil.
50.000 kmde araç rektifiye görecek. Servise ettiğim itirazlara rağmen üretim hatası olduğunu kabul etmiyorlar. Ana merkezle görüştük sonuç değişmedi. Motorun tamiri üstüne araç için kesin bir şey söyleyemiyorlar. Başka sorunlarda olabilirmiş ancak motoru tamir etmeden bir şey söyleyemezlermiş.
Bunun neresi doğru! Volkswagen gibi prestij sahibi bir firmanın ürününü kabul etmemesi ve kullanıcıyı mağdur etmesi! şimdi volkswagen araç alacak arkadaşlar tekrar düşünmelerini ve özellikle yeni nesil olan tsi motoru kesinlikle almamalarını öneriyorum!!
Not olarakta şunu söyleyeyim aracımın daha lastikleri değişmedi ancak motor rektifiye gördü."
-
daha önce de 140 lık tsi ların iki üç yazısını okudum net ortamında 55 60 binde blok çatlattığı o ara konuşuluyordu doğruluğunubilmem tartışmaya da girmem.ek olarak dsg şanzumanların belirli km ye gelince 60 70 binde kilitlediği şanzumanı olayını da çok duydum ve okudum.sanırsam bu eskilerinde 05 06 07 de vardı.
-
tsi motorların geleceği hala belirsiz.blok çatlatma olayını en çok insignialarda duyuyorum 1.6 t .
-
tsı motorların hastalığıdır bu piston bükme kırma blok çatlatma.bunun en büyük nedeni soğuk motoru sıkıştırmaktır.(edit:reklam içerikli kelime) önce 5 kasa golfüm vardı bu konuda bayaa bişeyler duymuştum gaz basamaz oldum zaten sorunlu heryeri.bir daha vw kesinlikle almam bi arqaba parası harcadım zaten sorunlarına.küçük motora büyük yük koyarsanız bi yerde patlayacaktır zaten.1.6 aracım 125 hp atmosferik 1.4 araç turbolu 125 hp.1.2 lere de yapıyolar bunu.3500 dvirden önce süpercharger var diye biliyorum o devirden sonra turbo açıyor.küçücük motor hep yük altında baskı altında.ne olacak ki sonu böyle olacak tabiiki de..
-
ciddimisiniz bu piston kırma demekki şehir efsanesi değil baya bir genel sorun .eee 1.4 motora turbo koyarsan çeşitli sorunlarda doğabiliyor.bence araç alırken bir 100.000 km sonrasını düşünmek gerekiyor.benim listedede vardı zamanında leonlar golfler turbolu turbolu :D
-
bende çok duydum.vw kabul etmez sorun olduğunu zaten.5 kasa golflerin genelinde mesela şanzuman sorunu var.prizdirek bilyası.araç bakım gibi 50 bn km de bir başlıyo ötmeye tıkır tıkır.sonra ses çoğalıyor tabi.kabul etmiyorlar kullanıma bakar diyor.şanzumanın bilyasına ben ne yapabilirim ki.dediğim gibi vw bu saatten sonra kesinlikle almam.honda dan sonra tabi sıkılırsam alacğım araç yeni kasa astra 1.3 dizel :)
-
bence opelede uğramayın elektronik sıkıntı çok oluyor duyduğumuz gördüğümüz şeyler hondadan sıkılırsam alacağım 2 marka var .merso yada bmw.
-
dada tam araştırmadım ama tanıdık arkadaş biniyor sport 1.3 dizel ine hb. siyah çok güzel hoşuma gidiyor.6-7 aydır biniyor bildiğim kadarıyla memnun sıkıntısı yok.ilk dizel galia onu alıcam ama tam araştırma yapmam lazım.ama daha hondadan soğumadım :) o iki marka da benim isteğimi karşılamıyor :) mercedes sevmiyorum ama 50-60 yaşından sonra s320 olabilir binerim ama daha var.bmw de hantal soğukken gaz basamıyosun tsı motorlara benziyor sorunları.nazik biraz.yine honda alırım değişmem mercedes bmw ye
-
bizim insanımızla ilgilenmessen memnun etmessen inadına yapıyormuş gibi onu tercih eder, haksızlığa uğrasada körü körüne bağlı kalır kafasına kilidi vurmuştur o adam vw'e biner ne olursa olsun ona zarar verse bile bunları görmez istediğin kadar söyle göster onu tercih eder bunu gören vw hiç bir şekilde memnuniyet vb hataların telafisinde umursamaz bir politika izler her konuda öyle değilmi zaten ?
-
valla dün acarlar ww ye gittik babamla
babamda e270 cdi var 2003 model passat bakalım dedil 2.0 dizel
hep okurdum ww lerın satıs elemanları acaıp ukaladır falan dıye birebir gözümle gördüm.
bu kadar ukala bır satıs elemanı olamaz
babama biraz ufak geldi içi mercedese göre adam ii o zaman mercedesten devam edın gidin e serisi alın dedı
ıstersenız sımdı sıparıs verırız ama 3 4 ay bellı olmaz dıyor zaten satıyor bızım araclarımız elımızde tutmuyoruz o yuzden falan fılan baya sacmaladı acıkcası alacagımız varsa bıle daha kapısından bıle gırmem acarların yada gırıp bizimle sen ilgilenme baska arkadas gonder demek lazım.
bu arabaların motoları sıze hafıf gelır rahat edemessınız dıyor ama bunu alaycı sekılde dıyor hıyar
harbıden dedıklerı kadar varmıs nasılsa satıyo arabaları bunları oraya koymaya bıle gerek yok lutfedıyo herıf ıstersen al ıstemessen keyfın bılır modunda valla ılgınc tı
babamda daha arabaya oturu oturmaz dedı zaten ukalaya bak dıye
cıddi alıcı olarak gıttık olesıne araba bakmaya gıtsek kım bılır nasıl davranacak ilginc valla
-
bizim insanımızla ilgilenmessen memnun etmessen inadına yapıyormuş gibi onu tercih eder, haksızlığa uğrasada körü körüne bağlı kalır kafasına kilidi vurmuştur o adam vw'e biner ne olursa olsun ona zarar verse bile bunları görmez istediğin kadar söyle göster onu tercih eder bunu gören vw hiç bir şekilde memnuniyet vb hataların telafisinde umursamaz bir politika izler her konuda öyle değilmi zaten ?
katılıyorum.toplum olarak önyargılarımız çok maalesef.
-
arkdaşlar piston kırma olayı her aracın başına gelebilir,35 binde 1.4 i-vtec city piston kırdı ve yapıldı.
-
her aracın başına gelebilir tabi maazallah ancak düşük hacim turbo sıkıntı.hele bide insignia ya koymuş 1.4 motor . garip ...
-
arkdaşlar piston kırma olayı her aracın başına gelebilir,35 binde 1.4 i-vtec city piston kırdı ve yapıldı.
wow. piston nasıl kırılır? ne yapmak-yapmamak lazımdır?
teşekkürler.
-
Her zaman su duruma çok dikkat ederim hararet ortaya çakılmadan haytta 3000devri bile geçmem. ondan sonra bir 10 dk daha kullanırım hararet ortada ondan sonra redline gitsin çok dikkat ederim.
en onemli nokta bu bence motorun en ideal çalışma sıcaklığına hzılı ulaşması motoru korurur.
-
hatta kısın aracın harareti dusuyo diye kalarifer bile açmam. ama aracın fanında açtırmam :) biraz acar kapatırım :)
-
2008 yılıydı sanırım, abimde 2007 skoda oktovya ambiante plus vardı, neyse, arabayı km bakımına götürdü, testlerde arabanın titrediğini söylediler, cihaz hata veriyormuş izin istediler motoru açmak için. elbetteki abimizde izin verdi, adamlar sekman çatlamış dediler falan falan garanti kabul etmiyormuş epeyce uğraştık kabul etmediler arabayı yapmak için bir kucak para istediler abim de verdi parayı, arabayı servisten aldı ve hemen sattı araba daha 50-60bin bile değildi sanırım.
-
2008 model bir araçta yaşanan binde bir olayını alıntı yaparak konu açılmasını hiç uygun görmedim.Ayrıca burası artık diğer araçları veya modelleri karalama mekanı olmaya başladı yönetime saygılar...
-
herkes bilsin neyin ne olduğunu karalama değil ki paylaşım formu burası.foruma aykırı değil bence bu da.ve sadece vw değil bunu city de yapmış skoda da.her markada olabileceği söyleniyor.
-
her araçta olabilecek bir durum. ama tsi motorların arıza çıkarttığını daha sık duyuyoruz. honda 5000 araçta 1 sorun çıkarıyorsa vw 1000 araçta 1 çıkarıyor. bu işler birazda şans işi.
-
2008 model bir araçta yaşanan binde bir olayını alıntı yaparak konu açılmasını hiç uygun görmedim.Ayrıca burası artık diğer araçları veya modelleri karalama mekanı olmaya başladı yönetime saygılar...
herkes bilsin diye paylaşmak istedim amaç burda paylaşmak değil mi ? emin olun vw forumunda da en ufak şeyde Honda'yı yerden yere vuruyorlar.. ama ben burda yerden yere vurmak istemedim..
heryerde TSI motor TSI motor yok şöyle güzel böyle güzel.. onun için paylaştım.. 50 kilo taşıma kapasitesi olan adama 100 kilo yüklüyorsunuz bence bu sistem çok saçma..
burası paylaşım görüş forumu katılmasakta herkesin görüşüne saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum. saygılar..
-
valla dün acarlar ww ye gittik babamla
babamda e270 cdi var 2003 model passat bakalım dedil 2.0 dizel
hep okurdum ww lerın satıs elemanları acaıp ukaladır falan dıye birebir gözümle gördüm.
bu kadar ukala bır satıs elemanı olamaz
babama biraz ufak geldi içi mercedese göre adam ii o zaman mercedesten devam edın gidin e serisi alın dedı
ıstersenız sımdı sıparıs verırız ama 3 4 ay bellı olmaz dıyor zaten satıyor bızım araclarımız elımızde tutmuyoruz o yuzden falan fılan baya sacmaladı acıkcası alacagımız varsa bıle daha kapısından bıle gırmem acarların yada gırıp bizimle sen ilgilenme baska arkadas gonder demek lazım.
bu arabaların motoları sıze hafıf gelır rahat edemessınız dıyor ama bunu alaycı sekılde dıyor hıyar
harbıden dedıklerı kadar varmıs nasılsa satıyo arabaları bunları oraya koymaya bıle gerek yok lutfedıyo herıf ıstersen al ıstemessen keyfın bılır modunda valla ılgınc tı
babamda daha arabaya oturu oturmaz dedı zaten ukalaya bak dıye
cıddi alıcı olarak gıttık olesıne araba bakmaya gıtsek kım bılır nasıl davranacak ilginc valla
100 kişiden 98'i böyle düşünüyor vw hakkında.. bende dahil.. adamların umrunda bile değil.. buda bizim yüzümüzden ferrari gidi davranıyoruz.. ama adamlar ister alın ister almayın diyor.. kovar gibi davranıyorlar pazarlıktan ağzınızı açtığınız an zaten..
direk 10 tl bile düşemeyiz diyorlar..
-
arkdaşlar piston kırma olayı her aracın başına gelebilir,35 binde 1.4 i-vtec city piston kırdı ve yapıldı. >%Sakin
bende 2001 1.4s(orta kasa ) civic vardı 215.000 de sattım motorun kompresine baktırdım sıfır araçların kompresyonuyla neredeyse aynı çıktı .ben bu aracı sürekli yüksek devirlerde kullandım (yani her seferinde 6800 devir) . otobanda 2 saat boyunca 180 - 210 km arası gittim arabamın motorunda tık yoktu .sizin bahsettiğiniz city in bakımları yapılmamamış ve herseferinde epey bi gecikme olmuş olabir .gelelim vw ye ...parası bol olan arkadaşlar kullanmaya devam etsin özellikle turbolu jettaları .tanıdığım bi arkadaş (160 hp olan)45.000 de turbo şakırdıyor diye jettasını sattı .ve gitti accord aldı kimse bana vw yi övmesin.haram beygirle dolaşılmaz.tsi motor spor kullanıma ve sıkıştırmaya gelmez çok nazik kullanırsan bir süre idare eder... saygılar.
-
herkes bilsin neyin ne olduğunu karalama değil ki paylaşım formu burası.foruma aykırı değil bence bu da.ve sadece vw değil bunu city de yapmış skoda da.her markada olabileceği söyleniyor.
o city lpgli imiş araç alınıp hemen lpg takılmış burda lpgde suç yeni araç 10bin kmyi geçtikten sonra lpg takılmalı ki city lpg takmak zaten bi şaçamlık 1.4 motor karmada 250 kuruş şehiriçi 300kuruş yakan bi araç
-
2008 model bir araçta yaşanan binde bir olayını alıntı yaparak konu açılmasını hiç uygun görmedim.Ayrıca burası artık diğer araçları veya modelleri karalama mekanı olmaya başladı yönetime saygılar...
herkes bilsin diye paylaşmak istedim amaç burda paylaşmak değil mi ? emin olun vw forumunda da en ufak şeyde Honda'yı yerden yere vuruyorlar.. ama ben burda yerden yere vurmak istemedim..
heryerde TSI motor TSI motor yok şöyle güzel böyle güzel.. onun için paylaştım.. 50 kilo taşıma kapasitesi olan adama 100 kilo yüklüyorsunuz bence bu sistem çok saçma..
burası paylaşım görüş forumu katılmasakta herkesin görüşüne saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum. saygılar..
tsı nin neyini övüyorlarki bildiğim kadarıyla lpgde uyumlu deyil arkadaşımda golf var adam araça binemiyo artık benzin parasından
-
gözümle gördüm yakın zamanda biri yakın bir mahallede bi jettayı çekiçiyle götürdüler her gün kullandığım otobanda 2 jetta gördüm kaputunu açmış
-
egitim şarttt ;D
-
Konu konuyu açar ve mevzu uzar gider.... zatti bu forum icadı bu işe yarıyor :)
Arkadaşlar.... 97 yılı idi eşraftan birisi sıfır km iki araç (kamyon) aldı.... Bunlardan birisi 109.000 km de gömlek oynattı, ne kadar uğraşıldı ise garanti bu durumu kabul etmedi.... Araç da öyle böyle değil dünyaca ünlü isveç malı...
amma velakin 3-4 aylık süreç te KULLANICI HATASI dediler ve de o günün lirası ile 6 milyarı geçik maliyeti oldu arkadaşa...
Aynı adamın diğer aracı geçtiğimiz mart ayın da 1.485.000 km de evet doğru okudunuz birmilyon dörtyüz seksenbeş bin kilometre de yağ eksilttiği için rektefiye ye girdi (15 yıl) ve de motora yetkili servis çe sadece sekman atıldı, alt-üst kapak contaları ve kol yatakları değişti. Araç şu an çalışıyor...
ewet ww grubunu günahım kadar sewmem, promosyon niyetine verseler binmek için düşünürüm (ertesi gün kaça satarım diye hesap yaparım) ama motor arızaları genellikle dengesiz kullanımlardan kaynaklıdır... her ne kadar sevmesem de bir motorun üretim, esnasında sarfedilen emeği bilmeden, harcanan ar-ge giderini düşünmeden hatta en önemlisi kimin nasıl kullandığını bilmeden suçu sadece motor a yıkmak uygun değil diye düşünüyorum...
yanlışım varsa affola....
-
Çünkü atmosferik/turbocharger __ benzinli/LPG'li
atmosferik/turbocharger+intercooler __ benzinli/LPG' li
atmosferik/turbocharger __ dizel
atmosferik/turbocharger+intercooler __ dizel
ilk akla gelen sıvı yakıtlı motor türevleri bunlar.... ve birinin kullanımı diğer,ne uymaz... Bildiğim kadarı ile....
-
ya mesele ww degil mesele ww nin tutmayanlarını nassa gidiyor diye tr ye çakmaları yoksa ww tabiki bi dünya devi bunu burada tartışmak yanlış olur
sapla samanı ayırmak gerektigi için dedim zaten egitim şart diye
-
Çünkü atmosferik/turbocharger __ benzinli/LPG'li
atmosferik/turbocharger+intercooler __ benzinli/LPG' li
atmosferik/turbocharger __ dizel
atmosferik/turbocharger+intercooler __ dizel
ilk akla gelen sıvı yakıtlı motor türevleri bunlar.... ve birinin kullanımı diğer,ne uymaz... Bildiğim kadarı ile....
ben her zaman sölerim bi araç benzinliyse benzinde kullancan sonuçta mühendisler bunu benzine göre tasarlıyor
-
ben her konuya katılırım ancak şu turbo meselesine katılmıyorum aracın turbosunun bozuılması sağlamlıkla ilgisi yok audi a4 den konuşuyor adam ya onların turbosu bozuluyormuş ya bırakın turbo kullanıcıya göre bozulan birşey hayatında turboyu sadece sakız da görmüş adam sabah çalıştırıp redline gezer uzun yol geldıgınde laaak diye kontağı kapar sonrada turbo bozuluyor bozulur tabi
-
VW tabiiki dünya devi değil. Dünya devi Yine Küçük minik adamlardan çıkma Toyota... General Motors batıran da yine aynı marka. VW Olsa olsa ancak Türkiye devi olabilir. Dünyada en çok sattığı ülke Türkiye :) Kalın saclı kalın araçları çok seviyor bizim memleket. TSi ilk çıktığı ve bu forumda öyle güzel, böyle süper 1.6 honda alacağıma 1.2 Tsi alırım diye konuşan arkadaşlara o zamanda söyledim. Burda bir kaç arkadaş işin mantığını benzer şekilde basitçe anlatmış. Çocuğun eline 25 kiloluk karpuzu verip, hadi bunu 5 kat yukarı çıkar derseniz, O karpuz çatlar arkadaş...
Düşünün ki, Honda motor serileri için üretilen turbo kitler en düşük 1.800 motordan başlıyor ( Si motor hariç) neden?
Honda İlla modifiye takılcaksan Al sana Tayyar diyor. Neden?
Dünyanın en sağlam Turbo motorlarını Üreten HOnda Neden bu motorları 2.400 ve üstü şeklinde üretiyor ( defalarca kanıtlandı, ödül vermekten yorulup katılımların daimi motor sağlayıcısı ilan ettiler)?
Ucuz etin yahnisi yavan olur,
8 liraya duble iskender yiyen kusmayı göze almıştır elbet...
Aklı olan Tsi almaz.
Aklı olan 1.800 veya 1.6 CC den düşük motora turbo takmaz...
-
VW, Seat, Skoda yani kısaca Doğuş grubunun arkasında olduğu bu markaları ne alırım, ne binerim.
Pazarlama stratejileri (2011 model klimasız golf satmak), Müşteri memnuniyeti (satış ve servis departmanlarının sorumsuzluğu, ilgisizliği) başlıca satın almama nedenlerim..
-
başka bir konudada yazmıştım gerçi adamlar kol dayamayı pakete sokmuşlar. 60 000 lira para vereceğim jant kapağıyla gezeceğim.
-
başka bir konudada yazmıştım gerçi adamlar kol dayamayı pakete sokmuşlar. 60 000 lira para vereceğim jant kapağıyla gezeceğim.
Otomotiv sektöründe lider markasın, "daha iyisini yapana kadar en iyi bu" diye iddialı sloganla piyasaya çıkıyorsun böyle üçün beşin hesabını yapıyorsun.. boralarda da arka kapı döşemesinde hoparlör ızgarası vardı fakat içi boştu :) alıp sen takıyordun.. kendilerine yakıştırabiliyorlarsa ben başka yorum yapmıyorum.
-
ne güzel özetlenmiş durum.bazen tartışmalarda honda artık turbo motor üretsin lafları geçiyor ben gülüp te geçemiyorum bile :D direk ortamı terk ediyorum.amerikada honda toyotadan daha çok satıyor.dünyada ise sanırım toyota bi tık önde.zaten denildiği gibi dünya devi.adamların mühendis başları genelindede genel müdürüydü japonların kaizen felsefe akımını başlatan adam.o derece yani.vw gelince ise pazarlama stratejisini çok iyi yapıyor ve halkımı çok güzel kandırıyor maalesef olan olay bu.adamlar 1400 kilo jettaya 1.2 litre motor koymuşlar.hayır 1.2 motor kullanmasak... clioyu denedim clioyu araç resmen yürüyen ceset.gaza basıyorum olmuyo vites düşürüyorum olmuyo.bu ağırlığı çeken o hacime turbo koyarsan o turbo habire devreye girer.eee çok kullanılan çabuk aşınır. sonra neden turbo çabuk bozuluyor.birde turbonun birkaç kullanım prensibi vardır yukarıda açıklanmış işte stop etmeden önce bi 30 saniye beklemek lazım falan.bunlarada dikkat etmeyince motor gider tabi.
-
Hocam turbo, yağız delikanlılar pistlerde katılımsın diye, sağlamlık, dayanıklılık, tüketim gibi meseleleri hiç önemsemeden üretilmiş bir sistem. 2-3 katılımda bir motoru değiştirir bu adamlar... Caddelerde onu geçtim bunu geçtim, annemi bindirdim, kız arkadaşıma hava attım mantığı ile kullanılsın diye değil... Onun için atmosferik motorlar var. istediğin gibi kullanabiliyosun :) Turbo köleyi daha çok çalışsın diye habire kırbaçlayan bir derebeyi gibi bişey. Adamı her allahın günü kırbaçlarsan ölür. Presipli de kırbaçlasan ölür, prensipsiz de kırbaçlasan ölür. Honda bu yüzden bu teknolojinin geleceği olmadığını yıllar önce anladığı için kullanıcıya yönelik pazarsa turbo üretmiyor. katılım sanayiine üretiyor sadece ödüllü, 400-650 beygirlik V motorları var... Bu meseleyi anlamayan vosvoscular diyo ki, honda turbo üretemiyo... Aç bi bak hiç bişey yoksa internette yaz google'a Honda turbo motor diye... Ama bu VAG gurubu kullanıcısı genel olarak böyle işte, 60 bin lirayı cant kapağı ile gezmek için veren insan modelinden merak gibi duyguları beklememek lazım.
-
iyide arkadaşlar yine biz kendimiz yapıyoz ,adamlar göz göre göre ww grubuna körü körüne savunuyolar sonra durum bu 2012 model klimasız arabaya binerler
-
Turbo koymadığı için Honda'yı hor gören şahıslar, bir zahmet garrett turbonun sitesine girip hangi araçta hangi model turbo kullanıldığı yazan listeyi bir incelesinler; 2.2 CTDi dizel Accord, CR-V de kullanılan turbonun aynı zamanda 7.45L BMW de kullanıldığını kendi gözleriyle görsünler.