TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: can98 - Ocak 16, 2012, 10:46:39 ÖÖ
-
100 km hızla giderken freni köklersek nolur balatalara vs zarar gelirmi city me fren testi yapmak istiyorumda intte fren mesafesinin kötü olduğu söyleniyorda bugüne kadar frenler beni hiç mahçup etmedi birde yapanlar varsa aracın modeli ve sonuçları yazalım
-
Enteresan Bir Konu Takip Etmeye Değer Bence.Yorumlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar.
-
Fren sisteminde ve yürür aksamında bir problem olmayan araçta hiç birşey olmaz. Hatta daha yüksek hızlardada birşey olmaz. Bunu özellikle BMW test sürüşlerinde müşteriyi etkilemek için yaparlar.
Satış temsilcisi 100 ile giderken direksiyonu bırakıp ani fren yapar. Araç izinden sapmadan durur. Müşteride vaaay arabay bak der!
Aynı denemeyi Lancer ile yapmıştım 100km/h süratle giderken idireksiyonu bırakarak yaptığım panik frende araç izinden sapmadan durmuştu. Sonrasında 140-150km/h arası bir süratte direksiyonu bırakmadan ani fren yaptım hiç bir problem olmadan rahatça durdum. Şuanda Civic HB kullanıyorum henüz tecrübe etme şansım olmadı. Bence her sürücü şartları zorlamadan müsait olan boş yerlerde aracının sınırlarını öğrenmeli. Bir gün 140 ile giderken panik fren yapmam gerekirse aracın nasıl tepki vereceğini, kendimin ne yapacağını ve ne olacağını bilmeliyim.
-
http://www.youtube.com/watch?v=R-IM42ooLUY
2,20 ile 2,47 arasını izle bak balatalara noluyo.Bide oem parçalar ısındıkıça fren mesafesını uzatıyo 55m ye kadar.Gerçi civicin frenlerını de honeywell in jurid markası fakat bızım arabalar ne hıkmetse durmuyo
-
bu haftasonu deneyeceğim bakalım sonuç nasıl olacak :)
-
bir kere yağmurlu havada önüme aniden minibüs çıktı frene asıldım hızım 40-50 km idi bastım 15-20 mt sonra minibüsün kapısına 20 cm kala durdu o an basılı tuttuğum korna sokaktaki insanların meraklı bakışı minibüsün içindeki insanların korku dolu bakışı o anki heyacan hiç birşeyde yok :D
-
bu haftasonu deneyeceğim bakalım sonuç nasıl olacak :)
bende merak ettim valla :)
-
bizim arkadaş 180 ile 3.20 de fren yapmış.araba can havliyle durmaya çalışıyor diyor :D benim yakuza ne yapar bilmem :D
-
bu haftasonu deneyeceğim bakalım sonuç nasıl olacak :)
bende merak ettim valla :)
bende merakla bekliyorum takipçiyim :D
-
evet ilginç bi paylaşım olmuş takip etmek lazımm ama bişi olacağını sanmıyom:)
-
evet ilginç bi paylaşım olmuş takip etmek lazımm ama bişi olacağını sanmıyom:)
:)
-
benim arac 100 de frene ani basinca 120 e ckyor xDxD ani frene basnca arac abs aciyor buda durmayi gecktiryor ayrica rod dnge tablasi iyi olan arac sapmaz
-
bir kere yağmurlu havada önüme aniden minibüs çıktı frene asıldım hızım 40-50 km idi bastım 15-20 mt sonra minibüsün kapısına 20 cm kala durdu o an basılı tuttuğum korna sokaktaki insanların meraklı bakışı minibüsün içindeki insanların korku dolu bakışı o anki heyacan hiç birşeyde yok :D
arabayla yokuş aşağı iniyorum 1. vitesle motor frenı yaparak.Artık rolantı devrıne kadar ındım yavaslaya yavaslaya.Sonra debrıyaj ve bıraz daha fazla fren.Sonuç abs çalıştı durma noktasındakı araç min 2 metre kaydı.Ödüm b.kuma karıştı yemın ederım.Chevroletın jeepine bındırıyodum
-
bir kere yağmurlu havada önüme aniden minibüs çıktı frene asıldım hızım 40-50 km idi bastım 15-20 mt sonra minibüsün kapısına 20 cm kala durdu o an basılı tuttuğum korna sokaktaki insanların meraklı bakışı minibüsün içindeki insanların korku dolu bakışı o anki heyacan hiç birşeyde yok :D
minübüse tıklasaydın o heyecanı ikiye katlardın :)
-
bir kere yağmurlu havada önüme aniden minibüs çıktı frene asıldım hızım 40-50 km idi bastım 15-20 mt sonra minibüsün kapısına 20 cm kala durdu o an basılı tuttuğum korna sokaktaki insanların meraklı bakışı minibüsün içindeki insanların korku dolu bakışı o anki heyacan hiç birşeyde yok :D
minübüse tıklasaydın o heyecanı ikiye katlardın :)
zaten onu saymıyorum :D :D
-
testim h.sonu hava durumuna bağlı şuan istanbulda kar var karda freni köklersem sonum kötü olabilir hatta olur :D :)
-
Geçen gün passat ile denedim araç yere çakıldı ve dörtlüler yanmaya başladı. aracın yönünde sapma olmadı 120 ile giderken
-
ben 3-4 kez arka arkaya dendim ieste zemin kirli asfalt 100-0 a 3-4 saniye felan abs oldugundan kayma sapma felan yapmadı.
-
Dengeli durmayı sağlayan sistemlerden biri EBD'dir. EBD olan araçlarda fren anında sağa sola kıç atma eğilimi olmaz. Bunuda sol tekerleklerin ikisi karlı zeminde diğer ikisi asfaltta iken tabiki çok daha düşük hızda denedim. EBD sol tekerleklerin kayma durumunu algılayıp sol tekerleklerdeki fren gücünü kesip sağ tarafa verip aracın izinden sapmadan durmasını sağlıyor.
ABS kilitlenmeyi engelleyip fren anında direksiyon müdahalesini mümkün hale getiriyor. Lastikler ve zemin sıkı tutunmaya müsait değilse ABS'nin fren mesafesini uzattığı doğrudur. Bir Civic ES kullanıcısı abimin karlı bir yolda ABS'nin sigortasını çıkarıp normal frenle yoluna devam ettiğini anlatmasını hatırlıyorum.
-
bir ek bilgi karda iken vsa yı kapatmanız önerilir.çünkü vsa kayma anında direksiyonu kitler.buda sizin ani hareketle kaçmanızı engeller.arkadaşımın 2.4 accordunda bu olayı yaşamıştık .vsa açıktı ve kaymaya başladık.direksiyon kitlendiği için direğe yumuşak vurmuştuk :D
-
Vsa ile direksiyon sistemi arasinda herhangi bir etkilesim yok diye biliyorum, sizin direksiyon kilitlenmesi muhtemelen baska bir sebepten olabilir mi? Cunku arkadaslara yanlis mesajlar vermeyelim. Karli, buzlu kaygan yollar bizim vsa ya ihtiyac duyacagimiz yerlerdir, bir de buralarda vsa yi kapatirsak vay halimize.
En azindan bizim araclarin kullanma kilavuzunda karli yollarda vsa yi kapatin demiyor...
-
vsa zaten karlı buzlu yolda aracın daha stabil kalması için geliştirilen bir sistem değil mi? bence sizin o arkadaş araba kayınca heyecan yapmıştır... bir de Passatla fren yaptım dörtlüler yandı diyen arkadaş o dörtlüler yanınca araba arıza kodu atıyor bilginiz olsun. benim eski araba bilgisayara bağlanmıştı satılmadan önce. adam şu kadar abs açmış. şu kadar şu olmuş diye tıkır tıkır saydıydı :)
-
VSa direksiyonu kitlemez tam tersi direksiyon hareketlerinin tam anlamıyla yerine gelmesini sağlar. Öyle abs sigortası söken adam arabadan bi haberdar adamdır.
Karda olması gerektiği kadar frene basarsan zaten kilitlenmez. Bu ne cehalettir anlamadım. VSA ABS karda buzda kullanılmayacaksa doğana şahine binelim.
Konu başlığına gelirsek 100 ile giderken freni diplersen durursun. Abs devreye girer sadece.
Yanlız yüksek hızlarda yapılan panik frenler her zaman disk ve balata ömründen götürür. Atıyorum balataların 30,000 km gidecekse 3 - 4 defa 100 150 ile fren yap temiz 5,000 km ömrünü çalarsın.
-
http://www.youtube.com/watch?v=R-IM42ooLUY
2,20 ile 2,47 arasını izle bak balatalara noluyo.Bide oem parçalar ısındıkıça fren mesafesını uzatıyo 55m ye kadar.Gerçi civicin frenlerını de honeywell in jurid markası fakat bızım arabalar ne hıkmetse durmuyo
Bu testlere inamıyorum neden?
Bi defa hiç bir balata takar takmaz gerçek performansını vermez. 17 metre bir fark olsa o araba piyasada tutunmaz bile.
Frenleriniz iyi olsun isyorsanız ilk işiniz üst seri lastik almak olsun. pirelli orta seviye ile goodyear eagle veya michelin pilot sport serisi arasında 2 kat fark var.
Amortisörleriniz iyi değilse frenleri etkiliyor. Patlak amortisör cidden riskli iş.
Disk balatalarınız stoptech brembo ebc gibi markaların spor serisi ise bayağı iyi fren yapıyorsunuz.
-
hiçbişey olmaz... 90la giderken her türlü derdi halledecek şekilde imal ediliyor zaten araçlar... 100 le gidiyorsunuz diye ne balatayı öldürürsünüz ne takla atarsınız... sıradan hızlar bunlar güncel araçlar için... kaldı ki trafkte hiç mi ani fren yapmak zorunda kalmadınız? deneyin bişey olmadığını görün... çok sık yaparsanız en fazla erken biter fren balatalarınız başka da bişey olmaz. ama kastınız yüksek hızlarsa... civicten örnek vereyim; 180'e kadar hiçbir sorun olmuyor, ama onun üstündeki hızlarda doğrusal fren yapamıyor, yanal ve alttan aldığı rüzgardan çok etkileniyor ve yalpalıyor, orda ustalık gerekiyor artık zira araç sizi kaderinizle başbaşa bırakıyor... city için bu daha düşük bir hızda olacaktır ama tepkisi benzer olacaktır. bu arada sakat zeminde vsa kapamak cehalettir... başka da bişey demicem, canınıza mı susadınız siz? benim hayatımı kurtarmışlığı var ya, ne kapaması... direksiyonu falan kilitlemez, çekişi freni düzenler ve birden toplar arabayı, sizin normalde yapamayacağınız manevrayı yapmanızı sağlar... daha nolsun?
-
Bir zararı olacağını sanmıyorum ya.. 100 le giderken bir baktınız önünüzde yol çalışması var biraz geç farkettiniz ,asılmayacakmısınız frene asılacaksınız,e arabayı yapan çekik gözlü abilerimiz bunu düşünmemişmidir düşünmüştür. O yüzdendir ki balatasını diskini falan ayarlamıştır adamlar. Nacizane benim fikrim :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=R-IM42ooLUY
2,20 ile 2,47 arasını izle bak balatalara noluyo.Bide oem parçalar ısındıkıça fren mesafesını uzatıyo 55m ye kadar.Gerçi civicin frenlerını de honeywell in jurid markası fakat bızım arabalar ne hıkmetse durmuyo
Bu testlere inamıyorum neden?
Bi defa hiç bir balata takar takmaz gerçek performansını vermez. 17 metre bir fark olsa o araba piyasada tutunmaz bile.
Frenleriniz iyi olsun isyorsanız ilk işiniz üst seri lastik almak olsun. pirelli orta seviye ile goodyear eagle veya michelin pilot sport serisi arasında 2 kat fark var.
Amortisörleriniz iyi değilse frenleri etkiliyor. Patlak amortisör cidden riskli iş.
Disk balatalarınız stoptech brembo ebc gibi markaların spor serisi ise bayağı iyi fren yapıyorsunuz.
yalnız ard arda 100-0 yaptılar o zaman uzadı.O da sıcaklıktan yani.O firma ısıya dayanıklı olduğunu ve ısınınca fren mesafesının uzamadığını falan kanıtlamaya çalışmış.Yoksa fren daha kısa mesafede durduruyo falan demıyo
-
Orjinal balatalar zaten tek frende kendinden geçer. Hele 2 defa 160 ile fren yap direk cam gibi olurlar.
Aftermarket balatalar sıcakken daha iyi tutar. EBC ve brembo o şekilde.