TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Teknik Bilgiler => Konuyu başlatan: coast_guard - Ocak 02, 2012, 11:56:54 ÖS
-
Arkadaşlar forumda bu konuyu aradım ama bulamadım o yüzden açtım. 2008 civic dream aracım var, 100 km sabit hızla gitmek istiyorum ama devir 3000 i geçiyor(5. viteste). arkadaşlarımın arabalarına bakıyorum ( corolla, fiesta v.s.) 2600 gibi bir devirde 100 km yapıyor, bir sorun mu var yoksa bu değerler normal mi sizce.?
-
Vites oranlarıyla ilgili birşey.100km yi 3100 civarı felan yapıyor yanılmıyorsam.
-
http://www.fatboyraceworks.com/gears/
aracinizin vites ve son disli oranlari ile kacinci viteste kac devirde ne kadar hiz yaptigini bulursunuz ;) link acik.
-
benim araç otomoatik 3000 devirde 100 ü geçiyor diye hatırlıyorum.
-
Standart lastik ölçülerinizin dışında lastik kullanıyorsanız da km ve devirde değişiklik gösterir.
standardı 185*65*14 olan lastik yerine 195*50*15 kullanıyorum ve % 10 civarı kadran yüksek gösteriyor. Yanakları 55 yapınca durum eşitleniyor.
-
benim araç otomoatik 3000 devirde 100 ü geçiyor diye hatırlıyorum.
5. vites 3000 devirde 125-130 km veya daha üstü hızlara çıkıyor otomatikler
-
1.8 HB AT 3000 devirde 145 görüyor. Ekonomik gaz ayarı ile. Yani bu hıza yavaş yavaş gelindiğinde...
-
2008 elegance sedan düz vites, 3000d/d 'da 105-106km/h hız yapıyor 5. viteste.
-
Standart lastik ölçülerinizin dışında lastik kullanıyorsanız da km ve devirde değişiklik gösterir.
standardı 185*65*14 olan lastik yerine 195*50*15 kullanıyorum ve % 10 civarı kadran yüksek gösteriyor. Yanakları 55 yapınca durum eşitleniyor.
kadranin gercek hizi gosterdigini varsayarsak (butun araclarda belli yuzdelerde hata payi bulunmakta ve gercek hizi olcmek icin farkli olcu aletleri kullanilmakta hatta gps verileri bile kadranlarimizdan daha hassas diyebiliriz) sizin aracinizda 185/65/14 lastikle yapilan hiz 100km/h iken yeni lastiklerle (195/50/15) 103.49km/h olacaktir alttaki linkten cesitli varyasyonlari deneyebilirsiniz.
http://www.halaogullari.com/LastikTablo/lastikhesap.html
-
Evet demek istediğim buydu.
Ben tahmini bir yüzde vermiştimç. Demek % 3,49'muş.
Saol bilgi için.
bu arada 0-100 ölçümlerini de büyük lastikle yapanlar için hüsran olacak bu hatırlatma.
-
99 ies 100 km hız 2500 devir civarı mis gibi valla 2001-2006 arası civiclerde 100km 3000 devir motor cok bagırıyor. yenılerdekını bılmıyorum
-
Evet demek istediğim buydu.
Ben tahmini bir yüzde vermiştimç. Demek % 3,49'muş.
Saol bilgi için.
bu arada 0-100 ölçümlerini de büyük lastikle yapanlar için hüsran olacak bu hatırlatma.
nacizane bir soru büyük lastik nispeten aracı zorlayacağı için 0-100km hızlanmada kötü yönde etkisi olmazmı
-
Evet demek istediğim buydu.
Ben tahmini bir yüzde vermiştimç. Demek % 3,49'muş.
Saol bilgi için.
bu arada 0-100 ölçümlerini de büyük lastikle yapanlar için hüsran olacak bu hatırlatma.
nacizane bir soru büyük lastik nispeten aracı zorlayacağı için 0-100km hızlanmada kötü yönde etkisi olmazmı
kesinlikle. 0-100 süresi uzar.
Taban genişliğinin de fazla olduğunu düşünürsek sürtünme de artacağı için bu da aracı zorlar.
Ancak son sürat artar çünkü lastiğin çapının artması son süratte daha etkili sonuç veriri, sürtünmenin etkisi çok azalır yüksek süratte.
-
Evet demek istediğim buydu.
Ben tahmini bir yüzde vermiştimç. Demek % 3,49'muş.
Saol bilgi için.
bu arada 0-100 ölçümlerini de büyük lastikle yapanlar için hüsran olacak bu hatırlatma.
nacizane bir soru büyük lastik nispeten aracı zorlayacağı için 0-100km hızlanmada kötü yönde etkisi olmazmı
Büyük ölçü aracı nispeten zorlayabilir ama bunu net söyleyebilmek için araç standart ölçüye göre 0-100'de ne kadar zaman veya güç kaybediyor bilmemiz lazım.
Bunun için de iki lastikle de hassas 0-100 değerlerini bilmemiz lazım.
Bir de mesela farklı ölçüsü olan lastiğin 1,4'te ki etkisiyle vti daki etkisi bir değildir.
ama kadrandaki km farkı marka model fark etmeksizin her araçta aynı.
-
otomatiklerde vites oranları daha uzun.. benim araç manuel 90'da tam 2500 devir.. ne eksik ne fazla..
-
Evet demek istediğim buydu.
Ben tahmini bir yüzde vermiştimç. Demek % 3,49'muş.
Saol bilgi için.
bu arada 0-100 ölçümlerini de büyük lastikle yapanlar için hüsran olacak bu hatırlatma.
nacizane bir soru büyük lastik nispeten aracı zorlayacağı için 0-100km hızlanmada kötü yönde etkisi olmazmı
kesinlikle. 0-100 süresi uzar.
Taban genişliğinin de fazla olduğunu düşünürsek sürtünme de artacağı için bu da aracı zorlar.
Ancak son sürat artar çünkü lastiğin çapının artması son süratte daha etkili sonuç veriri, sürtünmenin etkisi çok azalır yüksek süratte.
benimde düşüncem bu yöndeydi eski aracımda bunu denedim ve ince taban ve küçük çaptaki jant lastik kombinasyonunda ivmelenme fark edilir derecede iyileşiyordu.
-
benim aracım 3000 devir de 85 km ile gidiyor :D :D :D
-
benim aracım 3000 devir de 85 km ile gidiyor :D :D :D
3. vitestemi :D
-
ya o 2500-2600 yapanlar 5200 devirde 200ü görmesi lazım düz mantık.Bana hiç göstergelerı doğru gosterıyo gibi gelmıyo.6000de redline başlasa 6000de 240a dayanmaları lazım.İlginç
.vw bora 2004de de 3000 devirde 100e oturuyo araba.Arkadaşımda var
-
ya o 2500-2600 yapanlar 5200 devirde 200ü görmesi lazım düz mantık.Bana hiç göstergelerı doğru gosterıyo gibi gelmıyo.6000de redline başlasa 6000de 240a dayanmaları lazım.İlginç
.vw bora 2004de de 3000 devirde 100e oturuyo araba.Arkadaşımda var
1,6 ies kullanırsan anlarsın.
5'e at km yi 100 e sabitle devir göstergesinde 2500 ü görürsün.
Hadi inanmadın bozuk dedin.
Başka bir ies'e bin aynı.
Ona da inanmadın bu konuya gir ies sahiplerinin yazdığı devirleri incele.
hadi birimizin bozuk. Hepimizin de bozuk olmaz ya...
Bu arada 7200 de kesiciye giriyoruz.
Bu arada 2500 devir manueller için geçerli. Otomatiklerde bu daha da düşük.
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
-
ya o 2500-2600 yapanlar 5200 devirde 200ü görmesi lazım düz mantık.Bana hiç göstergelerı doğru gosterıyo gibi gelmıyo.6000de redline başlasa 6000de 240a dayanmaları lazım.İlginç
.vw bora 2004de de 3000 devirde 100e oturuyo araba.Arkadaşımda var
5200 devri geçemiyordur belki, yani tork yetmiyordur.
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
-
E5 veya TEM'de yapılan tespitler..
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hocam tespitin az cok doğrudur çünkü otom. vtec2 ler 4 vites oldugundan 4. vites uzundur :)
konuyu açan arkadaşın cevabı ise, her aracın farklıdır . bizde bitanede 1.4 fabia var 5.vites 3000 devir 110 :)
benım vtec2 5.vites 300 devir 97 civarı
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hafifte olsa rampa aşağı daha az gaza basacağınız için devir daha düşük gözükecek :D
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hafifte olsa rampa aşağı daha az gaza basacağınız için devir daha düşük gözükecek :D
pardon hıza bağlı deviri düşüneren cevap verdim. devire göre hız değişmeyecektir.Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hafifte olsa rampa aşağı daha az gaza basacağınız için devir daha düşük gözükecek :D
pardon geri alıyorum fark eden bi şey olmaz :D
sadece gaza daha az veya fazla basmış oluruz.
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hafifte olsa rampa aşağı daha az gaza basacağınız için devir daha düşük gözükecek :D
yanlışınız var :) şimdi ben 100 le rampayı çıkarken 3100 devirdeysem inerken 2500 de mi inicem :)
bi sonraki mesajınızda heralde sizde kabul ettiniz :)
-
Bahsedilen değerlere bakınca. Benım aracım (2002 LS Otomatik) arızalı galiba :)... 120-130 km'de devir 2200-2500 civarlarında..
yol hafif rampa aşağı ise farkeder.
fark eden ne olucak ;D
hafifte olsa rampa aşağı daha az gaza basacağınız için devir daha düşük gözükecek :D
yanlışınız var :) şimdi ben 100 le rampayı çıkarken 3100 devirdeysem inerken 2500 de mi inicem :)
bi sonraki mesajınızda heralde sizde kabul ettiniz :)
Evet kabul ettim :)
-
2008 elegance sedan düz vites, 3000d/d 'da 105-106km/h hız yapıyor 5. viteste.
2010 Civic M/T 5.vites 3000 rpm 105-106 km/h >=ok
-
otomatik aracı da bu yüzden sevdim.
(http://i53.tinypic.com/302ubn9.jpg)
-
Aracınız 1.8 mı ?
-
Aracınız 1.8 mı ?
soru banaysa; 2011 civic elegance otm (1.6)
-
otomatik aracı da bu yüzden sevdim.
(http://i53.tinypic.com/302ubn9.jpg)
Aracımı şimdi ben de daha da sevdim :D
-
Aracınız 1.8 mı ?
soru banaysa; 2011 civic elegance otm (1.6)
Son vites oldukça uzunmus 1.6 larda da.
1.8 lerde uzun olduğunu bildigim için oyle sordum
2000 devirde 98-99 km falandir o zaman.
-
otomatik aracı da bu yüzden sevdim.
(http://i53.tinypic.com/302ubn9.jpg)
Aracınız 1.8 mı ?
soru banaysa; 2011 civic elegance otm (1.6)
Son vites oldukça uzunmus 1.6 larda da.
1.8 lerde uzun olduğunu bildigim için oyle sordum
2000 devirde 98-99 km falandir o zaman.
Aracımı şimdi ben de daha da sevdim :D
Motor son viteste 6000 devir çevirebilse son hız 300km ye yaklaşır
-
Aracınız 1.8 mı ?
soru banaysa; 2011 civic elegance otm (1.6)
Son vites oldukça uzunmus 1.6 larda da.
1.8 lerde uzun olduğunu bildigim için oyle sordum
2000 devirde 98-99 km falandir o zaman.
hafiften rampada isek 3000 devir de 100-105 filan yapıyor.
düz yolda ise 1500-2000 devir arasında 90 falan oluyor. sakin kullanım olarak 2000 devirin altında yaklaşık 90 la gidiyorum.
-
bu arada daha otobanda 5 e atamadım arabamı. içimde kaldı yaw!!!!
-
2600 devirde 100km hıza ulasan aracı 5200 devirde 200kmye gelmesi nasıl bir mantık örgüsünden cıkmıstır allah aşkına :D :D :D her devir aralıgında aynı oranda hızlanma nasıl mümkündür hızınızı etkileyen onlarca faktör varken sadece devirde dogru orantı kurup hızla ilgili yorum yapmak güzel espri olmus :)
-
2600 devirde 100km hıza ulasan aracı 5200 devirde 200kmye gelmesi nasıl bir mantık örgüsünden cıkmıstır allah aşkına :D :D :D her devir aralıgında aynı oranda hızlanma nasıl mümkündür hızınızı etkileyen onlarca faktör varken sadece devirde dogru orantı kurup hızla ilgili yorum yapmak güzel espri olmus :)
Ama öyle :)
-
valla bugün trafik yoğunken deniyeyim dedim ancak 120 e çıkabildim tam akşam saatiydi. 2200 civarı 120 falan yapıyor otomatik
-
Bazı arkadaşlar lastik değişikliğinden bahsetmiş ama üzerindeki orjinal lastikler. otomatik vitesleri kıskandım şimdi. umarım bir sorun yoktur arabamda..
-
111 veya 114 km tam olarak. ikisinden biri.
-
otomatik civic 3000 devirle 150 civarını çok rahat görebilir... o yüzden devir saatine bakarak hızı tutturamazsınız... cruise control yoksa ayağınızı belli bir yerde tutmak durumundasınız... size tavsiyem istediğiniz hıza gelince ayağınızı nerdeyse gazdan çekmeniz, zira ayağınız orda durdukça hızlanacaktır araç. otobüs tip gaz pedalı da orda işe yarar ayağınızı havada tutarak değil de yerde ileri doğru sürükleyerek gaz oranını belirleyebilirsiniz... civic sizi yormaz yani bu konuda, rahat olun ayrıca aracınızda bi sorun yok, mukayese ettiğiniz araçlar civicle aynı mantalitede araçlar değildir, civic son hız odaklıdır nispeten, o açıdan eş devirde daha hızlı olması doğaldır
-
otomatik civic 3000 devirle 150 civarını çok rahat görebilir... o yüzden devir saatine bakarak hızı tutturamazsınız... cruise control yoksa ayağınızı belli bir yerde tutmak durumundasınız... size tavsiyem istediğiniz hıza gelince ayağınızı nerdeyse gazdan çekmeniz, zira ayağınız orda durdukça hızlanacaktır araç. otobüs tip gaz pedalı da orda işe yarar ayağınızı havada tutarak değil de yerde ileri doğru sürükleyerek gaz oranını belirleyebilirsiniz... civic sizi yormaz yani bu konuda, rahat olun ayrıca aracınızda bi sorun yok, mukayese ettiğiniz araçlar civicle aynı mantalitede araçlar değildir, civic son hız odaklıdır nispeten, o açıdan eş devirde daha hızlı olması doğaldır
teşekkür ederim içim biraz olsun rahatladı
-
benim aracım 3000 devir de 85 km ile gidiyor :D :D :D
3. vitestemi :D
yok ciddi olarak 5. videste 3000 rpm 85 km
-
6 vites varsa nasıl hesaplıycaz :))
-
5. Vites 3000 devir 145 km.
-
6 vites varsa nasıl hesaplıycaz :))
en son matematik okuyalı 13 yıl olmuş :))
-
6 vites varsa nasıl hesaplıycaz :))
6 vites varsa Honda yoktur
-
6 vites varsa nasıl hesaplıycaz :))
6 vites varsa Honda yoktur
nasıl yanii ...
-
6 vites varsa nasıl hesaplıycaz :))
6 vites varsa Honda yoktur
yabancı dostum benim honda 6 vites , başlığı görünce merak ettim bende ilk fırsatta 3000 devir hızını deniyecem ayrı ayrı 5 ve 6. viteslerde.
-
demekki herşey onda denen honda senin honda
-
142 km/h
-
2600 devirde 100km hıza ulasan aracı 5200 devirde 200kmye gelmesi nasıl bir mantık örgüsünden cıkmıstır allah aşkına :D :D :D her devir aralıgında aynı oranda hızlanma nasıl mümkündür hızınızı etkileyen onlarca faktör varken sadece devirde dogru orantı kurup hızla ilgili yorum yapmak güzel espri olmus :)
Espri falan değil.Düz vites bir araba için konuşuyorum.araç 6700 dd de kesiciye giriyo hız 217.3100 devirde de 100km ye oturuyo.her 310 devirde 10km hız artışıdır bu. 6200de 200km, 6510da 210 km... hesaplayın doğru orantılı mı değil mi?son hız 217
-
5. vites 2600 d/d 100km/h 5500 d/d 200 km/h aracım 1.6 ies.
-
@MerT01__civic dostum motoru iyi açmışsın benimki 2500 devirde 87 diyor :D