TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: mucuk - Aralık 15, 2011, 11:48:12 ÖÖ
-
Arkadaşlar kısmetse yılbaşından sonra Civic SI alıyorum, yalnız malum piyasada temiz bir si bulmak oldukça zor. SI sahipleri abilerimden arabayı alırken nelere dikkat etmem gerektiğini öğrenmek istiyorum. Bu ilk arabam olacak o yüzden oldukça titiz davranıyorum. Aldıktan sonra sorunlarıyla uğraşmak istemiyorum. Evet abilerim nelere dikkat etmek gerekir SI alırken ?
-
hayırlısı olsun, mümkün mertebede az modifiye görmüş, memurdan, aile babasından çıkma bulursanız kaçırmayın. boyasına, çürüğüne takılmayın, yüzeysel arızalara önem vermeyin, 18 yaşında araç alıyorsunuz... Şaşi sağlammı, kazası varsa nereye kadar tesir etmiş. onlara bakın. Motora baktırın, Mutlaka bir honda ustasına gösterin. Mutlaka güvenilir bir honda ustasına gösterin. Araçların şu denebilecek bir kronik sorunu yoktur. elektrik kablolarında oksitlenme yaşanabilir belki. o da normaldir. Eğer güvenilir Honda ustası al diyorsa düşünmeden alın. bozuluncaya kadar değil sıkılıncaya kadar binersiniz... eş dost aracı son model sanabilir, her kırmızıda birileri size kafa çıkarıp, katılıma davet edebilir, Si ler bambaşkadır.
-
hayırlısı olsun, mümkün mertebede az modifiye görmüş, memurdan, aile babasından çıkma bulursanız kaçırmayın. boyasına, çürüğüne takılmayın, yüzeysel arızalara önem vermeyin, 18 yaşında araç alıyorsunuz... Şaşi sağlammı, kazası varsa nereye kadar tesir etmiş. onlara bakın. Motora baktırın, Mutlaka bir honda ustasına gösterin. Mutlaka güvenilir bir honda ustasına gösterin. Araçların şu denebilecek bir kronik sorunu yoktur. elektrik kablolarında oksitlenme yaşanabilir belki. o da normaldir. Eğer güvenilir Honda ustası al diyorsa düşünmeden alın. bozuluncaya kadar değil sıkılıncaya kadar binersiniz... eş dost aracı son model sanabilir, her kırmızıda birileri size kafa çıkarıp, katılıma davet edebilir, Si ler bambaşkadır.
yazdıklarınız için çok teşekkür ederim öncelikle. kesinlikle boyasına falan takılmıyorum, motoru sorunsuz olduktan sonra gerisi hiç mühim değil. aracı alırken Radar Honda'ya göstermeyi düşünüyorum. Sanırım onların sözünün üstüne söz söylemeye gerek yoktur diye düşünüyorum :)
-
Evet şeref ustaya gösterirsen zaten o sana gereken herşeyi söyler... Arkadaşında dediği gibi stock bir si bulmaya bak, saçma sapan ellenmiş sözde modifiyeli göz boyamalarına sakın aldanma, acele etme, mutlaka istediğin aracı bulursun.
-
teşekkür ederim yazdıkların için abicim. Modifiyeye pek sıcak bakmıyorum aslında o yüzden stock araçlara bakıyorum, en azından motoru stock olmalı. Modifiye işlemi yapacaksam bile kendim ne yaptığımı bilerek yapmayı düşünüyorum.
Si ile ilgili konularda okuduğum kadarıyla bu araçlarda yağlama sorunu varmış ne derece doğrudur kronik midir bu konuda bir bilginiz var mı acaba ?
-
sıkıştırması yüksekse yaglama sorunu var fakat oem yada iyi bi yag pompası alıp tak yataklarını kontröl ettir
-
benzin bitti ışığı volan kasnağı ama 300000 km bir
-
evet yağlama sorunu var
ama bilinçsiz kullanımdan dolayı meydana geliyor
kullanıcılar ortalama 200 bin km lik motorları çok fazla zorlayınca bu gayet doğal
eğer bu kmlerde bi si alacaksan
sıfır yağ pompası ve yatakları alır almaz değiştir
kafan rahat huzurlu bir şekilde bin
ama motor açılmış bir araba alırsan
bu tamamen şans oyunu olur
bu motorlarda en ufak contayı dahi yansanayi kullanırsan kesin bi yerden patlak verir
yani konunun özü motor
gerisini hertürlü çözüme kavuşturursun
ama blok patlatmış yatak sarmış
yok sıfır toplanmış motor alırsan
:) birde sen yaptırırsın sonra satarsın
ve si senin için kötü bir anı olarak kalır hafızanda
-
kesin yatak sararsın :)
-
ben 250.000 de si aldım motor açmamış 270.000 civarı sattım hala zımba gibiydi motoru vs sen kronik sorunu ilkerinde dediği gibi aracın evveliyatına bağlı kardşm mazisi nekdar temizse okdar az sorun çıkartır
-
Sİ ler motor olarak performanslı olmasına rağmen dayanıklılık açısından malesef aynı şekilde değildir,ben burda si lerin motorlarının sanılanın aksine çokta sağlam olmadığını söylediğimde herkes bana hücum etmişti kaldıkı 11 yıldır honda yla haşır neşirim benimde Sİ var.200 bini geçen bir si nin yağ pompası ve yataklarının değişmesi gerektiğinin söyleyenler var yukarda,haklılar ama keşke yatak ve pompayla kalsa yatağın değişmesi demek krank ın da değişmesi anlamına gelir zira 0,25 ölçüye taşlanan bir si krankı bir süre sonra tekrar taşlanmaya mahkumdur.
-
yatak sarmamış bir arabaya krang gerekmez
-
katılmıyorum, bende Si mi, Bir muhasebeciden bulmuştum, 1993 model "otomatik" 129K da aldım 147K da sattım. Ben alırken de motoru açılmamıştı, Satarken de Açılmamıştı. Araca yaptığım tek masraf fren diskleri ve balataları oldu. bunun dışında da periodik bakım için 90 tl ödemişliğim var... Stok alınmış, çok yorulmamış, Abuksubuk kurcalanmamış bir si, motoru ellenmeden rahat 600k görür... Bu yorum bana ait değildir, İzmir Honda Performance daki Ahmet ustaya aittir... Sattığım araçta ne yağlama ne de benzer bir problem yoktu.. Şanzumanı geçişlerini hissetmek mümkün değildi... Onu da belirtmeliyim. 2. el tamamen şans işi. Aracı aldığım sırada benim aracın aynısından birtane daha gelimişti. Tabi yayları kesik, ilk göze batan bu, adam illallah ettim diyor başka birşey demiyordu... Belliki her türlü tecavüze uğramış, cadde draglarında zorlanmış, bir araçtı... Bu yüzden özellikle stok bir si bulmanın önemi çok büyük...
-
yatak sarmamış bir arabaya krang gerekmez
nie yatak değiştirosun o zaman aldığın 200 bini geçmiş Sİ ye?
-
krank düzgün olsada yataklarda aşınlamar olabiliyor oyüzden
-
ya arkadaslar lütfen yapmayın ya,yataktaki aşıntı kranktan ileri gelir,Sİ lerde 0 ölçü kraknk olmazsa o araç muhakkak yatak vurur ilerde.
-
ya arkadaslar lütfen yapmayın ya,yataktaki aşıntı kranktan ileri gelir,Sİ lerde 0 ölçü kraknk olmazsa o araç muhakkak yatak vurur ilerde.
hocam krang yatağı aşındırabilir
krang yatak kadar hassas değil yatakların ÖMRÜ AZALDIĞI İÇİN araba yatak sarıyor
krangı zedelemeside bu yüzden
veya yüksek devirlerde zorlandıgı zaman aşırı yağ eksiltiyor ve kullanan kontrol etmeyince sonuc bu
herneyse
adamlar devir gostergesine 7200 dd den sonra kırmızı çizgiyi koymuş onun üstüne çıkıyorsan bu motorun hiç bir suçu yoktur
-
ya arkadaslar lütfen yapmayın ya,yataktaki aşıntı kranktan ileri gelir,Sİ lerde 0 ölçü kraknk olmazsa o araç muhakkak yatak vurur ilerde.
zaten yatak sarmamış bi arabanın krang ı sıfır ölçüdür
yatak sesi vs yoksa
-
ya bende şimdi tartışmalarınızı izliyorum yatak krank oldum burda bir milyon
bende si aldım 227k da arac yağ eksiltiyor ama duman atma yok külbütötün arasından yağ kaçakları mevcut
yağ pompası yatak krank korktum şimdi
arac aldığım adamın kullanımı harikaydı ki araç otomatik ve her ışıkta adamcağız boşa alıp öyle bekliyordu
ne biliim ben bıraz sıkıştırdım arabayı acaba omu yaptı
-
karterden gelen hortuma bi bak bakalım üfürme var mı.üst kapaktan çıkan hortum değil karterden çıkan hortuma bak.
-
-ben aldığın aracın 200.000km üzerindeyse 450tl servisten sıfır yağ pompası alıp değiştir derim
-yatakları kontrol ettir sökmüşken değiştir ama bir rektefeciye ölçtürüp taktır (yatak değiştirmekle krank değiştirmeye gerek yoktur krank sadece yatak sardığında değiştirilir eğer değişecekse motor yaparken neden çıkma krank alıyoruz ?)
-eğer krank kasnağı civatası daha önce en az 2 defa sökülmüşse servisten 19tl ye krank kasnağı civatası alıp değiştirmeni öneririm bunlar 2-3 defa söküldümü kasnak civatası ne hikmetse gevşeme yapıyor
-
ya bende şimdi tartışmalarınızı izliyorum yatak krank oldum burda bir milyon
bende si aldım 227k da arac yağ eksiltiyor ama duman atma yok külbütötün arasından yağ kaçakları mevcut
yağ pompası yatak krank korktum şimdi
arac aldığım adamın kullanımı harikaydı ki araç otomatik ve her ışıkta adamcağız boşa alıp öyle bekliyordu
ne biliim ben bıraz sıkıştırdım arabayı acaba omu yaptı
cengiz sen yanmışsın o km de arabamı alınır :)
-
..
-
-ben aldığın aracın 200.000km üzerindeyse 450tl servisten sıfır yağ pompası alıp değiştir derim
-yatakları kontrol ettir sökmüşken değiştir ama bir rektefeciye ölçtürüp taktır (yatak değiştirmekle krank değiştirmeye gerek yoktur krank sadece yatak sardığında değiştirilir eğer değişecekse motor yaparken neden çıkma krank alıyoruz ?)
-eğer krank kasnağı civatası daha önce en az 2 defa sökülmüşse servisten 19tl ye krank kasnağı civatası alıp değiştirmeni öneririm bunlar 2-3 defa söküldümü kasnak civatası ne hikmetse gevşeme yapıyor
yatak değişirken krank değiştirmeye gerek olmayabilir çoğu zaman ama bu kezde krank yeni yataklara göre taşlanır eğer çizikler varsa ki büyük ihtimal olabilir
-
yataklarda çizik varsa yatakları değiştirirsin krankıda rektefeciye ölçtürürsün eğer ondada aşınma varsa değiştirirsin ama ben olsam kesinlikle taşlatmam direk değiştiririm