TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: PearL GreY MoNsteR - Kasım 27, 2011, 02:10:37 ÖS
-
S.a Hayırlı Günler.
Filtre Kiti Hakkında Şimdi Normalde Fizik Kurallarına Göre Hava Akan Bir Borunun Çapı Küçültülüp Aynı Miktarda Hava Akarsa Basınç Artar. Benimde Aklıma Takıldı Ve Bir Sorayım Dedim. Şimdi Filtre Kitinin Emmeye Giriş Ve Filtreye Giriş Çapları 76 mm Atıyorum. Biz Sadece Girişleri 76 mm Yapıp Diğer Kısımları Atıyorum 50 mm Yapsak 1.Si Hava Daha Az Isınacak. + Motora Basınçlı Gitmesinin Başka Extrası Olurmu ?
Şimdiden Teşekkürler..
-
Olmaz senın elde ettiğin basınç , okadar yuksek olmadıgından dolayı bı fark hissetmessin..artı senın verdıgın hava mıktarıda bırım zaman degerınde düşecektır, az hava gircek :) 2 etkenınde bırbırı ıle orantılı olması gerekır,
-
Olmaz senın elde ettiğin basınç , okadar yuksek olmadıgından dolayı bı fark hissetmessin..artı senın verdıgın hava mıktarıda bırım zaman degerınde düşecektır, az hava gircek :) 2 etkenınde bırbırı ıle orantılı olması gerekır,
Yorumunuz İçin Teşekkürler. Peki tam tersi Olsa Yani Girişler 76 Diğer Kısımlar 100 mm veya 85 mm vs. Bu Halde Durum Ne Olur ?
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
Anladım Teşekkürler. Emmeyi Ellemedikten Sonra Ecuya Hacet Yok.
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
Komiksin GÜVENÇ :) Arge için dünya kadar para harcayan bütün firmalar bu firmaların ürünlerini takan bizler KERİZİZ boşuna para harcıyor zaman kaybediyoruz demektir.O zaman nabalım bizde aracın orj filtresini söker kabınıda koli bandı ile sarar öyle gezeriz kızılcıklı da.Nasıl olsa ECU lar stock.
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
yani headers te taksak araç aynı havayı alıp aynı şekilde benzın gaz karışımı ayarlayacağı için, performans vermicek ölemi ;D
-
http://www.facebook.com/video/video.php?v=2219977222950
Buyrun Size Kendi Sayfamdan Bir Video.
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
yorumunuz güzel fakat şu noktaya dikkat çekmek isterim
1.cai sisteminde borulu sistem olduğunda soğuk hava çeker araç ve performansda artış sağlanır eğer motorun içinde kalakn sistem olsa aracın hava çekceği miktar aynı ama sıcak hava çekceğinden sistem kendisini kısa ve perf kaybolur.
2.filtre sistemleri emiş gücünü rahatlatırçhava geçirgenliği daha kolay oldundan araca performans yönünde ve yakıt ekonomisi yönünden katkı sağlar...(bu sölediklerim cai sistemi içindir ve belirli markalar içindir)
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
Komiksin GÜVENÇ :) Arge için dünya kadar para harcayan bütün firmalar bu firmaların ürünlerini takan bizler KERİZİZ boşuna para harcıyor zaman kaybediyoruz demektir.O zaman nabalım bizde aracın orj filtresini söker kabınıda koli bandı ile sarar öyle gezeriz kızılcıklı da.Nasıl olsa ECU lar stock.
Bak cihatcım , ARGE için dünyalar kadar para harcayan o firmalar sagdece hava filitresi uretmıyor,dıyer parcalarda ureterek komplike bı sıstem yapıyor, sen havafılıtresı ,egsoz cart curt yaparsın ama sen ecu nun ellemessen KOMİK OLAN SEN OLURSUN :) , konuyu yanlıs anlıyorsun sagdece hava fılıtresınden bahsedıyoruz, gerişi cıkışı artıkarı eksileri, EGSOZ VEYA DIYER URUNLERDEN BAHSETMIYORUZ FARKINDAYSAN, DIYER URUNLERLE BIRLIKDE KULLANILIRSA NEOLUR NE BITER DEMIYORUZ.
PearL GreY MoNsteR NEDEMİŞ ''FİLİTRE KİTİ ''
SAĞDECE <-----Hava filitresi takınca cıkan tok sesi duyunca aracın dahamı iyi gidiyor sanıyorsun :) o ecu sabıt kaldıgı sürece sen istediğin kadar hava ver o yine programlandıgı gibi yeteri kadar hava alıcaktır. İstersen standart hava fılıtrenın kapagını sök, filitre olmasın ,direk motora girsin hava , senın gucun yıne aynı olur... hava fılıtresı takınca +5 hp alırsın derler, e hadı aldın dıyelım , tekere bu güç kac hp olarak gidecek? 125 HP OLAN MOTOR GUVU KAYBI NEREDEYSE 20 HP aa buna ınanmıyorsan bı araştır ,motor guvu ıle teker gcu arasındakı kayıp farkını, sen hıc dyno ya gırdınmı bılmıyorum ama !!! FD6 CİVİC SEDAN 1,6 125 HP SAGEDECE AEM CAİ TAKARSAK NE OLUR BİLİYORMUSUN
İŞDE BÖYLE OLUR MOTOR GUCUNE BAK ,KAYIP GUCE BAK ,TEKER GUCUNE BAK!!
sen motor gucunu SAGDECE HAVA filitresi ile artıramassın,dıyer ekipmanlarla bırlıkde kullanırsan ozaman fılıtre ıse yarar, konumuz ''FİLTRE KİTİ ''
(http://img7.imageshack.us/img7/6076/dyno2e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dyno2e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
Komiksin GÜVENÇ :) Arge için dünya kadar para harcayan bütün firmalar bu firmaların ürünlerini takan bizler KERİZİZ boşuna para harcıyor zaman kaybediyoruz demektir.O zaman nabalım bizde aracın orj filtresini söker kabınıda koli bandı ile sarar öyle gezeriz kızılcıklı da.Nasıl olsa ECU lar stock.
Bak cihatcım , ARGE için dünyalar kadar para harcayan o firmalar sagdece hava filitresi uretmıyor,dıyer parcalarda ureterek komplike bı sıstem yapıyor, sen havafılıtresı ,egsoz cart curt yaparsın ama sen ecu nun ellemessen KOMİK OLAN SEN OLURSUN :) , konuyu yanlıs anlıyorsun sagdece hava fılıtresınden bahsedıyoruz, gerişi cıkışı artıkarı eksileri, EGSOZ VEYA DIYER URUNLERDEN BAHSETMIYORUZ FARKINDAYSAN, DIYER URUNLERLE BIRLIKDE KULLANILIRSA NEOLUR NE BITER DEMIYORUZ.
PearL GreY MoNsteR NEDEMİŞ ''FİLİTRE KİTİ ''
SAĞDECE <-----Hava filitresi takınca cıkan tok sesi duyunca aracın dahamı iyi gidiyor sanıyorsun :) o ecu sabıt kaldıgı sürece sen istediğin kadar hava ver o yine programlandıgı gibi yeteri kadar hava alıcaktır. İstersen standart hava fılıtrenın kapagını sök, filitre olmasın ,direk motora girsin hava , senın gucun yıne aynı olur... hava fılıtresı takınca +5 hp alırsın derler, e hadı aldın dıyelım , tekere bu güç kac hp olarak gidecek? 125 HP OLAN MOTOR GUVU KAYBI NEREDEYSE 20 HP aa buna ınanmıyorsan bı araştır ,motor guvu ıle teker gcu arasındakı kayıp farkını, sen hıc dyno ya gırdınmı bılmıyorum ama !!! FD6 CİVİC SEDAN 1,6 125 HP SAGEDECE AEM CAİ TAKARSAK NE OLUR BİLİYORMUSUN
İŞDE BÖYLE OLUR MOTOR GUCUNE BAK ,KAYIP GUCE BAK ,TEKER GUCUNE BAK!!
sen motor gucunu SAGDECE HAVA filitresi ile artıramassın,dıyer ekipmanlarla bırlıkde kullanırsan ozaman fılıtre ıse yarar, konumuz ''FİLTRE KİTİ ''
(http://img7.imageshack.us/img7/6076/dyno2e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dyno2e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
senin dediğine göre diğer ekipmanlarıda(headers vs) taktıığımız zaman ecu değiştirmezsek aracın hava alışıda benzın karışımıda aynı olacağı için aynı gücümü vericek yani
-
yine bişey değişmez , aracınızın ecu su standart kaldıgı surece nekadar hava alacagını nekadar yakıt alacagını bildiği için ,siz istediğinizi yapın , bı fark olmaz, tamamen psikolojık olarak bı artı oldugunu hıssedersınız,
O zaman boşuna kitlere para veriyoruz orj filtreler ile gezelim senin dediğinden bu anlaşılıyor
Evet aynen öyle.Ecu standart kaldıgı surece , yanma odasına nekadar hava nekadar yakıt gırecegını ,ecu belırledıgı ıcın , sen istediğini yap, bısey olmaz, HATTA FAZLA HAVA gırerse oksijen sensorun hata verıp (bazı markalarda ) aracın calışmayabılır, ecu nu degısıtırısın ozaman fazla hava alma ıhtıyacın olur ,ozaman kit alırsın, ozaman artısını görürsün...
Komiksin GÜVENÇ :) Arge için dünya kadar para harcayan bütün firmalar bu firmaların ürünlerini takan bizler KERİZİZ boşuna para harcıyor zaman kaybediyoruz demektir.O zaman nabalım bizde aracın orj filtresini söker kabınıda koli bandı ile sarar öyle gezeriz kızılcıklı da.Nasıl olsa ECU lar stock.
Bak cihatcım , ARGE için dünyalar kadar para harcayan o firmalar sagdece hava filitresi uretmıyor,dıyer parcalarda ureterek komplike bı sıstem yapıyor, sen havafılıtresı ,egsoz cart curt yaparsın ama sen ecu nun ellemessen KOMİK OLAN SEN OLURSUN :) , konuyu yanlıs anlıyorsun sagdece hava fılıtresınden bahsedıyoruz, gerişi cıkışı artıkarı eksileri, EGSOZ VEYA DIYER URUNLERDEN BAHSETMIYORUZ FARKINDAYSAN, DIYER URUNLERLE BIRLIKDE KULLANILIRSA NEOLUR NE BITER DEMIYORUZ.
PearL GreY MoNsteR NEDEMİŞ ''FİLİTRE KİTİ ''
SAĞDECE <-----Hava filitresi takınca cıkan tok sesi duyunca aracın dahamı iyi gidiyor sanıyorsun :) o ecu sabıt kaldıgı sürece sen istediğin kadar hava ver o yine programlandıgı gibi yeteri kadar hava alıcaktır. İstersen standart hava fılıtrenın kapagını sök, filitre olmasın ,direk motora girsin hava , senın gucun yıne aynı olur... hava fılıtresı takınca +5 hp alırsın derler, e hadı aldın dıyelım , tekere bu güç kac hp olarak gidecek? 125 HP OLAN MOTOR GUVU KAYBI NEREDEYSE 20 HP aa buna ınanmıyorsan bı araştır ,motor guvu ıle teker gcu arasındakı kayıp farkını, sen hıc dyno ya gırdınmı bılmıyorum ama !!! FD6 CİVİC SEDAN 1,6 125 HP SAGEDECE AEM CAİ TAKARSAK NE OLUR BİLİYORMUSUN
İŞDE BÖYLE OLUR MOTOR GUCUNE BAK ,KAYIP GUCE BAK ,TEKER GUCUNE BAK!!
sen motor gucunu SAGDECE HAVA filitresi ile artıramassın,dıyer ekipmanlarla bırlıkde kullanırsan ozaman fılıtre ıse yarar, konumuz ''FİLTRE KİTİ ''
(http://img7.imageshack.us/img7/6076/dyno2e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dyno2e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
senin dediğine göre diğer ekipmanlarıda(headers vs) taktıığımız zaman ecu değiştirmezsek aracın hava alışıda benzın karışımıda aynı olacağı için aynı gücümü vericek yani
Kardeşim gerçekler ortada kasacak bir şey yok.O yüzden dünya kadar araç stock ecu ile filtre egzos vs gibi işlemler yapıldığında dynoda ispatlı bir şekilde güç veriyor GÜVENÇ in düşüncesine göre bu demek oluyorki dünyadaki tüm bu araçlar dynoda çıkan sonuçlar FASA FİSO boşuna uğraşıyoruz boşuna :D
-
Şimdi Söyle Bİrşey Geliyor Akla . Araç İstedigi Kadar Hava Alıyorsa ve biz fazla veriyorsak arta kalan ne oluyor ?? Sonra Çıkan gazı headers sayesinde rahatça boşaltıyoruz ecuyla ne alaka ? Sonra Filtre kiti soguk ve epey bir hava aldı ve kanımca hepside motora girdi Ecu içerdeki yanmaya göre ayarlamıyormu kendini ?? Bence ECU ayarı Olmadan Setuplar İşe yaramaz Derseniz , Bu Daha Tornavida Eli Görmemiş , Gres Yagı Ellememiş Bir Mühendise Benzer... Bence Ecu suz güç artışı çook rahat bir şekilde alınır. Tekere iletilir İletilmez O ayrı konu. Ama Motor Gücü Artıyor ve emsallerine Göre ileride gidiyorsa sorun yoktur bence.. Neyse Konu Amacı Dışında Yere Ulaştı. Lütfen Konumuza Dönelim Hayırlı akşamlar.. Yokmu farklı yorumu olan ?????
-
Şimdi Söyle Bİrşey Geliyor Akla . Araç İstedigi Kadar Hava Alıyorsa ve biz fazla veriyorsak arta kalan ne oluyor ?? Sonra Çıkan gazı headers sayesinde rahatça boşaltıyoruz ecuyla ne alaka ? Sonra Filtre kiti soguk ve epey bir hava aldı ve kanımca hepside motora girdi Ecu içerdeki yanmaya göre ayarlamıyormu kendini ?? Bence ECU ayarı Olmadan Setuplar İşe yaramaz Derseniz , Bu Daha Tornavida Eli Görmemiş , Gres Yagı Ellememiş Bir Mühendise Benzer... Bence Ecu suz güç artışı çook rahat bir şekilde alınır. Tekere iletilir İletilmez O ayrı konu. Ama Motor Gücü Artıyor ve emsallerine Göre ileride gidiyorsa sorun yoktur bence.. Neyse Konu Amacı Dışında Yere Ulaştı. Lütfen Konumuza Dönelim Hayırlı akşamlar.. Yokmu farklı yorumu olan ?????
Katılıyorum ve ayrıca eklemek istiyorum Motor gücü ne kadar artarsa yere aktardığın güçte artacaktır yürüyeni iyileştirdikçe yere aktarılan güç dahada verimli olacaktır ne kadar ekmek o kadar köfte :D
-
Yani Bir çok Filtre Kiti + Headers + Ara Borular + Son Susturucu + Stage 1-2 Baskı Balata vs. Hafif Volan Specli Araç Görüyoruz Ve Ecuyuda Ellemiyorlar.
-
Yani Bir çok Filtre Kiti + Headers + Ara Borular + Son Susturucu + Stage 1-2 Baskı Balata vs. Hafif Volan Specli Araç Görüyoruz Ve Ecuyuda Ellemiyorlar.
Tr'den bir denemeyi örnek vermek istiyorum video daki araçlardan soldaki stock ecu-stock manifold vs sahip bir araç sadece stock emme-gaz-üst kapak gibi parçalarına port polish yapılmış tekrar yazıyorum stock ECU.Sağdaki type-r da hondata ECU var diğer eklentiler ise headers-filtre-egzos bu video dan da anlaşılacağı gibi stock ecu lu bir araçtan ki bu araç stock olarak limitlerde olan bir araç hondata ecu lu bir aracı geçebiliyor (sağdaki araç tr'deki en iyi yürüyen ep3 lerden bilenler bilir ba type-r)
http://www.youtube.com/watch?v=kqBS0yzPoAc