TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: onuriskenderun - Ekim 23, 2011, 09:17:32 ÖS
-
35 litre gaz ile 420 km giden arabam( ş. içi- ş. dışı karışık) havaların soğumasıyla 350 km göremez oldu. havaların soğumasıyla alakası var mıdır?
10 bin bakımı yapıldıktan sonra böyle oldu tesadüf mü?
brc ayarların düzgün, olmaması lazım dedi. siz ne dersiniz.
-
soğuk havada araçların daha çok yaktığını biliyorum.. heleki kısa mesafe kullanılırsa... ama sizinkinin arasında çok fark var havalar sıcakkenki haliyle.. ayardan olabilir..
-
evet soğuk havada motor daha geç ısınır. Isınasıya kadar yakıtı biraz fazla yakar
soğuk havada araçların daha çok yaktığını biliyorum.. heleki kısa mesafe kullanılırsa... ama sizinkinin arasında çok fark var havalar sıcakkenki haliyle.. ayardan olabilir..
-
ama mali, ısınana kadar benzinde çalışıyor zaten. orasını anlamıyorum.
-
gerçekten dediğin doğru aslında ama kışın ister istemez yakıt biraz artıyor
bende ies var 4 senedir bende az veya çok kışın yakıt biraz artıyor
ilk benzinde çalışıyor lpg ye geçince daha hararet ibresi yerinde duruyor
ben o ibre yirıya gelmeden gaza fazla basmıyorum yazın nerdeyse 1 km gitmeden yükseliyor ama kışın yükselmesi zaman alıyor.
en güzeli tam ısınmadan az devir yüksek vites o zaman biraz daha az yakıyor
yani ihtiyar işi :D
-
Evet,kesinlikle havalar çok etkiliyor yakıtı.
-
gerçekten dediğin doğru aslında ama kışın ister istemez yakıt biraz artıyor
bende ies var 4 senedir bende az veya çok kışın yakıt biraz artıyor
ilk benzinde çalışıyor lpg ye geçince daha hararet ibresi yerinde duruyor
ben o ibre yirıya gelmeden gaza fazla basmıyorum yazın nerdeyse 1 km gitmeden yükseliyor ama kışın yükselmesi zaman alıyor.
en güzeli tam ısınmadan az devir yüksek vites o zaman biraz daha az yakıyor
yani ihtiyar işi :D
+1905 ama Adana Antalya sıcak şehirler :D diğer şehirlere göre gene şanslıyız dimi mali abi :D
-
evet gerçekten bu konuda çok şanslıyız
erzurumda bi süre kaldım araba ısınması için 1 saat geçmesi lazım :D
-
evet gerçekten bu konuda çok şanslıyız
erzurumda bi süre kaldım araba ısınması için 1 saat geçmesi lazım :D
bende 1 kere kışın Bursa'da kaldım biraz.. motor ısındı gibi oluyor zaten geleceğimiz yere gelmiş oluyorduk :D hele yazın Adana'da aracı garajından çıkarırken ısınıyor motor :D
-
benim bildiğim lpg soğuk havayı sever benzin sıcak havayı sopukta lpg az yakması lazım ama araç ısınmadığı için çpl yakar görünür diye biliyorum
-
lpg kışın %10-15 daha fazla yakıyor bende. LPG ile 3. kış olacak, hepsinde aynı.
-
kışın daha fazla yakar normaldir.
-
evet gerçekten bu konuda çok şanslıyız
erzurumda bi süre kaldım araba ısınması için 1 saat geçmesi lazım :D
bende 1 kere kışın Bursa'da kaldım biraz.. motor ısındı gibi oluyor zaten geleceğimiz yere gelmiş oluyorduk :D hele yazın Adana'da aracı garajından çıkarırken ısınıyor motor :D
adanada yazın insan soğuyamuyor, motor hep sıcak zaten hiç soğumuyor, hararet göstergesi sabit kalıyor 3 ay >%6rol
-
tekleme devir dusme sorunu oluytormu sizde sogukken ???
-
gerçekten dediğin doğru aslında ama kışın ister istemez yakıt biraz artıyor
bende ies var 4 senedir bende az veya çok kışın yakıt biraz artıyor
ilk benzinde çalışıyor lpg ye geçince daha hararet ibresi yerinde duruyor
ben o ibre yirıya gelmeden gaza fazla basmıyorum yazın nerdeyse 1 km gitmeden yükseliyor ama kışın yükselmesi zaman alıyor.
en güzeli tam ısınmadan az devir yüksek vites o zaman biraz daha az yakıyor
yani ihtiyar işi :D
+1905 ama Adana Antalya sıcak şehirler :D diğer şehirlere göre gene şanslıyız dimi mali abi :D
ee sizde yazın klimasız gezemiyorsunuz :))
(atan bir karşılayan iki) :D
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
-
kışın lpg ye geçme işlemi kite ve ayara göre 35 ile 40 derce arasında olur, ama motor ısısı 40 derece olsa bile otomatik jikle açıktır ve ve henüz ideal sıcaklık olmadığı için lpg nin yoğunluğu fazladır ve haliyle fazla yakar... kısa mesafeli kullanımda bu miktar bariz bir şekilde kendini belli eder. kendimden biliyorum:)
-
arkadaşlar gaz sonuçta ve soguk havada yogunlaştığı için çok, yazında sıcakta genleştiği için az yakıyor olabilir.
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
bun soruyu ciddenmi soruyon ?? ........................
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
bun soruyu ciddenmi soruyon ?? ........................
ewet ciddi soruyorum cvp verebilicekmisin
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
herşeyin fazlası zarar demişler :)
çayı 1 veya 2 şekerle tam tadında içiyoruz, 1 çay bardağına 15 tane şeker atta iç bakalım.
buda öyle bişey buz gibi olması sağlıklı olmadığı gibi çok sıcak olmasıda sağlıklı değil (yani hararet yapacak kadar sıcak olması, soğutma sistemi bu nedenle koyuluyor)
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
herşeyin fazlası zarar demişler :)
çayı 1 veya 2 şekerle tam tadında içiyoruz, 1 çay bardağına 15 tane şeker atta iç bakalım.
buda öyle bişey buz gibi olması sağlıklı olmadığı gibi çok sıcak olmasıda sağlıklı değil (yani hararet yapacak kadar sıcak olması, soğutma sistemi bu nedenle koyuluyor)
filitre soguk havayi sever ;)
-
motorlar soguk havayı sevmiyorsa mühendisler neden araçlara sogutma sistemi koyuyor hadi bakalım ? :D
herşeyin fazlası zarar demişler :)
çayı 1 veya 2 şekerle tam tadında içiyoruz, 1 çay bardağına 15 tane şeker atta iç bakalım.
buda öyle bişey buz gibi olması sağlıklı olmadığı gibi çok sıcak olmasıda sağlıklı değil (yani hararet yapacak kadar sıcak olması, soğutma sistemi bu nedenle koyuluyor)
Doğru söze ne hacet...
-
arkdaşlar ciddi söylüyorum motorlar soguk havayı seviyorsa neden çok yakıyor kışın sorusuna
inandırıcı teknik bi bilgi bulamadım bi türlü, hep fikir yürütüyoruz:)
-
yaw motorun soğuk havayı sevdiğini nerden çıkardın ??
-
yaw motorun soğuk havayı sevdiğini nerden çıkardın ??
motordaki soguk hava sistemleri neden var
-
ayrıca bişey daha dikkatimi çekti yazın öglen sıcagında gazladıgımda birde akşam serininde gazladıgım akşamki performansı daha
iyi geliyor bana sizde böyle bişeyi farkettinizmi
-
Arkadaşlar, ister benzinle kullanın, ister lpg, dizel veya elektrikli, soğuk havalarda motor ısınıncaya dek yakıt tüketimi fazladır. Motora soğuk hava girişi performans verir (turbodakine benzer mantıkla) doğrudur fakat motorun da sıcak olması lâzım. Yani motor ısındıktan sonra soğuk havada yakıt verimliliği daha iyidir. İşte bütün mesele, motoru ısıtıncaya kadar geçen sürede yakıt verimliliğinin düşük olması, kışın motorun ilk çalıştırmada daha soğuk olması ve geç ısınmasında. Benim lpg tankı 24 litre alır, yazın bir depoyla 250-260 km yol yaparken, kışın 180-200 km'yi gördüm mü öpüp alnıma koyuyorum. Genelde evle iş arasında kısa mesafe kullandığım için yaz kış arasındaki fark da fazla tabii. Araç karbüratörlü (Civic EL).