TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: djlowe - Eylül 14, 2011, 08:34:44 ÖS
-
Arkadaşlar Merhaba,
Aranıza yeni katıldım. Geçen hafta Honda 1.8 i-vtech aldım. Uzun zamandır aklımdaydı sonunda bu araca sahip oldum. Malum yakıt sıkıntılı ben de LPG takdırdım. Burdaki tavsiyeler doğrultusunda markadan ziyade usta dedim ve Lovato taktırdım. Motor arıza göstergesi filan yanmadı çekiş filan da güzel. Gelelim soruna:
Aracın yol bilgisayarında benzin lpg de bile sanki benzin yakıyormuş gibi ibre aşağı iniyor. Benzin göstergesi sıfıra indi. LPG takan usta ya sordum 1.8 lerde bu sorun oluyormuş. Arkadaşta 1.6 Civic var benzin göstergesi deopodaki benzin nekadarsa onu gösteriyor ve lpg de çalışırken inmiyor. 1.8 de bir parça daha takılacakmış o da 200 TL miş. Akü başlığını söktü taktı ibre depodaki benzin ne kadarsa o seviyeye çıktı. Her seferinde sıfırlanınca akü başlığını mı sökecez.
Bu konuda bilgisi tavsiyesi olan varsa alalım. Teşekürler.
-
çok enterasan bir durum. ilk kez duydum böyle bir sorun. büyük ihtimal yol bilgisayarı ile benzin göstergesi aynı sigortaya falan bağlıysa olabilir evet. Problem küçük ama mide bulandırıcı. Hayırlısı olsun. Burdan gelişmeleri söylersen sevinirim.
-
arkadaşım bu sorunların Civic Hblerin hepsinde var. sebebi ise benzin göstergesi lastiklerine bağlı, civic sedanların ki şamadıraya bağlı, sana tavsiyem bir daha akü başlığını çıkartıp takma zararlı. beyini resetlior her çıkartıp takmanda ve beyini yakabilirsin. Benzinini yarım depo doldur ve ondan sonra karışma. benzin ibren düşsün sonra tekrar kendiliğinden yükseliyor. ama yarım deponun altında olmasın benzininin. mesela benim depo full doldurdum. 1 yıldır hiç ibrem düşmüyor :) düşsede geri kalkıor :)
-
arkadaşım bu sorunların Civic Hblerin hepsinde var. sebebi ise benzin göstergesi lastiklerine bağlı, civic sedanların ki şamadıraya bağlı, sana tavsiyem bir daha akü başlığını çıkartıp takma zararlı. beyini resetlior her çıkartıp takmanda ve beyini yakabilirsin. Benzinini yarım depo doldur ve ondan sonra karışma. benzin ibren düşsün sonra tekrar kendiliğinden yükseliyor. ama yarım deponun altında olmasın benzininin. mesela benim depo full doldurdum. 1 yıldır hiç ibrem düşmüyor :) düşsede geri kalkıor :)
aynen...yarım depodan biraz daha azına kadar bile tolere edebiliyor,ibre normal değere kadar yükseliyor...millet benzin lambası yandıkça 50 liralık benzin alıyor,ben ibrem tekrar yükselmez hale gelince 50 tllik alıyorum,ki geçen hafta,yaklaşık 4000 km sonra yine bi 50 tllik benzin aldım....
-
peki arkadaslar bende prins takılı antyalyada şehir içi klima açık 235 km gidebiliyorum gazın lt si burada 2,47 ve depom 74 tl ye doluıyor siz ce bu normal mi
-
biraz fazla gibi.
-
arkadaşalar ilginize teşekürler deneyeceğim hemen 50 tl alsak yeter galiba
-
@djlowe aynı sorun bende de var,
hem motor arıza ışığı yanıyor hem de benzin olduğu halde ve lpg ile kullandığım halde aşağı düşüyor.
buna bir çözüm bulunabilir mi akü başlığını söküp takmaktan başka?
-
Arkadaşlar Merhaba,
Aranıza yeni katıldım. Geçen hafta Honda 1.8 i-vtech aldım. Uzun zamandır aklımdaydı sonunda bu araca sahip oldum. Malum yakıt sıkıntılı ben de LPG takdırdım. Burdaki tavsiyeler doğrultusunda markadan ziyade usta dedim ve Lovato taktırdım. Motor arıza göstergesi filan yanmadı çekiş filan da güzel. Gelelim soruna:
Aracın yol bilgisayarında benzin lpg de bile sanki benzin yakıyormuş gibi ibre aşağı iniyor. Benzin göstergesi sıfıra indi. LPG takan usta ya sordum 1.8 lerde bu sorun oluyormuş. Arkadaşta 1.6 Civic var benzin göstergesi deopodaki benzin nekadarsa onu gösteriyor ve lpg de çalışırken inmiyor. 1.8 de bir parça daha takılacakmış o da 200 TL miş. Akü başlığını söktü taktı ibre depodaki benzin ne kadarsa o seviyeye çıktı. Her seferinde sıfırlanınca akü başlığını mı sökecez.
Bu konuda bilgisi tavsiyesi olan varsa alalım. Teşekürler.
bir kaç boşaltıp doldurduktan sonra normale geçiyor
-
Depo şamandırası, yakıt ikmali yapıldıktan sonra sadece 1 defa depodaki yakıt miktarını elektronik kontrol ünitesine bildirir ve görevi bu noktada biter. Bundan sonra elektronik kontrol ünitesi, benzin enjeksiyon süresi ve motor devri sinyallerini kullanarak motorun ne kadar yakıt harcadığını hesaplayıp, şamandıranın gönderdiği ilk değerden sarfedilen yakıt miktarını
çıkartarak elde ettiği değeri gösterge paneline yansıtır. Dolayısı ile bu araçlarda yakıt göstergesi ile depo şamandırasının direkt bağlantısı yoktur. Motor LPG ile çalı şırken benzin enjektörleri uyutulduğu için benzin harcamaz ancak benzin ECU’su çalışmaya ve belirtilen hesaplamaya devam eder. Dolayısıyla yakıt göstergesi de, bir sonraki yakıt ikmaline kadar, araç benzin
harcarmı şçasına dü şer. Yakıt ikmali yapıldığında elektronik kontrol ünitesi, şamandıradaki seviye değişimini algılar. Yakıt miktarını yine 1 defalığına şamandıradan okur, yakıt göstergesi doğru değeri gösterir ve anlatılan algoritmayı yürütmeye başlar.
ALINTIDIR