TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: mattmurdock - Nisan 19, 2011, 09:18:13 ÖS
-
Merhaba dostlar,a
98 Civic İes aracımda,KME mark otogaz sitemi mevcut.
yanlız hafta sonu (bilgisayardan)temel ayarlarını değiştirttiysem de bir türlü kuvvetli soguklarda(mesela günün ilk calıstırmasında) Benzinden , gaza geçme anında rolanti cok asağı düşerek araba stop ediyor. geçiş işlemi tam hararet ibresi normal yerine gelirken süre ile 30 sn önce baslıyor ve o anda eger gaz vermiyorsam araba stop ediyor.(mesela bir dönemeçe yaklaştıysam veya debriyaj basıp yavasladıysam)
Hani geçiş işlemi diyelim ki 30 sn sonra yani hararet in tam ortada durduğu yerde olsa birsey olmayacak çünkü ısındıktan sonra gaz vermesende arac stop etmiyor.
Bu durumla alakalı bilgi ve tecrübelerini paylaşabilirseniz, yön çizme adına çok sevinirim.
Hepinize şimdiden hayıırlı geceler.
-
madem bilgisayardan ayar yapıyosunuz geçiş gecikmesini de ayarlayın eger böyle bir ayar yoksa o zamanda geciş ısısını bikaç derece yükseltin böylelikle 40-50 sn daha geçmiş olur
-
aracı yeni aldığım icin acikcasi ne araba, ne de tüp hakkinda tam bi bilgim yok. en son otogazciya gittiginde boyle bi dene dedi ama yine olmadi.
sizin belirttiginiz gibi bir ayarlama imkani varsa,zaten super olur.
bakalim bu hafta sonu tekrar bi gostericem. nasip olursa akibeti de sizinle paylasirim.
-
ayarlar şu şekilde sıralanır bilgisayar ekranında
1.Aracın motor sıcaklıgını 35c derece olarak ayarlarlar. (motor 35 dereceye geldımı lpg'ye gecer)
2.motor devrine göre ayarlarlar 700 devirde lpg'ye geçsin diye.
3.motor sıcak oldugunda yanı 35 derecede iken kontagı kapatıp tekrar calıstırdıgınızda kac sn bekleyecegını ayarlarlar.(mesela benim aracım hararet orta seviyede iken kontagı kapatıp markete gırıp geldıgımde marşa bastıgım anda 2 sn sonra gaza geciyor)
4.lpg aktarım seviyesi ayarlanır düşük-orta-yüksek.
sizin sorununuz zannedersem motor yeterli sıcaklıga ulasmadıgı için lpg'ye gectıgnde stop etme olur. yada devir aralıgını ıyı ayarlayamamışlardır o yuzden veya fakir karışım uygulamışlardır bilgisayarın sag köşesinde yazar düşük-orta-yüksek seviye diye eger düşük seviyede olursa yakıt tasarufu cok olur fakat arıza lambası yanar ve motor ısınana kadar titremeli çalışır ve gaz tepkisi azalır yokuşlarda stop etme gösterir.
-
bu ayarla ilgili bir sorun..aynısı benimde başıma geldi..hiç bir sorunum yoktu hem yakışı çok uygundu hemde araç gaza geçtiğinde en ufak bir sorunum yoktu.şimdi aracı 10,000 bakımına sokturdum filtreleri değişti yeniden ayar yapıldı.araç gaza geçince eğer debriyaja basarsam tık stop ediyor yada edecek gibi oluyor.bazende devir saati inip inip çıkıyor 20-30 saniye sonrasında düzeliyor + olarak aracım eskisinden 0,06 kuruş daha fazla yakıyor..yeniden gittim ayar yaptırdım.ama yine değişmedi..birdaha gidersem kavga edicem adamla...keşke sokmasaydım bakıma..ağrımayan başımı ağrıttım
-
ayarlar şu şekilde sıralanır bilgisayar ekranında
1.Aracın motor sıcaklıgını 35c derece olarak ayarlarlar. (motor 35 dereceye geldımı lpg'ye gecer)
2.motor devrine göre ayarlarlar 700 devirde lpg'ye geçsin diye.
3.motor sıcak oldugunda yanı 35 derecede iken kontagı kapatıp tekrar calıstırdıgınızda kac sn bekleyecegını ayarlarlar.(mesela benim aracım hararet orta seviyede iken kontagı kapatıp markete gırıp geldıgımde marşa bastıgım anda 2 sn sonra gaza geciyor)
4.lpg aktarım seviyesi ayarlanır düşük-orta-yüksek.
sizin sorununuz zannedersem motor yeterli sıcaklıga ulasmadıgı için lpg'ye gectıgnde stop etme olur. yada devir aralıgını ıyı ayarlayamamışlardır o yuzden veya fakir karışım uygulamışlardır bilgisayarın sag köşesinde yazar düşük-orta-yüksek seviye diye eger düşük seviyede olursa yakıt tasarufu cok olur fakat arıza lambası yanar ve motor ısınana kadar titremeli çalışır ve gaz tepkisi azalır yokuşlarda stop etme gösterir.
Hocam bilgilerini paylaştığın için çok teşekkür ederim
-
Bakalım bugün otogazcı ile görüştüm, Haftasonu 1-2 saat kafa yoralım dedi.
inşallah hallolur ya.
Kötü oluyo ya , hem kalkısta bi tedirginlik oluyo ya :(
-
Bakalım bugün otogazcı ile görüştüm, Haftasonu 1-2 saat kafa yoralım dedi.
inşallah hallolur ya.
Kötü oluyo ya , hem kalkısta bi tedirginlik oluyo ya :(
sana tavsiyem bilgisayarın başında sende dur yaptıgı ayarlara göz gezdir.
-
Merhaba ;
Lpg enjektörlerini ve de regulator basıncını kontrol ettirin,ama buyuk ıhtımal sorun enjektörlerinizde.
Merhaba dostlar,a
98 Civic İes aracımda,KME mark otogaz sitemi mevcut.
yanlız hafta sonu (bilgisayardan)temel ayarlarını değiştirttiysem de bir türlü kuvvetli soguklarda(mesela günün ilk calıstırmasında) Benzinden , gaza geçme anında rolanti cok asağı düşerek araba stop ediyor. geçiş işlemi tam hararet ibresi normal yerine gelirken süre ile 30 sn önce baslıyor ve o anda eger gaz vermiyorsam araba stop ediyor.(mesela bir dönemeçe yaklaştıysam veya debriyaj basıp yavasladıysam)
Hani geçiş işlemi diyelim ki 30 sn sonra yani hararet in tam ortada durduğu yerde olsa birsey olmayacak çünkü ısındıktan sonra gaz vermesende arac stop etmiyor.
Bu durumla alakalı bilgi ve tecrübelerini paylaşabilirseniz, yön çizme adına çok sevinirim.
Hepinize şimdiden hayıırlı geceler.
-
üstad benim sorunumada bir cevap verebilirsen çok sevinirim
-
üstad benim sorunumada bir cevap verebilirsen çok sevinirim
üstadım bir başka otogazcıya sorununu anlat bence senınde bu saydıklarımla ılgılı gözden kacan bir durum vardır.
-
başka servis bakamıyorki..bedini markası nette okadar araştırdım sadece istanbul alibeyköyde bir şubesini bulabildim ne yazıkki
-
Benım eski aracımdada benzer sorun vardı, o kadar ayar yapıldı düzelmedi iki günde bir lpgcinın yolunu tutuyordum en son biraz tartışınca enjektörleri garantiden değiştirdiler sorun düzeldi..Problem şöyle oluşuyor enjektörlerde biriken yağ(katkılı otogazın birikimi) motor soğukken enjekterörün çalışmasını engelliyor,motor ısındığında enjektördeki yağ yumuşadığı için sorun ortadan kalkıyor
-
başka servis bakamıyorki..bedini markası nette okadar araştırdım sadece istanbul alibeyköyde bir şubesini bulabildim ne yazıkki
kaç km olmuş lpg takılalı arkadasın dedıgı gıbı enjektörler ömrünü tamamlamış olabılır.
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
filtre değişimini görmedim o zaman oksijen sensörüne bir baktır tam takılmamış olabılır.
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
filtre değişimini görmedim o zaman oksijen sensörüne bir baktır tam takılmamış olabılır.
lpg sistemlerinde (benim aracımda öyle) motor gaz kelebeğinin hemen altında oluyor lpg filtresi.aracı lifte bile kaldırmıyorlar.kaputu açıp değiştiriyor.yani oksijen sensörü vs ile alakalı olacağını sanmıyorum.dediğim gibi bugün farklı firmalara bizzat gidip araca baktırıcam.gelişmeleri sizinle paylaşırım
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
filtre değişimini görmedim o zaman oksijen sensörüne bir baktır tam takılmamış olabılır.
lpg sistemlerinde (benim aracımda öyle) motor gaz kelebeğinin hemen altında oluyor lpg filtresi.aracı lifte bile kaldırmıyorlar.kaputu açıp değiştiriyor.yani oksijen sensörü vs ile alakalı olacağını sanmıyorum.dediğim gibi bugün farklı firmalara bizzat gidip araca baktırıcam.gelişmeleri sizinle paylaşırım
merak ettim kardeş sonucu paylaşırsın garip bir durum oldu senınkı.
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
piscocuk gecmiş olsun eğer sistem sıralı ise alın bi kablo kendiniz yapın herşeyi
-
Benım eski aracımdada benzer sorun vardı, o kadar ayar yapıldı düzelmedi iki günde bir lpgcinın yolunu tutuyordum en son biraz tartışınca enjektörleri garantiden değiştirdiler sorun düzeldi..Problem şöyle oluşuyor enjektörlerde biriken yağ(katkılı otogazın birikimi) motor soğukken enjekterörün çalışmasını engelliyor,motor ısındığında enjektördeki yağ yumuşadığı için sorun ortadan kalkıyor
Biraz bu konuyu araştırdım, daha önce aldığım kişinin bakım ve filtrelerini değiştirdiğinden tam emin değilim. Başta enjektörümün sağlam bir temizliğe ihtiyacı var onu tahmin edebiliyorum
:S
-
arkadaşlar..benim tek sorunum o değil..aracı bakıma sokmadan önce hiç bir porblemim yoktu..bakım soktum.40 dk sürdü..filtre değişti ve ayar yapıldı..eve geldim.sabah aracı çalıştırdım lpg ye geçince stop etti.vitesi boşa alınca sallantılı çalışıyor devir saati 500-1200 arası gidip gidip geliyor..hadi bunu geçtim 0,220 yakan araba şimdi 0,280 nin altına inmiyor.
bunun ne alakası var enjektörle..enjektörde sorun olsa normaldde yapardı..ankarada bir servis aradım.adam makinadan ayarla alakalı birşey diyor.istanbuldada başka bedini servisi yok.kafayı yicem.nette armadığım yer kalmadı..bugün dışarı çıkarsam eğer rastgele bütün lpgcilerde durup baktırıcam
piscocuk gecmiş olsun eğer sistem sıralı ise alın bi kablo kendiniz yapın herşeyi
teşekkürler..bunuda düşündüm ama bedini prg nereden nasıl temin ederim onu bilmiyorum.
-
Arkadaşlar tüm yorumları teker teker okudum... Öncelikle şunu belirteyim, hepimiz honda kullanıcısıyız ve burada kendi aracımılızla alakalı olarak tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Daha doğrusu paylaşmalıyızki diğer arkadaşlarımız bundan yararlanabilsin.
Şimdi asıl LPG konusuna dönecek olursak; ben şu iyi, bu iyi demek yerine kendi aracıma (1) ay önce taktırmış olduğum LPG sisteminden bahsedeyim ve yorumları da LPG taktırmak isteyen arkadaşlara bırakayım..
Aracım 2001 Civic 1.6 İES düz vites. Benzin zamları malum uçuşa geçince (LPG'ye karşı biriydim bunu da belirteyim) mecburen LPG düşünmeye başladım. Yaklaşık bir ay süreyle tüm markaları ve programlarıyla kit sistemlerini araştırdım. Honda kullanıcısı ve LPG'li sisteme dönmüş arkadaşlarla birebir görüştüm ve büyük bir çoğunluğun BRC markası üzerinde olumlu görüş verdiklerini gördüm. Bunun üzerine BRC Bölge bayisine gittim ve bilgi aldım. Tatmin olduktan sonra BRC Marka (MY-10 Kit) LPG sistemini (1) ay önce aracıma taktırdım.
Gelelim son bir aylık LPG'li kullanıma;
öncelikle aracın performasında artma yada azalma olmadı. Yani Benzinli kullanımdaki performansımı aynen koruyorum. Motor sesinde herhangi bir değişiklik olmadı, ancak rolantide çalışırken biraz ses artması var gibi hissediyorum. Yakıttan bahset diyenleri duyar gibiyim :) arkadaşlar benzinli iken şehir içinde 430 TL (litre fiyatı 4.200 tl iken hesaplandı) şehirler arası yolda ise 245-255 TL arası yakıyordu. LGP taktırdıktan sonra yaptığım ölçümlerde ise şehirler arası 171TL, şehir içi 205TL yakıyor (15 Nisan 2011 tarihinde yaptığım ölçüm sonucudur) Sonuç olarak; BRC MY-10 Kit taktırdığım için memnunum. bi noktayı atladım, hemen ilave edeyim. Bu sistemde araç soğuk iken 2 dakika 15 saniyede, sıcak iken 10-15 saniye arası bir sürede benzinden LPG'ye geçiyor. umarım bu bilgiler sizin için yararlı olmuştur. Kazasız günler dilerim arkadaşlar.
-
Arkadaşlar, hangi lpg taktırmalıyız başlığına yorum yapacakkken, yanlışlıkla buraya yorum yapmışım. özür dilerim.. Kazasız günler dilerim..