TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: mehmetcan494 - Nisan 12, 2011, 11:35:31 ÖÖ
-
merhaba arkadaşlar ilk olarak aracım otomatik vites LPG li bu gün iki kez ve geçen gün bir kez trafik lambalarında dururken aracım stop etti daha önce yoktu bu durum ve dikkatimi çekti kalkış yapacağım zaman gaz verdiğimde devir saati önce düşüyo sonra çıkıyo yani tam stop edecek kadar düşüyo sonra yükseliyo dengeleyemezse stop ediyo aracıma bir hafta önce filtre taktım acaba ilgisi varmı devir ayarımı bozuldu düştü anlamadım bilgisi olan varsa paylaşabilirmi sebepleri ne olabilir???
-
bildiğim kadarıyla lpg kuru yakıt bu yüzden gazkelebeği kirlenmiş olabilir
bu arada lpg filtreyi pek sevmezz
-
hava filtresini yeni taktım demişiniz. o2 sensörünü kontrol edin eger tam takılmadıysa sorun yaratır. dıger bır ıhtımal gaz kelebegı ayarı temızlıgı.
-
bence montaj tam sağlıklı yapılmamış başka bi yerden hava alıyor yada takılan hava filtresi uygun ebatta değil büyük oldugu için oksijen çok geliyor.. sensörde durumu etkileyebilir...
-
dostum öncelikle aracına subap ayarı yapıldımı ? aracım 2008 modeli aynı sorunlar bende vardı ışıklarda gözüm devirde oluyordu düşünce istop edecek gibi duruyordu sonra gaz verip kurtarıyordum..subap ayarı yaptırdım düzeldi..aracının km si nedir ?
-
arkadaşım filtreyi yeni değiştirmişsin, bu lpg nin kalibrasyonunu değiştirmiş olabilir,tekrardan ayara gitmen gerekecek, hondaların rolantileri zaten düşük seyrediyormuş, benim araçta da aynı, ışıklarda gaz verip bırakınca veya yüksek devirle giderken ışıklara yaklaşıp boşa atnca devir iyice düşüyo ve kendini toparlayıp çakılıyor. seninki toparlanmıyo bazen stop ediyosa iyi bir ayar sorununu halleder :)
-
KARDEŞ AKÜYA BAK KUTUP BAŞLARINADA BAK OKSİTLENME OLABİLİR BENDE BİR İKİ DEFA BÖYLE IŞLIKLARDA KALDIM BENİMKİ AKÜDEN CIKTI
-
1.8 honda civic hb aracımda aynı sorun bendede vardı servise bırakktım ayarı bilgisayar bağlayıp bir kaç ayar yaptılar ve düzeldi artık öle bir sıkıntım yok eğer hava filtre montajı düzgün yapılmış ve gaz kelebeğinde bir problem gözükmüyorsa honda servise bir bilgisayar bağlat garantiden halledeceklerdir
-
Aracının sorununu tam olarak belirlemek istersen önce kutup başını sök 5-10 dk sonra tekrar tak aracının hiçbir elektrik aksamını çalıştırmadan fan açana kadar rolantide bekle bu arada gaz filan verme fan açtıktan sonra ecu otomatik olarak rolantini ayarlayacaktır. Bu işlemden sonra istediğin gibi gez dolaş eğer hala sorunun devam ediyorsa filtreye bağlı olan oksijen sensörüne baktır kirlenmiş yada arızalanmış olabilir, eğer sorun onda da değilse o zaman hemen subap ayarı yaptır. LPG nedeni ile Honda da bir süre sonra subap sıkışması meydana geliyor ve ayar bozuyor. Bu da stop etme, performans kaybı, aşırı lpg tüketimi olarak kendini belli ediyor. Eğer bu şekilde binmeye devam edersen subapları yakabilirsin.
-
arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler ilk olarak yarın LPG kalibrasyon ayarından başlayım... bydmrblk arkadaşın dediği gibi Filtre değiştiği için tekrar ayar gerekiyor olabilir...
-
LPG taktıralı kaç km oldu ve en son subap ayarı nezaman yapıldı bu araca?
-
LPG taktıralı kaç km oldu ve en son subap ayarı nezaman yapıldı bu araca?
yaklaşık 4000 km oldu taktıralı subap ayarı hiç yapılmadı...
-
öncelikle geçmiş olsun kardeşim suanda honda civic kullanıyorum ama bunda 4 ay once opel astra hb kullanıyordum.aracım benzinde iken hiç problem yok ama lpg de iken sürekli tekleme ve stop etme durumları söz konusu oluyodu o kadar öneride bulunan olduki motor contasına kadar laf söylendi ama en sonunda sorunu istanbul da kocasinan sanayide zavolli yetkili servisinde on numara bir usta 50 tl ye problemi tamamen ortadan kaldırdı.
sorun lpg sisteminin ateşleme kablolarının sıralanışı ve dizilişi ile alakalı yanlış sıralama ve diziliş yapılan araçlarda araç çoğu zaman 3 silindir çalışıyor diziliş hatasından dolayı bir silindir ateşleme elemanları yüzünden devre dışı kaldıgı için tekleme ve trafik olan yerde stop ediyor kalkışlarda. ben o usta ile aracımın sorununu tamamen giderdim. sana tavsiyem sende aracın lpg ateşleme kablolarında diziliş ve montaj hatası olup olamadıgını kontrol ettir sorundan kurtulacaksın bu arada benım aracın lpg si zavolli sıralı idi.
-
Arkadasim LPG li aaracim yok Fakat Ayni sorunu benzinli aracta yasadim. Burada ona MAP sensoru diyolar. Bildigim kadari ile kucuck beyinli bir parca. Rolanti Sensoru sanirim Oradaki adi. Tam yeride motorun Arkasinda Enjeksiyon Sisteminin plastik yakit girisleri var silindirkapagina orada ufak bir parca. umarim yardim edebilecek bir bilgidir.
-
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar
-
benzinli motorda aynısı olmuştu.gaz kelebeği tıkanmıştı,temizlettim.servis bana 95 kurşunsuz kullan dedi. (2000 civic şimdi lpgli)
-
gaz kelebeği kirlenmiş olabilir.açık filtre taktıysan manifolt vakumun azda olsa düşeceğinden motorun yük(load) bölgesi değişmiş olabilir,katkılı otogaz aldıysan lpg enjktörlerinde tıkanma-daralma olabilir ki benim çok başıma geldi,lpg filtren kirlenmiş olabilir.lpg enjektör veya filtresinden kaynaklı ise normal devirlerde pek anlayanazsın,ancak rölantide devir oynaması veya tam kalkarken silkeleme yapar...
-
lpg olursa sonucu böyle olur.
-
çipine ayar yaptır lpg ve benzin farklı yakıtlar lpg yorar aracı dışarda 100 200 lira bayıl basit bi ayar yapılacak hem daha performanslı olur hemde böyle sorunlar yaşamassınız