TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: chevasil - Nisan 06, 2011, 09:20:57 ÖS
-
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15907147.asp bu arac tr'de de satısa sunulacakmıs yurt dısındakı uygulama 21.300 avro satılacakmış bununla bıtmıyor. 160 km'yı 2 avro'ya gıdıyorsun evet ucuz ama. bataryasının kırası için devlete aylık 79 avro ödüyormussun. :) hanı nerede tasarruf size soruyorum?
-
1 Euro = 2,16957897 Yeni Türk Lirası
21.300 x 2,16957897 = 46.000 arabanın fiyatı
79 x 2,16957897 = 172 türk lirası bu'da aylık devlete ödeyeceğiniz tutar batarya için kiralama ücreti.(yıllık vergi niyetine böyle uygulama).
160 km yolu 4 tl ye gıtmıs olacaksınız.
size soruyorum arabanızı satıp elektrıklı arac alırmısınız?
-
Sanirim ufak bir hata var hesapta, ayda kaç km yol yaptiginiza gore degisir masraf. Bu arada bu aracin içine binme imkanim oldu ve sessizligi muhtesem bir olay. (Prototip nakliyesini yaptik)
-
hesapta yanlışlık yok acıklamayı okursanız. bataryanın aylık kirası 79 avro yazıyor.
-
Evet ama kira ayda 5000 km yol yapsaniz da 20000 km yol yapsaniz da ayni.
-
Yani 1000 km'ye 12.5 € para oduyorsunuz, eger 10.000 yaparsaniz bu size 125 € yapar, buna 79€ ekleyin size 204€ yapar. Hadi 500 TL diyelim. Yani km 0.05 TL'ye gelir.
-
Yani 1000 km'ye 12.5 € para oduyorsunuz, eger 10.000 yaparsaniz bu size 125 € yapar, buna 79€ ekleyin size 204€ yapar. Hadi 500 TL diyelim. Yani km 0.05 TL'ye gelir.
senin bu bahsettiğin hesap harcadıgı elektrik. benim dediğim devletin senden alacagı aylık batarya kirası o km'ye baglı degıl ne kadar km gıdersen gıt 79 euro aylık para alıcak.
-
peki ayda daha az kullanan ne yapacak
her ay aynı kullanamazsın
-
çok yol yapan insanlar için on numara yaa ne demek 4 tl 160 km...
-
satsınlar bakalım bıkaç satış yapsınlar ay hata bulduk geri verin demeye başlarlar ezık fransızlar :D
-
devl
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15907147.asp bu arac tr'de de satısa sunulacakmıs yurt dısındakı uygulama 21.300 avro satılacakmış bununla bıtmıyor. 160 km'yı 2 avro'ya gıdıyorsun evet ucuz ama. bataryasının kırası için devlete aylık 79 avro ödüyormussun. :) hanı nerede tasarruf size soruyorum?
ben 79 avroyu devlete değil firmaya ödüyoruz diye anladım
-
:D o değil zamanla bu batarya şarj tutmazsa ne olucak arkadaşlar :P
benim aylık benzin masrafım 100 tl sadece hafta sonları biniyorum. benim araba bundan daha karlı... bu araba yatsada aylık 79 euro ödeyecem ölemi <783^2 benim araba iyi tasarrufluymuş ya :D bu ay depoyu fulleyim >%6rol >%6rol
-
E bir de şu var : İlk şarj için sıfır aldığımız arabayı 15 gün yatıracakmıyız ??? :D :D Hani ilk telefon alınca bi şarj süresi var ya >%6rol >%6rol Bi de merak ettiğim bi şarjla 160 km gidiyosa ben ankaraya nası gidecem ? :) şarj bitti hadiiii al aküyü eline gir köye elektrik dilen >%6rol
-
E bir de şu var : İlk şarj için sıfır aldığımız arabayı 15 gün yatıracakmıyız ??? :D :D Hani ilk telefon alınca bi şarj süresi var ya >%6rol >%6rol Bi de merak ettiğim bi şarjla 160 km gidiyosa ben ankaraya nası gidecem ? :) şarj bitti hadiiii al aküyü eline gir köye elektrik dilen >%6rol
:)) birde geceyse varya uzaylı diye taşlarlar adamı >%6rol >%6rol
o değil madem eletrikli araba yapıyosun batarya koyuyosunda, bunca zaman bizim akümüz bile kendini şarj ederken bi bunumu kendini şarj edebiliyor şekilde yapamıyorsunuz illa para alcanız ya. ben daha nediyim.
ufaktan bi dinamo tekere dayıcan vercen şarzın gözüne >%6rol >%6rol >%6rol >%6rol >%6rol >%6rol
-
160 km sonra sarj bıtınce kac saatte sarj olduguda mechul. bizim arabalarımız bu elktrıklıye gore daha karlı yatsa bıle 79 euro vereceksiiz tr'de ilk alan kım olacak bakalım hihihihihihihi :)
-
Konu çok farkli yerlere kaydi gibi geldi. Renault'nun amaci kira sistemini koyarak, benzin istasyonlarinda bedava akuyu degistirmek. Yani 150 km yol gidiyorsunuz aku bitiyor, bir benzin istasyonuna giriyorsunuz, bos akunuzu alip yerine dolusunu takiyorlar. Sonuçta sadece bir kaç dakikalik is. Sarj olayi ise sanirim iki tur, eger normal prize takarsaniz 10 saat gibi bir surede sarj oluyor fakat endustriyel bir prize takarsaniz 3 saat gibi bir surede sarj oluyor. Hesaplara gelince eger ayda sadece 50 km yol gidiyorsaniz tabiki mantikli degil. Fakat Istanbul'da oturan ve her gun araciyla o trafikte 120 km yol yapmasi gereken kisiyi dusunun. Bu sistemi savunmak ya da savunmamak degil olay, sonuçta bir asirdan az bir sure içinde dunyada petrol kalmayacak ve bir çozum bulunmasi gerekiyor, Honda da bu konuda ileri bir teknolojiye sahip markalardan birisi. Honda Jazz Hybrid, Honda Civic Hybrid ve Honda FCX. Bu son verdigim ornek sadece Kaliforniya'da kiraya sunulan bir araç. Yanilmiyorsan aylik kirasi 250 $. Satin alma imkaniniz yok. Honda'nin hidrojenli modelidir. Renault da bu çevreci otomobiller konusunda ilerleme gosteren firmalardan birisi. Nitekim piyasaya sunacagi araç ilk basta deneme amaçli olan bir araç. Az miktarda ve belli bir sektore sunulacak olan araç. Mesela sirf sehir içinde dolasan pazarlamacilara, ya her gun araç basinda olmasi gereken insanlara. Nitekim eger bu aku degistirme sistemini yerlestirebilirlerse taksicilere getirecegi bir kâri dusunmeye çalisin derim.
-
Yani 1000 km'ye 12.5 € para oduyorsunuz, eger 10.000 yaparsaniz bu size 125 € yapar, buna 79€ ekleyin size 204€ yapar. Hadi 500 TL diyelim. Yani km 0.05 TL'ye gelir.
senin bu bahsettiğin hesap harcadıgı elektrik. benim dediğim devletin senden alacagı aylık batarya kirası o km'ye baglı degıl ne kadar km gıdersen gıt 79 euro aylık para alıcak.
Ben de zaten bunu anlatmaya çalisiyordum. Bu sebepten dolayi ne kadar kullanirsaniz o kadar kar edersiniz.
-
Konu çok farkli yerlere kaydi gibi geldi. Renault'nun amaci kira sistemini koyarak, benzin istasyonlarinda bedava akuyu degistirmek. Yani 150 km yol gidiyorsunuz aku bitiyor, bir benzin istasyonuna giriyorsunuz, bos akunuzu alip yerine dolusunu takiyorlar.
üstadım dediğin sey o akü bagaja yerleştirmişler bagajın baya bır bölümünü kaplamış o ha deyınce istasyona bırak dolu olanı al tak cınsınden bişey degil yanı baya büyük bir batarya var arka bagajında. bataryanın agırlıgı 260 kg. buradan duyurulur. 260 kg'lık bir aküyü benzin istasyonunda kim söküp takacak ???
-
teknoloji gelişti mertlik bozuldu nerde o kara şanzuman lar makaslı arablar V8 ler.....Benim mesleğim elektronik okulunuda okudum bu işi yapıyorum elektroniğe hiç güvenmem en iyisi mekanik.
-
http://www.haberpan.com/haber/iste-ilk-yerli-otomobil-ve-fiyati alın size türklerin elektrikli aracı 30-35.000 liraya satılacakmış. 9 liraya 250 km yol gidiyormuş fluence yerıne bu daha iyi bence ama. bu sarj olayı benı cok dusunduruyor
-
Konu çok farkli yerlere kaydi gibi geldi. Renault'nun amaci kira sistemini koyarak, benzin istasyonlarinda bedava akuyu degistirmek. Yani 150 km yol gidiyorsunuz aku bitiyor, bir benzin istasyonuna giriyorsunuz, bos akunuzu alip yerine dolusunu takiyorlar.
üstadım dediğin sey o akü bagaja yerleştirmişler bagajın baya bır bölümünü kaplamış o ha deyınce istasyona bırak dolu olanı al tak cınsınden bişey degil yanı baya büyük bir batarya var arka bagajında. bataryanın agırlıgı 260 kg. buradan duyurulur. 260 kg'lık bir aküyü benzin istasyonunda kim söküp takacak ???
Elektrikli arabayi yapan o sistemi de yapabilecek kapasitededir. Bakin Fransa'da yasiyorum ve elektrikli araçlar ozellikle ilgimi çeken bir konu, konu burada zaten fazlasiyla konusuldu. 260 kg'luk bir akuyu tabiki insan eliyle degistirmeyecekler. Zaten bu olay ilerisi için dusunulen bir olay. 260 kg'luk akuyu makina sokup takacak ve bunun denemesi yapildi, bir depoyu doldurmak kadar zaman aliyor.
-
teknoloji gelişti mertlik bozuldu nerde o kara şanzuman lar makaslı arablar V8 ler.....Benim mesleğim elektronik okulunuda okudum bu işi yapıyorum elektroniğe hiç güvenmem en iyisi mekanik.
Bence de fakat Lada Niva disinda bugun elektronik olmayan araba kaldi mi??? En azindan japonlar bu isi iyi biliyorlar.
-
hadi hayırlısı o zaman
-
http://www.haberpan.com/haber/iste-ilk-yerli-otomobil-ve-fiyati alın size türklerin elektrikli aracı 30-35.000 liraya satılacakmış. 9 liraya 250 km yol gidiyormuş fluence yerıne bu daha iyi bence ama. bu sarj olayı benı cok dusunduruyor
kardeş balkonda 220v50hz ye takarsın olur bitek ama kaçak elektrik kullan yoksa fatura kol değil bacak gibi gelir demedi deme.
-
Yine de Renault Fluence elektrikli almanizi tavsiye etmem. Iki tane prototipin içine bindim, deneme suruslerinden sonra içindeki butun hata isiklari yaniyordu. Bu olay 4 - 5 ay once olan bir olay. Nitekim su andaki en mantikli seçim hybrid araç (temiz teknolojilerden bahsediyorum).
-
yok hocam ya ne elektriği eksozun sesi duymadan limitörü kestirmeden olurmu bu iş ya arabacılık ne günlere kaldı .
-
yok hocam ya ne elektriği eksozun sesi duymadan limitörü kestirmeden olurmu bu iş ya arabacılık ne günlere kaldı .
Katiliyorum, v6'min sesini 6500 devirde dinlemekten daha guzel bir senfoni yok benim için, simdilik keyfini çikartalimda...
-
79€ luk kira işi kötü olmuş ama çok fazla km yapanların işine gelebilir.
-
http://www.haberpan.com/haber/iste-ilk-yerli-otomobil-ve-fiyati alın size türklerin elektrikli aracı 30-35.000 liraya satılacakmış. 9 liraya 250 km yol gidiyormuş fluence yerıne bu daha iyi bence ama. bu sarj olayı benı cok dusunduruyor
kardeş balkonda 220v50hz ye takarsın olur bitek ama kaçak elektrik kullan yoksa fatura kol değil bacak gibi gelir demedi deme.
10 saatte şarj oluyormuş balkonda kablo beklicek öyle pehhhh forever lpg daha erken elektrıklı işi biras daha gelişmesini beklemek en ıyısı.
-
etox elektrikli araç çıkarırsa ve fiyatı 35000 bin lira olursa (100% yerli olduğunu söylüyorlar) ilk alacak kişilerden biri benim. daha öncedende büyük atılım yaptılar seslerini duyurdular ama motor alamadıkları için suya düştü planları.Devlet destek olursa yapabilirler.
-
hızı neki bunun 0 dan 100 kmye çıkarken kanser etmesin de
-
hızı neki bunun 0 dan 100 kmye çıkarken kanser etmesin de
Uzunluk :4086 mm
Genişlik :1788 mm
Yükseklik :1540 mm
Motor Gücü :60 kW (80 beygir)
Tork :222 Nm
Maksimum hız :135 km/h
Menzil :160 km
Yolcu sayısı :4 kişi
Boş ağırlık :1392 kg
Jantlar :19 inç
“Enerji üretiminden yola” toplam emisyon (Avrupa Birliği enerji regülasyonuna göre elektrik üretimine bağlı olarak hesaplanan enerji üretiminden yola toplam emisyon): ZOE: 12 g/km / 62 g/km, 85 HP’lik Clio dCi’ye göre : 132 g/km / 133 g/km
0-100 ortalaması yazmıyor artık tahmin edin.
-
bizim 1.4 is 990 kg boş agırlıgı 0-100 km hıza 10.4 sn'de cıkıyor. bu ise hem 80 hp hem 400 kg daha agır artık 0-100 ortalaması 14 sn civarı olur heralde.
-
Elektrikli motorlarin torku çok yuksektir, 0-100 olmasa bile ara hizlanmalari kuvvetli olabilir. Ornek olarak Tohota Pris'u alabilirsiniz.
-
yok hocam ya ne elektriği eksozun sesi duymadan limitörü kestirmeden olurmu bu iş ya arabacılık ne günlere kaldı .
diorum başka bişey demiyorum.
-
hızı neki bunun 0 dan 100 kmye çıkarken kanser etmesin de
Uzunluk :4086 mm
Genişlik :1788 mm
Yükseklik :1540 mm
Motor Gücü :60 kW (80 beygir)
Tork :222 Nm
Maksimum hız :135 km/h
Menzil :160 km
Yolcu sayısı :4 kişi
Boş ağırlık :1392 kg
Jantlar :19 inç
“Enerji üretiminden yola” toplam emisyon (Avrupa Birliği enerji regülasyonuna göre elektrik üretimine bağlı olarak hesaplanan enerji üretiminden yola toplam emisyon): ZOE: 12 g/km / 62 g/km, 85 HP’lik Clio dCi’ye göre : 132 g/km / 133 g/km
0-100 ortalaması yazmıyor artık tahmin edin.
Bana yeter.