TeamHondaTurkey.Com

HONDA MODELLERİ => Type R - Civic / Integra (DC,EP,FK) => Konuyu başlatan: Cello_tuning - Mart 25, 2011, 12:51:44 ÖÖ

Başlık: FN2 vs EP3 test..
Gönderen: Cello_tuning - Mart 25, 2011, 12:51:44 ÖÖ
http://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8

(http://3.bp.blogspot.com/_2o5Lep2wWQs/SykGjbqe4cI/AAAAAAAABrw/NXzoYvPIQik/s1600/buddy2.jpg)

(http://galeri.uludagsozluk.com/18/honda-civic-type-r-ep3_42252.jpg)

Bu videonun iki araç arasında kalanlar yardımcı olacağını düşünüyorum...
Başlık: Ynt: FN2 vs EP3 test..
Gönderen: turbovts2 - Mart 28, 2011, 08:17:50 ÖS
Birincisi aracın motor kodu konulan resimdeki gibi değil aşağıdaki gibidir k20z4
K20Z4
2007 Honda Civic Type-R (FN2) (Europe Market)
Displacement : 1,998 cc (121.9 cu in)
Compression : 11.0:1
Power: 201 hp (148 kW) @ 7800 rpm
Torque: 142 ft·lbf (193 N·m) @ 5600 rpm
Redline: 8300 rpm
i-VTEC Engagement: 5,400 rpm

Fn2 nin 0-100=6.6 saniye son hız 235km/h... makyajlı ep3 le aynı... makyajsız olan 6.8sn de 100 e çıkıyor. Fabrika bunu diyor. 60 kg kadar agır fn2 fakat degısen egzantrık mılı, krank denge mılı, vtecın daha erken devreye gırmesı(5500 rpm... eskısı 5900), bunlara baglı olarak harıka bı egrıye sahıp olan tork bandı(max tork 5600 yanı vtec devreye gırdıkten 100dd sonra ) ve kısalan sanzıman oranları ıle performansı fabrıka tarafından aynı sevıyelere getırılmıs bır arac... Agırlasan aracın yol tutus farklılıklarını cozmek ıcınse 225 40 18 ebatlı lastıkler, onden kaymaları onlemek ıcın sanzıman 1.5 cm asagı konumlandırıldı, benzin deposu ön koltukların altına konumlandırıldı ve genel olarak aracın agırlık merkezı cok asagılara bu ve benzerı calıstırmalarla cekıldı ve arac vsa(vehicle stability asistant) sıstemı ıle donatıldı... Genel bılgı olarak daha once benzerlerını yazdıgım zaman o araba bu araba sole bole gecer denmıstı hatta ankaradan bazı kısıler ep3 le olan kendı arabalarının vıdeolarını koyup bız hafıf modlu aracı bole gectık fn2 yı fena yaparız demıslerdı ve bı bulusmada kendılerı denemeyı teklıf ettıler ve fabrıka verılerının otomobıl severlerın goruslerınden daha net bılgıler verdıgını kendılerıde gorduler... Zaten Honda muhendıslerının kendı araclarını eskı modele ezdırmelerıde dusunulemezdı kı ezdırmedıler.ceremy nın top gear testını cıkarıp ornek vermek cok sacma olmus onu ızleyen arkadaslar bıraz usengenlık yapmayıp fn2 nın dıger 10 pist testını de ızleyıp ole karar versın... Ceremy ye gore aston martın dunyanın en hızlı arabası ve rover da en kalıtelı... Adamlar fn2 ler ıngıltere fabrıkasında uretıldıgı ıcın bunu yapıyorlar... Kendı ulkelerınde baska lıder ıstemıyorlar zaten bunuda londra'nın sokagına adım atmıs bırı ne dıyorum ben burada anlamıstır. koltuklarından frenlerıne kırmızı taban halısından harıka dıs gorunusune kadar ozel bı arac fn2, 8 hava yastıgı vsa bas esp abs vs.vs ıle guvenlı bı arac, gelıstırılmıs gaz kelebegı ıle konforlu ve kontrollu, ve 200 dd yukarda max bg aldıgı ıcın ve yenı krank denge mılı sayesınde tork bandı cok daha duzgun oldugu ıcın performanslı bı arac bence. Sadece sanzımanın 15 mm daha asagı dusuruldugunu ve bu sayede yol tutusun artmasının hedeflendıgını solesek yada aracın altının komple kaplı oldugu halde ve bu kadar donanımla sadece 70 kg daha agır oldugunu solesek bu agırlıga ragmen honda resmı olarak ıkı aracı aynı fabrıka degerlerıne sahıp gostermısken bızım burda son teknolojı ve yenı tasarımlı aracı yıne cok guzel olan ama eskı model abısı ıle kıyaslamamız bıraz magazın haberıcılıgıne kacıyo. Honda eskı modelıne dogal olarak gecıt vermez bunu hıc bır fabrıka yapmaz. Ayrıca hem magazin hemde 3 yıllık bi tiyatronunda kimsenin araç seçmesini sağlıyıcak bir sebep oluşturcağıda düşünülemez.