TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: wordsman - Mart 14, 2011, 11:45:26 ÖÖ
-
Arkadaşlar aşağıdaki konuyu daha önce problemler sayfasında açmıştım.
sorunun LPG kaynaklı olduğunu düşündüğüm için burdan yeni konu açtım bilginize,
"Arkadaşlar,
örneğin 60-70 le giderken kırmızı ışıkları gördüğümde vitesi boşa atıyorum, ya da çok hızlıysam, araç vitesteyken frene basıyorum araç 30-40 km hıza düşünce vitesi boşa atıyorum, işte tam vitesi boşa aldığımda rolanti birden 300-400 e düşüyor sonra tekrar düzeliyor 900 e normal değerine geliyor, fakat bu söylediğim hemen bir anda oluyor, yani 1 saniye bile sürmüyor belki, ama ilk gördüğümde araç stop edecek diye korkmuştum, fakat rolanti tekrar hemen eski değerine geliyor. Araç LPG'li ve bu durum herzaman olmuyor.
Sizce bu durum normal mi? yoksa bir soruna işaretmidir?
Not : Aracın lpg sistemi dahil hiç bir sorunu bulunmamaktadır.
teşekkürler."
bugün "forum donanımda" devir düşmesi diye konu arattırdım. Orda benim bu açtığım konuya benzer birçok konu var, bazıları enjektör çapı fazla gelebilir demiş, kimizi enjektör hortumları kısa olduğu için demiş, sizce bunlar etki yapabilir mi?
bu arada ben bu durumu benzinde de test ettim, hiç bir problem yok. Bu durum zannımca lpg den kaynaklanıyor.
Şimdi sonuç olarak merak ettiklerim.
2mm enjektör çapı bu durumun olmasına sebep olabilir mi?
Bu durum şu anda bir problem yaratmıyor ama gün geçtikçe problem çoğalabilir mi?
Yoksa bu kafaya takılacak bişey değil mi?
-
bence bir sorun yok.. benimde aynı.. zaten 30-40 la gidiyorsun birden boşa atınca gelip 900 de durup kımıldamaması mümkün değil sanırım... en azından şöyle söyleyebilirim devir göstergesini söküp çıkarsanız ve elinizle ibreyi 1000 devire getirseniz tekrar sıfıra düşer yani arac calışmıyorken bile yaylı gibi bir sistemi var böyle olunca haliyle aniden boşa atılınca sanki yayı bırakmışız gibi düşünün... eger gelip normal yerinde duruyorsa ve bariz bi şekilde kımılamıyorsa sorun yok
-
bencede bir sorun yok. benim araçta lpg li ve bahsettiğiniz olay aynen bendede var. Ben sorun olarak görmüyorum bile
-
Bencede bunu sorun etmeyin.Bende de vardı, ustaya söylediğimde bilgisayarla rölanti ayarını değiştirdi.Sonra bir süre normal idi.Şimdi çok nadirde olsa yapıyor ve ben sorun etmiyorum artık.LPG ECU su benzin ECU sunu kopyalarak çalıştığı için sanırım bu noktada bir sorun oluyor.Her devirde karışımı ayarlayamaması gibi.
-
arkadaşlar güzel açıklamış aynısı bendede var lpd de yapıyor takmıyorum ama gaz biteceği zaman boşa alınca stop ediyor sizdede oluyormu acaba zannedersem deponun sonu pis oluyor
-
arkadaşlar güzel açıklamış aynısı bendede var lpd de yapıyor takmıyorum ama gaz biteceği zaman boşa alınca stop ediyor sizdede oluyormu acaba zannedersem deponun sonu pis oluyor
ben hiç depoyu dibine kadar kullanmadım, herzaman kafamda belli bir km var o km oldumu gider gaz alırım, ( yani gaz bitince ses çıkarıp benzine geçiyorya ben o duruma hiç getirmem) dolayısıyla depo sonunda stop etmesi için bi deneyimim olmadı.
-
depodaki pislikle ilgisi olduğunu sanmıyorum.. sizin sorununuz şu olabilir... rolantideki karışım fakir ayarlanmış ise ve gaz azaldığında regülatör basıncı düşüyor ise ondan stop ediyor olabilir ya da sadece regülatör basıncıyla ilgili bir sorunda olabilir.. elinizde kablo ve program olsaydı bakardınız değerlere ona göre net bişeyler söylenebilirdi
-
yav bu devir işi benimde canımı sıkıo nasıl cözecez:D
-
devir in inip çıkması boğaz kelebeğinin kirli olmasını gösteriyor boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerekmektedir.
-
devir in inip çıkması boğaz kelebeğinin kirli olmasını gösteriyor boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerekmektedir.
Benzin de böyle bir durum söz konusu değil, araç lpg de giderken oluyor zaman zaman, o nedenle boğaz kelebeği ile alakalı değildir sanırım. bence "iszen" arkadaşımızın aşağıdaki yorumu gibi bir durum var ortada,
"Bencede bunu sorun etmeyin.Bende de vardı, ustaya söylediğimde bilgisayarla rölanti ayarını değiştirdi.Sonra bir süre normal idi.Şimdi çok nadirde olsa yapıyor ve ben sorun etmiyorum artık.LPG ECU su benzin ECU sunu kopyalarak çalıştığı için sanırım bu noktada bir sorun oluyor.Her devirde karışımı ayarlayamaması gibi. "
-
lpg ecusu benzin ecusunu kopyalamaz kopayalayan var ama az ve yeni yeni cıkıyor.. şöyle bir deney yapabilirsiniz...
motor tam sıcak iken benzindeki rolantiyi izleyin eger dengeli ve kımıldamadan duruyorsa durduğu yeri iyi tespit edin daha sonra aracı lpg ye alın ve özellikle geçiş anını gözlemleyin eger lpg ye gectiğinde devir hafif yükseliyorsa rolanti de lpg zengin ayarlanmış diyebiliriz ve zengin olduğu için kelebek ayarlamayı yapıyor.. yada tam tersi olursa yani lpg ye gectiği anda ibre aşağı inip sonra normal yerine dönüyorsa demekki lpg ayarınız rolantide fakir olarak yarlanmış ve yine gaz kelebeği rolanti devrini ayarlayarak yerine getiriyor demektir.. ben kalibrasyonu yaprken enjektör milisaniyesine dikkat ederim yani benzinden lpg ye gecinde devir oynamıyor ama buna ragmen vitesi boşa atınca gelipte 750 devirde cakılıp kalmıyor 300 lere kadar düşüp sonra yerine geliyor
-
LPG ECU sunun kopyalanması (en azından BRC MY10 için söylüyorum) konusunu ustam söylemişti. Hadi onun söylediğini yok sayalım, bu kalibrasyon yapılırken dikkat ederseniz, aracımız önce benzinde rölanti ve yüksek devirde çalıştırılır ve Plug&Drive yazılımı aracın bu çalışma anındaki elde edilen değerleri toplar ve bu değerleri LPG ECU suna kalibre eder.
Burada şu anlaşılmasın; Pug&Drive yazılımı aracımızın benzinle çalıştığındaki elde ettiği, atıyorum 10 birim değerindeki bir veriyi LPG de de 10 birim olarak ayarlamaz.Bu değerin LPG deki karşılığı 10 birimden aşağı yada yukarı olabilir yada bazı değerler için aynı olabilir.
İşte sıralı sistem LPG sektöründeki ince nokta da tam burası.Çünkü LPG kiti aracımıza özel olarak Honda tarafından üretilmiyor ne yazıkki..Aynı kit değişik araçlara uygulanıyor.Peki hemen hemen hepsi elektronik beyin aracılığıyla(rölanti de dahil beyinde değerlendirilir,eskinin jikle kelebeği vardı şimdi o iş elektronik yapılıyor) çalışan tüm bu araçlardaki motorların çalışma değerleri aynımı? Tabiki hayır. BRC bu hatayı en aza indirmek için böyle bir yazılım geliştirmiş.Daha önce MY07 vardı şimdi MY10. Yarın başka bir açığı kapattığında ya da geliştirme yaptığında pazara sunacağı ürünede MY20 diyecek belkide ve muhtemelen MY10 dan daha iyi sonuç verecek.
Birde arkadaşlar aracın bakımını da göz önünde bulundurun.Örneğin hava filtresi yeni takıldığında beyin yine 10 birimlik hava emişi görüyor ise karışımı bu değere göre ayarlıyor.Yapılan km nin ardından bu birim 10 birimin altına düşecektir ve bu da yine karışımın ayarlanmasını etkileyecektir. Bu ayarlama aracın normal ECU sunda problem değil ancak LPG ECU sunun burada hassas davranması önemli.Umarım anlatabilmişimdir.
Son olarak diyeceğim; arkadaşlar sadece aracımız için üretilmiş bir kit kullanmıyoruz ve bu sektör ECU olarak hala gelişme aşamasında.Şahsi tavsiyem; özelikle belirtiyorum aracınızın bakımlarını aksatmayın.Yine söylüyorum bu kitleri Hondanın mühendisleri geliştirmedi ve montajını yapmadı.Aracınızın motorunun her koşulda LPG de benzindeki gibi davranmasını beklemeyin.Bu söylemim kit taktırmayı düşünenleri endişelendirmesin.Maaşallah 10 bin km yi geçti hiçbir sıkıntım yok.
-
kalibrasyon sırasında yazılım benzindeki enjeksiyon süresini takip eder ama taklit etmez zira benzin nejketörü ile lpg nejktörü aynı değildir ve iszen arkadasın dediği gibi aldığı değeri lpg enjektörüne uyarlayarak yapar.. ama herşe kalibrasyon değildir zaten sıkıntı kalibrasyondan değil ayardan kaynaklanıyor genellikle ama biz hepsine kalibrasyon diyoruz ağzımıza böyle yerleşti.. kısacası demek istediğim şudur arac rolantide ve yükte kalibrasyona alınır ancak...... benzin ecusu yükün durumuna göre ve hatta yolun durumuna göre ve hatta rüzgarın bile etkisine göre yakıtı ayarlar anacak lpg ecusu bunu yapamaz yüklene haritayı her zaman işler sanki hiç bir değişken yokmuş gibi yada oks,jen sensörü yokmuş gibi davranır ancak yine bildiğim kadarıyla benzin ecusunu taklit edebilen sadece telefex ecusu imiş.. arac yolda benzinde bir süre kullanılıyor ve bu süre içerisinde lpg ecusu tuttuğu kayıta göre bir harita çiziyor ve bunu araca uyguluyor elbetteki daha sağlıklı ama yinede benzin ecusu gibi her şarta uyum sağlama yeteneği yok.. kısaca her hangi bir aracın ecusu sıfır olarak alınsa en az 1500 liradır diye düşünüyorum ama biz lpg sistemini işçilik dahil komple 1500 liraya taktırabiliyoruz burdan fark anlaşılır
-
merhaba arkadaşlar aynı sorun bendede var bir anda başladı araba çok ısındığı zaman yapıyor soğukken sorun yok hiç kimse sorunu çözemedi ani frende devir sona kadar düşerek stop etme söz konusu oluyor emme manifoltu hava alabilir dediler kontrol edildi hiç bir yerinden hava almıyor boğaz kelebeği her yeri temizlettim subap ayarı yaptırdım bujileri değiştirdim bilgisayara bağlayıp rolanti ayarı yapıldı (benzinde) sorun gene gitmedi işin enterasan kısmı hiç bir arıza vermiyor LPG basıncı yükseltildi düşürüldü gene bişey değişmedi yardımlarınızı bekliyorum kafayı yemek üzereyim ...
-
gaz kelebeni temizlet bide pc ye bağlat reset işi çözer...
-
merhaba arkadaşlar aynı sorun bendede var bir anda başladı araba çok ısındığı zaman yapıyor soğukken sorun yok hiç kimse sorunu çözemedi ani frende devir sona kadar düşerek stop etme söz konusu oluyor emme manifoltu hava alabilir dediler kontrol edildi hiç bir yerinden hava almıyor boğaz kelebeği her yeri temizlettim subap ayarı yaptırdım bujileri değiştirdim bilgisayara bağlayıp rolanti ayarı yapıldı (benzinde) sorun gene gitmedi işin enterasan kısmı hiç bir arıza vermiyor LPG basıncı yükseltildi düşürüldü gene bişey değişmedi yardımlarınızı bekliyorum kafayı yemek üzereyim ...
hocam sen doğruunu yapmışsın eğer dediklerin yapıldıysa düzelmesi gerek ama sana anlatılıp yapılmadıysa düzelmemiş olabilir. malum şimdiki ustalar müşterileri çok gidip gelsin istiyorlar.
-
başında durdum ben birebir 1 DK bile ayrılmadım sıfır gibi oldu parçalar olmadı bende girdim işe bende sildim parçaları temizledim biraz böyle bin düzelir dediler tekrar LPG ayarı yaptır dediler ama çare olup olmayacağı meçhul..
-
başında durdum ben birebir 1 DK bile ayrılmadım sıfır gibi oldu parçalar olmadı bende girdim işe bende sildim parçaları temizledim biraz böyle bin düzelir dediler tekrar LPG ayarı yaptır dediler ama çare olup olmayacağı meçhul..
ilginç benimde başıma çok geldi bende 2001 vw bora vardı zaten boralarda kronik bu anlattınız devir sapma muhabbeti ben gaz kelebeni temizletip pc ye bağlıyoduk tamam düzeliyordu 3 ay 4ay arayla gidiyordum malum tr deki benzin gaz en pahalı ama en dandik pisletiyor.
-
ben çözemedim daha çok ufak bir şey dir eminim bulunca bundanmıydı diyeceğim ama o sorunu nezaman bulabilecem bilemiyorum hala daha araştırmadayım ..
-
bu enjeksiyonlu hondalarda rolenti valfi filan varmı veya oksijen sensörü varsa bunlardanda olabilir veya buna benzer aynı görevi yapan parçalar.
-
rolanti valfi var onlarda hiç bir sorun yok temizlendi sorunsuz çalışıyor oksijen sensöri tam olarak nerde manifolt üstünde takılıysa o da var ..
-
hava flitresi girişinde olması lazım vw de öle die hatırlıyorum.
-
var oksijen sensörü hava filitresinin kutusunun üzerinde..
-
oksijen sensörü egzoz monifoltu üzerinde bulunur.. eger 2. sensör varsa o da katalizörün oradadır.. hava filtresinin borusunda bulunan hava akış sensörüdür (iat sensor)
-
hangisinde sorun vardır bi baktırmadığım onlar kaldı veya sorun varmıdır rolanti benzinde çok az da olsa düşüyor ama gazda direk stop ediyor ..
-
ben çözemedim daha çok ufak bir şey dir eminim bulunca bundanmıydı diyeceğim ama o sorunu nezaman bulabilecem bilemiyorum hala daha araştırmadayım ..
size tavsiyem aracın kendi ecusunu resetleyin yada 200 km kadar sadece benzinde kullanıp yeniden kalibrasyon yapın ve kalibrasyon bitince lpgci ustanıza söyleyin lpgnin rolantideki ve rolantinin altında kalan devirlerini bir miktar yükseltsin
-
1000 ile 6000 devir arası var programda 1000 altındaki devirlere müdahale yapamıyor sanırım bugun servis ile konuştum benzinde 530 ile 680 de durması rolantin normal dedi en ufak arızada arıza lambası yanar dedi benzinde sorun yok LPG ayarından olabilir dedi veya alt devirde gaz yetiştiremiyor olabilir dedialt devire düşünce gaz gelmediğinden devir düşer ve stop etmesi söz konusu olablir dedi LPG ayarını yaptırmam gerek sanırım ilk fırsatta tekrardan ayar yaptırmaya gideceğim varsa tavsiyeniz onuda kontrol ettirebilirim.
-
devrin 1000 ile 6000 olması çok önemli değil isterseniz o değerler değiştirilebiliyor ( bazı kitlerde) ayrıca kırmızı nokta nerenin üzerine geliyorsa o aralık calışıyodur eğer kırmızı nokta gelmiyosa o aralık çalışmıyodur ayrıca da devir sütununda enjektör milisaniyeleri vardır düşük ms ler ile oyanyarak alt devirleri de ayarlayabilirsiniz ama sorun bence genel ayarlardan kaynaklanıyor zira arac rolantisini ayarlamakta güçlük cekiyor düşüyor ve topluyor
-
genel ayar derken gazın ayarmı yoksa benzinmi?
-
genel ayar derken gazın ayarmı yoksa benzinmi?
elbette gaz ayarı.. zaten yukarıda da gaz ayarını ve lpg programındaki map sayfasında gördüğünüz değerleri anlatmaya calıştım
-
hafta sonu gazcıya gittim basınç sensörünün bozuk olduğunu bundan yapabileceğini söyledi parça bekliyoruz bakalım değişince düzelecekmi?
-
basınç sensörü?
-
arabanın hiç bir parçasını değiştirmeyin derim tamamen gaz ayarı ile ilgili iyi bi lpg ayarı yaptırın ...
-
gazın basıncını ölçen ufak bir parça bilgisayara bağladığında yüksek gösteriyor..
-
arkadaşlar bahsetmiş olduğunuz sorunu tam ben paylaşmak üzereydimki bu konuya rastladım aynı sorun bendede var aracım benzinli lpg yok yüksek devirlerde giderken birden debriyaj bastığımda rolantim birden dibe vurup stop edecekmiş gibi olurken tekrar 900 devirlere yükselip sabit kalıyor sorunu buüğün hissettim sorunun teshisini bulan arkadaşların bizimle paylaşması rica olunur...
-
hala daha bulamadım sorunu araştırmaya devam ...
-
hala daha bulamadım sorunu araştırmaya devam ...
araç soğukken hiç bir sıkıntı olmuyor ısınınca başlıyor merakla beklemekteyim..
-
aynı sorun bendede var soğukken gayet stabil ama biraz devirli kullanınca hemen başlıyor sanki bişeyler daha fazla ısınıyorda öyle yapıyor gibi ustalar daha sorunu bulamadı bilgisayarabağlıyorlar sorun yok diyorlar ama sorun var...
-
sorunu çözebilen veya fikri olan varmı ?
-
sorunu çözebilen veya fikri olan varmı ?
Valla ben bunu sorun olarak görmüyorum artık, sonuçta başka bir yakıt sisteminde kullanıyoruz ve lpg ecusu deviri ayarlarken arada geçen sürede bence bu durum oluyor. araç stop etmiyorsa bence sorun yok.
-
ben daha öncede yazdım ( aynı baslıktamı hatırlamıyorum) lpg de benzindekinden farklı oluyosa sorun budur yani lpg ayarı yoksa bu devrin düşmesi sorun değil yeterki yerinde dursun.. hatta aynen şunu yazmıştım '' devir saatinin ibresini elimizle 6000-7000 e getirsek bıraktığımızda sert bi şekilde gelir sıfırın ordaki dayandığı pime çarpar ve yani yaylı gibi bişey bu ibre dolayısıyla siz 4000 devirdeyken debriyaja bastığınızda boşa çıkan ibre aniden aşağı düşebilir bu normal'' bence silin kafanızdan bu sorunu... umarım çözersiniz sorununuzu
-
sorunu çözdüm arkadaşlar dediğim gibi çok basit bir sorun ve 7000 devirden boşa atınca bile 800; 900 de stabil kalıyor alta düşmüyor çok basit bi ayar eğer sorun yaşayan varsa tarif edebilirim 2 aydır servislerin bile çözemediğini en sonunda çözdüm ve rahatladım.. LPG deki arızalı parçayıda değiştirdiğimde LPG de de deneyeceğim şu an için ALLAHA şükür sorun yok ve tam istediğim gibi oldu
-
anlatsana kardeşim neymiş ...
-
rolanti valfinini yanında 2 tane yıldız tornavida uçlu vida var kapak şeklinde duruyor bu kapak değil içinde bir plastik var ve vitesi boşa atınca valfi stabil tutmaya yarıyor valf bir anda boşa çıktığında ucundaki plastik çok fazla düşmemesini sağlıyor bu iki vidayı gevşeterek ayar yapabilirsiniz fazla zorlamayın valfi bozabilirsiniz çok çekince valfe sürtüyor vidayı gevşeterek arabayı çalıştırdıktan sonra ayar yaparak test edebilirsiz.. ben söktükten sonra mantığını bu şekilde çözdüm hatalı bilgi vermek istemem ama benim sorunum çözüldü..
-
rolanti valfinini yanında 2 tane yıldız tornavida uçlu vida var kapak şeklinde duruyor bu kapak değil içinde bir plastik var ve vitesi boşa atınca valfi stabil tutmaya yarıyor valf bir anda boşa çıktığında ucundaki plastik çok fazla düşmemesini sağlıyor bu iki vidayı gevşeterek ayar yapabilirsiniz fazla zorlamayın valfi bozabilirsiniz çok çekince valfe sürtüyor vidayı gevşeterek arabayı çalıştırdıktan sonra ayar yaparak test edebilirsiz.. ben söktükten sonra mantığını bu şekilde çözdüm hatalı bilgi vermek istemem ama benim sorunum çözüldü..
Müsait bir zamanda resimleme imkanın olursa çok faydalı bir paylaşım yapmış olursun
-
sökerkende resimleyecektim ama çok kısa zaman iiçerisinde yaptım acelemde vardı resim çekemedim ama parçanın resmini yarın çekerim eklerim
-
rolanti valfinini yanında 2 tane yıldız tornavida uçlu vida var kapak şeklinde duruyor bu kapak değil içinde bir plastik var ve vitesi boşa atınca valfi stabil tutmaya yarıyor valf bir anda boşa çıktığında ucundaki plastik çok fazla düşmemesini sağlıyor bu iki vidayı gevşeterek ayar yapabilirsiniz fazla zorlamayın valfi bozabilirsiniz çok çekince valfe sürtüyor vidayı gevşeterek arabayı çalıştırdıktan sonra ayar yaparak test edebilirsiz.. ben söktükten sonra mantığını bu şekilde çözdüm hatalı bilgi vermek istemem ama benim sorunum çözüldü..
lütfen resimlerle gösterin çünki eğer ben sizi doğru anladıysam oynamamanız gerekn ayarlarla oynadığınızı söyleyebilirim,resmi görmeden kesin bişey söyleyemem elbette.. peki rolantiniz eskisi gibi mi? benzinde lpg de? ha birde yakıtınızı ölçmeyi unutmayın bugünlerde
-
rolantim eskisinden daha iyi olarak duruyor LPG de kullannmıyorum uzun zamandır ama benzinde ölçüm yapabilirim..
-
eğer yanlış anlamadıysam siz bilgisayara bağlanarak yapılan rolanti ayarı ile oynamışsınız yada hava ayarı ile tam emin olamadım.. sanırım afr ayarı diyolar.. forumda arattırın afr ayarı diye bi bakın sizin yaptığınız şeymi
-
bahsetmiş olduğum ayar yeri resimde kırmızı ile belirttim..
(http://img64.imageshack.us/img64/7633/hondacivicidleaircontro.jpg) (http://img64.imageshack.us/i/hondacivicidleaircontro.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
resimden anlayamadım sanırım sizin motor benimki ile aynı değil.. üzerindki sensör map sensörü mü?
-
hayır IACV valfi diye geçiyor rolenti düzenleyici diyede biliniyor..
-
hayır IACV valfi diye geçiyor rolenti düzenleyici diyede biliniyor..
o zaman benim bahsettiğim şey olmuyor mu? (iacv- idle air control valve ) rolanti hava kontrol valfi
-
bilgisayara bağlanarak yapılan ayar vidası başka yerde bunun ucunda sadece bobin var valfi açıp kapatmasına yarıyor bilgisayarla yapılacak bir ayar değil zaten bu ayarıda karşıda tanıştığım yetkili honda servis çalışınanından öğrendim bende ilk etapda bilgisayarla yapılması gerekmi diye sorduğumda öyle birşeye gerek yok dedi bilgisayardan onu kontrol edemezsin dedi
-
doğrudur.. ben anlayamadım.
-
Soch__VTECH lpg'de de sorun çözüldü mü acaba? eğer öyle ise hemen ben de dalıcam bu IACV valfine.
-
Arkadaslar bu ayar ile oynadıktan sonra sorunum bir müddet düzeldi daha sonra tekrarlamaya başladı daha sonra internet üzerinden yaptıgım araştırmalarda TPS senaryondan olabileceği yazılmış bende TPS sensörünün fişini çektim arıza ışığı yandı ama su anda ne LPG de nede benzinde düşme olmuyor gayet stabil sorun TPS nin hatalı sinyal göndermesinden kaynaklanıyormuş servise götürerek iyi bir bilgisayara baglatirsaniz ve degerleri bilen bı ustadanda yardım aldığınızda sorununuz giderilecektir servise sorduğum kadarıyla TPS sensoru boğaz ile bir satılıyormuş ve fiyatının 920.00 TL olduğunu söylediler Japonya'da bu parça harici olarak satılmakta turkiyeye 100 tl gibi bir fiyata geliyor Japonya'dan ürünün tedarikçisi ile görüştüm DHL kargo ile 5 günde elinizde olur diyor ve paypal ile ödeme imkanı sunuyor çıkmacida aynı parçanın ikinci eline 150.00 TL fiyat istiyorlar ben su anda TPS sensörünün fişi cekik geziyorum ne devir düşmesi oluyor nede başka bisey fakat yakıt biraz fazla yakıyor eğer bu parçadan arızası olduğunu tespit eden olursa ben kendime getirticem aynı kargoya ekletirim
-
Arkadaslar bu ayar ile oynadıktan sonra sorunum bir müddet düzeldi daha sonra tekrarlamaya başladı daha sonra internet üzerinden yaptıgım araştırmalarda TPS senaryondan olabileceği yazılmış bende TPS sensörünün fişini çektim arıza ışığı yandı ama su anda ne LPG de nede benzinde düşme olmuyor gayet stabil sorun TPS nin hatalı sinyal göndermesinden kaynaklanıyormuş servise götürerek iyi bir bilgisayara baglatirsaniz ve degerleri bilen bı ustadanda yardım aldığınızda sorununuz giderilecektir servise sorduğum kadarıyla TPS sensoru boğaz ile bir satılıyormuş ve fiyatının 920.00 TL olduğunu söylediler Japonya'da bu parça harici olarak satılmakta turkiyeye 100 tl gibi bir fiyata geliyor Japonya'dan ürünün tedarikçisi ile görüştüm DHL kargo ile 5 günde elinizde olur diyor ve paypal ile ödeme imkanı sunuyor çıkmacida aynı parçanın ikinci eline 150.00 TL fiyat istiyorlar ben su anda TPS sensörünün fişi cekik geziyorum ne devir düşmesi oluyor nede başka bisey fakat yakıt biraz fazla yakıyor eğer bu parçadan arızası olduğunu tespit eden olursa ben kendime getirticem aynı kargoya ekletirim
Benim arabamda aynı şekilde benzinde düşme yapıyor. Hatta katalitik konvertör iptali varken yapmıyordu. Özelden
tedarikçi bilgileri veya ortak kargo için konuşmak isterim. Mail adresim peacejazz@hotmail.com
Teşekkür ederim
Saygılarımla
Cem
-
valla aynı sorun bende de var ama ben şu ana kadar hiçbir zararını görmedim. Zaten nasıl bir zararı olabilirki o yüzden takmıyorum.
-
konuyu ben açmıştım ama ben bile böyle bir sorunun varlığını unuttum (hatta belkide normaldir), stop etmiyorsa takmayın kafanıza
-
Arkadaşlar aynı sorun ben de de var.
1 ay once servisde , garanti kapsamında BRC takdırdım. Aracım 2009 civic.
Vites değişikliklerinde veya durmak için debriyaja basıp gaz dan ayağımı çektiğimde, rölanti 500 e düşüyor,sonra normal rölantisi olan 800 e cıkıyor.
Aracı servise götürdüm.Tabi başka sorunlarda vardı.Hepsini halletik dediler. ama bu sorun devam ediyor.
Aynı sorunla karşılaşıp, çözüm bulan var mıdır...
-
Bence arac stop etmedigi surece bu olayi bir sorun olarak gormeyin. Olmayan sorunu cozmek icin olmadik seyler basiniza gelir, usta usta dolasirsiniz. Lpg kullanicilarinin ve ustalarin ortak kanisi bu olayin bir sorun olmadigi yonundedir.
-
Arkadaşlar aynı sorun ben de de var.
1 ay once servisde , garanti kapsamında BRC takdırdım. Aracım 2009 civic.
Vites değişikliklerinde veya durmak için debriyaja basıp gaz dan ayağımı çektiğimde, rölanti 500 e düşüyor,sonra normal rölantisi olan 800 e cıkıyor.
Aracı servise götürdüm.Tabi başka sorunlarda vardı.Hepsini halletik dediler. ama bu sorun devam ediyor.
Aynı sorunla karşılaşıp, çözüm bulan var mıdır...
Aynı durum bende de söz konusu aracım otomatik..benim araç sadece çok yavaşlandığında (sanırım o zaman boşa atıyor) 1000-1200 devir e geldiğinde frene bastığımda oluyor.Bence de o kadar kafaya takılacak bi şey değil.Bi problem oluştursaydı araç için arıza lambası yakardı diye düşünüyorum.