TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: Sado01 - Mart 04, 2011, 06:00:15 ÖS
-
Aynı aracın aynı modelinin otomatik vitesinide manuel vitesinide alacak paranız var.Manuel vitesimi tercih edersiniz otomatik vitesimi? Neden?
-
hondanın otomatık şansımanı gayet sağlıklı..vites geçişlerı ve hızı gayet hızlı.e bide f1 li olunca daha ne olsun:)
-
Manual alırım daha keyifli.
-
Evet Otomatik Vitesler Hondada Sağlıklı Ama Manuel Tercihimdir Rampada O Gaz Debrayaj Ayarı Bu Paha Biçilemez Bişey :)
-
amac araba kullanmak, keyif almaksa manuel.
-
O kadar para verdikten sonra vitesi de kendisi değiştirsin di mi? :D
Tabiki otomatik. Yıllarca manuel kullandım ama bir sadece bir kere otomatik Accord kullandıktan sonra tercihim otomatik vitesten yana oldu artık. ;)
-
Yeni nesil otomatikler eskilere nazaran çok daha kaliteli.. Az yakıt, iyi hızlanma ve sarsıntısız sürüş gibi avantajları var artık geçmişe göre.. Ama gene de tercih meselesi.. Ben manuele alışkın olduğumdan manuel derdim ancak dediğim gibi tercih meselesi..
-
her zaman manuel...arabanın hakimiyeti kontrolü tamamen bende olmalı
otomatikte çok kullandım ama manuel bambaşka
-
hondanın tadı manuelde çıkar...
-
alacağın araç şayet f1 şanzımansa bence manuelden daha keyiflidir :D :D
-
aynen kardeşim..
O kadar para verdikten sonra vitesi de kendisi değiştirsin di mi? :D
Tabiki otomatik. Yıllarca manuel kullandım ama bir sadece bir kere otomatik Accord kullandıktan sonra tercihim otomatik vitesten yana oldu artık. ;)
-
Manuelin kullanımı daha zevklidir çünkü kontrol tamamen senin elinde oluyor ama konfor ve rahatlık istiyorsanız otomatik daha mantıklı.Özellikle şehiriçinde çok rahat oluyor.
-
Manuel tercih edenlerin İstanbul ya da Ankara dışında yaşadıklarını düşünüyorum :)
Ankara'da iş çıkışı dikmen'in yokuşlarını manuel vitesli bir araçla çıkmak sağlam bir sol bacak ve sağlam sinirler gerektiriyor. Başlarda gaz-debriyaj oranını ayarlamak zevkli olsa da dakikalar ilerledikçe çekilmez oluyor...
-
Vites değiştirmeyı çok seviyorum tabiki manuel >=ok
-
Eğer normal araçsa otomatik spor bir araçsa manuel.
-
aynen öyle hakan kardeşime katılıyorum
-
yeni nesil otomatikler çok iyi olsada, bas gitisn bas dursun işini hiç sevmiyorum...benim tercihim kesinlikle manuel olur. vites geçişi bambaşka 2 ye çektikten sonra elin kolçağa kadar gerilemesi 3 atıktan sonrada elimi teyibin orda bulmam paha biçilemez arabaya sanki ekstra beygir veriyorum >%6rol >%6rol :))
-
O kadar para verdikten sonra vitesi de kendisi değiştirsin di mi? :D
Tabiki otomatik. Yıllarca manuel kullandım ama bir sadece bir kere otomatik Accord kullandıktan sonra tercihim otomatik vitesten yana oldu artık. ;)
:D
-
yeni nesil otomatikler çok iyi olsada, bas gitisn bas dursun işini hiç sevmiyorum...benim tercihim kesinlikle manuel olur. vites geçişi bambaşka 2 ye çektikten sonra elin kolçağa kadar gerilemesi 3 atıktan sonrada elimi teyibin orda bulmam paha biçilemez arabaya sanki ekstra beygir veriyorum >%6rol >%6rol :))
yeni nesil otomatikler çok iyi olsada, bas gitisn bas dursun işini hiç sevmiyorum...benim tercihim kesinlikle manuel olur. vites geçişi bambaşka 2 ye çektikten sonra elin kolçağa kadar gerilemesi 3 atıktan sonrada elimi teyibin orda bulmam paha biçilemez arabaya sanki ekstra beygir veriyorum >%6rol >%6rol :))
>=ok >=ok >=ok
-
Manuel kullanıpta arabanın kontrolünün tamamen kendinde olduğunu söyleyen arkadaşlar;biz otomatik kullanırken kontrol acaba kimde oluyor :D Ya tamam kıyaslama yapılacak,herkes kendi zevkine ve tarzına göre cevaplar verecek ama böylede basit cümleyle ifade edilmezki ;)
-
Manuel ile Otomatik tamamen tercih meselesi
ben mesela manueli otomatikten daha çok seviyorum bilmiyorum belki biraz saçma olabilir ama karlı havalarda manuel vitesinin avantajı olduğunu düüşünüyorum bana öyle geliyor...
uzun yoldada otomatikle bence sıkıcı oluyor benim şahsen uykum geliyo açıkçası arabayı kullandığımı anlayamıyorum
aslında manuel ile otomatik vites seçimi ülkemizde bölgelere göre ayrılabilir
mesela bence otomatik vites kullanımı istanbulda daha çok yaygın olabilir( bilmediğimden yazıyorum sadece tahmini ) çünkü trafik yoğunluğu fazla olan bi metrapol trafik sıkışıklığında karmaşada bence ideal dediğim gibi yaşanılan bölgeye göre değişebilir ama bence manuel
-
ama duyduğuma göre otomatik vites arızalanırsa pahalıya patlıyormuş.hiç yoktan manuel arızalansa daha az paraya maal olur diye düşünüyorum.
-
Bu konu hakkında çok başlık açıldı çok fazla yorum yapıldı geriye dönük bir araştırma yapın derim...
Ama bunların dışında otom. Honda sedanın keyfi çoğu araçta yok...
İyiki otom. almışım :D
-
manuel 4ever!
tabi dsg tarzı çift kavramalı bi otomatikse düşünebilirim :D
-
Ben daha 2 aydır otomatik vites kullanıyorum. O kadar keyifli ki... Tabi tercih meselesi. Yaşantı ve arabadan beklentileriniz tercihlerinizi değiştiriyor. Ben konfora çok önem verdiğimden otomatik tercih ettim.
-
Ben 1 ay önce 2010 Civic Premium M/T aldım.Her zaman tercihim manueldir cünkü bence sürüsü daha keyifli,otomatige göre daha az yakıyor,performansı daha iyi,bakımı otomatige göre daha hafif bu nedenlerden dolayı tercihim manueldir.
-
f1 in manuelden hiç bir farkı yok..hele hız yapıcam devirimi 6.5 de değiştircem diosan f1den aldığın hazzı manuelden alamazsın buda işin farklı bi boyutu.
-
f1 in manuelden hiç bir farkı yok..hele hız yapıcam devirimi 6.5 de değiştircem diosan f1den aldığın hazzı manuelden alamazsın buda işin farklı bi boyutu.
üstad doğru söylüyorsun f1 de 6.5 hazzı iyidir. >=ok ama inan manuelde 7.2 daha farklı hazzın biraz üstü ;) >=ok
-
f1 in manuelden hiç bir farkı yok..hele hız yapıcam devirimi 6.5 de değiştircem diosan f1den aldığın hazzı manuelden alamazsın buda işin farklı bi boyutu.
üstad doğru söylüyorsun f1 de 6.5 hazzı iyidir. >=ok ama inan manuelde 7.2 daha farklı hazzın biraz üstü ;) >=ok
ben biraz bizim kasalar adına konuştum gibi olsu ama manuelleri 7.2 görüyomu bilmiyorum otomatıkler 7 de kesiciye giriyo
-
Bu konu hakkında çok başlık açıldı çok fazla yorum yapıldı geriye dönük bir araştırma yapın derim...
Ama bunların dışında otom. Honda sedanın keyfi çoğu araçta yok...
İyiki otom. almışım :D
aynen iyiki:)
-
f1 in manuelden hiç bir farkı yok..hele hız yapıcam devirimi 6.5 de değiştircem diosan f1den aldığın hazzı manuelden alamazsın buda işin farklı bi boyutu.
üstad doğru söylüyorsun f1 de 6.5 hazzı iyidir. >=ok ama inan manuelde 7.2 daha farklı hazzın biraz üstü ;) >=ok
ben biraz bizim kasalar adına konuştum gibi olsu ama manuelleri 7.2 görüyomu bilmiyorum otomatıkler 7 de kesiciye giriyo
;) kesiciye kadar durmak yok çevirmeye devam o zaman :)) bende merak ettim aslında ,yeni kasa manueller kaçta kesiyor arkadaşlar?
-
f1 in manuelden hiç bir farkı yok..hele hız yapıcam devirimi 6.5 de değiştircem diosan f1den aldığın hazzı manuelden alamazsın buda işin farklı bi boyutu.
üstad doğru söylüyorsun f1 de 6.5 hazzı iyidir. >=ok ama inan manuelde 7.2 daha farklı hazzın biraz üstü ;) >=ok
ben biraz bizim kasalar adına konuştum gibi olsu ama manuelleri 7.2 görüyomu bilmiyorum otomatıkler 7 de kesiciye giriyo
aynen ole oluyo zaten 6.5 geçiyo sora giriyo:)
;) kesiciye kadar durmak yok çevirmeye devam o zaman :)) bende merak ettim aslında ,yeni kasa manueller kaçta kesiyor arkadaşlar?
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
okadarda diil yani yolunu buldunmu hakkını verceksın:)
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
okadarda diil yani yolunu buldunmu hakkını verceksın:)
Veriyoruz tabi de ama devir ekonomi devri :) ama geçen 2.0 vectra bütün tasarrufumu yedi :D
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
okadarda diil yani yolunu buldunmu hakkını verceksın:)
Veriyoruz tabi de ama devir ekonomi devri :) ama geçen 2.0 vectra bütün tasarrufumu yedi :D
tasarruf yapmamanın hakkını verseydı barı vectraya karşı:)sonuç ne?
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
okadarda diil yani yolunu buldunmu hakkını verceksın:)
Veriyoruz tabi de ama devir ekonomi devri :) ama geçen 2.0 vectra bütün tasarrufumu yedi :D
tasarruf yapmamanın hakkını verseydı barı vectraya karşı:)sonuç ne?
Ya bu bastı ben basmıcaktım habire tahrik tahrik :D Bu bastığı halde tamponundayım ama sağ sol yapıp sıkıştım arada,sağlıyım derken :) yoksaaa :D
-
nese uzamadıysa sorun yok:)
-
f1 in tek farkı direksiyondan vites deiştirme deil mi?
yoksa çift kavrama fln mı ben bilmiyorum?
-
bilen benıde aydınlata bılırmı arkadaslar sımdıden tesekkür tolga kesın bılıyodur :=)
-
Merhaba Arkadaşlar bizim honda civic sedanlarda kullanılan vites sistemi çift kavramalı vites sistemi değil,çift kavramalı vites sisteminde 2 şanzıman kullanılır bu çift şanzıman tek şanzıman gibi hareket eder ama farklılığı vites değiştirirken diğer vitesin hazırda bulunmasıdır(bir şanzıman bulundugu vitesdeyken diğer şanzıman geçirelecek olan diğer vites için bekler).Yani örnek verirsek tam olarak böyle olmasa da 6 vitesli bir araçta 1,3,5 vitesler bir şanzımanda - 2,4,6 vitesler diğer şanzımanda toplanır bir şanzıman 1.vitesdeyken diğer şanzıman 2.viteste bekler,bu da vites değişiminde aradaki vites değişim zamanını ciddi bir oranda kısaltır,daha sarsıntısız,konforlu ve hızlı bir vites değişimi saglar.
Örn;Yeni Volkswagen Scirocco dsg tiptronik şanzıman ve Mitsubishi Evo 10 bu tip şanzımanlara bir örnektir :) :)
Saygılarımla...
f1 in tek farkı direksiyondan vites deiştirme deil mi?
yoksa çift kavrama fln mı ben bilmiyorum?
bilen benıde aydınlata bılırmı arkadaslar sımdıden tesekkür tolga kesın bılıyodur :=)
-
evet f1 in tek farkı direksıyondan değiştiriyosun.e tıklama yoluyla vites değiştirdiği için zaman kaybın olmuyo bu yuzdende hız kaybetmeden uzuyosun...:)
-
eskilerde manuel yenilerde sağlam olduğu için otomatik :))
-
otomatik pek sevmiyorum ama çok fazlada takılmıyorum
-
6 yıl manuel araba kullandım, 1 yıldır otomatik kullanıyorum gerçekten büyük rahatlık, hele de benim accord gibi akıllı şanzımana sahipseniz manuele binmek istemezsiniz.
-
6 yıl manuel araba kullandım, 1 yıldır otomatik kullanıyorum gerçekten büyük rahatlık, hele de benim accord gibi akıllı şanzımana sahipseniz manuele binmek istemezsiniz.
Akıllı derken? :) Herhalde bizimkilerine akılsızını koymuşlar :D
-
"Sequential Sport Shift adını taşıyan sıralı otomatik şanzıman" Akıllı eğim sistemine (Grade Logic System) sahip olan otomatik Honda accord 2.4...yani servisteki ustanın deyimiyle akıllı şanzıman, arabanız civic se herhalde şanzımanımız aynı değildir.
-
Grade Logic System yeni city lerde de mevcut
-
"Sequential Sport Shift adını taşıyan sıralı otomatik şanzıman" Akıllı eğim sistemine (Grade Logic System) sahip olan otomatik Honda accord 2.4...yani servisteki ustanın deyimiyle akıllı şanzıman, arabanız civic se herhalde şanzımanımız aynı değildir.
Aracınız accord diye pek kasılmış gördüm sizi :) Yaşım itibariyle almadığım bir araçtır accord,yoksa kasılmanıza gerek yok kullandığımız araçların şeceresini mi dökelim buraya?...Neyse ben şaka yapmıştım ama siz ciddiye almışssınız,akıllı şanzımanınızla size mutluluklar dilerim.. :)
-
Grade Logic System yeni city lerde de mevcut
>%6rol
-
bence de manuel kullanmak daha zevkli ancak istanbul'da yaşadığım için otomatiği tercih ettim
-
"Sequential Sport Shift adını taşıyan sıralı otomatik şanzıman" Akıllı eğim sistemine (Grade Logic System) sahip olan otomatik Honda accord 2.4...yani servisteki ustanın deyimiyle akıllı şanzıman, arabanız civic se herhalde şanzımanımız aynı değildir.
kasılma değil tam tersi sizin alaylı cevabınıza aynı tarzda cevap oldu, konuyu uzatmaya gerek yok herkesin ne yazdığı ortada, bende yaşım itibariyle sahip olduğum arabayla övünecek değilim. Burası forum burada bir şeyler öğrenmek için paylaşımda bulunuyoruz dalga geçilmek için değil...
-
Manuelde kontrol bende. Manuel bence.
-
Otomatik de daha fazla yakıyor diye biliyorum bizde honda civic alacagız kısmetse yakında ama bekliyorum Temmuz sonunu manuel mi otomatik mi alsam diye kararsızım gönlüm manuelden yana ama ehliyeti yeni alacagım için yokuş kalkışlarında ilk başlarda bayağı zorlanacagım diye düşünüyorum bu yüzden acaba otomatik mi almalıyım diyede düşünüyorum çok kararsızım aracımın fazla yakmasını istemiyorum ne yapmam gerekiyor acaba :(
-
Mete kac yıldır ona araba kullanıyorsun ona bağlı.bizim gibi baba kucağında başladıysan manuel al yok daha 1-2 sene oluyosa otomatik al :)
-
Belki 5-10 yıl sonra düz vites tarihe karışacak.
-
Belki 5-10 yıl sonra düz vites tarihe karışacak.
Dogru diyorsunda dünyanın ekseni kaymış günler 1.6 mikrosaniye kısalmış reaktörler patlıyor. Bakalım 1 sene yaşayabilecekmiyiz :)
-
Belki 5-10 yıl sonra düz vites tarihe karışacak.
Dogru diyorsunda dünyanın ekseni kaymış günler 1.6 mikrosaniye kısalmış reaktörler patlıyor. Bakalım 1 sene yaşayabilecekmiyiz :)
Belki de kansere şekere kalp ve karaciğer hastalıklarına kesin çözüm ilaçlar bulunur ve yaşam süresi uzar.
-
o ilaçlar bulunana kadar depremden japonya amerikaya amerika avrupaya avrupada bize kayar :D sabaha erecegimiz garantimi
-
o ilaçlar bulunana kadar depremden japonya amerikaya amerika avrupaya avrupada bize kayar :D sabaha erecegimiz garantimi
Opele binersen zor zaten,en ufak kazada gidersin :) yada yanan cruze gibi elektrikten gidersin :)
-
o ilaçlar bulunana kadar depremden japonya amerikaya amerika avrupaya avrupada bize kayar :D sabaha erecegimiz garantimi
Opele binersen zor zaten,en ufak kazada gidersin :) yada yanan cruze gibi elektrikten gidersin :)
Civic de olmaz dimi? :) almaya karar verdimde sen dersen alıcam lütfen :)
-
o ilaçlar bulunana kadar depremden japonya amerikaya amerika avrupaya avrupada bize kayar :D sabaha erecegimiz garantimi
Opele binersen zor zaten,en ufak kazada gidersin :) yada yanan cruze gibi elektrikten gidersin :)
Civic de olmaz dimi? :) almaya karar verdimde sen dersen alıcam lütfen :)
Ne alıcaksın anlamadım? :)
-
sivik alıcam mayıstada sen ne dersin ? :)
-
sivik alıcam mayıstada sen ne dersin ? :)
''sivik''i bilmem ama civic alıcaksan doğru yolu buldun derim :) Farkı anlayıp,o yazdığın yazılardan pişman olucaksın derim :D
-
Erdem arkadaşımız konuyu çok iyi özetlemiş... Şehirler arası uzun yolculuklarda Otomatik şanzıman resmen sürücüyü uyutuyor... ama şehiriçi dur kalklarda hakkı yenmez...
Bence çok ama çok hatta çoook çok gereksiz bir karşılaştırma olmuş... Bu soruyu soran Sado arkadaşımız bi zahmet Hondanın satış rakamlarına baksaydı böyle bir jimnastiğe gerek kalmazdı diye düşünüyorum... Çünkü A/T satışı bariz önde... Bir çok insan sorunsuz Honda motorundan ziyade sorunsuz Honda A/T şanzıman için tercih ediyor bu araçları . . .
Manuel diyen arkadaşlar da sonuna kadar haklılar... bu tamamen tercih meselesi . . . her ikisinin de birbirne göre üstünlükleri elbette var...
Ancak belirtmeden geçemeyeceğim... 2 yıldır Eskişehir trafiğinde A/T ies kullanıyorum . . . Kızılcıklı, Atatük Caddesi, Mutalıp , Kırım Caddesi... Çifteler Caddesi... (250 metre evet yanlış okumadınız ikiyüzelli metrede 4 adet trafik lambasının olduğu şehir ESKİŞEHİR de ) ies den önceki yani A/T den önce debriyaj pedalı ve vites kolu arasında sarf ettiğim gün ışığı görmemiş Sin Kaflara sadece >%6rol
-
yeni astrayı bugun birdaha sürdüm. içime sinmedi :) caponlarada yardım olsun maksat o :) yoksa ben honda karsıtıyımya söylediklerimden dönemem :)
-
hondaların cogu otomatik rahatlık bakımından, satış danışmanın söyledigi ise otomatik şanzuman mauele kıyasla şehiriçi 100km ortalama1-2 litre fazla yakıt tüketiyormus (bunu civic için söyledi) benim elimin devamlı hareket halinde olması lazım yoksa canım sıkılır diyosan manuel :D yok ben rahatlık istiyorum diyosan otomatik
-
hondaların cogu otomatik rahatlık bakımından, satış danışmanın söyledigi ise otomatik şanzuman mauele kıyasla şehiriçi 100km ortalama1-2 litre fazla yakıt tüketiyormus (bunu civic için söyledi) benim elimin devamlı hareket halinde olması lazım yoksa canım sıkılır diyosan manuel :D yok ben rahatlık istiyorum diyosan otomatik
+1
-
Belki 5-10 yıl sonra düz vites tarihe karışacak.
ibrahim tatlıseste gitti :D bak adam dün tvdeydi bugun kafasından vuruldu.
-
Mete kac yıldır ona araba kullanıyorsun ona bağlı.bizim gibi baba kucağında başladıysan manuel al yok daha 1-2 sene oluyosa otomatik al :)
Ahaha bende diyordum sadece benim babam mı kucakta araba kulladıyordu :)) valla abi manuelde kullanabiliyorum dik yerlerdede biraz pratikle çözülür her halde dimi :))
-
Cözülür kardesim cözülür neden cözülmesin sende o potansiyel var :)
-
alacağın araç honda ise otomatikte korkma en sorunsuzdur
-
performans arıyosan manuel al otamatikte 3. vites hiç bitmiçek gibi.ama yinede fazla fark yoktur.otomatikte güzel kaçar...vsa off s mod.....)
-
herkez için fikir değişir ama güzel bir eksozla ara gazı vermek paha biçilemez
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
-
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
Hocam zaten ayağımı frenden çekince ileri gitsin,bu benim küçük hareketler de;özellikle park yaparken gaz vermeden frenle halletmemi sağlıyor.Bunamı çözüm bulmak istiyorsun tam anlamadım,sen ne demek istediğini tam söylersen yardımcı olalım sana,zaten otomatik kullanmak zamanla alışılan bişey,kendi stratejinizi geliştiriyorsunuz resmen arabada :)
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...
Hocam seninki i-shift,bizimkiler tam otomatik el freni ile beklememiz için önce N'ye gelmemiz lazım bizim ve daha sonra el freni çekmemiz lazım ve çok sık ışıklarda vites değişikliği yapmakta şanzımanı yıpratıyormuş,o nedenden dolayı bizim arabalara uymaz sizin taktik ;)
-
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.
Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.
Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...
Hocam seninki i-shift,bizimkiler tam otomatik el freni ile beklememiz için önce N'ye gelmemiz lazım bizim ve daha sonra el freni çekmemiz lazım ve çok sık ışıklarda vites değişikliği yapmakta şanzımanı yıpratıyormuş,o nedenden dolayı bizim arabalara uymaz sizin taktik ;)
:))haklı olabilirsin,iletiyi yolladıktan sonra da aklıma gelmişti "benim araç i-shift bilmem aynımıdır ama" diye başlamak,ama neyse bu vesileyle tam otomatik ile i-shift i el freni babında mukayese etmemek gerekmiş öğrendik...saygılar..
-
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.
Teşekkür ederim arkadaşlar. Taktiklerinizi uygulayacağım.
-
Herhangi bir sorunun yoksa,kesinlikle manuel alacaksın.Otomatik oyuncak araba gibi oluyor sanki :).Ama,rahatına aşırı düşkün biri otomatik almalı.
Ayrıca,otomatik hep daha fazla yakar ama,yüksek hızda bizim araçlar 3000 devirde 108 diyosa otomatikler yabana atılmayacak kadar yüksek bir hıza ulaşıyor.Diferansiyel farkından,insan rahatlıyor o nedenle devir düşük az yakar diye.Ama manuel de bir başka..
-
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
:)
-
arabayı kullanan bensem vitesi değistiren de ben olmalıyım :) saygılar..
-
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.
aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)
-
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.
aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)
haklısın abi seri bir şekilde yapmak lazım yoksa zararlı:)
-
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.
aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)
Frenlerin tutmaması değil direk yola kitlendiğinizi görürsünüz...Freni sonuna kadar basmış gibi yapıştırır sizi ve stop eder,bu olayı yaşamış birinden duymuştuk lastik,balata vs. hepsini değiştirmiş ondan sonra.