TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: a_tunc - Ekim 25, 2010, 10:46:12 ÖÖ
-
Arkadaşlar 88-91 arası üretilen honda Civic EF kasalardaki dual karbüratör hakkında bilgisi olan var mı?
Kelebekler sürekli mi açık yoksa belli bir devir sonrasında mı açılıyor?
2 gaz teli ne işe yarıyor?
Bilgisi olan arkadaşların desteğine ihtiyacı var.
-
çift karbüratörlü sanırım bahsettiğin araç
-
evet çift karbüratör
-
1 sene kullandım civic ef kasa ikinci karbüratör hatırlığım kadarıyla 90 km hızın üzerine çıkıldığında devreye girer ve yakıt tasarrufu sağlar.
-
Bende sürekli açık diye biliyorum. Ama emin olamadığım için konuyu açtım. Halen de muallaktayım.
Ben bunun kitabını yazarım diyen kimse de çıkmadı henüz. Çıksa da aydınlatsa beni süper sevinip, ekstra dua edeceğim :P
1 sene kullandım civic ef kasa ikinci karbüratör hatırlığım kadarıyla 90 km hızın üzerine çıkıldığında devreye girer ve yakıt tasarrufu sağlar.
-
konuyla alakasız ama bi arkadaşımda senin arabanın aynısından var ve arka tampon arıyoruz bulamadık. senin varsa bildiğin bi yer bizi yönlendirirmisin?
-
konuyla alakasız ama bi arkadaşımda senin arabanın aynısından var ve arka tampon arıyoruz bulamadık. senin varsa bildiğin bi yer bizi yönlendirirmisin?
Aaaa ayıpsın konuyla alakalı alakasız herşey de mesaj atabilirsin. Hondacı olsunda çamurdan olsun :D
Yardım etmek görevimiz.
Akdeniz Japon Otomotiv • 0.242.334 51 14 - 15
SelOto Otomotiv • 0 212 587 07 20
Ayvaz Otomotiv • Tel: 0212 659 39 26
Oto Stop Servis Hizmetleri • 0312 386 14 10
Bu firmalardan sor. Ama dediğim gibi sponsorumuz Honda Duman'a da danışmayı unutma. Tayvan ve Kore malı yan sanayi ürünleri hesaplı denk getirebilirsin. Öyle ki Orjinal ön tampon 160 lira, yan sanayisi 60 lira. Ben oynamak için 1 tane almayı düşünüyorum şahsen.
-
konuyla alakasız ama bi arkadaşımda senin arabanın aynısından var ve arka tampon arıyoruz bulamadık. senin varsa bildiğin bi yer bizi yönlendirirmisin?
Konya'daki Japonculardan da bi sorar soruştururum senin için. Bulursam sana haber veririm.
Tel'i pm atman yeterli.
-
Yaw bu lanet 2. gaz teli direkt olarak jikleye gidiyormuş. Mantığı çözemedim.
-
jikleli araçlarda jikleyi cektiginde boğulma olmasın diye biraz gaz kelebegini açsın diye o şekilde bağlanır yani az bişeyde el gazını çekmiş gibi olursun...
çiftli karbüratörlerde yada çift boğazlı karbüratörlerde arkadaşın dediği gibi genelde 90 dan sonra yani esasen gaz pedalına 4/3 ünden fazla basmaya başladıgında 2. boğazın yada karbüratörün devreye girmesini sağlar güç için bunada güç devresi denir bildigim ve normali bu ama devamlı fazla güç isteyen biri ikisinide birbiriyle paralel olarak bağlayıp birlikte çalışır hale getirmiş olabilir bunu gaz tellerinin bağlı oldugu kelebeklerin kollarından aynı anda mı çalışıyor diye bakabilirsiniz doğanların weber karbüratörleri falan böyleydi eskiden hatırladıklarım bunlar :) umarım tozlanmış bilgilerim faydalı olur...
-
Ben en iyisi hafta sonu fotoğraflarını çekeyim karbüratörün. Ve bazı eksikliklerini sizlerle paylaşayım. Görüntü üzerinden konuşursak daha anlaşılır olacak gibi geliyor. Güzel paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
jikleli araçlarda jikleyi cektiginde boğulma olmasın diye biraz gaz kelebegini açsın diye o şekilde bağlanır yani az bişeyde el gazını çekmiş gibi olursun...
çiftli karbüratörlerde yada çift boğazlı karbüratörlerde arkadaşın dediği gibi genelde 90 dan sonra yani esasen gaz pedalına 4/3 ünden fazla basmaya başladıgında 2. boğazın yada karbüratörün devreye girmesini sağlar güç için bunada güç devresi denir bildigim ve normali bu ama devamlı fazla güç isteyen biri ikisinide birbiriyle paralel olarak bağlayıp birlikte çalışır hale getirmiş olabilir bunu gaz tellerinin bağlı oldugu kelebeklerin kollarından aynı anda mı çalışıyor diye bakabilirsiniz doğanların weber karbüratörleri falan böyleydi eskiden hatırladıklarım bunlar :) umarım tozlanmış bilgilerim faydalı olur...
-
gecen o olayı komsumuz anlattı abicim eski sistem karbüratörlü araclarda ikinci gaz kelebeği roketleme olarak kullanıyormuş sanayiden yetişme bi abimiz.
-
yani güç devresi roketleme ikiside aynı gaz pedalına 3/4 den fazla bastıgımız andan itibaren devreye giriyor birde aniden basıyorsak eger gaza yani bi anda köklüyorsak birde kapış devresi devreye girer tam roketleme olur hatta bircok enjeksiyonlu araca göre karbüratörlü araçlar gaz tepkilerini daha çabuk verirdi...
-
ben bu arabadan sene 2003 de kullandım. öğrenciydim. gariban işi kör topal idare ettik. 3 gün önce aldım yeniden. hb otomatik. dual carb. lü tabi.
bu olay sürekli devrede olan iki karbüratör. hem tasarruf hemde perfonmans sağlamak için üretilmiş. çekiş konusunda 1400cc bir araca göre gayetttt iyi. manuelini vardı şuan otomatiği var. oda inanın sıkmıyor insanı.