TeamHondaTurkey.Com

HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: 23korg23 - Ağustos 28, 2010, 04:25:29 ÖS

Başlık: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 28, 2010, 04:25:29 ÖS
2001 model civic 1.6 ies aracımda yaklaşık 3 yıldır tartarini sıralı sistem takılı sorunsuz kullanıyorum bir tek sorun dışında.. sorunum yaz aylarında ve sadece gündüz günün sıcak saatlerinde ortaya cıkıyor. yolda giderken içerdeki lpg göstergesinin elektriği komle kesiliyo ve arac benzine geciyo bi süre sonra kendi kendine yada farları klimayı vs acınca göstergeye yeniden elektrik geliyor sanki aracı yeni çalıştırmışım gibi benzinde görünüyo ve ardından tüpe geciyor ama bu geçiş süresi normalden fazla sürüyor. aracın elektrik aksamı neredeyse komple kontrol edildi kutup başları vs değilti lpg göstergesi vs elektrikle ilgili ne varsa bakıldı ama sorun devam ediyor işten anlayan arkadaslar fikirlerini söylerlerse cok sevinirim
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: drfth - Ağustos 28, 2010, 05:02:36 ÖS
lpg düzeneğinin uygulanışında bi sorun olduğunu düşünüyorum,2001 model 1.6ies sahibiyim aynı şekilde tartarini kullanıyorum bir de antalya sıcağında ama hiç bi sıkıntı yaratmıyo muhtemelen ustalıkta bi problem olmuştur bağlanırken
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 29, 2010, 03:08:19 ÖS
olabilir bilmiyorum aracı öncelpg montajını yapan yere götürdüm ecu değişti arıza düzelmedi kablolar vs k0ntrol edildi yok.. sonra oto elektrikci kutup başlarını vs değiştirdi araçtaki genel şasi kontrol edildi yine yok.. gecen yıl yaz ayında yine vardı aynı sorun bu yıl yine var gecen yıl elazığdaydım bu yıl istanbuldayım sorun şehirlerde değil biz hep yalandık :)
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 01:06:06 ÖÖ
AEB yazılımlı bazı eculerde bu sorunu duymustum,romano eculerde de aynı sorun vardı.Asırı sıcaklarda ecu elektrık akımını kesıyordu.Bılgılerınıze...
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 30, 2010, 01:44:30 ÖÖ
tesekkürler asvtec özellikle sizin cevabınızı merak ediyordum. peki çözüm için bir öneriniz varmıdır? benim aklıma böyle bişey gelmişti sıcaktan dolayı sistemin kendini korumaya alabileceğini ve ecu nun yerini değiştirmeyi önermiştim ancak bunu söylediğimde ecu nun böyle bir kesme özelliği olmadığı söylenmişti.. ayrıca bu tip bir soruna rastlanmadığınıda söylediler eger bahsettiğiniz gibi bir durum olsaydı tartarini kullanan bir çok kişi bu sorunu yaşamazmıydı? 
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 03:05:56 ÖS
ECÜ aracın neresinde ? eksoz manifoltuna yakın bir yerde olabilir mi?

tesekkürler asvtec özellikle sizin cevabınızı merak ediyordum. peki çözüm için bir öneriniz varmıdır? benim aklıma böyle bişey gelmişti sıcaktan dolayı sistemin kendini korumaya alabileceğini ve ecu nun yerini değiştirmeyi önermiştim ancak bunu söylediğimde ecu nun böyle bir kesme özelliği olmadığı söylenmişti.. ayrıca bu tip bir soruna rastlanmadığınıda söylediler eger bahsettiğiniz gibi bir durum olsaydı tartarini kullanan bir çok kişi bu sorunu yaşamazmıydı? 
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 30, 2010, 07:24:07 ÖS
yok sileceklerin hemen altındaydı emme monifoltu ile göğüs arasındaydı sonra akünün yanına aldık yine değişen bişey olmadı
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 08:30:20 ÖS
Bu sorunu bıraz once tartaranı bolge bayısıne sordum.Ilk defa boyle bırsey duyuyorum cok ılgınc dedı ,onun yorumu da yıne belkı asırı sıcaktan mutevvellıt yonunde oldugu yonunde.Antalyada Uludag Otogaz eskı bır Tartaranı bayısı ,fırma sahıbı gohkan sumer ,aracı bu servıse goturursen yardımcı olabılırler... Uzgunum yardımcı olamadım sana.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 08:34:08 ÖS
Pardon Istanbul yazmıssınız.Yarın Istanbulda gıdebılecegınız tecrubelı bır tartaranı servısının ıletısım bılgılerını paylasırım.Iyı aksamlar...
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: kacaman - Ağustos 30, 2010, 08:48:47 ÖS
mehmet kardeşim lpg konusunda site içerisinde sanırım en bilgili arkadaşımız tabiki bence, bilimsel yaklaşımları ve çözüm önerilerinden dolayı kendisine teşekkür ediyorum.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 30, 2010, 09:14:46 ÖS
Bu sorunu bıraz once tartaranı bolge bayısıne sordum.Ilk defa boyle bırsey duyuyorum cok ılgınc dedı ,onun yorumu da yıne belkı asırı sıcaktan mutevvellıt yonunde oldugu yonunde.Antalyada Uludag Otogaz eskı bır Tartaranı bayısı ,fırma sahıbı gohkan sumer ,aracı bu servıse goturursen yardımcı olabılırler... Uzgunum yardımcı olamadım sana.

öncelikle tekrar tekrar tesekkür ederim ilgi ve alakanız için... ben fırsat bulunca esenlerdeki fulservis adlı tartarini servisine gitmeyi düşünüyorum. avrupa yakasında önereceğiniz bi servis varsa güzel olur
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 30, 2010, 09:25:24 ÖS
ben lpg kitinin sistemini tam tanımıyorum o nedenle sağlıklı mantık yürütemiyorum ama ama siz daha sağlıklı bir mantık yürütebilirsiniz diye düşünüyorum. deponun üzerindeki gaz kesicide herhangi bir arıza olursa ECU bu arızayı gaz kacağı gibi algılayıp sistemin elektrik devresini kesermi? çünki bu bahsettiğim gidip gelmeler sonrasında göstergeye elektrik gelince benzinde calışıyo doğal olarak ve bir süre sonra lpgye gecmesi gerekirken bazen arkadan (depodan) tık diye bir ses geliyor ve lpgye gecmiyor sonra tekrar tık tekrar tık yapıyo sonunda geciyo bu geciş bazen 1 kere de bazen ise dediğim gibi bikaç kere tık yaptıktan sonra oluyor
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 10:03:49 ÖS
@kacaman arkadasım 
Forum uyelerıne az da olsa bır yardımımın dokunması ınan benı zıyadesıyle memnun edıyor.Guzel dusuncelerın ıcın tesekurler...
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 10:09:33 ÖS
Buarada Istanbulda tavsıye edecegım fırma GAZMAN OTOGAZ eskı ve tecrubelı bır tartaranı bayısı.Maslak sanayısınde.Umarım povel usta sıze yardımcı olabılır.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 30, 2010, 10:16:32 ÖS
Arkadaslar bu sorunun(gostergenın elektırıgının gıtmesı) bır suru acıklaması var ama bunu sadece asırı sıcakta yapması benım yorum yapmamı engellıyor.sonucu merakla beklıyorum
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 31, 2010, 02:41:04 ÖÖ
sevinmelimiyim üzülmelimiyim bilmiyorum ama sadece sıcak günlerde ve sıcak günlerin sıcak saatlerinde oluyo.. mesela bugün gündüz cıktım bi sorun yoktu gerçi çok fazla kullanmadım aracı..  Tartarini Türkiye den harun bey ile görüştüm o da maslağa gelebilirmisin dedi biraz uzak dedim o zaman esenlere fulservise git dedi bu hafta içi gitmeyi düşünüyorum vakit bulabilirsem..
bu aradas yukarıda bi mantık yürütmüştüm sanırım sisteme pek uygun değil yorum yapmamışısınız asvtec
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 31, 2010, 01:09:50 ÖS
Lpg hattındaki basınç azalması sistemin elektiriğini kesmez ki sadece sıcak havalrda gaz kaçırıyor demekte çok mantıklı olmaz.Ama diğer belirttiğiniz şamandradaki selenoid valfin  sıcak havalarda bazen çalışmayabilir fakat böyle bir durumda da sistem elektiriği kesmez lpg den benzine geçer ve anahtarda elektrik yine olur .Bu araçta elektrik komple kesiliyor.

ben lpg kitinin sistemini tam tanımıyorum o nedenle sağlıklı mantık yürütemiyorum ama ama siz daha sağlıklı bir mantık yürütebilirsiniz diye düşünüyorum. deponun üzerindeki gaz kesicide herhangi bir arıza olursa ECU bu arızayı gaz kacağı gibi algılayıp sistemin elektrik devresini kesermi? çünki bu bahsettiğim gidip gelmeler sonrasında göstergeye elektrik gelince benzinde calışıyo doğal olarak ve bir süre sonra lpgye gecmesi gerekirken bazen arkadan (depodan) tık diye bir ses geliyor ve lpgye gecmiyor sonra tekrar tık tekrar tık yapıyo sonunda geciyo bu geciş bazen 1 kere de bazen ise dediğim gibi bikaç kere tık yaptıktan sonra oluyor
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 31, 2010, 01:27:15 ÖS
Anladım hocam, gaz kaçağından değilde belki herhangi bir arızadan dolayı ecu tehlike algılayıp sistemi kapatır mı diye düşünmüştüm ecunun böyle bir özelliği yoksa bişey diyemem. demekki tehlikeli durumlarda sadece multivalf mi işlem yapıyo ve gazı kesiyo ecu hiç bir koruyucu işlem uygulamıyor mu?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 31, 2010, 06:57:43 ÖS
Lpg Ecusunun tek koruyucu ozellıgı kaza anında aracın darbe sensorunun dewreye gırıp benzın ecusu tarafından kesılen benzın enjektor tetıklemesı lpg enjektorlerının de tetıklemesının kesmesıne neden olması boylece aracta lpg devre dısı kalır ya da lpg tesısatındakı herhangı bır sasede 15 amperlık sıgorta atar ve lpg sıstemı yıne devre dısı kalır.Bunun harıcınde farklı bır devre dısı kalma olayı yok.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 31, 2010, 07:12:09 ÖS
bugün bahsettiğim servise gittim. arac orda normal çalıştığından usta arızayı çözemedi ve dediki tek caresi arızaya neden olabilecek muhtemel parçaları tek tek değiştirip denemek, eğer burada arızayı verseydi ne olduğunu anlardık dedi... şuan içerdeki komutator anahtar değişti bugün bir arıza yoktu ama ilerleyen günlerde ne olur bilemiyorum eğer arıza tekrarlar ise o zaman da map sensörünü değiştirecekmiş
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 31, 2010, 07:50:13 ÖS
sayın asvtec bu aralar aracımın fazla yaktığını görüyordum bugün servis ayarları sıfırlayıp yeni ayar yüklemiş ve dedi ki daha az yakacak artık çünki ben sıfırladıktan sonra farklı değerler okudu pc ve bu şekilde yükledim dedi kısacası sormak istediğim şu sıralı lpg sistemlerinde ( en azından benim 3 yıl önce takılan tartarini de) az yakma cok yakma ayarı yapılabiliyor mu? yada ustam tam olarak ne yapmış olabilir yaptığı doğrumudur?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ağustos 31, 2010, 08:11:04 ÖS
Ustanız otokalıbrasyon yaparak map sayfasını yenıden duzenlemıs,map sayfasındakı carpanların dustugunu gozlemleyerek daha az yakacagı kanaatıne ulasmıs ,umarım enjeksıyon mılısanıyelerını de esıtleyıp yol ayarı yapmıstır.Aracların yakıt ayarını  donem donem kontrol etmek de fayda var cunku degıskenlık gosterır.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ağustos 31, 2010, 10:28:25 ÖS
yol ayarı yapılmadı ancak aracın gidişinde falan bir sorun yasamıyorum
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 01, 2010, 01:57:10 ÖÖ
unutmuşum en son kalibrasyon yapıldığında 4 ay önceydi ve aracımın avans ayarı düşüktü sonra 10 gün önce dumanhonda da avans ayarı yaptılar ve aracın cekişi falan hissedilir dercede arttı.. sanıyorum buna bağlı olarak değerler değişti yanlışmı düşünüyorum asvtec
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Eylül 01, 2010, 03:16:42 ÖÖ
Dogru dusunuyorsunuz.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 01, 2010, 12:15:58 ÖS
sayın asvtec konu dışında olacak belki ama bosch double platinli lpg bujileri var öneririmisiniz? gap aralığı 0.7 mm bizim araclara uygun olanının... ngk lpg bujileri çok pahalı o nedenle bosch bakıyorum
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Eylül 01, 2010, 12:41:37 ÖS
NGK tavsıye ederım.2 hondamda da NGK kullanıyorum

Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 01, 2010, 05:54:46 ÖS
ngk nın hangi modelini kullanıyosunuz? yeni çıkan lpg bujisinden mi? ngk lpg bujiler 35 lira civarı teki.. ama bosch 12 lira
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 03, 2010, 02:17:18 ÖS
asvtec hocam. benim sorunu nette arastırıken benzer bi sorun buldum sanırım astra aracta oluşmuş ve distrbütörün altında soğutucu mu ne varmış onu deiğişince düzelmiş ama onda elektrik kesintis değil gaz kesintisi oluyomuş.. benim araca da bakan bir usta elektriğin yanlış yerden alındığını söyledi (bobin vs bişeyler dedi) ben dikkat ettim dstribütöre giren soketin oradan bi ek almışlar lpg ciler bu bağlantı normalmidir o kablo baska yerden alınabilir mi?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Eylül 03, 2010, 09:57:56 ÖS
Bahsettıgınız arıza motor ısı sensorunun sıcaklıgı yanlıs okuyup ecunun araca gıden yakıtı fazla ya da eksık gondermesı ıle alakalı.Ornegın motor ısı sensoru sıcaklıgı -35 okursa araca geregınden fazla bır yakıt gıder bu da aracın bogulmasına sebebıyet verır,ozetle sızın problemınızla apayrı konular.
Dıger konu;bahsettıgınız kablo kontak ceyranı kablosu ıse ;bu baglantının bobınden yapılması hatalı dogru olan arac ıcerısındekı yuksek amperlı(20-25-30 amp)sıgortalara baglanmalıdır.Fakat sızın sıkıntınız sıcak havalarda oldugu ıcın bununla da alakalı oldugunu dusunmuyorum.
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 04, 2010, 02:45:13 ÖÖ
kontak ceyranı kablosu derken neyi kastedittiğinizi anlamadım tabi sanıyorum rpm sensörü için distribitörün oradan alınmış.. daha önce enjektörlere aracın içinden kontağa bağlı uçtan elektrik çektiler çünki enjektörlere giden elektrik kontaktan alınmayınca arac stop ettiğinde torpidonun oradan tık tık tık diye ses geliyodu..
peki bahsettiğiniz kablo yanlış ise bobinin sıcakta daha fazla ısınması ve bi temassızlık yapması söz konusu olamaz mı?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Eylül 04, 2010, 01:27:41 ÖS
Olmayacak bır ıhtımal
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Eylül 05, 2010, 02:11:39 ÖÖ
başka bir yere daha gitmeyi düşünüyorum sonucu size bildircem merak ettiğinizi söylemiştiniz ya.. ben acıkcası lpg sisteminin kablolarından şüpheleniyorum..
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 06, 2010, 04:23:10 ÖS
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 07, 2010, 08:42:57 ÖÖ
başlıkla ilgisi yok ama, lpg de iken aracın kendi map sensörünün ve  oksijen sensörünün bir işlevi var mı? varsa nasıl bir işlev görüyo aracın ecusu devre dışı kaldığına göre (yakıt gönderme anlamında) oksijen sensörü ve map sensörü (aracın kendi map sensörü lpgninki değil) ne işlem yapıyo... aracın o2 sensörünü lpg de iken röle ile devre dışı bırakıp düşük yakıt sağlayanlar varmış mümkünmü?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ekim 07, 2010, 09:54:55 ÖÖ
lpg sıralı gaz sıstemleri benzin işletim sisteminden bağımsız çalışamaz.Aracınızdaki lpg sisteminin doğru çalışabilmesi için öncelikle aracınız benzinde doğru çalışmalıdır.Oksijen sensörü , map sensörü arızalı bir araç benzinde doğru çalışmayacaktır ,benzinde doğru çalışmayan aracı lpg de doğru çalıştıramazsınız ,ayar dahi yapamazsınız.oksijen sensörünü role ile devre dışı bırakmak ,kaşınızdaki insanı susturmak için ağzını bantlamaya benziyor : ) Selamlar...

başlıkla ilgisi yok ama, lpg de iken aracın kendi map sensörünün ve  oksijen sensörünün bir işlevi var mı? varsa nasıl bir işlev görüyo aracın ecusu devre dışı kaldığına göre (yakıt gönderme anlamında) oksijen sensörü ve map sensörü (aracın kendi map sensörü lpgninki değil) ne işlem yapıyo... aracın o2 sensörünü lpg de iken röle ile devre dışı bırakıp düşük yakıt sağlayanlar varmış mümkünmü?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 07, 2010, 11:52:53 ÖÖ
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?

diğer mesajıma cevap vermişsiniz asvtec tesekkür ederim. konu başlığıyla ilgili olan üstteki mesajımı görmemişsiniz sanırım sizin ne düşündüğünüz önemli benim için
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ekim 07, 2010, 04:56:07 ÖS
Merhaba ;

Map sensörünün sizin de belirttiğiniz gibi elektrik kesintisi ile bir alaksı yok.
Enjeksiyon milisaniyeleri konusuna gelince ; lpg kalibrasyonunda mapping sayfasında ton benzin ve ton gas süreleri vardır.Bu iki sürenin rolantide ve yolda eşit olması çok zor bir ihtimaldir ama imkansız değildir.Bu iki süreye bakarak farklı düzenlemeler yapılır( bunu burda anlatmam çok zor)

Benim enjeksiyon milisaniyelerinin eşitlenmesinden kastım şudur ; lpg ayarı yapılırken ton benzin enjeksiyon milisaniyelerine bakılır.Bu süreler araç lpgde ve araç benzindeyken eşit olmalıdır .Örneğin aracınız rolanti de ton benzin süüresi 3.00 mls ile çalışıyor ,araç lpgde ikende 3.00 mls olmalı şayet 3.20 olursa bu aracın fakir çalıştığını ;2.80 olursa bu aracın zengin çalıştığını anlatır. Araçların enjeksiyon süreleri atmosferik ve turbo beslemeli olmalarına göre değişir ama ortalama 15 mls nin üzerine çıkar.Benim sürekli üzerinde durduğum konu rolantide yapılan ayarın yanlış olduğu ve muhakak yol ayarı yapılması gerektiğidir işte burda da aynısı siz rolantide sadece aracın 3.00 ile en fazla 5.00 mls aralığını ayarlayabilirsiniz oysa araç hareket halindeyken enjeksiyon süresi 15.00 mls nin üzerine çıkar ,işte yol ayarına çıkılıp bu aralığıda eşitlemek gerek ne zengin ne fakir anlatmak istediğim bu.Sanal ortamda daha açıklayıcı olamayabilirim ,idare edin  :)
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 07, 2010, 05:00:45 ÖS
tesekkürler verdiğiniz bilgiler için yalnız benim gittiğim yer yol ayarı yapmıyor. bi ara vakit bulabilirsem sizin önerdiğiniz tartarini servisine gitmeyi düşünüyorum belki onlar yaparlar..  yukarıdaki işlemlerden sonra aracımın çekişi falan biraz daha iyi oldu artık kalibrasyondan mı yoksa enjektör mü map sensörü mü bilemiyorum
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 09, 2010, 06:46:31 ÖÖ
hocam bu bahsettiğim yerli denilen enjektörlerle ilgili yorum yapmamışsınız. tartarini enjektörleri oldukça sessizdi bunlar acayip sesli geldi bana benim enjektörler eski tip enjektör valtek olabilir tartarini artık bu enjektörleri kullanmıyormuş (galiba atiker enjektöründen). ben gidip eski enjektörlerimin tamir takımını değiştirip yine eskilerini kullanmak istiyorum ne dersiniz? ( usta eski enjektörlerin takıldığı uzun siyah yerdeki enjektör yuvalarından birinde hafif pürüzlenme gördü ve tamir takımı değişse bile en fazla 5000 km sonra sorun çıkaracağını söyledi) yaklaşık 3 yıl ve 70000 km kullanılmış eski enjektörlerim. normalde 100000 km den fazla gittiği söyleniyodu usta neden 5 bin daha gider dedi anlayamadım
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: asvtec - Ekim 09, 2010, 10:48:08 ÖS
Neye gore 5000 km gıder ben de anlayamadım.Eskı enjektorlerınızın tamır takımı degısse bıle debılerı esıt ayarlanamayacagı ıcın duzenlı calısmaz.Tabı debı makınesınde ayarlanırsa sorun olmaz.Yenı enjektorlerınız hakkında yorum yapmam ıcın ne oldugunu bılmem gerek bu yuzden no comment : )
Başlık: Ynt: tartarini yaz arızası!!
Gönderen: 23korg23 - Ekim 10, 2010, 10:41:43 ÖÖ
sanıyorum rail deniyor raildeki yuvada daire seklinde metal bi yer var onlardan bitanesinde hafif pürüzler olmuştu usta onu gösterip en fazla 5000 km gider dedi.. debi ayarı yaptı debileri 50 olarak ayarladıklarını söyledi hepsini 50 yaptı tamir takımı değişince tekrar debi ayarı yaptırırım. ben sesten rahatsız oldum bide üstüne 150 lira verince olmadı en azından 80-90 liraya tamir takımını değiştirir sessiz binerim aracıma diye düşünüyorum ama yine de sizin önerilerinizi dikkate alacağım elbette