TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: HÜSNÜPAŞA - Nisan 16, 2010, 12:26:09 ÖS
-
öncelikle iyi günler dilerim.Aracım 2000 model 1.6 ies,bu zamana kadar tüm bakımları yetkili servisi tarafından yapıldı,100000 bakımı içinse 700 800 civarı bir fiyat istiyorlar,maddi olarak servise gidemeyeceğim için sanayide yaptırmak istiyorum. Benim öğrenmek istediğim yan sanayi parçaların markaları neler olmalıdır? Triger setini yan sanayi taktığım zaman yıl ve km olarak çok fark ediyormu? Ayrıca fren direksiyon hidroliklerinide değiştirmem gerekirmi yoksa az bi ekleme yapsam uygun olurmu? Birde hava yastıklarının ateşleme fişeklerinin olduğunu duymuştum,bununda belli bir sürede değişmesi gerekirmi? teşekkürlerimi ve saygılarımı iletirim
-
700-800 lira fiyatta hangi bakımlar var peki?
-
benımde 100000 bakımı gelıyor ne yapacaz bılmıyorum...?? <783^2 <783^2
-
500 civarında trger seti değişir özel serviste...
-
700-800 lira fiyatta hangi bakımlar var peki?
motor yağı ve filtresi,(castrol koyucaklar),triger seti,hidrolik direksiyon kayışı,alternator kayışı,fren hidroliği,bujiler,hava filtresi ve polen filtresi değişecekmiş.birde ya yakıt pompası yada yakıt filtresi dediler ama tam hatırlayamıyorum.sübap ayarıda yapılıyormuş normalde ama gerek yok dediler.
-
bence fiyat çok değil yetkili servis için triger setini de değiştiriyorlar 700 lira gibi bir fiyata işçilik dahilse hiç başka yere çakma ustalara gitmeye gerek yok.işçilik dahil olmayabilir bu fiyata. aracında zaten servis bakımlıymış elletme başka yere benim fikrimi sorarsan.
-
bence fiyat çok değil yetkili servis için triger setini de değiştiriyorlar 700 lira gibi bir fiyata işçilik dahilse hiç başka yere çakma ustalara gitmeye gerek yok.işçilik dahil olmayabilir bu fiyata. aracında zaten servis bakımlıymış elletme başka yere benim fikrimi sorarsan.
çok teşekkür ederim yorumların için
-
rica ederim. ayrıca şunu da eklemek isterim. Burda önemli olan triger seti değişimi görünüyor. Aynı model araç sahibi olarak söylüyorum triger değişim periyodu 100.ooo km veya 5 yıldır;senin aracın 1 kere trigeri değişmiştir kmsi dolmadan 2005 yılında şimdi yine aynı olay 5 yılı doldurduğu için servis değiştirmek isteceyecektir. kendi aracımın triger seti de 2005 yılında 60.ooo km de değişmişti şimdi 120.ooo kmde fakat ben 150.ooo km ye kadar değiştirmeyi düşünmüyorum
-
triger setinin omrunu belırleyen bır unsur da surucunun surus seklıdır ...
eger surucu agresıf kullanıp patınaj rolling ani gazlanma gıbı seyleru sık sık yapıyorsa guc dırekt trıgere bınecegınden kayıs eskıyecektır...
tabii bunun tersıde doğrudur.. yanı sakın kullanımda trıgere 100bın km 10 yıl bısey olmaz eskı aracımda denedım bunu ...
15 yıl 200bın km trıger değişmedı tabi hep sakın kullanıldı o arac bunun cok etkısı var ...
-
triger setinin omrunu belırleyen bır unsur da surucunun surus seklıdır ...
eger surucu agresıf kullanıp patınaj rolling ani gazlanma gıbı seyleru sık sık yapıyorsa guc dırekt trıgere bınecegınden kayıs eskıyecektır...
tabii bunun tersıde doğrudur.. yanı sakın kullanımda trıgere 100bın km 10 yıl bısey olmaz eskı aracımda denedım bunu ...
15 yıl 200bın km trıger değişmedı tabi hep sakın kullanıldı o arac bunun cok etkısı var ...
haklisin, bu durumlarda triger kayışı daha çok zorlaniyor olabilir, ama trigere binen yükük en yüksek olduğu zamanlar, motor devrini gazla değil, motor freniyle yükselttiğimiz zamandır.. yani acemice yapilacak bi motor freni zayiflamiş kayış için son olabilir.
-
yorumlarınız için çok teşekkür ederim,birazdan servise gidicem,hayırlı günler dilerim
-
merhabalar,aracın bakımını dışarda arkadaş tavsiyesi bir ustada yaptırdım.
4 lt mobil 5-40 motor yağı,4 lt mobil şanzuman yağı,1 lt mobil fren hidroliği 85 ytl
yağ filtresi,hava filtresi,ngk marka buji,polen filtresi 65 ytl
triger seti (gmb marka),direksiyon ve alternator kayışları 105 ytl
işçilik 60 ytl---toplam 315 ytl ye hallettimiş olduk. servis 750 den aşağıya inmedi.
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim,herkese hayırlı kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
Bakımın hayırlı olsun.
Mümkün olduğunca aynı ustaya gitmeye bak ki aracını tanısın.
ama tavsiyem her markaya bakan bir usta olmasın.
Honda her marka değil çünkü.
-
aynılarını bn yaptrcam dostum 57 binde bnm aracta 60 000 bakımdan komple yenılıcem makınayı
-
bujiler 3 tırnaklımı bide ?
-
sadece honda veya japon otosundan iyi anlayan ustada 100.000 bakımı iyi yapabilir.Ve aradki farkda cebinize yakıt parası olarak kalabilir fakat söylenildiği gibi her markaya bakan değil sadece honda veya japon olabilir...
-
keşke hondada trigeri zincir yapsaymış toyota gibi daha sağlam olurdu belki biraz sesli çalışabilirdi.Birde trigerle krankın çalışma oranı 1\2 yani motor 5.000rpmde dönüyorsa egzantrik 2500rpm dir zanedildiği gibi aşırı yük binmiyor ama yine de dikkat etmek lazım sonuçta kayış.
-
keşke hondada trigeri zincir yapsaymış toyota gibi daha sağlam olurdu belki biraz sesli çalışabilirdi.Birde trigerle krankın çalışma oranı 1\2 yani motor 5.000rpmde dönüyorsa egzantrik 2500rpm dir zanedildiği gibi aşırı yük binmiyor ama yine de dikkat etmek lazım sonuçta kayış.
Yeni kasalarda zaten zincir var.
Ama maalesef 90'lı yıllarda üretilen hondalarda yok.
-
bujiler 3 tırnaklımı bide ?
3 tırnaklı buji değil normal buji aldım
-
yorumlarınız için teşekkür ederim,hayırlı kazasız keyifli sürüşler dilerim
-
anladım dostum
-
merhaba,bugün moralim bayağ bir bozuldu.triger seti ve kayışları değişmeden önce arabamın sessiz sedasız çalışması vardı fakat sabah arabayı çalıştırdığımda kayışların olduğu tarafdan gıcırtılar gelmeye başladı,kayışa su dökünce geçen sesden değilde daha farklı bişey,malzemeler birbirine sürter gibi bir ses,biraz sürmeye başladım bir ik üç derken ses dahada artıyordu,tekrar ustaya götürmek zorunda kaldım,usta gerginliği sert olmuş diyerek gevşetti biraz fakat ses bu sefer rolantide daha fazla arttı, diğer kayışların hepsini sökerek sadece triger kayışı üstünde kalacak şekilde çalıştırdı ses yine değişmedi,devirdaim in dişlilerine baktı biraz gıcırtı geliyordu,malzeme deforme olmuş değişecek dedi,yenisini 100 tl verip aldım fakat ses yine gitmedi,ayrıca devirdaimi değiştirdikten sonra araba rolantide çalışırken kendi kendine devrini düşürüp yükseltmeye başladı,deneme yanılma yöntemleriyle akşamın dokuzunu bulduk ama bir çözüm bulamadık,en son aklına trigerin bilyesi geldi bundandır dedi ama bende yeter artık diyerek arabayı bırakıp dükkandan ayrıldım,yarın gittiğimde bilyedende değilse ses servise gitmek zorunda kalıcam. Açıkcası bayağ bi pişman oldum dışarda yaptırmaya çalıştığım için ama başka alternatifimde yoktu.Biri cebimi diğeri başımı ağrıtıyor.İnşallah düzelirde eskisi gibi keyifle binebilirim.Sizinde başınızı ağrıtıyorum özür dilerim ama içimi dökmezsemde deli olucam,herkese hayırlı sağlıklı günler dilerim.
-
Dostum sana tavsiyelerimin arasında sadece Honda'ya bakan bir ustaya götür diyordum.
Eğer honda özel servislerinden birine götürürsen araca bakmadan sana sorunu söyleyecektir.
Nerede oturduğunu söylersen o bölgede uygun bir usta önerebiliriz.
-
Dostum sana tavsiyelerimin arasında sadece Honda'ya bakan bir ustaya götür diyordum.
Eğer honda özel servislerinden birine götürürsen araca bakmadan sana sorunu söyleyecektir.
Nerede oturduğunu söylersen o bölgede uygun bir usta önerebiliriz.
Malatyada oturuyorum,burada önereceğin yer varsa sevinirim
-
Bir arkadaşa sordum.
Burayı söyledi.
Malatyalı üye varsa forumda ondan bilgi alsan daha sağlıklı olur.
Malatya Honda Özel Servisi - Hikmet Usta
0 422 361 13 15
-
Bir arkadaşa sordum.
Burayı söyledi.
Malatyalı üye varsa forumda ondan bilgi alsan daha sağlıklı olur.
Malatya Honda Özel Servisi - Hikmet Usta
0 422 361 13 15
Yardımın için çok teşekkür ederim poseidon,usta bugün halletmiş,triger bilyesini tekrar değiştirmiş ve vantilatör gergi rulmanını değiştirmiş yanlış anlamadıysam,bilye dağılmış şıkır şıkır ses yapıyordu elimizde,çok şükür sorunum düzelmiş oldu.Ama yinede hikmet ustaya götürsem iyi olur kontrol amaçlı.Allah hepinize kazasız belasız arızasız keyif dolu sürüşler ve hayırlı günler nasip etsin