TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => New Civic 07 (FK) => Konuyu başlatan: mozdamar - Nisan 05, 2010, 11:28:57 ÖS
-
slm arkadaşlar.otomatik vites ilk defa kullanıyorum. S konumuna deneyimli arkadaşlar biraz anlatırsa sevinirim. mesela S konumuna ilk aldığımızda ilk 3 geçişi kendi yapıyor sonrakilerde biz değiştiriyoruz, ekonomi sağlar mı, avantajı dezavantajı nedir ve nerelerde kullanılmalı.şimdiden teşekkürler.
-
s moduna aldığında kulakçıklara dokunmazsan vitesleri kendi değiştirmeye devam eder... 2700 devirde degil devir saatinin maximumunda değiştirir... eğer herhangi bir zaman kulakçıklara dokunursan vites sana geçer. yani bir nevi manuel. aslında triptronik ;)
-
S modu kulakçıklara dokunmadığın sürece 2-3-4 vitesler arası geçiş sağlar.
Kulakçıklara dokunduğun anda vitesi oradan değiştirmek zorundasın ellemediğin sürece kalkışı 2 de yapar 3 -4 gider 5.vitese girmez. S modunda dik yokuşlarda filan S modu çok iyi gidiyor:) dik yokuş çıktığımda hep S moduyla çıkarım:)
-
S modu diğer arkadaşlarında dediği gibi kulakçıklara dokunmadan manuele almaz araç kendi vites değiştirir ancak kesiciye sokmaz. Ancak kulakçıklarla kullanarak redline görebilirsiniz yoksa 6300-6500 gibi devir kendi atar.Ayrıca kulakçıklarla fabrika verilerinden daha çabuk hızlanma elde edilebiliyor.ben araçta 2 kişi 0-100 arası 11 saniyede yaptım. Fabrika verisi 12.5 saniye yazıyor.Tabi vsa kapalı durumdaydı.
-
Bence bu arabaların test verisi D konumuna göre hesaplanmış. 12.5 sn. olduguna inanmıyorum.
Geçen akşam 2005 model 3.20d (150ps-340nm tork-0-100 : 8.9sn.) ile 4kere kalktık
BMW nin sahibi aracı 0 aldı ve 2005den beri kullanıyor,söförlüğüne laf yok yani
100km hızlara kadar 4 defasında da geçildim(2008 civic OT)ama fark en fazla 1-2 boylara kadar çıktı
1 defasında benim kalkış sistemimi kullandığımdaysa civic ara ara da olsa burnunun öne çıkarmayı başardı
Dolayısıyla 10sn. nin altına inebildiğme inanıyorum
Benim kalkış sistemim dediğimi daha önce bahsemiştim forumda,sakın yapma falan demişlerdi ama
ben bilmek isteyen varsa anlatayım:
Vites N konumundayken gazı 5000-6000 devir civarlarında tutuyoruz ve start verildiği anda S konumuna
kadar vitesi çekiyoruz araba birden fırlıyor ve 1-2 sn. kadar avantaj elde ediyoruz
(çok yaparsak vitesi elimize alıp servisin yolunu tutabiliyoruz tabi)
-
vsa kapalı konumda 0-100 ile açık konumda 0-100 arasında fark nedir?
yani vsa kapatınca hızda nasıl bir değişme oluyor? mekanik olarak açıklayacak biri var mı acaba?
-
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu
-
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu
tamam şimdi daha iyi anladım... kapalı olması problem açık olması problem bir sistem olarak algıladım :D
-
aslına bakarasan acık olması bence problem degil,şu guzelim arabayı zaten o kadar hor kullanmanı ne alemi var onu da anlamıyorum,tamam cık otobana bastır,yol musait olur spor kullan,ama aman nası patinaj cekerim amaan 100e 2 sn nası erken cıkarım bana gore gereksız seyler
-
aslına bakarasan acık olması bence problem degil,şu guzelim arabayı zaten o kadar hor kullanmanı ne alemi var onu da anlamıyorum,tamam cık otobana bastır,yol musait olur spor kullan,ama aman nası patinaj cekerim amaan 100e 2 sn nası erken cıkarım bana gore gereksız seyler
bencede oyle... hiz yaptigim yerler bagdat caddesi değil, e-5, tem, arada sırada sahil yolu. yolu gorunce bu araba hiz istiyor diyerek basiyorum. yoksa oyle yok yanlayayim, yok trafikli yolda sag sol makas atayım sevmiyorum. yaşta geçti artık.
-
D de giderken S ,S de giderken D konumuna vites geçişi yapılıyormu?
-
Tabikide yapılıyor,hatta hızlı bir harekette N den direk S e bile geçiliyor :D
-
D de giderken S ,S de giderken D konumuna vites geçişi yapılıyormu?
d'den s'ye vites koluna basılarak geçilior...
s'den d'ye basmadanda gecebilrisin.
-
teşekkür ederim arkadaşlar.manuelden otomatiğe geçiş biraz zor oldu ilk başlarda ama yoğun trafikte harika bişeymiş otomatik vites,büyük rahatlık:)
-
Tabikide yapılıyor,hatta hızlı bir harekette N den direk S e bile geçiliyor :D
tabi bunu yapan arkadaşların şanzımanıda alıp servise gitmesi gerekebiliyor :)
-
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu
1'de keser de 2'de bu vites oranları ile patinajın imkansız olacağı için sanmıyorum gaz keseceğini hehheheh
-
S modu kulakçıklara dokunmadığın sürece 2-3-4 vitesler arası geçiş sağlar.
Kulakçıklara dokunduğun anda vitesi oradan değiştirmek zorundasın ellemediğin sürece kalkışı 2 de yapar 3 -4 gider 5.vitese girmez. S modunda dik yokuşlarda filan S modu çok iyi gidiyor:) dik yokuş çıktığımda hep S moduyla çıkarım:)
2010 premium A/T kullanıyorum; S modunda kendiniz vites değiştirerek (M1-M2-M3-M4-M5) kullandığınızda, aracın hızı iyice düşünce veya durunca siz vites düşürmesenizde otomatik olarak M1'e alıyor.