TeamHondaTurkey.Com

HONDA MODELLERİ => New Civic 07 (FK) => Konuyu başlatan: mozdamar - Nisan 05, 2010, 11:28:57 ÖS

Başlık: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: mozdamar - Nisan 05, 2010, 11:28:57 ÖS
slm arkadaşlar.otomatik vites ilk defa kullanıyorum.   S konumuna deneyimli arkadaşlar biraz anlatırsa sevinirim. mesela S konumuna ilk aldığımızda ilk 3 geçişi kendi yapıyor sonrakilerde biz değiştiriyoruz, ekonomi sağlar mı, avantajı dezavantajı nedir ve nerelerde kullanılmalı.şimdiden teşekkürler.
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: volkankopdag - Nisan 06, 2010, 12:14:50 ÖÖ
s moduna aldığında kulakçıklara dokunmazsan vitesleri kendi değiştirmeye devam eder... 2700 devirde degil devir saatinin maximumunda değiştirir... eğer herhangi bir zaman kulakçıklara dokunursan vites sana geçer. yani bir nevi manuel. aslında triptronik ;)
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: eko34 - Nisan 06, 2010, 04:45:34 ÖÖ
S modu kulakçıklara dokunmadığın sürece 2-3-4 vitesler arası geçiş sağlar.
Kulakçıklara dokunduğun anda vitesi oradan değiştirmek zorundasın ellemediğin sürece kalkışı 2 de yapar  3 -4 gider 5.vitese girmez. S modunda dik yokuşlarda filan S modu çok iyi gidiyor:) dik yokuş çıktığımda hep S moduyla çıkarım:)
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: canguder - Nisan 06, 2010, 06:59:18 ÖÖ
S modu diğer arkadaşlarında dediği gibi kulakçıklara dokunmadan manuele almaz araç kendi vites değiştirir ancak kesiciye sokmaz. Ancak kulakçıklarla kullanarak redline görebilirsiniz yoksa 6300-6500 gibi devir kendi atar.Ayrıca kulakçıklarla fabrika verilerinden daha çabuk hızlanma elde edilebiliyor.ben araçta 2 kişi 0-100 arası 11 saniyede yaptım. Fabrika verisi 12.5 saniye yazıyor.Tabi vsa kapalı durumdaydı.
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: panoromeo - Nisan 06, 2010, 09:23:06 ÖÖ
Bence bu arabaların test verisi D konumuna göre hesaplanmış. 12.5 sn. olduguna inanmıyorum.
Geçen akşam 2005 model 3.20d (150ps-340nm tork-0-100 : 8.9sn.) ile 4kere kalktık
BMW nin sahibi aracı 0 aldı ve 2005den beri kullanıyor,söförlüğüne laf yok yani
100km hızlara kadar 4 defasında da geçildim(2008 civic OT)ama fark en fazla 1-2 boylara kadar çıktı
1 defasında benim kalkış sistemimi kullandığımdaysa civic ara ara da olsa burnunun öne çıkarmayı başardı
Dolayısıyla 10sn. nin altına inebildiğme inanıyorum
Benim kalkış sistemim dediğimi daha önce bahsemiştim forumda,sakın yapma falan demişlerdi ama
ben bilmek isteyen varsa anlatayım:
Vites N konumundayken gazı 5000-6000 devir civarlarında tutuyoruz ve start verildiği anda S konumuna
kadar vitesi çekiyoruz araba birden fırlıyor ve 1-2 sn. kadar avantaj elde ediyoruz
(çok yaparsak vitesi elimize alıp servisin yolunu tutabiliyoruz tabi)

Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: volkankopdag - Nisan 06, 2010, 12:42:20 ÖS
vsa kapalı konumda 0-100 ile açık konumda 0-100 arasında fark nedir?

yani vsa kapatınca hızda nasıl bir değişme oluyor? mekanik olarak açıklayacak biri var mı acaba?
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: egc - Nisan 06, 2010, 01:29:51 ÖS
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste  pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: volkankopdag - Nisan 06, 2010, 01:37:53 ÖS
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste  pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu

tamam şimdi daha iyi anladım... kapalı olması problem açık olması problem bir sistem olarak algıladım :D
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: egc - Nisan 06, 2010, 01:43:48 ÖS
aslına bakarasan acık olması bence problem degil,şu guzelim arabayı zaten o kadar hor kullanmanı ne alemi var onu da anlamıyorum,tamam cık otobana bastır,yol musait olur spor kullan,ama aman nası patinaj cekerim amaan 100e 2 sn nası erken cıkarım bana gore gereksız seyler
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: volkankopdag - Nisan 06, 2010, 03:48:41 ÖS
aslına bakarasan acık olması bence problem degil,şu guzelim arabayı zaten o kadar hor kullanmanı ne alemi var onu da anlamıyorum,tamam cık otobana bastır,yol musait olur spor kullan,ama aman nası patinaj cekerim amaan 100e 2 sn nası erken cıkarım bana gore gereksız seyler

bencede oyle... hiz yaptigim yerler bagdat caddesi değil, e-5, tem, arada sırada sahil yolu. yolu gorunce bu araba hiz istiyor diyerek basiyorum. yoksa oyle yok yanlayayim, yok trafikli yolda sag sol makas atayım sevmiyorum. yaşta geçti artık.
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: korfez41 - Nisan 06, 2010, 04:34:44 ÖS
D de giderken S ,S de giderken D konumuna vites geçişi yapılıyormu?
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: panoromeo - Nisan 06, 2010, 05:06:20 ÖS
Tabikide yapılıyor,hatta hızlı bir harekette N den direk S e bile geçiliyor :D
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: volkankopdag - Nisan 06, 2010, 07:00:54 ÖS
D de giderken S ,S de giderken D konumuna vites geçişi yapılıyormu?

d'den s'ye vites koluna basılarak geçilior...
s'den d'ye basmadanda gecebilrisin.
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: mozdamar - Nisan 06, 2010, 10:27:27 ÖS
teşekkür ederim arkadaşlar.manuelden otomatiğe geçiş biraz zor oldu ilk başlarda ama yoğun trafikte harika bişeymiş otomatik vites,büyük rahatlık:)
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: canguder - Nisan 08, 2010, 07:01:57 ÖÖ
Tabikide yapılıyor,hatta hızlı bir harekette N den direk S e bile geçiliyor :D

tabi bunu yapan arkadaşların şanzımanıda alıp servise gitmesi gerekebiliyor :)
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: Fitos - Nisan 08, 2010, 08:35:31 ÖÖ
vsa'nın kapalı olması sadece gaza cok yuklenildignde arac once birinci viteste  pati yapmamak icin gazı kesiyor devamında 2ye gectiği anda pati muhabbetine yine gaz kesiyor buda 0-100 hızlanmada 1-2 sn farkettirebiliyor yolun durumuna gore hepsi bu

1'de keser de 2'de bu vites oranları ile patinajın imkansız olacağı için sanmıyorum gaz keseceğini hehheheh
Başlık: Ynt: otomatik viteste spor kullanımı konusunda yardım
Gönderen: umutby - Nisan 08, 2010, 08:48:02 ÖÖ
S modu kulakçıklara dokunmadığın sürece 2-3-4 vitesler arası geçiş sağlar.
Kulakçıklara dokunduğun anda vitesi oradan değiştirmek zorundasın ellemediğin sürece kalkışı 2 de yapar  3 -4 gider 5.vitese girmez. S modunda dik yokuşlarda filan S modu çok iyi gidiyor:) dik yokuş çıktığımda hep S moduyla çıkarım:)

2010 premium A/T kullanıyorum; S modunda kendiniz vites değiştirerek (M1-M2-M3-M4-M5) kullandığınızda, aracın hızı iyice düşünce veya durunca siz vites düşürmesenizde otomatik olarak M1'e alıyor.