TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: akar970 - Nisan 04, 2010, 10:40:39 ÖS

Başlık: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: akar970 - Nisan 04, 2010, 10:40:39 ÖS
Selam arkadaşlar,

ben ilk defa otomatik vitesli araba aldım.2005 model Civic HB .Lakin vites üzerinde bulunan D-D3-2-1 var.Hangi durumda hangisini tercih etmem gerekiyor.Ayrıca D deyken yokuş yukarı durduğumda geriye gidiyor araba.Bu konular hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: doan - Nisan 04, 2010, 10:43:25 ÖS
bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalısayım.
Araç 2 konumu dışında hiç bi konumda yokuşta sabit kalmaz.
D3 şehir içinde kullanılır daha çok.
1 ve 2 ise kalkışta işinize yarayabilir.
D normal 5 vites otomatiktir

hayırlı olsun bu arada kazasız belasız kullanın
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: akar970 - Nisan 04, 2010, 10:47:25 ÖS
Teşekkür ederim.Gerçekten faydalı oldunuz.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: doan - Nisan 04, 2010, 10:49:32 ÖS
rica ederim
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: sanli90 - Nisan 05, 2010, 10:26:59 ÖÖ
Hayırlı olsun güle güle kullan. Yokuşta D kaçırıyor diyorsun ya işte o zaman D2 ile kalk kaçırmaz ve patinaj çekmez ok...
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: deadmachine - Nisan 05, 2010, 10:53:54 ÖÖ
aracınız hayırlı olsun bi ara denediğinizde çıkabildiğiniz maksimum hızıda yazarsanız ii olur manuel we otomatik arasında maksimum hız değişiyo??
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kingpeace - Nisan 07, 2010, 11:27:07 ÖÖ
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kingpeace - Nisan 07, 2010, 11:27:37 ÖÖ
bende çok kafa yormuştum servisleri aradım ordan öğrendim
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: murat.akca - Nisan 09, 2010, 10:12:55 ÖS
arkadaşlar.murat.ben.93dohc.motor.sedanım.var.d3te.belli.sürratten.sonra.hızkesiyor.neyapmamlazım
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: civicci35 - Mayıs 06, 2010, 12:55:53 ÖÖ
d' ye alman lazım
arkadaşlar.murat.ben.93dohc.motor.sedanım.var.d3te.belli.sürratten.sonra.hızkesiyor.neyapmamlazım

Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kadir8690 - Ekim 24, 2011, 03:57:07 ÖS
arkadaslar slm.2000 otomatık cıvıc almayı dusunuyorum.ama ilk defa otomatık alıcam.ve kullanmasından yana sıkıntılıyım.seyır halınde ıken vıtes değiştirebılıyormuyum.vites değiştirmem için illa firenemı basmam gerekli.?? 1- 2- d3- d4 -yazıyor.sehır ıçınde hangısınde gıtmek daha uygun?.boş yolda hangısınde gıtmek gereklı ? bılgılerınızı beklıyorum.belkıde almaktan vazgecıcem.:::(( he ayrıca d-4 son olduğundan bu araç 4 ilerimi oluyor ??
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: Grafink - Ekim 24, 2011, 04:05:32 ÖS
D aracın normal şartlarda, şehir içi, şehir dışı... kullanımı için bulunması gereken vites pozisyonudur. Kabaca 1. de araç 1 vitesin üstüne çıkmaz, 2 de 2'nin 3. te 3'ün... Böyle tanımlayabiliriz. Yağmurlu havalarda dik bir yokuşu inerken d3 ve 2 kullanılabilir. Aynı şekilde dik bir yokuşta durduğumuzda tekrar kalkarken aracın bayılmaması veya geriye kaçmaması için 2 ve 3 konumu kullanılır. 1 konumu karlı ve buzlu yollar için çok yavaş gitmek istediğinizde kullanılmalıdır. Bu ekstrem şartlar dışında aracı her zaman "D" pozisyonunda kullanmanız şanzumanın ömrü açısından çok önemli... Civic'lerde FD6 lar çıkana kadar tüm vitesler 4 ileridir. FD6 ile birlikte, 5 ileri tam otomatik vitese kavuştuğumuz için hem yakıt sarfiyatı hem de motor ömrü açısından mutluyuz... Ayrıca hafif rampa ve yokuşlarda "D" pozisyonu geri kaydırmaz, ya ileri gider ya askıda kalır. eğim arttıkça vites küçültmek gerekir, yani her ufak rampada aracı d3-2-1 gibi konumlara almanız gerekmez. Bir de Otomatik  kullanıcıları Debriyaj ile uğraşmadığından pek te önemsemez, geri gidiyomuş, gitmiyomuş. bir ayakla fren diğeri ile gaz verilerek vitesi ellemeden her türlü rampa aşılır.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kadir8690 - Ekim 24, 2011, 04:17:47 ÖS
çok teşekkur ederım bılgıne.sımdı benım alacağım arac 4 ilerimi oluyor :(( 2000 1,4 is almayı dusunuyorum.suan bır tane var hatta kaparosunu bıle verdım.vazmıgecsem bılmıyorum.gercı aracın sahıbı ben bu aracla gazda 200 ibreyı gordum dıyor..he unutmadan vıtesı kucultur buyutursun demıştınız.her vıtes değiştirmede frene basarakmı yanı aracı durdurarakmı değiştirmem gereklı.kusura bakma cok acemıyım otomatıkte :(
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: Grafink - Ekim 24, 2011, 04:25:28 ÖS
D ve D3 arasında frene basmanız gerekmez, Hatta D, D3 ve N arasında mandalsız geçiş yapabilirsiniz bile. Ancak 1 ve 2 konumlarını sürüş esnasında heleki yüksek devirlerde kullanmanız şanzumanı kucağınıza verebilir. Zaten bu konumlara koldaki mandalı çekmeden kolu getiremezsiniz. Evet. 2006 daki yeni kasalardan önceki araçların hepsi 4 ileri. 4 ilerinin dez avantajı araçcı yüksek hızlarda çok fazla bağırtması. bir de yine yüksek hızlarda (140 ve üzeri) yakıt tüketimini arttırıyor olması. Otomatik vitesten ne beklediğiniz önemli aracınız zaten 1.4 demekki sürekli yüksek hızlar yapmayacaksınız. Bir de konfor istiyorsanız, vaz geçmeyin derim, Tabi şanzumanı mutlaka bir serviste kontrol ettirin. Genel olarak Honda tam otomatik şanzumanlarda en sorunsuz markadır ama, 2 el aldığınız için kontrol etmenizde fayda büyük.  önceki aracım 4 ileri 93 model bir Si idi, çok memnun kaldım, şimdiki aracım 2009 model bir 5 ileri HB ondan daha memnun kaldım elbette... Ancak imkanlarınızı zorlayabilirseniz, FD6 ların tam otomatik dream versiyonlarını bir zorlayın derim.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kadir8690 - Ekim 24, 2011, 04:33:28 ÖS
teşekkur ederım bılgılerınıze.keske tam otomatık alabılsem.ama suan için çok zor.evet ben 1,4 aldım çok hızlı bır kullanıcı da değilim.gayet sakın kullanırım.o zaman d/3 e takıp hıç bır daha oynatmamalıyım gıbı anladım ben :)
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: Grafink - Ekim 24, 2011, 04:38:11 ÖS
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kadir8690 - Ekim 24, 2011, 04:49:38 ÖS
çok teşekkurler.açıklamalarınız baya bı aydınlattı benı.yanı dıyorsunuzkı otobanda 100km den sonra d-3 ten d/4 e takın gıtsın.baktınızkı trafık olmaya basladı d-3 de devam.sehır ıçınde dık yokuslarda d/3 ama 2 de olabılr.buysa eğer hepsı basıtmış ya :)
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 05:10:06 ÖS
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.

D3 te giderseniz arac 3.vitesten ust vitese gecmez.
Yani esprisi budur.
1. , 2. , 3. Viteste motor devrini artirmaz.

Arac 4.vitese atmayacagindan ust hizlarda devirin yuksek olmasi nedeniyle aracin gaza tepkisi artar.

En azindan benim vtec2 de boyle :)
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 05:14:50 ÖS
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.

D3 te giderseniz arac 3.vitesten ust vitese gecmez.
Yani esprisi budur.
1. , 2. , 3. Viteste motor devrini artirmaz.

Arac 4.vitese atmayacagindan ust hizlarda devirin yuksek olmasi nedeniyle aracin gaza tepkisi artar.

En azindan benim vtec2 de boyle :)

En iyisi vitesin hep d4 te kalmasi.
Zaten dip gaz yapinca cogu zaman 2 vites birden dusurup ivmeleniyor arac.

Motor freni vs gerekirse vites 3 veya 2 ye alinabilir.

Ancak uygun olmayan yuksek suratte bunu yaparsaniz sanzumana zarar verebilirsiniz.
Yani gene en iyisi d4 te tutmak.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: teachers71 - Ekim 24, 2011, 07:04:47 ÖS
d3 e getirirseniz sadece 4üncü vitesi iptal etmiş olursunuz. aracınız 1-2-3 olarak çalışır. d2 ye alırsanız sadece 1 ve 2 olarak. hareket halinde iken sadece d ve d3 arasında geçiş yapınız.  hızlı hareket halinde iken  boşa alıp tekrar d ye atmamaya çalışın. d den d3 e sadece yokuş aşağı inerken aracınızın hızlandığını hissederseniz fren yerine d3 e alırsanız motor freni yapmış olursunuz. birde çok ama çok dikkatli olacağınız bir konu varki oda. örneğinn aracınız ön tarafa doğru eğimli ise geri kalkış için r ye takıp kalkış yapacaksınız. aracınızın kendi halinde ileri hareket etmeden geri gidin. yada tam tersi. aracınız arkaya doğru çok fazla eğimli. d ye alıp kalkış yapmayın. o arda aracınız geri geri hareket etmeye başlar siz ileri vites için gaza basarsanız şanzımana çok fazla yük bindirirsiniz. yapmanız gereken 1 yada 2 ile geri kaçrmadan ileri hareket ettirip belli hıza ulaşınca d3 ve d ye geçiş yapınız.
kısaca geri viteste araç ileri doğru hareket etmemeli, ileri viteste iken geri hareket etmemeli...
iyi günlerde kullanmanız dileği ile...
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: ysf55 - Ekim 24, 2011, 07:15:27 ÖS
şehir içi sehir dısı farketmez d4 te kullanmak gerekir. d3 ara hızlanmada kullanılmalıdır...  d4 ile 80 le gidiyorsunuz mesela d3e alırsanız devir daha hızlı hareket eder. genelde d4den d3e çekmek sollama yapmak içindir... şehir içi d3 kullanımı bana göre doğru değil cünkü 2000 devirde d4te 60 la gitmek varken 3000 devire yaklasık 60la gitmenin alemi yok zaten benzin yeterince pahalı :)
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: 55en082 - Ekim 24, 2011, 07:36:37 ÖS
peki arkadaşlar otomatik bir şanzumanda  şanzuman arızası nasıl anlaşılır
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 08:12:38 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 08:18:22 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 08:22:48 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

kaydırması doğal zaten ona lafım yokta şanzumana zarar vermemesi için olması çok saçma geldi bana..
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 08:24:16 ÖS
peki arkadaşlar otomatik bir şanzumanda  şanzuman arızası nasıl anlaşılır

Vites gecisleri yavas ise problem olabilir
1-2 problemsiz olabilir ancak 2-3 yavas gecebilir bu probleme isaret eder.
Ozellikle kisin, hava sogukken kendini belli edebilir.

Diger bir problem belirtisi ise Gaza yuklenirsin arac yeteri kadar hizli ivmelenmez ancak motor arac sanki yarim debriyajdaymis gibi hizli devirlenir.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 08:28:16 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

kaydırması doğal zaten ona lafım yokta şanzumana zarar vermemesi için olması çok saçma geldi bana..

Sifir polo'm duz vites idi
Dik rampalarda Vitese takmam kar etmiyordu arac kaydiriyordu.
D2 de arac kaymaz derler ancak dik rampalarda kaydiriyor.
Koruma amacli aciklamasi bu nedenle mantikli geldi bana.

Koruma amacli degilse neden kaydiriyor olabilir ki?
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 08:30:34 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

kaydırması doğal zaten ona lafım yokta şanzumana zarar vermemesi için olması çok saçma geldi bana..

Sifir polo'm duz vites idi
Dik rampalarda Vitese takmam kar etmiyordu arac kaydiriyordu.
D2 de arac kaymaz derler ancak dik rampalarda kaydiriyor.
Koruma amacli aciklamasi bu nedenle mantikli geldi bana.

Koruma amacli degilse neden kaydiriyor olabilir ki?

polo kaç model ? yokuş kalkış desteği varmıydı aracınızda ?? kaydırması şanzumana ne gibi bi yarar sağlar onuda açıklarsanız bilgilenirim bende.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: 55en082 - Ekim 24, 2011, 08:34:35 ÖS
arkadaşlar benm vites gecişlerimde sorun yok fakat araba lambalarda bekleme sırasında yada sabah calıştırma esnasında titriyor rolantide dengezislik var devamlı geziyor birde aracım 150 gecmiyor sizce sorun ne olabilir
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 08:35:53 ÖS
2004 modeldi.
Kalkis destegi tabiki yoktu.

Viteste dislilere yuk biner.
1 tonluk aracin agirligini tasimak icin uretilmediginden zarar gormesini onlemek amacli kaydiriyor olabilir.
Ya da arac park halinde baska bir aracin carpmasi sonucu dislilere binen yuku enerjiyi azaltmak amacli olabilir.

Bence gayet mantikli.

Sizce neden olabilir?

Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 08:38:12 ÖS
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

kaydırması doğal zaten ona lafım yokta şanzumana zarar vermemesi için olması çok saçma geldi bana..

Sifir polo'm duz vites idi
Dik rampalarda Vitese takmam kar etmiyordu arac kaydiriyordu.
D2 de arac kaymaz derler ancak dik rampalarda kaydiriyor.
Koruma amacli aciklamasi bu nedenle mantikli geldi bana.

Koruma amacli degilse neden kaydiriyor olabilir ki?

hatta bana kalırsa zorlanır bile kaydırması.siz kendinizi düşünün dik bi bayırda bisikletle olduğunuz yerden kalkmakmı sizi daha çok zorlar yoksa bisikleti salıp geri geri giderken kalkmaya çalışmakmı en basitinden bi örnek verdim....
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 08:38:29 ÖS
arkadaşlar benm vites gecişlerimde sorun yok fakat araba lambalarda bekleme sırasında yada sabah calıştırma esnasında titriyor rolantide dengezislik var devamlı geziyor birde aracım 150 gecmiyor sizce sorun ne olabilir

Sanzuman kaynakli oldugunu sanmiyorum
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 08:41:27 ÖS
bu arada bisiklet örneği saçma gelebilir ama bisikletin vitesleri şanzuman siz motor görevini görürsünüz teorik olarak böyledir...
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: honda2002 - Ekim 24, 2011, 09:28:20 ÖS
bu arada bisiklet örneği saçma gelebilir ama bisikletin vitesleri şanzuman siz motor görevini görürsünüz teorik olarak böyledir...

Peki sizce neden kaydiriyor?
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: astra_21 - Ekim 24, 2011, 09:44:26 ÖS
bu arada bisiklet örneği saçma gelebilir ama bisikletin vitesleri şanzuman siz motor görevini görürsünüz teorik olarak böyledir...

Peki sizce neden kaydiriyor?

araca bağlıdır.bazılarında dikkat ettiyseniz d de takılı kalır kiminde kaydırma yapar.manuelden örnek vereyim kalkarken gaza basma hızınıza doğru oranla kayma yapar yani aracınız nekadar çabuk kavrarsa okadar az kayma yapmış olur her arbanın kavraması farklıdır geç kavrayanlar haliyle kaydırma yapacaktır (yokuş kalkış desteksizler için).Bu tamamen benim fikrim başka fikri olan varsa zevkle okurum.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: kadir8690 - Ekim 26, 2011, 04:04:56 ÖS
d3 e getirirseniz sadece 4üncü vitesi iptal etmiş olursunuz. aracınız 1-2-3 olarak çalışır. d2 ye alırsanız sadece 1 ve 2 olarak. hareket halinde iken sadece d ve d3 arasında geçiş yapınız.  hızlı hareket halinde iken  boşa alıp tekrar d ye atmamaya çalışın. d den d3 e sadece yokuş aşağı inerken aracınızın hızlandığını hissederseniz fren yerine d3 e alırsanız motor freni yapmış olursunuz. birde çok ama çok dikkatli olacağınız bir konu varki oda. örneğinn aracınız ön tarafa doğru eğimli ise geri kalkış için r ye takıp kalkış yapacaksınız. aracınızın kendi halinde ileri hareket etmeden geri gidin. yada tam tersi. aracınız arkaya doğru çok fazla eğimli. d ye alıp kalkış yapmayın. o arda aracınız geri geri hareket etmeye başlar siz ileri vites için gaza basarsanız şanzımana çok fazla yük bindirirsiniz. yapmanız gereken 1 yada 2 ile geri kaçrmadan ileri hareket ettirip belli hıza ulaşınca d3 ve d ye geçiş yapınız.
kısaca geri viteste araç ileri doğru hareket etmemeli, ileri viteste iken geri hareket etmemeli...
iyi günlerde kullanmanız dileği ile...

çok teşekkurler.bılgılerınıze.sunu merak edıyorum d-3 te iken 80 i geçmemelimiyim.yanı suan kullanıyorum ama cok devırsız ve tatsız gıdıyorum.yanı d-3 te araca yuklensem 100/110 u görebılırmıyım.bır sorun olurmu ?? bılmedığım ıçın soruyorum kusuruma bakmayın.
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: teachers71 - Ekim 26, 2011, 07:32:19 ÖS
d3 te son hızı bilmiyorum denemedim. ama sıkıntı olacağını sanmıyorum. zaten 6000 devirlerde devir kesici devreye giriyor.d3 te 5000-6000 devirlere rahatça çıkın. sonra d ye atın. bi sakıncası olmaz bence...
Başlık: Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
Gönderen: burakhavanik - Kasım 01, 2011, 07:38:58 ÖS
Merhaba arkadaşlar 94 model 1.6 Si otomatik vites Lpg li bi Honda almak istiyorum.Ama güvenemiyorum çok fazla sorun çıkartırmı diye.Sizlerden önerilerinizi bekliyorum.