TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: despe - Mart 13, 2010, 09:36:56 ÖS

Başlık: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 13, 2010, 09:36:56 ÖS
Bikaç zamandır değiştirmek istediğim emme manifoldunu bugün arkadaşımla beraber değiştirdim. İncik boncuk birsürü iş çıktığından baya uzun sürdü :)

Emme manifoldunu taktıktan sonraki zilenimlerim ise,

İlk marşa bastık arabanın rolantisi olması gerekenden 250-300 devir kadar düşüktü. Normalde safc tan 750-800 arası okuyordum rolantiyi değişimden sonra 500-600 arası değişti. E tabi bunu gaz kelebeğinin üzerindeki ayar vidasından ayarladık eski haline getirik.

Afr değerlerim ise, rolantide değerler aynı. Dip gaza hiç bakmayı akıl etmedim :D Ama redlineda normalde 11,5-11,8 gibi biten değerler değişimden sonra 13-13,2 olarak değişti.

E tabi bu değişimden sonra filtre sesi vermeyen vtec2 nin filtre seside değişti.

Aşama aşama resimler aşağıda arkadaşlar.

Emmenin ilk geldiği zamanki fotoğrafları
(http://www.hizliupload.com/onizleme/5147781.jpg) (http://'http://www.hizliupload.com/img/5147781.jpg')
(http://www.hizliupload.com/onizleme/8649942.jpg) (http://'http://www.hizliupload.com/img/8649942.jpg')

Bunlarda kumlandıktan sonraki fotoğrafları. Gerçi yağlı ellerimizle biraz kirlettik. Maksat içindeki kurumlar gitsin :D
(http://i43.tinypic.com/29111xx.jpg)
(http://i41.tinypic.com/34pmfk4.jpg)
(http://i41.tinypic.com/s5wevs.jpg)

Orjinal emme manifolt contas ile d16y8 flanşı arasındaki ufak fark
(http://i40.tinypic.com/16j2fwg.jpg)
(http://i41.tinypic.com/24npfsz.jpg)

Bunlarda Uygulama Fotoğrafları
Hava filtremizi söktükten sonra sensörlerin soketlerini çıkarttık
(http://i40.tinypic.com/2rh34n4.jpg)

Daha sonra hangi soketin hangi sensöre ait olduğunu yazıp bantladık. Soketlerin hepsi birbirinden farklı fakat sensör yerleri değişeceği için kabloların uzamansı gerekecek, o yüzden yazalım dedik :)
(http://i40.tinypic.com/2n8c4f9.jpg)

Enjektörerin ve sensörlerin kablolarını bir arada tutan plastik kapağı çıkartınca ayıracağımız kablolarımıza ulaştık :)
(http://i39.tinypic.com/j8fw90.jpg)

Daha sonra gaz kelebeğini çıkarttık ve emmenin içindeki yağ tabakasıyla karşılaştık :) tabi aynı şekilde gaz kelebeğimizin alt tarafıda baya bir yağlıydı güzelce temizledik gaz kelebeğimizi
(http://i40.tinypic.com/33e75ad.jpg)

Sonunda emme manifoldunu yerinden çıkardık. Buda egr nin manifold flanşımıza attikleri :)
(http://i42.tinypic.com/2r3lg6b.jpg)

Kapak tarafı ve saplamalarımız. Bu saplamalar yerinde iken yeni manifoldumuzu takamayacağımız için bu saplamaları yerinden sökeceğiz. Ve bunların yerine civata kullanacağız. Vtec2 de knokc sensörü yok diyenler için en soldaki saplamanın altında knock sensörümüz görünüyor :)
(http://i44.tinypic.com/mhbn6x.jpg)

Gaz kelebeğimizi ve sensörlerimizi yerlerine monte ettik. Kameranın merceği yağlanmış biraz kusura bakmayın :)
(http://i43.tinypic.com/i3t383.jpg)
(http://i41.tinypic.com/2qxs2o0.jpg)

MAP sensörü ve TPS
(http://i44.tinypic.com/24cy1k4.jpg)

(http://i43.tinypic.com/2lx8sgz.jpg)

Ve manifoldumuzu yerine taktık :)
(http://i42.tinypic.com/rw5e8j.jpg)
(http://i43.tinypic.com/rw87s9.jpg)

MAP-TPS-IAT sensörlerinin yerleri değişeceği için kablolarını sağa doğru ayırdık.
(http://i40.tinypic.com/2w3ylu9.jpg)
(http://i44.tinypic.com/30rvh95.jpg)

Vakum hortumlarımızıda bağladık. Üstte boş duran vakum portuna, fren westinghouse hortumunu takacağız.
(http://i43.tinypic.com/2w39rtj.jpg)

Yerini değiştirmek üzere ayırdığımız kablolarımızı çıplak bırakmak olmaz dedik ve üzerlerine hortum geçirdik ve bantladık.
(http://i43.tinypic.com/x5uouc.jpg)

Gaz telimiz içinde bir aparat yaptıktan sonra bismillah deyip marşa bastık :)
(http://i41.tinypic.com/fdulug.jpg)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: lordkaradavut - Mart 13, 2010, 09:54:01 ÖS
Kardesım cok guzel bır  calısma yapmıssınız yıne.Devamını ve yururundekı farkları merakla beklıyoruz.Ellerınıze saglık.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: murat_ozbek - Mart 13, 2010, 10:02:37 ÖS
maşallah çok güzel.bende yapmak istiyorum.kaça maloldu?
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 13, 2010, 10:06:54 ÖS
sağolun arkadşalar.

emme manifoltu 220 tl. işçiliğini kendimiz yaptık.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: can34 - Mart 13, 2010, 10:16:38 ÖS
araçta hissedilir derecede bir artış gözlemlediniz mi? çok başarılı bir çalışma olmuş sanırsam. emmeden önce ve sonra dyno ölçümü yaptınız mı acaba?
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 13, 2010, 10:23:43 ÖS
yok hayır daha ölçüm yapmadık ama yapacağız. daha doğru düzgün bi denemede yapmadım. değiştirmesi uzun sürdüğü ve yorulduğum için hemen eve gitmek istedim :) zaten şu an araba üstlerde fakirde gidiyor.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: can34 - Mart 13, 2010, 10:28:47 ÖS
siz beyin değişmiy miydiniz yoksa safc le mi destkliyodnz:s
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: murat_ozbek - Mart 13, 2010, 10:30:20 ÖS
sağolun arkadşalar.

emme manifoltu 220 tl. işçiliğini kendimiz yaptık.
emre nereden aldın 1.6 ieslerin emme manifoldu uyuyırmu?
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 13, 2010, 10:37:16 ÖS
emmeyi e-bay dan aldım. valla ies emmesi flanş tutarda, eğer boyu geriye doğru uzunsa olmaz. bu emmede ateş duvarına 1,5-2 cm boşluk kalıyor. eğer ies emmesi bu emmeden uzunsa girmez oraya :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 13, 2010, 10:37:40 ÖS
siz beyin değişmiy miydiniz yoksa safc le mi destkliyodnz:s

d17 ecusu var + safc var ama safc ayarsız.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: ilkeronat - Mart 14, 2010, 10:44:20 ÖÖ
ellerinize sağlık güzel bir çalışma ve paylaşım olmuş zevkle okudum, teşekkürler. :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: tarantino - Mart 14, 2010, 11:27:04 ÖÖ
güzel olmuş emre en sonun da yapabildin allahtan benim gibi yanlışa düşmemişsin ben 1.4 e ilk taktığım da enjektör kablolarını uzatmak için kesmek zorun da kaldık tabi akü başlarını çıkartmayınca olanlar oldu beyni yaktık acemilik işte daha sonrasın da beyin yapıldı emme manifoldunun güzellikleri ortaya çıkmaya başladı bu seferde araç fakire düşmeye başladı ben de safc olmadığın dan hemen b&m  benzin regilatörü b&m benzin basınç saati ile yakıt hava karışımını dengeledik bu seferde emme manifoldu ısnmasıyla araç üstlerde zengine çekmeye başladı üstlerde 14.8 15.5 olması lasım olan afr 12.8 13.5 lere gerilemeye başladı bunu da teflon emme manifold contası(piyasadaki adıyla hondata emme manifold contası )ve kaput kaldırma işlemiyle bu ısınma problemini de halletmiş olduk
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 14, 2010, 11:45:56 ÖÖ
heheh valla mehmet ben çok kıl aam olduğumdan akünün kutup başını sökmedim akü tamponun içinde benim çünkü, ama direk ecu nun sigortasını söktüm :) gerçi biz hiçbi kabloyu kesmedik. sadece harnes in bantlarından ayırıp yerlerini değiştirdik. Benimde araç şu an fakirde üstlerim bi ayara ihtiyacım var. vede seninde dediğin gibi emmenin kolları ısınıyor. bende zannedersem p2r termal manifold contası alıp takıcam, kaputum açık zaten :)

şu an için iacv sorunum var. bu sabah marşa bastım motor soğuk, rolanti çok düşük olduğundan motor stop ediyor ;D
iacv sorunuda şundan kaynaklanıyor,
benim iacv gaz kelebeğinin üstünde benim için büyük avantaj bu :) fakat emmenin gaz kelebeği flanşında iacv için yer olmadığından iacv in delikleri kapalı ve işlevini yapmıyor. O yüzden araya ona göre bi flanş kestiricem ve sorunum hallolucak inşallah :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: can34 - Mart 14, 2010, 11:47:23 ÖÖ
siz beyin değişmiy miydiniz yoksa safc le mi destkliyodnz:s

d17 ecusu var + safc var ama safc ayarsız.
en kısa zamanda ayarlarsınız inşallah. daha yapmayı düşündüğünüz işlem var mı :D
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 14, 2010, 12:04:30 ÖS
valla şimdilik paydos :) en son güzel bi ayarla bitiricem. ekimde düğünüm var. düğün sonrası maddi duruma göre egantrik ve piston olabilir :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: can34 - Mart 14, 2010, 12:08:27 ÖS
Allah tamamına erdirsin öncelikle.

inşallah egzantrik ve pistonda gelir herşey tam olur, ben inat eder bırakmazdım işin peşini yarım bırakmak gibi olur çünkü :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: aRas - Mart 14, 2010, 06:04:18 ÖS
Güzel bir uygulama olmuş.Herşey çok güzel anlatışmış.Resimlerde çok iyi.İnşallah herşey dilediğin gibi olur.Aracından istediğin performansı alırsın.Piston ve eksantrik uygulaması da nasip olur inşallah :)

Teşekkürler paylaştıqın için.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 15, 2010, 01:50:29 ÖS
Rica ederim birşey değil siz sağolun. Paylaşmak gerekir tabiki, şu zamana kadar modifiye konusunda gelişememizin sebebi insanların yaptığı şeyleri gizli tutuyor olmasıdır heralde :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: bteks - Mart 15, 2010, 05:58:15 ÖS
bukadar seyi nerden biliyorsunuz valla helal olsun , emeginize saglik
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: aRas - Mart 15, 2010, 07:14:05 ÖS
Rica ederim birşey değil siz sağolun. Paylaşmak gerekir tabiki, şu zamana kadar modifiye konusunda gelişememizin sebebi insanların yaptığı şeyleri gizli tutuyor olmasıdır heralde :)

Evet gizli tutulması kötü bir etken.Benim ustam bile bazı şeyleri sorduqum halde duymazdan geliyor.Söylemiyor. :)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: ysn - Mart 15, 2010, 10:05:10 ÖS
emre çok başarılı güzel bir çalışma olmuş tebriklerTRnin tek iyi yürüyen vtecII si
kazasız belasız kullan devamını görmek üzere ;)
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 16, 2010, 07:20:35 ÖÖ
sağolun arkadaşlar.

şu an en iyi yürüyen değil yasin :) stage2 egzantrikli olan benim yakın arkadaşım. Şu an arabası ayarsız olmasına rağmen beni 1 boy kadar geçiyor.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: can34 - Mart 16, 2010, 02:14:37 ÖS
sağolun arkadaşlar.

şu an en iyi yürüyen değil yasin :) stage2 egzantrikli olan benim yakın arkadaşım. Şu an arabası ayarsız olmasına rağmen beni 1 boy kadar geçiyor.
onun dyno çıktısı var mı? kaç hp ya da? egzantrikler ne kadar verim getirdi ?
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: despe - Mart 16, 2010, 06:02:12 ÖS
sağolun arkadaşlar.

şu an en iyi yürüyen değil yasin :) stage2 egzantrikli olan benim yakın arkadaşım. Şu an arabası ayarsız olmasına rağmen beni 1 boy kadar geçiyor.
onun dyno çıktısı var mı? kaç hp ya da? egzantrikler ne kadar verim getirdi ?

hayır sağlıklı ölçülmüş bi dynosu yok. ayarları yapıldıktan sonra gireriz dynoya.
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: sagi - Temmuz 23, 2011, 01:02:40 ÖS
abicim bu d16y8 manıfoldu hangı kasanın oluyor ? 1.6 ies deil sanırım hangı ksa oldugunu belırtırsen bnd ypmayı dusunurum veya daha cok hangı manıfol performans verebılır vtec2 için bu yeterlımıdır smdıden saol
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: ekuzdere - Temmuz 23, 2011, 02:09:58 ÖS
Okadar araba ve honda ilgime rağmen, okadar forum gezmişliğim, araştırmışlığım, kafa patlatmışlığım olmasına rağmen, şuan nerdeyse hiçbirşey bilmediğimi hissettim..
Başlık: Ynt: Vtec2 Emme Manifoldu Değişimi d16v1 to d16y8 Resimlerle
Gönderen: metinh - Temmuz 27, 2012, 11:29:26 ÖS
Çok güzel bir çalışma teşekkürler benim araçtada rolanti sorunu var epeydir  araştırıyorum ve çok ustaya gittim netice alamadım sıkışan gazda olur böyle şeyler deyip geçiyor Servise gitme fırsatım olmadı il dışına çıkamıyorum ama dün yine  akü değiştirmem gerekip gerekmediğini öğrenmek için elektrikçiye gittim ölçüm yapıldı akünün şarjıda akımıda normal çıktı, sorunu öğrenmek için değişik ustalara gittim nafile yine sonuç alamadım, internette araştırıken çözümü buldum sanırım emme manifoldu contasının yanık olduğunu başka bir arkadaşın yazdıklarından yola çıkarak kısa süreli bir testten sonra anladım, emme manifoldu contasının olduğu kısma yağ damlatıp motoru çalıştırınca yağı emdiğini gördüm bu gün parçacıları gezdim malesef conta bulunan bir yer bulamadım, geçici bir yöntem uygulamak için kutusunda 300 dereceye dayanıklı olduğu yazan sıvı conta aldım emme manifoldunun hava alan kısmına sıktım motoru çalıştırdım sıvı contanın bir kısmını döktüğüm yerden manifolt ile emildiğini gördüm, motoru stop edip eksilen kısma yine sıvı contadan döktüm, o şekilde contanın donması için beklemeye aldım yarın gündüz sonucu yazacağım umarım geçicide olsa motordaki soğukken stop etme ve sıcakken rolantideki dengesizlik yok olurda bende rahatlarım, olmasa bile contanın değişmesi gerktiği belli her halükarda değişecek ama sorunda ortadan kalkarsa sevineceğim tabi,Sıvı contayı döktüğüm kısma balata spreyiyle önceden güzel bir temizlik yaptım tabi. Selamlar