TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: cobra34 - Ocak 31, 2010, 06:00:13 ÖS
-
arkadaşlar 2001 manuel ies aldım.ancak aracın ön tarafı arka tarafından yüksek duruyo nedeni ne olabilir?
-
lpg tankının büyük, dolu beraberinde de stepne falandan olmasın
-
orjinali bu şekilde sanırım benimde öyle dikkat ettim çoğunun önü arkaya göre 3-4 cm yüksek
-
hepsinin önü arkasından yüksek duruyor. Hele bide arkaya 3 kişi binince tekerler çamurluğun içine giriyor, murat 131 gibi çöküyor. orijinallerinde hepsi böyle, sanki mühendisler arkayla önün yüksekliğini orantısız yapmışlar gibi ya da yıprandığı için arka çöküyor heralde ama hondaya yakışmıyor böyle bi görüntü.
-
orjinali filen değil bu durum arka süspansiyon yayı ön taraf yayına göre ince çaplı ve az sarımlı bu nedenle yay zamanla kapanıyor özellikle o araça aşırı yükleme yapılmışsa kesinlikle arkası çökmüş ve biraz çökük kalmıştır kendi aracımdan biliyorum orjinal sıfır arka yay aldım (çıkma filen değil çünkü onlarda genelde basılmış oluyor ) yayları taktırdıktan sonra aracın duruşu düzelti hattta arka çok az öne göre yüksek bile duruyor yanlız yaylar pahalı uygun fiyata bu iş nasıl halledilir diye soranlar olursa çıkma ön takım yay alın onu taktırın arkaya yayın tel çapı kalın ve çok sarımlı bu nedenle ağırlıktata aşağı gitmez araç
-
Arka tarafta bir agirlik var mi? Yaylar asinmis, amortisorler hafif hafif kaciriyorda olabilir..
-
Ne olursa olsun çökmemesi lazım tofaş değil bu arabalar ne kadar honda gördüysem hepsinin arkası biraz alçakta kalıyor.
-
lpg deposundan veya bagajda bişey olmasından kaynaklanıyor
-
aracta yay varmı arkadakı agrlık cok oda var lpg tankı ve ıstepne
-
Evet bizinm araçlar önü havada değilde arkası çok yerde...
Bende önlerde 5 cm arkalarda da 3,5 cm yay ile bu sorunu çözdük şimdi kafa yerde daha agrasif oldu ;)
-
lpg tankı olsa olsa dolu hali 70 kg olsun stepne zaten orijinalden olması gereken bişey. arkaya 70 kg ağırlığında biri oturduğunu farz etsek araç çökecekmi yani.
-
bende çok araştırdım öğrenebildiğim bagajdaki ağırlıktan kaynaklandığı
bazılarıda yaylar eskimiştir diyor
-
bu hondanın hatasıdır. bide arkaya 3 kişi otursun tamam. uyuz bi tip meydanda yeni modeller bile böyle
-
+1
-
lpg tankı olsa olsa dolu hali 70 kg olsun stepne zaten orijinalden olması gereken bişey. arkaya 70 kg ağırlığında biri oturduğunu farz etsek araç çökecekmi yani.
evet cokecek:)
-
arkadaşlar aracın ön helezonlarından bi bakla kestirsem bu sorun ortadan kalkar mı veya bir bakla kestirmenin bana zararı olur mu?
-
zararlı olduğunu duymuştum en sağlamı spor yay taktırmak.
-
arkadasım bende de 2001 model 1,6 ies var arac orjınal 70 bin kmde benim aracımda aynı sanki bagajda kum torbası varmış gibi... hele bir de arkaya 2-3 kişi bindimi tamam, güzelim honda sürüngen oluyor:) arka yaylar epeyi pahalı bende kabullendim bu durumu napıyım:(
-
2001 modelleri geç yeni kasalara hiç dikkat etmediniz mi onlarda bile arkada 2-3 kişi oturduğu zaman çöküp kalıyor aynı şekilde.
-
orjinali filen değil bu durum arka süspansiyon yayı ön taraf yayına göre ince çaplı ve az sarımlı bu nedenle yay zamanla kapanıyor özellikle o araça aşırı yükleme yapılmışsa kesinlikle arkası çökmüş ve biraz çökük kalmıştır kendi aracımdan biliyorum orjinal sıfır arka yay aldım (çıkma filen değil çünkü onlarda genelde basılmış oluyor ) yayları taktırdıktan sonra aracın duruşu düzelti hattta arka çok az öne göre yüksek bile duruyor yanlız yaylar pahalı uygun fiyata bu iş nasıl halledilir diye soranlar olursa çıkma ön takım yay alın onu taktırın arkaya yayın tel çapı kalın ve çok sarımlı bu nedenle ağırlıktata aşağı gitmez araç
ön yayların aynısından arkaya takınca süspansiyon ve yol tutuş etkilenmez mi sonuçta orjinali 3.5 biz 5 takmış olcaz
-
ayrıca ön yaylar arkaya uyarmı?
-
arkadaslar bu ön orjinal yayların arkaya takılması ile ilgili bilgi sahibi olan var mı? yani 2 adet çıkma ön yaylardan alıp arkaya taktırsak aracın duruşu yol tutuşu nasıl etkilenir ve tabi en basta bu ön yaylar arkaya uyar mı?
-
ağırlık merkezi ayarıdır arkadaşlar. Honda salak mı? Dünyanın en iyi alt takımını yapan firmalardan birisi. C segmentindeki civic te bile tam independent ( bağımsız ) süspansiyon var . Her sarmal helezon sarımı kütle indeksine göre hesaplanarak takılır . Yük çok atarsan vura vura gezersen yay bozmaz , kamber kolu bozar -1 derece kamber ayarında olması gerekirken -3 derece gibi daha açık durur bunuda gidip tornacıda rot ayarı yapılırken çıkan rakama göre parça kaynatarak ayarlatırsın yada git yenisini al. Yay kesilmez , orjinal neyse o .
Orjinal yayını sakın değiştirmeyin arkadan itişli arabada difransiyel arkadadır . ağırlığı dengelerken arka boş olmaz mercedes bmw önü yere kapaklı durması ağırlık merkezşnden dolayıdır %50 - % 50 yi max şekilde sağlamaya çalışırlar .
Golf - jetta - passata - a3 bakarsan virajda önü halıyı altından çekmiş gibi kayar . Sebebi vw çöp araba üretir . Teknolojisi bu . Golfteki yayla octaviadaki yay amortisör vs herşey aynı . Honda japonda en iyi yol tutan arabadır.
Önü kalkık durması mühendislik hesabı ağırlık merkezini arkaya veriyor hepsi bu .