TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Teknik Bilgiler => Konuyu başlatan: hunace - Ekim 17, 2009, 03:25:46 ÖS

Başlık: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: hunace - Ekim 17, 2009, 03:25:46 ÖS
Selamlar.
Beygir gücü, aracin belli bir devirdeki gücüdür. Tork ise beygir gücünün bir türevidir ve devir değişkenini de içerir. motorun devri artarkan gücü de artiyor.. Ama her zaman ayni oranda artmazlar. Devir artarken motor gücü cok daha fazla artabilir, ayni oranda artabilir, daha düşük oranda artabilir. Beygir gücünün en yüksek oranli arttiği an, tork en yüksek değerini almiştir.

Yani aracin hizlanmasini nihai olarak etkileyen değişken beygir gücü değil torktur. Bu durumda aracini sürekli en yüksek tork sevilerinde tutarak hizlandirabilen bir kişi, aracin gerçek hakkini ancak o zaman verebilir diyebiliriz. Cok yüksek devir ve düşük tork sevilerinde boş yere devir çevirip motoru zorlayip, çok yakit yakip olduğunuz yerde saymak yerine en uygun zamanda bir üst vitese geçip, torku daha üst seviyeye getirip iyi bir şekilde hizlanilabilir.

Herkesin bildiği bu bilgiler doğrultusunda civic VTec2 nin en iyi nasil hizlanabileceğine bakalim... dyno verileri ve vites oranlariyla bunu gayet tabi görebiliriz. burada kullanilan dyno verileri üzerinde hic oynama yapilmamis ve 195/60/15 lastikli bir vtec2 nin oldugu için, bu bilgiler sadece böyle bir arac icin gecerlidir. dyno değerleri rototest.com adresinden alinmistir ve tork birimi Nm dir. vites oranlarini ise çok aramama rağmen bulamadiğim için atladim arabama ve kendim ölçtüm.

aşağıdaki tabloda hangi viteste hangi devirleride hangi hızı yapabildiğimizi ve o hizda hangi tork seviyesinde olduğumuzu görmekteyiz.

(http://img205.imageshack.us/img205/3163/vtec2hizlanma.png)

tabloda görüldüğü gibi

1.vitesden ---> 2. vitese 5411 rpm
2.vitesden ---> 3. vitese 5300 rpm
3.vitesden ---> 4. vitese 5100 rpm
4.vitesden ---> 5. vitese 4900 rpm

devirlerinde geçilirek en iyi hizlanma elde edilebilir.
bunu şu şekilde anlamaktayiz.

renkli kisimlar vites geçişlerini belirtmektedir. Ve bir üst vitesteki hız seviyesi geçtiğimiz vitesin hızı ile aynı olmalidir. Ve öyle bir devir seviyesi seçmeliyizki aynı hızlarda kullanilan vitesin bir üst vitesin hızları ve tork değerleri eşit olsun. Yani bu seviyeyi aştığımızda, araç hizlaniyor ama bir üst vitesdeki kadar iyi değil, çünkü tablo dan görüldüğü üzere bir üst vitesin tork seviyesi daha iyi yerlerde. Bu seviyenin altinda da vites değiştirmemeliyiz çünkü eşit hızlarda bir üst seviyedeki vitesin torku daha düşük seviyede olmuş oluyor. :dama

bilgiler teorik gibi görünsede kesinlikle uygulama ile birebirdir, çünkü dyno değerleri motor üzerindeki değerler değil, teker üzerindeki değerlerdir. Bu bigilere ulaştiktan sonra tekrar çiktim yola ve belirlemiş olduğum devirlerde vites geçişlerini yaptim. Süre olarak ölçmedim ama, burda bulmuş olunan değerleri geçtiğimde gerçekten motorun boşa devir yaptiğini farkettim. çünkü gösterilen devirlerde vites yükseltildiğinde ivmelenmeyi hissediyorsunuz.

Ayni şekilde herhangi bir aracin dyno değerleri ve vites oranlari bilgileri olduktan sonra bu şekilde değerler bulunabilir.

Bütün hondacilara ve drag severlerin bilgisine...
Keyifli forumlar...
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: fikito - Ekim 17, 2009, 04:37:53 ÖS
kardeş ben yeni civicte denedim kesinlikle redline öncesinde vites atmak lazım yoksa araç yıgılıyor...vtec 2 yi bilemiyecem tabi ki..
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 18, 2009, 12:18:19 ÖÖ
paylaşım için teşekkürler
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: honda121 - Ekim 18, 2009, 11:48:01 ÖS
Teşekkürler, gerçekten emek verilen bir paylaşım olmuş..
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: serdarr - Ekim 19, 2009, 01:17:54 ÖÖ
katofa sokana kadar basmamıza gerek yok yani.denemek lazım saniye ile
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: mali - Ekim 22, 2009, 03:51:07 ÖÖ
güzel paylaşım arkadaşım
emeğine sağlık
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: TsReAnNeCrE - Mart 03, 2010, 02:08:40 ÖS
vtec 2 ler bu devirlerle iesleri zorlar bence
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: SONE-R - Mart 03, 2010, 02:27:18 ÖS
en iyi hızlanma yolu redline'a kadar gazı kökleyip vites değiştirmektir...
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: suby - Mart 03, 2010, 02:34:45 ÖS
ortalama 5000 ıle 5500 arası değştrmemz lazm ama şahsı goruşum kesıcıdn once vıtes değştrmk daha ıı sonuç verr çunkı bı ust vıteste devır daha yukarda olck ve hızlanmak daha raht olck..
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: ilkeronat - Mart 04, 2010, 07:06:04 ÖÖ
kesinlikle cok guzel bir calisma olmus ellerine saglik. vites oranlari ben de vardi biryerlerde bulursam onlari da yazarim buraya boylece ihtiyacin olan bilgiyle bu bilimsel veriyi bununla guncelleyebilirsin. tekrar cok tesekkur. :)
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: ilkeronat - Mart 04, 2010, 07:13:28 ÖÖ
http://www.teamhondaturkey.com/forum/civiccrx_8806/20052006_civic_sedanlarin_vites_oranlari-t18212.0.html
suradaki verileri kullanabilirsin, buldum.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: valfozkan - Mart 08, 2010, 09:49:17 ÖS
Eyvallah paylaşım için denemek lazım bakalım ne kadar dogru vites geçişi yapıyormuşuz
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: nisay - Aralık 23, 2010, 09:51:41 ÖÖ
Bilg için teşekkürler.

Deneyen varmı acaba ?
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Aralık 23, 2010, 03:31:23 ÖS
Paylaşım için teşekürler güzel bilgiler..
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: orchun - Aralık 23, 2010, 03:40:35 ÖS
tesekkürler bilgiler için..hacettepe otomotiv müh. okuyan tanıdıgım var..onunda dediklerine göre red line cizgisine geldiğin anda değiştirmek deilde arkadasın anlattıgı gibi vites aralıklarında deiştirilirse cok daha verimli oluyomus..
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: vtec05 - Aralık 23, 2010, 04:29:11 ÖS
abi teşekkürler bende artık zorlamayım :D
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: FF206 - Mart 18, 2011, 06:10:42 ÖS
bence bu böyle olmamalı yani şanzuman oranına baklıcak olursa 1. vitesin oranı 3.462 dimi 6183 devir çevirdiğimizi düşünürsek eğer torkumuz şanzumanın etkisiyle 376.6656nm olucaktır. ve hızımız o sırada 49.9 kmh olucak ama arkadaşın anlattığında 43kmh da 2. vitese geçmiş olmamız gerek bu durumda 2. vitesin oranı 1,870x130,2=243,474 nm lik bi tork çekiyor olucak yani erken vites atmak yerine 1. viteste devam eden araç 100nm lik bi tork fazlasıyla ivmelenicek.. bu durumda doğru zamanı bekleyip vites atmak gerek yani boşu boşuna erken atmak değil arkadaşlar:)
yani arkadaşlar tablodaki 1. vites bölümündeki hıza göre tork u şanzuman oranıyla 3.462 ile çarparsak hıza göre torkumuzu buluruz aynı şekilde 2. vites bölümünü de 2. vitesin oranı olan 1.870 ile çarparsak hıza göre 2. vitesteki tork değerlerini buluruz bu durumda da hangi devirde vites atmamız gerektiğini ayarlıyabiliriz misal 7000 devirden sonra torkumuz yok denecek kadar azalıyosa üst vitesin değeri de daha fazlaysa işte o noktada vites atmak gerekir diğe düşünmekteyim  fazlada karışmamıştır inş:D böyle hesaplamalar sonucunda devir saatlerinin yanında bazı arabalarda hani ışık yanar ya belirli devirde vites büyütmek için bence bu yöntemle hesaplanıp max değerler ve en iyi hızlanma yakalanıyordur.. yanlış bilgi verdiğsem şimdiden özür dilerim saygılar:)
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Ekim 11, 2011, 06:45:39 ÖS
Konuyu hortlatıyorum ama Fd6 maksımum tork 4200 devir maksımum gücü ise 6500 de veriyor..bir kapışma esnasında vitesi redlıne getirmek yanlış mı diyorsunuz fd6 için uygun devir kaç oluyor yardımcı olabilecek arkadaşımız varmı..Geçenlerde 16 v toledoyla denedim 7100 devirden aşağı vites değiştirmeme rağmen aracım geçemedi toledo lehine net bir farkda oluşmadı yanlış devirle alakası olabilir mi?
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 12, 2011, 08:29:39 ÖS
evet bilgi sahibi bir arkadaşımız varsa sevinirim.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 12, 2011, 08:30:33 ÖS
toledo 16v kaç hp
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Ekim 12, 2011, 09:36:28 ÖS
105 veya 109 olması lazım 2004 sonunda çıkan versıyondan aracın teknık verılerını bulamadım,en iyi derecem 190 a kadar önde götürdüm 190 dan sonra hafif rampa vardı gene beni geçti,plotajım gayet iyi ama anlamadım neden böyle oldu
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 12, 2011, 09:47:23 ÖS
ben de 105hp biliyorum
20hp fark ve sanırım 8N/mt tork fazlamız varken ayrıca rüzgar sürtünme katsayımız daha düşükken, sadece janlarımız 15 değil 16 inç ve lastik taban genişliği 195 değil 205 olduğu için mi geçiliyoruz, öyle çok kilo farkı sanırım yoktur, başka bişey var, bizim arabalar 125hp değil sanırım, bana öyle geliyor.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Ekim 13, 2011, 09:03:12 ÖÖ
vallahi hocam anlamadım gitti ya arkadaş teklif edince inan çok rahattım kesin geçerim gözüyle bakıyordum ama öyle olmadı,başka günkü denemede aracıma hava filtreside eklendi en ufak bir değişiklik olmadı yine geçemedim videosu vardıda bir ara eklerim
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: fastest40 - Ekim 13, 2011, 11:23:12 ÖÖ
ortalama 5000 ıle 5500 arası değştrmemz lazm ama şahsı goruşum kesıcıdn once vıtes değştrmk daha ıı sonuç verr çunkı bı ust vıteste devır daha yukarda olck ve hızlanmak daha raht olck..
aynen saubaycım :) katılıyorum sana en iyi gücü bulmuşssunuz emeğinize sağlık ama o devirde vites attınızda dğier devri yakalamk için devrniz nerde olcak düşündünüzmü redlindedan önce vites atıp o devirleri yakalayıp daha hızlı gidilir .
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: fastest40 - Ekim 13, 2011, 11:25:43 ÖÖ
vallahi hocam anlamadım gitti ya arkadaş teklif edince inan çok rahattım kesin geçerim gözüyle bakıyordum ama öyle olmadı,başka günkü denemede aracıma hava filtreside eklendi en ufak bir değişiklik olmadı yine geçemedim videosu vardıda bir ara eklerim
200den sonra bi sıkıntı var tek bi sıkıntıyı çözdüme inanıyorum sakın dip gaz yapmayın araç gideceği kadar gitsin dip gazda 5 de yığılıp kalıyor ayrıca 4.vitesde kaç devirde vites attınız hıznınz neydi ben 185de redline gireken atıyoru 5e attım anda 200 oluyo
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Ekim 13, 2011, 12:17:37 ÖS
dostum 4 ü devir bitene dek kullanıyorum araç zaten hızda artınca devir saat 1 ve 2 deki gibi hızlı artmıyor takip etmesi kolay oluyor,4 ün sonu 7 bin deviri geçer geçmez kesiciden hemen önce atıyorum,bu sefer rampa vardı aracın hızı 196 ya kadar çıktı sonra rampadan ötürü 194 e geri düştü devamında bıraktım zaten toledoda önümdeydi
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: fastest40 - Ekim 13, 2011, 03:32:07 ÖS
dostum 4 ü devir bitene dek kullanıyorum araç zaten hızda artınca devir saat 1 ve 2 deki gibi hızlı artmıyor takip etmesi kolay oluyor,4 ün sonu 7 bin deviri geçer geçmez kesiciden hemen önce atıyorum,bu sefer rampa vardı aracın hızı 196 ya kadar çıktı sonra rampadan ötürü 194 e geri düştü devamında bıraktım zaten toledoda önümdeydi
bi kat iptali işimizi görcene inanıyorum yakında 200den sonra ivmelenmelere bakcam Allah ın izniyle kat iptal ediyim olası deişiklikleri paylaşıırm yanlz şunu söleyim araç 1 2 3 4 direk 185 istisnasız çok seri
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: tnrdnz - Ekim 13, 2011, 03:43:16 ÖS
peki bişe sölicem arkdaşlar yanlış anlamayın bilmediğim için soruyorum
madem 5000 devir civarı degiştirmek gerekiyor o zmn neden vtec2 ler 5500 den sora vtec açıyor
vtec açmanın mantıgı nerde kaldı ozmn
yada şöyle sölim vtec açınca araba daha iyi gidiyor vs. demeler yalan mıydı ?
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: Ghan - Ekim 13, 2011, 03:49:21 ÖS
Arkadaşlar iki stoc vtec2 biri redline biri bu tablodaki gibi gidicek deneseler bana göre kesinlikle redline da giden alır.Açıklayayım.Şimdi 5400 de veriyormuş ya 1. vites hadi attınız diyelim,o 2. vitesinde kaça denk gelcek 4000 e kadar düşer kanımca.Öte yandak öbür araçta redlinede koydu vitesi onun 2. vitesi kaç 5000 civarı olcak.Bu neye denk geliyor ikinci vites tork zirve olduğu yere.Bunu kademeli olarak düşünürsek.bi araç 4000 den çevirmeye başlıcak öbürü 5000.Yani vitesi attığınızda redline olanın torku daha fazla olmuş oluyor.sadece birinci vitesde kayıp olur,olursa oda zaten sarma+ilk kalkış felan dersek en fazla kafasını uzatır öbür araç.Biraz karışık oldu ama kusura bakmayın artık :).
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: Ghan - Ekim 13, 2011, 03:50:49 ÖS
peki bişe sölicem arkdaşlar yanlış anlamayın bilmediğim için soruyorum
madem 5000 devir civarı degiştirmek gerekiyor o zmn neden vtec2 ler 5500 den sora vtec açıyor
vtec açmanın mantıgı nerde kaldı ozmn
yada şöyle sölim vtec açınca araba daha iyi gidiyor vs. demeler yalan mıydı ?

Vtec2 5500 den sonra açsa işimiz işdi :).3200-3800 aralığı bi yerde açar vtec2 ler vteci.Aralık olarak net bu ama tam rakamı bilmiyorum.Vtı lar 5500 den sonra açar.1200 devir için vtec acsa ne acamasa ne 5500 de açsaydı :).
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: tnrdnz - Ekim 13, 2011, 03:53:42 ÖS
3200 3800 mü emin misin vtec2 bu aralıktamı açıyor?
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kanashibari - Ekim 13, 2011, 03:54:12 ÖS
Bilgiler güzel teoride mantıklı ama roll yapılırken hiç bir işe yaramaz yandaki uzayan araba 100 km de ortalama saniyede 10 15 mt yol kat ediyor sen erken vites atacaksın araba kendini torka bindircekte tekrar devir çevircek yandaki uçar gider.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: tnrdnz - Ekim 13, 2011, 03:55:19 ÖS
bide şöyle bir durum var bunlar pc devirleri yolda asfalttan rüzgara kadar herşey faktör
bence en az 6500 devir diyorum her viteste
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: efsane_001 - Ekim 13, 2011, 04:07:15 ÖS
paylaşım için sağol
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: Ghan - Ekim 13, 2011, 04:18:54 ÖS
3200 3800 mü emin misin vtec2 bu aralıktamı açıyor?
Evet kesinlikle eminim,o aralıkta...
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 13, 2011, 10:39:11 ÖS
peki çok güzel arkadaşlar, şunu izah edecek bir arkadaş olursa sevinirim, bizim hp ve tork fazlamız nereye gitti toledo karşısında biri bunu açıklasın lütfen.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: fastest40 - Ekim 13, 2011, 10:52:25 ÖS
peki çok güzel arkadaşlar, şunu izah edecek bir arkadaş olursa sevinirim, bizim hp ve tork fazlamız nereye gitti toledo karşısında biri bunu açıklasın lütfen.
ama aracın nasıl srüldünü görmeden aracın sorunsuzlunu bilmeden kendimiz kullanmadan araçda bi ağırlı varmıydı yokmuydu bilmeden tüm detayları açıkca alıp öle tartışssak daha iyi değilmi sizce
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: kacaman - Ekim 13, 2011, 10:53:24 ÖS
gerçekten canım sıkıldı bu toledo olayına
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: battalgazi - Ekim 14, 2011, 08:00:49 ÖÖ
aracımda ağırlık yok hocam diğer aracı kullanan arakdaşla ikimizde 100 kg civarındayız benim araç 12 binde toledo 75 binlerde ikiside benzinli,toledoda çok güzel montajlanmış bir hava filtresi var yinede geçememesi gerekir diye düşünüyorum birde bu 16 v motorun teknik verileri hiç bir yerde yok normal pancar motorlu olanlar yürümüyorda bu araç gerçekten farklı
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: tnrdnz - Ekim 14, 2011, 11:48:55 ÖÖ
bu veriler bnm kafamı çok karıştırdı diyelimki iktane stoc vtec 2 kalktı biri verilere göre vites degiştiriyor digeri 6.500 devirde
verilere göre vites degişimi yapan daha hızlı olacaktır fakat bunun mantıgı bu olamaz
verilere göre hareket eden 2. vitese koydugunda 6.500 devir çeviren araç o torkla hp ile dewam edecektir.
verilere uyan araç 2.vetesi koydugunda tekrardan toparlanması vs çok zmn alacaktır.
benzinli araçlar devir çevirdikçe kendini toparlar hp katar die biliyorum hem kendi kullandıgım araçlarda hemde
çevremde duyduklarımla
wala ne yalan sölim kimse beni bu verilerin yüksek devir çevirenden hızlı olacagına inandıramaz.
Başlık: Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
Gönderen: carousal - Ekim 16, 2011, 08:45:04 ÖS
Emek verilen bir paylaşım olmuş, teşekkürler.