TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: bedd_v07 - Ekim 08, 2009, 05:27:14 ÖS
-
VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler... ya da drag yaparken nasıl kullanmalı en iyi kalkış nasıl yapılmalı??
CEVAPLARINIZ İÇİN TESEKKURLER
-
Hangi VTEC?
-
lastiklerini ve yolu iyi tanıyacaksın, 1.viteste patinaja girmeden burnunu cıkaracaksın :)
-
2002 es 110 hp galiba 4300 devir de
-
hocam siz yeterki iyi sürün araç zaten gidiyor....
-
4000 devirde bütün motorlar en iyi kalkışı yapar fakat HONDA kalkıştan sonra 5000 in altına düşmesini sevmez...
-
arabayı kalkarkn yüksek devirde patinaja bırakmak mı yoksa
patinaj yapmadan kalkıp uzamak mı iyi
hangisinda daha çabuk hızlanır.
-
2-3 binde kalkıp araç hantallığını atarken gazı köklücen
-
arabayı kalkarkn yüksek devirde patinaja bırakmak mı yoksa
patinaj yapmadan kalkıp uzamak mı iyi
hangisinda daha çabuk hızlanır.
patinaja girmeden tam o arada kullanmak en iyi kalkış sağlar. ama onu tutturmak zordur ayrı mesele.
hatta bunu bi ara ferrari f1 de bilgisayara yaptiriyordu, sonrasinda yasaklama geldi.
-
VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler... ya da drag yaparken nasıl kullanmalı en iyi kalkış nasıl yapılmalı??
CEVAPLARINIZ İÇİN TESEKKURLER
hangi motor olduğuna bağlı. 1.6 i-vtec motor 6500 devirde verir örnek olarak. s2000'de kullanılan motor 8200 devirde verir. hepsi aynı devirde tam gücünü vermez. ama vtec genelde 5500 devirde açar. en uygun kalkış devri 4000 dir. gazı kökleyip kalkarsan araç çok sarar ve geç başlarsın.
-
bence en iyi kalkış baskı balataya yapıştıktan sonra köklemektir
4000 devir biraz düşük gibi bence sonuçta katılımacaksan :D >=ok
-
Doch Vtec'ler tam torkunu 6700 d/dk da verir ama ayağını debriyaja basınca bir
devir kaybı olacağından ve bir sonraki vitese aracı torklu bir şekilde hazırlamak gerekeceğinden
devir kesiciye sokmadan 7500-8000 devir gibi vites değiştirilebilir.
01-06 vtec'ler ise maximum gücünü 5600 devirde verir ve yine aynı teknikle 6600 - 7000 devir aralığında vites değiştirilebilir.
Red line'nın dibinde vites değiştirmek sanılanın aksine daha hızlı kalkış sağlamaz.
Aksine aracın akselerasyonu max tork ve güç aralığından sonra düşerek artar.
-
Not: Yukarıdaki bilgiler normal kullanım için değildir.
-
Doch Vtec'ler tam torkunu 6700 d/dk da verir ama ayağını debriyaja basınca bir
devir kaybı olacağından ve bir sonraki vitese aracı torklu bir şekilde hazırlamak gerekeceğinden
devir kesiciye sokmadan 7500-8000 devir gibi vites değiştirilebilir.
01-06 vtec'ler ise maximum gücünü 5600 devirde verir ve yine aynı teknikle 6600 - 7000 devir aralığında vites değiştirilebilir.
Red line'nın dibinde vites değiştirmek sanılanın aksine daha hızlı kalkış sağlamaz.
Aksine aracın akselerasyonu max tork ve güç aralığından sonra düşerek artar.
bilgiler icin tesekkürler. ama kucuk bi duzelme yapayim. akselarasyon dediğimiz şeyin türkçesi ivmedir. en yüksek tork sınırını aştıktan sonra bu ivme artmaz. zaten ivme o anda en yüksek değerini almiştir. sanirim sizin de söylemek istediğiniz şey de bu, sadece kavram kargaşasi olmasin diye yazdim. yani düşerek artar(arttıkça azalan) dediğimiz şey akselerasyon(ivme) değil, hizdir.