TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: bedd_v07 - Ekim 08, 2009, 05:27:14 ÖS

Başlık: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: bedd_v07 - Ekim 08, 2009, 05:27:14 ÖS
VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler... ya da drag  yaparken nasıl kullanmalı en iyi kalkış nasıl yapılmalı??           
                                                       

                                                       CEVAPLARINIZ     İÇİN        TESEKKURLER
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: ridvan73 - Ekim 08, 2009, 08:56:43 ÖS
Hangi VTEC?
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: hunace - Ekim 09, 2009, 08:28:39 ÖÖ
lastiklerini ve yolu iyi tanıyacaksın, 1.viteste patinaja girmeden burnunu cıkaracaksın :)
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: bedd_v07 - Ekim 09, 2009, 06:48:25 ÖS
2002 es 110 hp galiba 4300 devir de
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: emre16 - Ekim 09, 2009, 09:00:30 ÖS
hocam siz yeterki iyi sürün araç zaten gidiyor....
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: yalçınn - Ekim 09, 2009, 09:13:06 ÖS
4000 devirde bütün motorlar en iyi kalkışı yapar fakat HONDA kalkıştan sonra 5000  in altına düşmesini sevmez...
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: mali - Ekim 10, 2009, 01:32:48 ÖÖ
arabayı kalkarkn yüksek devirde patinaja bırakmak mı yoksa
patinaj yapmadan kalkıp uzamak mı iyi
hangisinda daha çabuk hızlanır.
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: serdarr - Ekim 10, 2009, 01:46:24 ÖÖ
 2-3 binde kalkıp araç hantallığını atarken gazı köklücen
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: hunace - Ekim 10, 2009, 08:44:44 ÖÖ
arabayı kalkarkn yüksek devirde patinaja bırakmak mı yoksa
patinaj yapmadan kalkıp uzamak mı iyi
hangisinda daha çabuk hızlanır.

patinaja girmeden tam o arada kullanmak en iyi kalkış sağlar. ama onu tutturmak zordur ayrı mesele.
hatta bunu bi ara ferrari f1 de bilgisayara yaptiriyordu, sonrasinda yasaklama geldi.
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: canguder - Ekim 10, 2009, 08:57:25 ÖÖ
VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler... ya da drag  yaparken nasıl kullanmalı en iyi kalkış nasıl yapılmalı??           
                                                      

                                                       CEVAPLARINIZ     İÇİN        TESEKKURLER


hangi motor olduğuna bağlı. 1.6 i-vtec motor 6500 devirde verir örnek olarak.  s2000'de kullanılan motor 8200 devirde verir. hepsi aynı devirde tam gücünü vermez. ama vtec genelde 5500 devirde açar. en uygun kalkış devri 4000 dir. gazı kökleyip kalkarsan araç çok sarar ve geç başlarsın.
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: pcvirus - Ekim 10, 2009, 04:22:25 ÖS
bence en iyi kalkış baskı balataya yapıştıktan sonra köklemektir
4000 devir biraz düşük gibi bence sonuçta katılımacaksan :D  >=ok
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: poseidon999 - Ekim 10, 2009, 04:34:20 ÖS
Doch Vtec'ler tam torkunu 6700 d/dk da verir ama ayağını debriyaja basınca bir
devir kaybı olacağından ve bir sonraki vitese aracı torklu bir şekilde hazırlamak gerekeceğinden
 devir kesiciye sokmadan 7500-8000 devir gibi vites değiştirilebilir.

01-06 vtec'ler ise maximum gücünü 5600 devirde verir ve yine aynı teknikle 6600 - 7000 devir aralığında vites değiştirilebilir.
Red line'nın dibinde vites değiştirmek sanılanın aksine daha hızlı kalkış sağlamaz.
Aksine aracın akselerasyonu max tork ve güç aralığından sonra düşerek artar.

Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: poseidon999 - Ekim 10, 2009, 04:35:09 ÖS

Not: Yukarıdaki bilgiler normal kullanım için değildir.
Başlık: Ynt: VTEC'ler en yüksek gücü hangi devirde verirler??
Gönderen: hunace - Ekim 11, 2009, 08:21:32 ÖÖ
Doch Vtec'ler tam torkunu 6700 d/dk da verir ama ayağını debriyaja basınca bir
devir kaybı olacağından ve bir sonraki vitese aracı torklu bir şekilde hazırlamak gerekeceğinden
 devir kesiciye sokmadan 7500-8000 devir gibi vites değiştirilebilir.

01-06 vtec'ler ise maximum gücünü 5600 devirde verir ve yine aynı teknikle 6600 - 7000 devir aralığında vites değiştirilebilir.
Red line'nın dibinde vites değiştirmek sanılanın aksine daha hızlı kalkış sağlamaz.
Aksine aracın akselerasyonu max tork ve güç aralığından sonra düşerek artar.
bilgiler icin tesekkürler. ama kucuk bi duzelme yapayim. akselarasyon dediğimiz şeyin türkçesi ivmedir. en yüksek tork sınırını aştıktan sonra bu ivme artmaz. zaten ivme o anda en yüksek değerini almiştir.  sanirim sizin de söylemek istediğiniz şey de bu, sadece kavram kargaşasi olmasin diye yazdim. yani düşerek artar(arttıkça azalan) dediğimiz şey  akselerasyon(ivme) değil, hizdir.