TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: honda121 - Eylül 02, 2009, 11:22:21 ÖÖ
-
Arkadaşlar, kardeşler, değerli büyükler ; öncelikle sorunu yazıyorum. Hepimizin bildiği gibi HONDA araçlarımız içeri azımsanmayacak derecede lastik ve yol sesi alıyor, kaç model olursa olsun. Ve bu hepimizin sorunu. Siteyi inceledim birçok konu açılmış fakat dağılımış, kaybolmuş, ilgi görmemiş. Bende sitemizin yararlanacağı böyle bir konu açma gereği duydum. Bu başlık altında araçlarımıza lastik ve yol sesini kesmek için uyguladığımız yöntemleri, yapılış şekillerini, nerelerde ve nasıl yaptırdığımız, etkisinin ne olduğunu ve maliyetlerini yazarsak, sanıyorum ki hepimiz için önemli ve değerli konu olacaktır. Saygı ve sevgilerimi sunarken alta madde ve başlıkları sıralıyorum, herhangi bi şekilde karışıklık olmaması ve gerekli, yararlı düzeyde paylaşım yapılabilmesi için....
NOT : HONDA dünyanın en iyi arabası, süper. Ufo gibi. 500 km hız yapıyo. Duvara çarpıyor, delip geçiyor. Ses mes yok. Varsada aç müzik sesini duymazsın. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen HONDA'nın sesine bakıcağına filanca markanın balatalarına bak 5 binde değiştiriyor, ne kadar ekmek o kadar köfte gibi muhabbetlere hiç girmeyelim, ve buna çok özen gösterelim ki konu sapmasın ve hedeflediğimiz yarara kavuşsun.
1. Sesi kesmek için aldığımız malzemeler ?
2. Uygulamayı yaptırdığımız yer ? Veyahut kendimiz yaptıysak resimli anlatımı.
3. Uygulamanın maliyeti ve malzemelerin maliyeti.
4. Uygulamadan sonra ki yararı ( Ne kadar etkili olduğu, abartmayalım ama lütfen, %200 ses gitti tarzında..)
5. Hangi marka lastik kullandığımız ve eğer değiştirdiysek faydaları, katkıları veyahut zararları. ( Sadece ses konusunda, yol tutuş filan değil )
6. Uygulamayı aracın hangi bölümlerine uyguladığımız ve açıklamaları.
7. Genel olarak değerlendirme, ve sonucu. ( Fiyat / performans )
Son olarak aracımızın marka ve modelini belirtmeyi unutmayalım arkadaşlar...
-
ewet arkadasımıza bende katılıyorum.gercekten guzel ve guncel bır konuya deyınmıs.
benım lastıkler ve jantlardan dolayı ınanılmaz bı ugultu yapıyoo arastırdım lastıklerın kalıtesız olması ve jant aralıklarınız acık olmasından dolayı benım aracımda ortalama 70 km gectıkden sora asırı bır ruzgar ve ugultu sesı yapıyo.
bu konu hakkında calısma yapan arkadaslarımız varsa bılgılerını bızımle paylasırsa cok sewınırız.sımdıden paylasımlarını yapan arkadaslara tsk ederım.
-
Arabam 05 civic es oto. Yol ve lastik sesini kesmek için henüz esaslı bir çalışmam veyahut girişimim yok. Lastik olarak önerim michelin energy saver. Hem yakıta etkisini görüceksiniz, hemde sesi diğer lastiklere göre çok daha az. Lastikte kesinlikle michelin. Sesi bariz derecede kesiyor, diğer lastik markalarına göre..
-
evet arkadaşım çoğu kez açılıp ama yeteri kadar sonuçlanmamış konu açmışsın,
bende 2002 es modeli civic vardı aynı sorunlarla bende karşılaştım,ve sesi %60 oranında kestim,sadece yol sesi değil çukurlarda bozuk yollarda gelen tıkırtılar,gıcırtılar vs.
ben çok araştırdım,izole edici süngerler ziftli yapışkanlar,ziftletme falan...
araştırmalara devam ederken 2003 model vvt-i toyota corolla ya takıldım aracı inceledim ses sorunu toyotada yok,bunun nedeni özellikle arka davlumbazlar,corollanın arka davlumbazlar sert ziftli keçeden imal edilmişti.
bende işe koyuldum,yanlız fotolama yapmadım.
bu işi yapmak için gerekli malzeme ve geniş alan birde ziftleme yapan yer bulmak lazım.
araç içinde kullanılan malzemeler;
jeneretör kabinlerinde kullanılan ses yalıtım süngeri,yanmaz ve deforme olmaz.
yan ve tavan plastik bakalitleri için(sürtünmeden kaynaklanan sesler için kullandım) ayakkabı imalatında kullanılan yarım cm kalınlınğında kendinden yapışkanlı sünger.
bagaj içinde ve bagaj kapağında su ve ses yalıtım ürünü olan yarım cm kalınlığında dışı aleminyum levha ile kaplı ziftli keçe.
davlumazlarda kullandığım malzeme ise yoğun sıvı zift ve araç keçe(halıflekste olabilir)
bunları bulmak kolayda uygulama çok zor,araçının içini komple indirmek gerekiyor taban halısı dahil,gözüm kesmişti indirdim,sırasıyla ürünleri uyguladım,
ilk olarak iç kısımda ziftli keçeyi,sonrasında jeneratörlerde kullanılan ses yalıtım süngerini uygulayıp taban halısını ve koltukları yerine taktım.
kapı iç döşemeleri komple sökülük aynıı zifli keçe ve ses yalıtım süngerini uyguladım.
kapı içleri toplandıktan sonra gıcırdamaları kesmek için plastik bakalitlerin arkasına ayakkabılarda kullanılan ince süngeri uyguladım,
bagaj için yine aynı ziftli keçe,ses yalıtım süngeri ve özellikle arka davlumbazlara içten iyice yalıtım yaptım.
araç toplandıktan sonra ilk işim bozuk yola sokmak oldu,emin olun sonuç mükemmeldi 215 45 17 lastik olduğu halde içeri giren ses miktarında müthiş azalma vardı,bunun yanı sıra fitillere serum lastiği geçirilince ve cam fitilleri elden geçince sürtünmeden dolayı ortayan çıkan rüzgar sesleri yok oldu.
uygulama resmim yok arkadaşlar,paylaşmak aklıma glmedi ve bu uygulamayı 2 sene önce yapmıştım.
işin kötü yanı ise aracımı uygulamayı yaptıktan bir hafta sonra sattım.... >ag >ag
not:honda araçlarında kullanılan plastik geçmeler,neredeyse tek kullanımlık ve orjinal geçlemer hariç tutmuyor,serviste orjinal geçmenin tanesi 4 tl civarında.
-
murat_ozbek arkadaşa teşekkürler gerçekten çok güzel açıklama olmuş.hondalarda sıklıkla yaşanan bu ses meselesi benimde başımı ağrıtıyor.en kısa zamanda bende uygulayacağım.
-
murat_ozbek arkadaşa teşekkürler gerçekten çok güzel açıklama olmuş.hondalarda sıklıkla yaşanan bu ses meselesi benimde başımı ağrıtıyor.en kısa zamanda bende uygulayacağım.
rica ederim arkadaşım umarım yazdıklarım ilham kaynağı olur.
-
HONDA dünyanın en iyi arabası, süper. Ufo gibi. 500 km hız yapıyo. Duvara çarpıyor, delip geçiyor. Ses mes yok. Varsada aç müzik sesini duymazsın. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen HONDA'nın sesine bakıcağına filanca markanın balatalarına bak 5 binde değiştiriyor, ne kadar ekmek o kadar köfte
-
HONDA dünyanın en iyi arabası, süper. Ufo gibi. 500 km hız yapıyo. Duvara çarpıyor, delip geçiyor. Ses mes yok. Varsada aç müzik sesini duymazsın. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen HONDA'nın sesine bakıcağına filanca markanın balatalarına bak 5 binde değiştiriyor, ne kadar ekmek o kadar köfte
????????????
-
şaka yaptım murat kardeş hemen kızma <va1m
-
şaka yaptım murat kardeş hemen kızma <va1m
kızmadım kemal anlamadım sadece :D
-
konuyu açan arkadaş ilk başta bunları söylemeyin diye uyarmış, hemde kırmızı yazıyla, neden bilmem bana sevimli ve komik geldi, oradan kopyaladım
-
konuyu açan arkadaş ilk başta bunları söylemeyin diye uyarmış, hemde kırmızı yazıyla, neden bilmem bana sevimli ve komik geldi, oradan kopyaladım
arkadaş haklı olarak kızmış,çünki bu uygulamayı yapan çok az yaptıranda en az 1200 tl harcıyor,ama sizin araçlarda şimdilik bu problem yok maşallah diyelim.
-
valla haklısın gerçektende benim araba son derece sessiz
-
lastik sesinin lastik markasından markasına fark ediyor eskiden lassa lastik vardı bristone koyduk biraz azaldı
daha sonra kapı içlerindeki naylonlaara gelelim malum kapı saçları çok ince bu yüzden dışardan sesi aracın içine çabuk iletiyor
onun için kapı içleri naylon üzerine extra olarak kalın laminat parke şiltesi kaplanabilir.
yağmurlu havalarda su sesini kesmek için sert olan davlunmaz plastikleri yerine üzeri bez kaplı plastikler ısıtılarak davlunmazın şekli verilir ve monte edilir aynısını sonax vs yerler yapıyor 250tl kapı açıyorlar
benim aracıma uyguladıklarım bunlar arac 2000 model 1.6ies ve gürültüde ciddi azalma var
-
benim aractan gelen tek ses, hiz 100 u gecince sol on kapi fitilini sanirim anahtar iceride kaldigi icin kapi ustunden tel sokup acmislar(daha onceki sahip) az bi yirtik var ordan gelen ruzgar sesi . Su varki ulkemizde kaymak gibi yol olmadigi icin gelen sesin nerden nasil niye geldigini bilmiyorum. Zaten uzun yoldaysaniz ya klima acik ya radyo teyp. Ama rahatsiz oluyorsaniz tabiki yapilacak biseyler de vardir. Arkadasimiz yukarida cok guzel aciklamis yapilabilir.
-
not:başka bir forum sitesinden alıntıdır.
1- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı
Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda.
Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor...
Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj)
İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda !
Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz.
(http://img248.imageshack.us/img248/3403/11148673.png)
BTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir.
http://www.btmpolpan.com/
Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise:
1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..)
2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır)
3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..)
4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..)
Özellikler;
- En : 10-15-20-30-60 cm
- Boy : 10 m boyunda rulo bant
- Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında
- Üst kaplama : AL Folyo
- Alt Kaplama : PE Folyo
- Isı Aralığı : -20 C / + 90 C
- Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.)
BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.)
(http://img512.imageshack.us/img512/2511/mustang3.jpg)
Şimdi gelelim gözenek meselesine...
Yalıtım malzemelerinde;
ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür.
SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler...
Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına...
Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması.
Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün.
BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır.
Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır.
İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız.
(http://img248.imageshack.us/img248/3659/corvette4.jpg)
2- ISI yalıtımı
Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor.
Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir.
Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir.
Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin.
ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin.
Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz.
http://www.thermaflex.com.tr/
http://www.ode.com.tr/
Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz.
Dikkat edilmesi gereken;
1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız...
2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..)
3- AKUSTİK Yalıtım
Geldik en önemli bölüme...
Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz.
Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam.
Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun...
Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz.
Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim...
Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.)
Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız.
Bunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün.
ThermaFlex: Firex, Echobon...
Ode: Nfaf...
M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor.
Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak...
Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir.
EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin.
Tavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..)
EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir.
Akustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise,
1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması.
2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir.
(http://img512.imageshack.us/img512/9764/47816816.png)
Özetle;
Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok...
Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır.
Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır.
SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır.
Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir.
Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır.
-
ellerine saglık.çok güzel bir paylaşım olmuş.bu uygulamayı ben şahsen kendim yapamam.ama bunu birebir yapan bir yer var mı varsa sizce tahmini ne kadar para alırlar
-
evet yapan yerler var ama fiyat olarak yüksek rakamlar biçiliyor 1000 tl den başlıyor en az,sonuc başarılı.
-
bır tanıdıgım sıfır aldıgı yenı kasa cıvıc ıgını aldıgı gıbı sonaxa goturup yalıtım yaptırmıstı basarılı bır sonuc aldı ama fıyat konusunu ınan bende bılmıyorum.
daha basıt ve kendı cabanla uygulayabılecegın bır yontemde komple taban halısını sokup catılarda kullanılan sıyah zıftlı yalıtım malzemesının (adı membar gıbı bıseydı) en ıncesınden alııp dosemek bence ılla kafaya koyduysan en ucuz uygulama bu olur kı adanadayken boyle bır uygulamayı sahıne yapmıslardı gormustum. tahmınımce bır ruladan 3-4 araba cıkar baya metraj var ruloda cunkı
dez avantajı yumusak bır malzeme oldugundan halıya bastıgında sungere basıyormus ızlenımı verır.
-
Kardeşim güzel konuya değinmişsin.Bende 2009 civic elegance var.Lastik ve yol sesine sinir oluyorum.Bunu firmayada bildirdim.Adamlar tamam lastaşk gürültüsünü kabulediyoruz diyorlar.Ama yok güvenlik şöyle,yok bilmem ne böyle.Kardeşim diğer özellikler beni ilgilendirmez ben gürültü problemi var diyorum yapacak birşey yok diyorlar.Sırf bu yüzden satasım geliyor.Özellikle 90 ı geçtikten sınra otoyolda bile çok ses yapıyor.Ben 40000 tl ye araba alıyorsam bu ses olmamalı.Niye ben birde izolasyon için extra para ödeyeyim.Hondanın yaptığı çok ayıp.Şeytan diyor git arabayı bırak servise ya bu sesleri kesin yada arabayı buradan almam kardeşim diyesim geliyor.Aslında bunu ingilizce bilen arkadaşlar japonyaya bildirse daha iyi olmazmı?
-
40 bin tl yi fazla abartmamak lazım, öyle aman aman bir miktar değil, 200 000 liralık mersedestede var o ses
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
eczanelerden temin edeceğiniz serum hortumunu alıp,metresini ölçerek kapı fitilinin içine bir işi yardımı ile yerleştiryorsunuz hepsi bu,kapı fitil lastiğini komple sökmeniz gerekmektedir.
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
eczanelerden temin edeceğiniz serum hortumunu alıp,metresini ölçerek kapı fitilinin içine bir işi yardımı ile yerleştiryorsunuz hepsi bu,kapı fitil lastiğini komple sökmeniz gerekmektedir.
[/u][/b]
Bir işi yardımı ile derken anlayamadım murat arkadaşım, biraz daha açarmısın ? Birde öyle bir anlatmışsın ki yazınını sonunda gerekmektedir yerine insan gerekmemektedir bekliyo :) . Gerekmekte mi gerçekten yoksa şaşırdın mı yazarken, gerekmemektedir mi olcaktı ?
-
bana kalırsa orada "bir şiş yardımıyla" demek istemiş, fitili sökmeden içinden birşey geçrmek zaten mümkün olamaz :gulegule
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
Michelin Energy Saver ....Üstüne tanımam eğer bizim araçlarda kullanılacaksa...
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
Michelin Energy Saver ....Üstüne tanımam eğer bizim araçlarda kullanılacaksa...
lastigin ses üze5ine etkisi çok fazla degildir ya.bence bişeyler yapmak lazım.davlumbaz içlerine falan keçe türü bişeyler kaplatmakla başlamak lazım
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
Michelin Energy Saver ....Üstüne tanımam eğer bizim araçlarda kullanılacaksa...
lastigin ses üze5ine etkisi çok fazla degildir ya.bence bişeyler yapmak lazım.davlumbaz içlerine falan keçe türü bişeyler kaplatmakla başlamak lazım
Haklısın ama gerçekten inanılmaz farkediyor, lastik sesini kesmek için ilk olarak uygulanması gereken şey michelin energy saver. Gerçekten baya bir farkettiriyor. Davlumbaz için dediklerine aynen katılıyorum. İlk olarak ordan başlamak lazım. Keçe veyahut zift filan. Daha sonra bagajın içini, koltuk altlarını filan. Arkadaşlar zaten yavaş yavaş bu topicte bişeyler yapılıp anlatılmaya başlandığını zaman herkeze çok büyük katkısı olcak. Ama burda en önemlisi fiyat / performans. Sesi en iyi kesen madde hangisi acaba ve en uygun fiyatlı olan ? Keçemi zift mi ? Yoksa daha değişik daha uygun bi madde mi ? Önce bunu tartışıp kararlaştırmak lazım... Daha sonra uygulama yapılcak yapılcak yerleri sırası ile düşünürüz..
-
sattığım 94 eg hb aracım içeriyi rahatsız edecek kadar yol-lastik sesi alıyordu,goodyear ve marangoni kullanmıştım o aracımda ikisindede vardı ses,sadece goodyear da ses tiz ağırlıklı marangonide biraz daha tok duyuluyordu ses..
şimdiki 00 ek civic aracımda bu sesin katılımı bile yok hatta aracı aldığımda hem yol sesi olarak hemde konfor olarak artı yönde çok fark vardı,yine şimdiki aracıma geçtiğimiz günlerde sitemizden bir arkadaşımın jant&lastiklerini satınaldım lastikler nexen n2000 modeli o az çok olan seste neredeyse tamamen kayboldu,tabi bunda yeni jantlarında faktörü olabilir :)
ancak şunuda belirteyim eg ve ek kıyaslaması yapmışken, eg kasanın denildiği gibi ek kasaya göre yol tutuşu farkedilir derecede daha iyi...
sonuç olarak yol sesi sorunu olarak kendi adıma hiç sorunum yok çok şükür,ama ilk tespit için kullanılan lastikleri masaya yatırmak gerek diye düşünüyorum...
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
eczanelerden temin edeceğiniz serum hortumunu alıp,metresini ölçerek kapı fitilinin içine bir işi yardımı ile yerleştiryorsunuz hepsi bu,kapı fitil lastiğini komple sökmeniz gerekmektedir.
[/u][/b]
Bir işi yardımı ile derken anlayamadım murat arkadaşım, biraz daha açarmısın ? Birde öyle bir anlatmışsın ki yazınını sonunda gerekmektedir yerine insan gerekmemektedir bekliyo :) . Gerekmekte mi gerçekten yoksa şaşırdın mı yazarken, gerekmemektedir mi olcaktı ?
yazım hatasından dolayı özür dilerim evet bir şiş yardımı ile kapı fitilini sökerek serum lastiğini fitilin içine uygulayabilirsiniz.bu işlem yapılırken fitillerin sökülmesi zarar görmemesi açısından şarttır.
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
eczanelerden temin edeceğiniz serum hortumunu alıp,metresini ölçerek kapı fitilinin içine bir işi yardımı ile yerleştiryorsunuz hepsi bu,kapı fitil lastiğini komple sökmeniz gerekmektedir.
[/u][/b]
Bir işi yardımı ile derken anlayamadım murat arkadaşım, biraz daha açarmısın ? Birde öyle bir anlatmışsın ki yazınını sonunda gerekmektedir yerine insan gerekmemektedir bekliyo :) . Gerekmekte mi gerçekten yoksa şaşırdın mı yazarken, gerekmemektedir mi olcaktı ?
yazım hatasından dolayı özür dilerim evet bir şiş yardımı ile kapı fitilini sökerek serum lastiğini fitilin içine uygulayabilirsiniz.bu işlem yapılırken fitillerin sökülmesi zarar görmemesi açısından şarttır.
Estağfurullah. Anladım teşekkürler. Benim becerebileceğim türden değilmiş :)
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
Michelin Energy Saver ....Üstüne tanımam eğer bizim araçlarda kullanılacaksa...
lastigin ses üze5ine etkisi çok fazla degildir ya.bence bişeyler yapmak lazım.davlumbaz içlerine falan keçe türü bişeyler kaplatmakla başlamak lazım
Haklısın ama gerçekten inanılmaz farkediyor, lastik sesini kesmek için ilk olarak uygulanması gereken şey michelin energy saver. Gerçekten baya bir farkettiriyor. Davlumbaz için dediklerine aynen katılıyorum. İlk olarak ordan başlamak lazım. Keçe veyahut zift filan. Daha sonra bagajın içini, koltuk altlarını filan. Arkadaşlar zaten yavaş yavaş bu topicte bişeyler yapılıp anlatılmaya başlandığını zaman herkeze çok büyük katkısı olcak. Ama burda en önemlisi fiyat / performans. Sesi en iyi kesen madde hangisi acaba ve en uygun fiyatlı olan ? Keçemi zift mi ? Yoksa daha değişik daha uygun bi madde mi ? Önce bunu tartışıp kararlaştırmak lazım... Daha sonra uygulama yapılcak yapılcak yerleri sırası ile düşünürüz..
ilk olarak araç seyir halinde iken ses,uğultu nerden geliyor onu saptamak gerekli benim saptamalarım 2001-2006 civiclerde arka davlumbazlar kelebek camının bulunduğu eğimdeki kapı fitili ve yan çamurluk üstü(tavan ile çamurluk arasındaki sac kısım) bunların yalıtımı yapılınca araç içindeki uğultu oldukça azalıyor.
1. sayfada açıklayıcı bilgiler eklemeye çalıştım en ucuz ve en etkili yöntem şahin,doğan marka araçların arka koltuk altında bulunan iplikten yapılmış elyafa benzer yaklaşık 1 cm kalınlığında bez parçaları var,bunları döşemecilerde bulmak mümkün.
uygulama olarakta;parmak rulo ile kauçuk bazlı zifti arka çamurluk içlerini tazyikli su ile iyice temizletip uygulamak,sonrasında zift tam olarak kurumadan bahsettiğim bez parçasını ziftin üzerine yapıştırıp üstüne yoğun bir şekilde zift uygulamaktır.
başarılı ve ucuz bir yöntem olaracağını düşünüyorum.
-
herkese selamlar,aynı dert bendede var idi.2001 ies civic en sonunda taban döşelerinin altına kalınından keçe koydurtdum, birde kendi döşemesini üstüne koyuna süper oldu. azcık tabanı kalın oldu ama hiç önemli degil.şimdi haşırtı ugultu yok,lastiklerde brisgestone B 250 tipi yola devam. SAYGILAR
-
Kapı fitillerinin içinden silikon geçiriliyormuş arkadaşlar, kapının tok kapanması için ve rüzgar sesi için. Birkaç kişiden duydum. Yaptıran veya duyan varmı ? Tecrübeleri nelerdir ? Paylaşırsa yararlı olur gerçekten.
serum hortumu geçiren var ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
eczanelerden temin edeceğiniz serum hortumunu alıp,metresini ölçerek kapı fitilinin içine bir işi yardımı ile yerleştiryorsunuz hepsi bu,kapı fitil lastiğini komple sökmeniz gerekmektedir.
[/u][/b]
Bir işi yardımı ile derken anlayamadım murat arkadaşım, biraz daha açarmısın ? Birde öyle bir anlatmışsın ki yazınını sonunda gerekmektedir yerine insan gerekmemektedir bekliyo :) . Gerekmekte mi gerçekten yoksa şaşırdın mı yazarken, gerekmemektedir mi olcaktı ?
yazım hatasından dolayı özür dilerim evet bir şiş yardımı ile kapı fitilini sökerek serum lastiğini fitilin içine uygulayabilirsiniz.bu işlem yapılırken fitillerin sökülmesi zarar görmemesi açısından şarttır.
Estağfurullah. Anladım teşekkürler. Benim becerebileceğim türden değilmiş :)
-
sakına kapı fitillerinin arasına serum şeffaf hortum falan, o kapıyı çookk zoor kaptırsın birde kapının kilidini bozarsın.bu bende bir tecrübedir.hiiççç tavsiye etmem.DOSTÇA KALIN
-
sakına kapı fitillerinin arasına serum şeffaf hortum falan, o kapıyı çookk zoor kaptırsın birde kapının kilidini bozarsın.bu bende bir tecrübedir.hiiççç tavsiye etmem.DOSTÇA KALIN
Benimde aklıma gelmişti fakat, şikayet filan duymamıştım hiç...
-
sakına kapı fitillerinin arasına serum şeffaf hortum falan, o kapıyı çookk zoor kaptırsın birde kapının kilidini bozarsın.bu bende bir tecrübedir.hiiççç tavsiye etmem.DOSTÇA KALIN
Benimde aklıma gelmişti fakat, şikayet filan duymamıştım hiç...
bende duymadım...olabilirde uzun süreli kullanımda sorunlar çıkarabilir belki.
-
Merhaba öncelikle herkese selamlar.. Arkadaşlar eğer aracında ki yol sesini kesmek için aracının altını siyah zift ile zifletmeyi düşünen var ise ses için (ısı değil) ben tavsiye etmem hem çok pahalı hemde pek değişen bi şey olmuyor arkadaşımın peugeot 307 sine yaptırdık üsküdar bosch da makine ile püskürtme usulüyle yapılan işlemden sonra arabayla gezi ye çıktık ve her hafta sonu gezdik yani her yolda denedik fakat seste öyle farkedilecek bi durum olmadı.. Ama bence artık ses yalıtımına da gerek yok çünkü ibb saolsun e-5 e sessiz asfalt dökmüş sesten eser yok. Yolda giderken motor durdu sandım o derece. Bence muhteşem bir uygulama hem sessiz hemde fren mesafesini belli oranda kısaltıyor. Sanırım proje başarılı oldu ve bi çok şehir içi yola bu uygulamayı yapacaklarmış diye okudum basından. Saygılar
-
Aracım 2005 vtec2 es, temmuz ayında lastikerlimi değiştirdim, eskiler michelin energy saver dı yenileri continental contipremiumcontact 2 (195/60/15), lastik ve yol sesi hissedilir biçimde azaldı, tavsiye edrim....
-
Aracım 2005 vtec2 es, temmuz ayında lastikerlimi değiştirdim, eskiler michelin energy saver dı yenileri continental contipremiumcontact 2 (195/60/15), lastik ve yol sesi hissedilir biçimde azaldı, tavsiye edrim....
Evet kesinlikle Continental premium contact ses yönünden en başarılı lastik.Diğer markalara göre daha pahalı ama değer bence.
-
yasasın İBB, darısı izmir BB nin başıma
-
yasasın İBB, darısı izmir BB nin başıma
inşallah .. :)
-
Aracım 2005 vtec2 es, temmuz ayında lastikerlimi değiştirdim, eskiler michelin energy saver dı yenileri continental contipremiumcontact 2 (195/60/15), lastik ve yol sesi hissedilir biçimde azaldı, tavsiye edrim....
Yeni lastik herzaman eski lastikten daha sessizdir, karşılaştırırken bunu da göz önüne alın.
-
fabrika çıkışlı conti.premium cont.2 var-v serisi.lastikler deformasyon ve sağlamlık açısından iyi.okadar kasis ve çukura düşmeme ragmen bir olumsuzuk göremedim.ama yol sesini alıyor,tabiiki bozuk ve düzgün asfaltlanmamış yolda.otobanda yol sesi sıfıra yakın.demekki sorun lastikte değil yollarda.maalesef lastikler ve araçlar bizim yollara göre yapılmamış.üreticilere de fazla kızmamak lazım.ama şu olabilirdi.honda fabrika çıkışı Türkiyeye satacağı arabasına ses yalıtımı uygulayabilir,maliyeti de üzerine eklebilirdi.sonradan kullanıcı aracıının sağını solunu elletmezdi...
-
Merhaba öncelikle herkese selamlar.. Arkadaşlar eğer aracında ki yol sesini kesmek için aracının altını siyah zift ile zifletmeyi düşünen var ise ses için (ısı değil) ben tavsiye etmem hem çok pahalı hemde pek değişen bi şey olmuyor arkadaşımın peugeot 307 sine yaptırdık üsküdar bosch da makine ile püskürtme usulüyle yapılan işlemden sonra arabayla gezi ye çıktık ve her hafta sonu gezdik yani her yolda denedik fakat seste öyle farkedilecek bi durum olmadı.. Ama bence artık ses yalıtımına da gerek yok çünkü ibb saolsun e-5 e sessiz asfalt dökmüş sesten eser yok. Yolda giderken motor durdu sandım o derece. Bence muhteşem bir uygulama hem sessiz hemde fren mesafesini belli oranda kısaltıyor. Sanırım proje başarılı oldu ve bi çok şehir içi yola bu uygulamayı yapacaklarmış diye okudum basından. Saygılar
Japonyada-avrupada-amerikada özetle tr dışındaki ülkelerde bütün yollar böyle olduğu için
üreticiler extradan bi izolasyona gerek duymuyorlar, bizde japon otolarının izolasyonu zayıf diye yırtınıp duruyoruz
-
ses sorunu için sadece arabaları kötülememek lazım. bizim otobanlar da dahil yol kalitesi malum. yollarda dişli asfalt kullanıldığı taktirde tank zırhı ile kaplasak ta araçları bu sesten kurtulacağımızı sanmıyorum. ne zaman bor madeninin kullanıldığı beton yola kavuşursak ses o zaman kaybolur.
-
bende 2001 model 1.6 ies var gecen gün alt döşemenin altına ses yalıtımında kullanılan firex echomod adlı maddeyi döşettim kapı panzidotlarınında altına kendim döşedim seste azalma var ancak tatmin etmedi camurluklara ve tavana da yapacağım ancak arka camurlukta davlumbaz yok ve oraya hem sesi yutacak hem de su tutmayacak bir madde nerden bulırım onu bilmiyorum bu konuda fikri olan varsa öneri bekliyorum
-
bende 2001 model 1.6 ies var gecen gün alt döşemenin altına ses yalıtımında kullanılan firex echomod adlı maddeyi döşettim kapı panzidotlarınında altına kendim döşedim seste azalma var ancak tatmin etmedi camurluklara ve tavana da yapacağım ancak arka camurlukta davlumbaz yok ve oraya hem sesi yutacak hem de su tutmayacak bir madde nerden bulırım onu bilmiyorum bu konuda fikri olan varsa öneri bekliyorum
Zift olabilir aslında, uygulayan çok, ama ne kadar etkili bilmiyorum.
-
ziftten ziyade pütür daha iyi olur sanıyorum ancak daha iyi bir çözüm bulmak istiyorum
-
arkadaşlar ben kullanmadım ama kullanan varsa bu bagaj havuz etkisi oluyormu ses yalıtıma
-
Bagaj havuzunun hissedilir bir etkisi olmuyor. ben bagajın temiz kalması için kullanıyorum sese bir etkisi yok. aracım 2010 elegance ov, cuma günü neatcar da ses yalıtımı yaptıracağım (sadece aracın altı ve davlumbazlara- eğer iyi fiyat verirlerse kapı içlerine de). sonuçlar hakkında kullandıktan sonra yorumlarımı buraya yazarım.
-
Bagaj havuzunun hissedilir bir etkisi olmuyor. ben bagajın temiz kalması için kullanıyorum sese bir etkisi yok. aracım 2010 elegance ov, cuma günü neatcar da ses yalıtımı yaptıracağım (sadece aracın altı ve davlumbazlara- eğer iyi fiyat verirlerse kapı içlerine de). sonuçlar hakkında kullandıktan sonra yorumlarımı buraya yazarım.
Evet tecrübelerinizi bizimle paylaşırsanız gerçekten güzel olur. Şimdiden hayırlı olsun.
-
selamlar 2 sene önce vw. bora aracımı satıp üste para verip 2003 model honda crv alınca ne yazıkkı ses ve yol gürültüsü konusunda hayal kırıklığına uğradım hatta bazı zamanlar sırf bu ses yüzünden satasım geldi zamanla alıştım önce lastikleri değiştirmekle başladım tatmin etmedi sonra aracın altına pütür attırdım ve sonrasında içerdende koltuklar ve taban halısı komple sökülerek keçe attırdım sonun da ses biraz olsun kesildi ama yüzde altmış civarında ses kesildi diyebilirim izolasyon konusunda hiç bir zaman alman arabalarının yerini tutamaz honda
-
Cuma günü aracıma ses yalıtımı ve koruyucu maksatlı uygulandı, (neatcar). ilk izlenimlerim tekerlekten gelen sesin hafif derecede azaldığı, yol gürültüsünün hafif azaldığı, ancak düzeyini söyleyebilecek kadar hassas kulaklarım yok malesef. Ayrıca bu uygulamanın koruyucu özelliği de benim için önemli. Sonuç olarak aracımda ciddi bir yol gürültüsü olduğunu düşünmüyorum. Kapılardan gelen rüzgar sesi kapı içi uygulamalarla azaltılablir ancak bu uygulamayı yapanlarla konuştuğumda bana kapı içimekanizmaların sağlıklı kalması konusunda garanti veremedikleri için yaptırmadım. sonuç olarak çok büyük beklentiyle yaptırırsanız hayal kırıklığı yaratabilir bu işlem. aracın özelliklerini bilerek satın almak ve aldıktan sonra da beklentilerimizi makul düzeyde tutmak en iyisi olacak gibi görünüyor.
-
arkadaşlar turbosuz araçlarda yol sesi genelde hep içerdedir çözüm yollarıda pek sağlıklı değil alpkorkut arkadaşn dediği gibi mtlka başka yerlere zararı oluyo
-
Arkadaşlar, yeni takılan tüm lastiklede yol sesenin azaldığı görülüyor. Ancak ilerleyen zamanlarda yine yol gürültüsü şikayeti devam edecketir. (İlk 2500 km'ye kadar felan). Ben: michelin primacy pilot, michelin energ saver, continental premium, brigestone v.b birçok marka lastiği honda aracımda denedim. Özellikle uzun vadede önerebileceğim en sessiz, konforlu ve performanslı lastik bizim araçlarımız için Nokian NRHİ ve İ3 serileri diyebilirim. Çok ciddi fark ediyor. Dileyen arkadaşlar test edebilirler.
-
Ses yalıtımı için benim önerim şu üründür.Ama satışı sadece internetten ve kendi sitelerinden yapıyolar.Boya gibi bir ürün, yalıtım yapacağınız yere ya fırçayla sürülüyor(:D) ya da basınçlı tabancayla püskürtülüyor.Site şurası http://www.quietcoat.com/ (Vidyoyu iyi inceleyin derim)
Ayrıca şu adreste insanlar ürünü denemişler proje gibi bir araca tamamen uygulamışlar.Adım adım arabanın neresinden ne kadar yalıtım sağlanıyor desibel ölçerle ölçmüşler.Sayfaları devam ettirirseniz aşamaları ve resimleri görürsünüz.
http://www.rx7club.com/showthread.php?t=195306&page=1&pp=15
Bu arada site ingilizce , kısaca söyleyim en fazla ses yalıtımını adamlar ürünü kapı içlerine uygulayarak yapmışlar
-
vtecII aracıma yalıtım yapılıyor şu anda (ziebart) araç altı ve çamurluklara.. işlem tamamlanınca son durumu paylaşırım
-
Arkadaşlar Çok Şaşkınım Sanki Benim Araba Özel Üretim.Bendede 2005 civic vtec2 Var.İçeriye Aldığı Tek Ses 3500-4000 Devirden Sonraki Motorun Azma Kudurma Sesi.Oda Çok Hoş Zaten.Özellikle Teyip Kapalıda Gidiyorum.140-150-160 Ancak Hic Yol Sesi Lastik Sesi Rahatsız Etmedi.Tamam Geliyor Her Arabada Gelir İllaki Zaten Benim Hondadada Cok Az Geliyor.Benim Kulaklardamı Problem Var Anlamadım.
-
2. el aldıysan eski belki sahibi yalıtım yaptırmıştır GHAN. Honda yol sesi içeri almasın görülmüş şey değil :)
-
2. el aldıysan eski belki sahibi yalıtım yaptırmıştır GHAN. Honda yol sesi içeri almasın görülmüş şey değil :)
+1000
-
Arkadaşlar poliüretan sprey köpükle uygulama yapsak sizce etkili olur mu?
-
Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Baya zahmetli işler gerçekten. Fabrika çıkış lastiklerini değiştirip michelin enegy lastiklerini taktırdığımda neredeyse yol sesinde yarı yarıya bi azalma farkettim. ama eski lastiklerim çok yıpranmış ve dişleri azalmıştı.
Michelin Energy Saver ....Üstüne tanımam eğer bizim araçlarda kullanılacaksa...
Doğru bir kara vermişsin benzinli araçlarda hem yakıt tasarrufu hemde yumuşak sessiz ve güvenli bir sürüş için Michelin veya pirelli tercih ediniz
-
arkadaşlar bende de 2010 sedan civic var. geçen gün birkaç ses ile ilgili honda türkiye ile görüştüm. kendileri de araçların yalıtımının az olduğunu ve hangi tür lastik kullanırsak kullanalaım bu problemi çözemeyeceğimizi pişkinlikle itiraf ettiler. hatta sürekli bu konuda şikayet alıyorlarmış
-
http://www.sahibinden.com/ilan/hizmet-diger-arac-ses-yalitim-ve-folyo-kaplama-67323464/detay
-
konuyu hortlattık ama sahibinden de şöye bir ilan buldum.... sikanın yalıtım malzemelerini kullanıyorlarmış ve komple yalıtım için 700 tl gibi bir rakam istiyorlar...
-
Sadece o malzemeyle kaplıyorsa (Resimdeki Kahverengimsi olan) Bence çok para.
200-300 e kendiniz yaparsınız.(Daha fazla malzeme ile- Tahminimce onların yaptığından daha iyi olur.
Yer - zaman sorunu olanlar için Fiyatı güzel.
-
yeni başlık açmaktansa buradan devam edeyim dedim.. nette dolaşırken şöyle bir malzeme buldum. yalıtım için dikkate alan arkadaşlar olabilir..
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-oto-arac-m-acoustic-ses-izolasyon-malzemesi-oto-muzik-sistemleri-icin-75915571/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-oto-arac-ses-yalitimi-macustic-izalasyon-45cm-80cm-tabaka-92272195/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-oto-arac-ses-sistemleri-m-acoustic-extreme-akustik-rezonans-yalitimi-102501614/detay
-
Corollalar'da da bulunan arka davlumbazlarda ki ziftli halıflex benzeri malzemeden bizim kalıba göre üretebilecek bir kahraman var mıdır acep memlekette.
-
arkadaşlar bende 1 hafta önce 2006 opel vectra aracımı satıp bütçeme göre en iyi tercih olacağını düşünerek 2008 honda civic aldım. araç gerçekten performans tasarım olarak kusursuz fakat içine bu kadar ses alacağını hiç tahmin etmemiştim. hondanın bu kadar şikayet edilen bi konuya çözüm üretmemesi enteresan bi durum.
-
2006 vectra sessiz bi araç ama :D
-
beyler ben nokian kış lastiğinde bile yazlık michelin den daha iyi yol sesini kestiğini kendim bizzat şahit oldum fiyatıda micheline göre oldukça ucuz gel gör bu nokianın kış lastiği sesi kesiyosa idda ettikleri yazlık lastikleri hiç ses yansıtmıyordur ben daha kullanmadım ama artık inanıyorum adamlar güzel lastik yapmışlar.
-
Arkadaşlar merhaba;
Siteye yeni üye oldum ve gezinirken bu konu balığına rastladım. Aracım 99 mod. 1.6 ies oto. içine gerçekten çok ses ve uğultu alıyor. konuyu okudum gayet başararılı bi uygulama fakat konunun sonunda sıcak havalar da zift kokusu kaçınılmaz demiş o konun önüne nasıl geçeceğiz.
-
güzel vede yararlı bir konu
-
Arkadaşlar yalıtım konusunu bilmem ama SESSİZ LASTİK konusunda gerçek veriler için aşağıdaki siteden istediğiniz lastik türünü (Car Tyres - otomobil, 4x4 vs.) ve ebatını (205/55/16 vs.) seçerek lastik özelliklerine bakın.
Orada Desibel cinsinden yol sesi yazar. Ayrıca yakıt ekonomisi (E-A) ve ıslak yol tutuşu (E-A) harfleri ile yazar.
195/60/15 için:
http://www.camskill.co.uk/m53b0s411p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_15_inch_R15_inch_-_195_60_15_195_60R15
Önemli Not: Ses şiddeti her 3 desibelde 2 katına çıktığı için 70 desibel ile 73 desibel arasında 2 kat yol sesi farkı vardır. Çok az fark var sorun olmaz diyen Lastikçilere inanmayın.
-
Arkadaşlar yalıtım konusunu bilmem ama SESSİZ LASTİK konusunda gerçek veriler için aşağıdaki siteden istediğiniz lastik türünü (Car Tyres - otomobil, 4x4 vs.) ve ebatını (205/55/16 vs.) seçerek lastik özelliklerine bakın.
Orada Desibel cinsinden yol sesi yazar. Ayrıca yakıt ekonomisi (E-A) ve ıslak yol tutuşu (E-A) harfleri ile yazar.
Ya harbiden cok skintili durum ya cok ses veriyo iceri harbiden lastikcide senin dediklerini dedi .
195/60/15 için:
http://www.camskill.co.uk/m53b0s411p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_15_inch_R15_inch_-_195_60_15_195_60R15
Önemli Not: Ses şiddeti her 3 desibelde 2 katına çıktığı için 70 desibel ile 73 desibel arasında 2 kat yol sesi farkı vardır. Çok az fark var sorun olmaz diyen Lastikçilere inanmayın.
Arkadaşlar yalıtım konusunu bilmem ama SESSİZ LASTİK konusunda gerçek veriler için aşağıdaki siteden istediğiniz lastik türünü (Car Tyres - otomobil, 4x4 vs.) ve ebatını (205/55/16 vs.) seçerek lastik özelliklerine bakın.
Orada Desibel cinsinden yol sesi yazar. Ayrıca yakıt ekonomisi (E-A) ve ıslak yol tutuşu (E-A) harfleri ile yazar.
195/60/15 için:
http://www.camskill.co.uk/m53b0s411p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_15_inch_R15_inch_-_195_60_15_195_60R15
Önemli Not: Ses şiddeti her 3 desibelde 2 katına çıktığı için 70 desibel ile 73 desibel arasında 2 kat yol sesi farkı vardır. Çok az fark var sorun olmaz diyen Lastikçilere inanmayın.
Arkadaşlar yalıtım konusunu bilmem ama SESSİZ LASTİK konusunda gerçek veriler için aşağıdaki siteden istediğiniz lastik türünü (Car Tyres - otomobil, 4x4 vs.) ve ebatını (205/55/16 vs.) seçerek lastik özelliklerine bakın.
Orada Desibel cinsinden yol sesi yazar. Ayrıca yakıt ekonomisi (E-A) ve ıslak yol tutuşu (E-A) harfleri ile yazar.
195/60/15 için:
http://www.camskill.co.uk/m53b0s411p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_15_inch_R15_inch_-_195_60_15_195_60R15
Önemli Not: Ses şiddeti her 3 desibelde 2 katına çıktığı için 70 desibel ile 73 desibel arasında 2 kat yol sesi farkı vardır. Çok az fark var sorun olmaz diyen Lastikçilere inanmayın.
-
Corollalar'da da bulunan arka davlumbazlarda ki ziftli halıfleks benzeri malzemeden bizim kalıba göre üretebilecek bir kahraman var mıdır acep memlekette.
Eğer mümkün olursa ucuz,basit ve etkili bir çözüm olacağını düşünmeye devam etmekteyim.
-
konuyu hortlatalım, faydası olacaktır günceli
-
Patronun Cls 350 si var. Geçen dikkatimi çekti. Arka çamurlukların içi halıfleks tarzı bir malzeme ile kaplı. Taş seslerini keseceği garanti. gürültüyü ne kadar keser bilemiyorum
-
Arkadaslar sanirim daha oncede yazdim. Aracin camurluk icleri iyice temizlenip sonrada camurluk iclerine membran (bituself tarzi bir urun) yapistirmak ozellikle tas vs seslerini kesecektir
-
takip
-
würt malzeme kullanırım dedi bir yerle görüştüm 750 tl gibi bir rakam dedi yalıtım için
-
konuyu hortlatıyım
herkese selamlar,
97 euro accordumun özellkler ön kapı hem kapı hem kasa üzerindeki toz lastikleri fena durumda, yırtıkları var, haliyle ses ve soğuk alma durumu olmakta, çıkması da üstündekinden hallice malesef ve fiyatları fahiş, şöyle bi ürün buldum
bu montajı
https://www.youtube.com/watch?v=Egvfsf6cw7Q
üründe bu
http://tr.aliexpress.com/item/3M-Big-D-Car-Door-Seal-Noise-Rubber-D-Seal-Car-Sound-Insulation-Noise-Car-Door/32307930367.html
ancak ürünü 3m kataloğunda bulamıyorum faydası olurmu sizce
-
konuyu hortlatıyım
herkese selamlar,
97 euro accordumun özellkler ön kapı hem kapı hem kasa üzerindeki toz lastikleri fena durumda, yırtıkları var, haliyle ses ve soğuk alma durumu olmakta, çıkması da üstündekinden hallice malesef ve fiyatları fahiş, şöyle bi ürün buldum
bu montajı
https://www.youtube.com/watch?v=Egvfsf6cw7Q
üründe bu
http://tr.aliexpress.com/item/3M-Big-D-Car-Door-Seal-Noise-Rubber-D-Seal-Car-Sound-Insulation-Noise-Car-Door/32307930367.html
ancak ürünü 3m kataloğunda bulamıyorum faydası olurmu sizce
Çok basit ve etkili
-
http://forum.donanimhaber.com/m_94204169/tm.htm
sayfanın sonlarına doğru bakarsan fitil çalışmamı inceleyebilirsin.
-
Güzel olmuş