TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: ALG - Aralık 31, 2005, 05:38:01 ÖS
-
(http://img449.imageshack.us/img449/3945/qaudiffmd23lw.jpg) (http://imageshack.us)
The Quaife torque biasing differential enables your car to accelerate quicker and corner faster by powering both drive wheels under nearly all conditions, instead of just one. With an ordinary open differential, standard on most cars, a lot of power is wasted during wheelspin under acceleration. This happens because the open differential shifts power to the wheel with less grip (along the path of least resistance). The Quaife, however, does just the opposite. It senses which wheel has the better grip, and biases the power to that wheel. It does this smoothly and constantly, and without ever completely removing power from the other wheel.
In straight-line acceleration runs, this results in a close to ideal 50/50 power split to both drive wheels, resulting in essentially twice the grip of an ordinary differential. While accelerating out of a turn, the Quaife biases power to the outside wheel, reducing inside-wheel spin. This allows the driver to begin accelerating earlier, exiting the corner at a higher speed.
The Quaife also controls loss of traction when the front wheels are on slippery surfaces such as ice and snow or mud, providing the appropriate biased traction needed. Power is transferred automatically without the use of normal friction pads or plates seen in other limited-slip designs. The Quaife's unique design offers maximum traction, improves handling and steering, putting the power where it is needed most. A definite advantage on both the track and street.
The Quaife is great for street driving or racing. Racers don't have to put up with locking mechanisms or spools that tear the steering wheel out of their hands when cornering. Because it behaves like an open differential during ordinary driving, street drivers will have trouble telling it's there until pushing the car's limits. The Quaife has been proven in everything from SCCA Rally to Formula 1. It provides autocrossers with such an advantage, it has become "required" equipment for a winning effort.
Every Quaife ATB Differential comes with something else other's don't have: a Limited Lifetime Warranty. This warranty applies even when raced !
Requires professional installation.
kaynak: outmotoring.com
-
kısaca çevirmek istedim yazıyı tamamı değil ama içerik olarak yeterli..LSD hakkinda bilgilenmek gerekli diye düşünüyorum..
Tork eğilimli diferansiyel aracınızın hızlanmasını aktarımın olduğu tekerlekleri desteklemek suretiyle yapar, sıradan açık bir diferansiyel tüm araçlarda standarttır. Bunun sonucunda ciddi güç kayıpları hızlanma sürecinde iken aracın tekerleklerinin sarmasıyla oluşur.
Bunun olma sebebi açık diferansiyel tekerleklere güç aktarırken daha az tutunma kuveti uygular LSD ise bunun tam tersini yapar, hangi tekerin daha iyi tutunduğunu hisseder ve gücü ona doğru aktarır bunu yumuşak ve sabit bir şekilde yapar. Bunu yaparkende diğer tekerin gücünden eksilme ve kayıp olmadan yapar…
Diğer bir fonksiyon ise ön tekerler buz ve su gibi kaygan zeminlerdeyken yola daha iyi tutunmasını sağlar. Temel mantık gücü tekerin dışına aktarabilmek ve eş zamanlı olarak anti patinaj gelişimdir. Yani tekerleklerin sarmasını kendi içinde hapseder. Netice olarak sürücünün hızlanma zamanlamasına direk etki eder…
Daha fazla yazmak isterdim ama gerçekten vaktim yok arkadaşlar..tekrar iyi seneler
-
Kesinlikle süper bir parça, arabama almak isterdim
-
CTR için gerekli bir parça..özellikle yağmurda şart gibi..niye fabrika koymaz bunu yaw :-( ..
-
JDM'lerde var :(
-
koysun fiyat farkını biz almıycazmı sanki :D
-
JDM'de Xenon da var, 220hp zaten, buyur bakalım :)
-
Bizimkiler Gariban R
-
ama JDM lerde limitatör var :D max 180 km/h :D
-
JDM'lerde var :(
artık bendede var :D
-
sağlam parça..güle güle kullan.. :)
-
eywallah darısı sızlerın basına
-
aa benimkinee koymayı unutmamış japon abiler :P
-
Patiyle başı dertte olanlar için pek gerekli bi parça. Çeviri için emeğine sağlık ALG 8)
-
aa benimkinee koymayı unutmamış japon abiler :P
boşuna kusursuz makina diil bu S2K ler :)
-
alinti yaptiin site de mini sitesi hatirlatirim :p
-
alinti yaptiin site de mini sitesi hatirlatirim :p
telif hakkı istemezsin dimi :D
-
S2K'da kullanılmasa herkesi spatulayla kazımak lazım oradan
buradan arabanın kıçı başı düz gitmiyor ki hiç. :-)
-
Olmasına rağmen herkes S2000'le orda burda patlıyor zaten
-
arkadaşlar, ep3 type-r lar için hangi LSD'yi tavsiye edersiniz? Quaife? Cusco? Spoon? Mugen? JDM?
-
arkadaşlar, ep3 type-r lar için hangi LSD'yi tavsiye edersiniz? Quaife? Cusco? Spoon? Mugen? JDM?
LSD içinde baskı balata benzeri bir sistem olan bir difransiyeldir. ATB bakımsız dır. Takar ve unutursun.
Bence bir Type R için yapılacak ilk modifiyedir.
Önden çekişli bir arabada 200Hp demek, kalkışta patinaj, virajda understeer (önden kayma) demektir.
Ben Quaife kullanıyorum. Ömür boyu garantisi var. Günlük kullanımda hiç zorluk çıkartmıyor.
Eğer araç katılım amaçlı kullanılmayacaksa Quaife derim %50 kilit cadde için en ideali. %90 kilitli difransiyeller de var ancak onlar cadde de olmaz. Öyle bir difransiyelle bir park manevrası bile yapılamaz, direksiyon bir tarafa tam kırık gaza basılırsa akslar kırılır...
Quaife' den önce viraj içinde gaza bastığımda araba virajın dışına doğru dümdüz kayıyordu, şimdi tam gaz giriyorum, direksiyonu nereye çevirirsem arabanın kafası oraya dönüyor. Yol tutuşu çok iyi oldu. Karda ve yağmurda da tutunma çok ama çok arttı.
Özetle sehir içi kullanımda Quaife diyorum. Yakın bir arkadaşımın Golf 5 GTI (300++ HP) ına da taktırdık, 4WD araba almaktan vazgeçti.
Son bir not: Önce iyi bir özel servis bulmanızı öneririm, bazı parçalar eski difransiyelinizden sökülüyor, işçilik temiz olmazsa masraf çıkabilir. Ayrıca eğer baskı balatanızın da değişme zamanı geldiyse, önceden Honda'dan sipariş etmekte fayda var. Zira montaja bayram öncesi girişmiştik, baskı balata bulamayınca araba bütün bayram liftte kalmıştı :(
-
Arkadaşlar başlığın yayınlanma tarihi biliyorumki esi, ama bana şimdi lazım oldu. Bu diferansiyelin bir parçasımı? Yoksa ekstradan bir parçamı kavrayamadım. 2000 civic 1.6 cc. ies için bu parça yazdıklarınızdaki gibi kavrama hakimiyetini artırırmı? Nerden temin edebiliriz? Keyifli sürüşler...