TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: MuRaT3434 - Haziran 12, 2009, 11:33:28 ÖS
-
Başlıktada yazdığım gıbı dıreksıyonu tam sag veya tam sol yaptıgımda devır dusuyo bu nedendır ?
-
bu olay benim 1.4 is 'de de oluyor.daha önce toyota kullandım onda tam tersi idi.direksiyonu çevirince devir artıyordu.acaba bunun bir ayarı var mı?
-
çok ilginç bişey...aracınız vtec mi arkadasım...
-
yok değil 1.4 is aracım bazı yerlerde normal oldugu soylenıyor bunun ama ben cok rahatsız oldum bıde aracı yenı aldım oyuzden merak edıyorum
-
bu konuda kesin konusabilecek kadar teknik bir bilgiye sahip değilim ama bildiğim kadarıyla şöyle olduğunu düşünüyorum.
EPS sizin araçlarda yok galiba, yani direksiyonunuz hidrolik le çalışıyor. direksiyonu en cok cevirdiğiniz noktadada hidrolik basıncı maximum hale gale geliyor. bu noktada bu basincin direksiyona yansimamasi icin bir sistem var galiba, ve gucunu motordan aliyor. hal böyleyse tam cevirmeler esnada, devirde dusme yada artma gorulebilir.
-
Ben de şöyle biliyorum.
Direksiyon tam sağ veya sol yapıldığı zaman dediğiniz gibi hidrolik basıncı max. oluyor. Bu basınçta enerjisini motordan aldığı için motoru zorluyor.
Hatta derler ki, eğer ki aracın direksiyonunu tam sağ veya sola kırıp o şekilde fazla tutmayın, bir noktada hidrolik pompası çok ısınarak bozulabilir..
Ayrıca elektrik destekli olanlarda ise farların şiddeti hafif azalıyor. Nedeni ise enerjisini aküden de aldığından çektiği yüksek akımın sonucu öncelikle bundan farların etkilenmesidir.
-
Çok normal bir durum genelde her araçta aynı durum meydana gelir...
-
Ben de şöyle biliyorum.
Direksiyon tam sağ veya sol yapıldığı zaman dediğiniz gibi hidrolik basıncı max. oluyor. Bu basınçta enerjisini motordan aldığı için motoru zorluyor.
Hatta derler ki, eğer ki aracın direksiyonunu tam sağ veya sola kırıp o şekilde fazla tutmayın, bir noktada hidrolik pompası çok ısınarak bozulabilir..
Ayrıca elektrik destekli olanlarda ise farların şiddeti hafif azalıyor. Nedeni ise enerjisini aküden de aldığından çektiği yüksek akımın sonucu öncelikle bundan farların etkilenmesidir.
çok doğru söylüyor arkadaş katılıorm >=ok
-
cok sagolun yorumlarınız ıcın bende bı kac yerde okudum aslında ama aklımda soru ısaretı kalmıstı oyuzden sızlerlede paylasmak ıstedım gercekten tesekkur ederım yanı normal bı olay bu suphe edıcek bısy yok ortada :D
-
benım 92 civic si dede ole kardes normal bısı bence arkadasların dedgı gbı
-
bunu test etmedim ama ps de grand turismo da fln da aynı durum var
-
hatta soğuk havalarda motor ilk çalışma anında rölanti çok düşük olduğu için sağa veya sola zorladınmı bazı araçlarda stop bile ettirio sonua kadar dayamak ii değil aslında sonuna dayandığı zaman yağı tahliyeetmeye başlar motor da zorlanır haliyle
-
eski arabamda 99 1.4 is ti aynı olay bendede oluyordu ama hiç sorun çıkarmadı.bende kafaya takmıştım bir ara sonra alıştım öyle binmeye
-
ikinci el araç alırken deneme yapılması gerkenlerden diye düşünüyorum.
-
eski aracımın direksiyonu klasik hidrolikti(servo),o da yapıyordu bunu,hatta tam çevirip boşluk bırakmayınca garip bir ses geliyordu..bu nedenle hidrolik direksiyonlarda tam sağ-sol yaparken tam dibe dayamamak gerekiyor,ufak bir boşluk bırakmak iyidir..
vtec2mde ise EPS olduğundan motor devrinde veya sesinde bi değişiklik olmuyor fakat gece farlar açıkken yapıldığında ışık şiddetinden anlaşılabiliyor elektrik çektiği..
-
BENDE 94 OPEL VECTRA 1.8 VARDI ONDA DA OLUYODU AMA Bİ PROBLEM TEŞKİL ETMİYODU. GALİBA BU NORMAL.
-
bu konuda teknik servisten aldıgım bilgiye göre benim aracım 98 ies direksiyonumuzun hidroliği motorlu(bana denen motorlu hidrolik sistemi) oldugu için tam tur bitişlerinde devirde ki düşüklükler normal herhangi bir sıkıntı olmadığı konusundaydı
-
bendede bundan önce ford fiesta vardı ondada oluodu,bende kafaya takıp baya bi araştırdım,ve sahit bile oldum olaya.direksiyonu sona dayadıınız zaman pompaya fazlasıyla yük binio ve buda motoru bi anlık zorlamadan dolayı devir düşüklüğü yapıo.sonuna kadar direksiyonu dayamak iyi değil çünkü direksiyon pompasını patlatan arkadaşım oldu.Özellikle orjinalden büyük jant bulunan araçlarda binen yük daha fazla oluyor.Benim tavsiyem direksiyonu sonuna dayamadan kullanmak..
-
aynı sorun bende de vardı uzerıne dusmedım ama akuyu degıstırdıgımde sorun ortadan kalktı denemekte fayda var
-
Tesadüf bende 10 gün önce 98 1.4 ies aldım bu gün fark ettim hiç üzerinde durmadım beni rahatsız etmedi normaldir diye düşüdüm normalmiş :D
-
Hidrolik basıncını düşürüyor direksiyonu tam kırmak.
O yüzden uzun süre tam tur dönük olarak bırakmayın derim.
Bu bir problem değildir ama çıkartabilir.
-
Peki çalışırken uzun süre bırakmamakta fayda var dimi araç park halindeyken direksiyon tam sol yada tam sağ duruyorsa sorun olmaz sanırım ?
-
herkesde varmış ya :)
-
daha önce toyota kullandım onda tam tersi idi.direksiyonu çevirince devir artıyordu.acaba bunun bir ayarı var mı?
Evet tam tersine bende de artıyor.