TeamHondaTurkey.Com

HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: HONDA - Aralık 20, 2005, 11:28:51 ÖÖ

Başlık: Limitte frenleme - Limit fren
Gönderen: HONDA - Aralık 20, 2005, 11:28:51 ÖÖ
Günümüzde Birçok araç standart olarak ABS (kilitlenme önleyici fren sistemi) fren sistemi ile donatılmıştır.
Ancak eski nesil ABS siz otomobillerde veya katılım otomobillerinde + modifiye edilmiş fren sistemine sahip özellikle ABS sistemi devre dışı bırakılmış araçlarda uygulanması halinde verimli sonuçlar alınan bir yöntemdir.

Limitte frenlemede amaç fren ivmesinin uygulandığı lastiği(-leri) bloke etmeden uygulanabilecek maksimum fren basıncını pedala vermektir...

Unutmayalmki en kısa fren "dönen (bloke olmamış[kaymayan] lastikle ) yapılandır.

Limitte frenaj ile durmak ABS sistemi ile durmaktan görece daha üstündür mesela ;
*ABS siz araçta "Limitte frenaj" yaparken ,ABS li araçtaki ABS sensörlerinin lastiğin bloke olduğu sinyalin alınıp basıncın azaltıldığı ve tekrar verildiği arada geçen sürede alınan yol ve zaman kaybı yaşanmaz.

Olayın mantığı ;

Amaç fren pedalına basar basmaz + isten anda (özellikle viraja girerken geç frenaj durumlarında) maksimum kuvvette fren basıncı elde edebilmek , doz ayarlamakla zaman kaybetmemektir...

--*Lastik hem dönmekte hem azda olsa kaymaktadır*--

Uygulanması kişinin aracını tanımasına bağlı olduğu için anlatmaya çalışmak doğru olmaz.

ancak şunları ekleyebilirim ;

Yokuşlar , Yeni dökülmüş asfalt , yeni lastikler ,ısınmış lastik ,ısınmış yol limiti normalden üste çeker yani örnek verecek olursak frene 5kg bir kuvvetle basınca limite geliyorsak bu değer 6-7 kg olabilir..

Gel gelelim yokuş aşağı eğimler , mıcır, yola dökülmüş sıvı maddeler, yağmur , buz (buzda nerdeyse limit bulunmaz ya kayar ya döner), lastiklerin durumu , lastiklerin iki tarafta farklı olması vb olumsuz koşullar limiti aşağı çeker...