TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: HONDA - Aralık 07, 2005, 04:03:12 ÖS

Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 07, 2005, 04:03:12 ÖS
Arkadaşlar headers uygulamasından sonra boruların sargı ile
sargılanması ne kadar önemlidir? Belli bir sıcaklıktan sonra performans
kaybı yaşanır mı?
Başlık: Headers
Gönderen: EROLL - Aralık 07, 2005, 04:30:15 ÖS
belki motor içinde filtre yoksa yaşanmayabilir ama bu seferde plastik aksama zarar verebilir filtre varsa zaten hiç kalkışılmayacak iş..yolda biraz bastınmı nar gibi kızarıyor  aslında dikkat edilmesi gereken bvir konu ve durum
Başlık: Headers
Gönderen: ozanocal - Aralık 07, 2005, 05:23:06 ÖS
bence küçük ama önemli bir detay. aynı sargı ile filtre borularınında sarıldığını görmüştüm ben...
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 07, 2005, 05:25:11 ÖS
Aklımdan geçmedi değil ama sargılar çok ince en olarak bayağı
br malzeme gerekli sanırım.
Başlık: Headers
Gönderen: ozanocal - Aralık 07, 2005, 05:31:47 ÖS
http://www.designengineering.com/products.asp?m=sp&pid=9

belki yardımı olur
Başlık: Headers
Gönderen: EROLL - Aralık 07, 2005, 05:35:10 ÖS
ambiyant deniliyo sanırım iki çeşiti var bi ip olanı bide bez gibi sanırım bez gibi olanı hiç görmedim..bakın ip olanı buu

(http://img243.imageshack.us/img243/5402/311020057kg.jpg)
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 07, 2005, 05:37:26 ÖS
(http://www.designengineering.com/images/products/Ties300RGB.jpg)

Nereden buluruz bunu acaba?
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 07, 2005, 05:39:09 ÖS
010101 Exhaust Wrap 1" x 50ft. $31.74
010102 Exhaust Wrap 2" x 50ft. $50.93
010103 Exhaust Wrap 2" x 100' $93.10
010104 Exhaust Wrap 6" x 100ft. $210.00
010107 Exhaust Wrap Black 1"x 50' $34.37
010108 Exhaust Wrap Black 2" x 50' $54.98
Başlık: Headers
Gönderen: EROLL - Aralık 07, 2005, 05:43:00 ÖS
egzoscularda bulunuyor zaten..
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 07, 2005, 05:45:39 ÖS
Peki Stainless Steel Polished olan headerlarda'da gerekli mi acaba
bu işlem yada seramik olanlarda?
Başlık: Headers
Gönderen: EROLL - Aralık 07, 2005, 05:53:39 ÖS
muhakkak gerekli olacak yani şöle..arabanın yeterince gazına basıyorsan ve uzun yoldada kullanıyorsan bence muhakkak gerekecek çünkü zamanla hepsi ısınma yapıyor
Başlık: Headers
Gönderen: Onu-R - Aralık 07, 2005, 07:36:49 ÖS
Alıntı yapılan: "EROLL"
muhakkak gerekli olacak yani şöle..arabanın yeterince gazına basıyorsan ve uzun yoldada kullanıyorsan bence muhakkak gerekecek çünkü zamanla hepsi ısınma yapıyor


mantıklı bi düşünce.. +1905 . . . .
Başlık: Headers
Gönderen: aRCiTiNiK 46 - Aralık 08, 2005, 01:16:31 ÖÖ
bence sarmaya gerek yok çünkü bende mugen headers war .. o kadar para verdim adamlar nasıl geliştiririz die kafa patlatıo öyle bişey olsa sarılı satılırdı .. ayrıca önemli bi husus , bence sargı headers ın çabuk soğumasını engellio yani yazın palto ile dolaşmak gibi.... yüksek performans arabaların headers kıpkırmızı olduğu ve aşırı ısındığı için motor kablolarını etkilemesin die sarıldığını düşünüorum ..  8) saygılar sewgiler
Başlık: Headers
Gönderen: aRCiTiNiK 46 - Aralık 08, 2005, 01:17:59 ÖÖ
ayrıca feneryolu Rpm de satılıo 30 dolar civarı fiyatı alman markası ...  :D
Başlık: :)
Gönderen: gorki - Aralık 09, 2005, 08:05:21 ÖS
walla bence mıllet elını deydırıpte yakmasın dıye sarıyolar.bende gecen haftalarda headers ı koydum 2 parmagım yanlıslıkla dokundu bır yerı kurcalarken valla parmaklarımın bırazı yapıstı headersın ustune.aman dıkkat arkadaslar!!!! hala ıyılesmedı elım walla
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 09, 2005, 09:21:04 ÖS
(http://img353.imageshack.us/img353/8800/heatreduction2ku.gif) (http://imageshack.us)
.
kaput altındaki sıcaklık malum..wrapping isleminin faydası iki yonlu..kaplama sıkısık gaz hareketini sıcaklıktan etkilenmeden destekleyebiliyor..daha verimli benzin hava karısımı insulasyon sayesinde saglaniyor..sonuc efektiv patlama..ekzos gazının hzlı dısarı atımı yanma veya patlama kalitesini artırıyor..ve ikinci yakıt sarjında verimlikte bu sayede hızlanıyor..yani verimli senkronize zamanlama esittir guc artımı..yukardaki sonucu inceleyin bence..haa unutmadan dusuk oranlı back pressure da dier faydalrından biri..
ama risklerden bir tanesi nem ve bu nemde zamanla korozyana sebep oluyor..sonuc = uzucu..

bu arada mugen sadece ticari bakıo olaya....
(http://http://img165.imageshack.us/img165/9492/picture0995ni.jpg) (http://imageshack.us)

bu arada bence enverimli isleyen sistemlerden biri ceramic kaplamalı hedars ve borular
(http://img530.imageshack.us/img530/7056/sermic7mg.jpg) (http://imageshack.us)
..
digeride ozel bir boya..1500 dereceye kadar dayanıklı..
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 10, 2005, 09:27:33 ÖÖ
Brushed ve Stainless Steel Polished arasındaki fark nedir peki?
Bana göre stainless steel polished olan bana göre sanki daha rahat ve
rijit bir sistemmiş gibi geliyor.
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 10, 2005, 01:36:35 ÖS
burshed bildigim kadarıyla zımpara islemi..aslında stainless still ve brush islemi birlikte bir kombinasyon..brush islemi kaynak ve putur gibi izleri yok ediyor..hatta bu kombinasyona bazen seramik kaplamada eklenebiliyor.
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 10, 2005, 01:39:38 ÖS
İçten ve dıştan zımparalı yani.
Peki Seramik dediğin nasıl.
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 10, 2005, 03:21:57 ÖS
Alıntı yapılan: "erischman®"
İçten ve dıştan zımparalı yani.
Peki Seramik dediğin nasıl.

brush bildigim kadarıyla genelde en son kaynak ve birlesitirmelerden sonra genelde son uc kısımlara yapılan bi islem yani custom look degilde fabrikasyon goruntu amaclı..headers ic kısım zaten putursuz olmalıki gaz akısı free flow cıkabilsin..

ceramic kaplamaya gelince zaten diger motor ic ekipmanlardada kullanılan bi hadise..mesela ceramic coated pistonlar gibi..termal bi koruma gorevi var..ozellikle motor icindeki patlama hadisesinde asınma ve genlesmelerden ortaya cikan kayıplar seramik coat sayesinde minimize edilio..ayrıca kaplanan kısmı guclendirici etkisi var kabul edliliyor.

headersta yapılan bir test var asagıda..fark sasırtıcı


EKSOZ GAZ SICAKLIGI 1330 F
HEADER YUZEY SICAKLIGI 810
KAPLAMASIZ RADYATOR ISISI 170 F
KAPLAMALI RADYATOR ISISI 60 F
SICAKLIK DUSUSU 110 F

her 10 derecede motor verimliligi 1%artıyor..
Başlık: Headers
Gönderen: HONDA - Aralık 10, 2005, 03:57:10 ÖS
Alıntı
EKSOZ GAZ SICAKLIGI 1330 F
HEADER YUZEY SICAKLIGI 810
KAPLAMASIZ RADYATOR ISISI 170 F
KAPLAMALI RADYATOR ISISI 60 F
SICAKLIK DUSUSU 110 F

her 10 derecede motor verimliligi 1%artıyor..


Bu gerçekten şaşırtıcı.  :shock:
Yan şöyle düşünürsek brushed yada vb. gibi bir özellik
aslında işlevsellik anlamında bir getiri vermiyor doğrumudur?
Pratikte hepsi aynı çünkü daha çok verim esaslı.
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 10, 2005, 05:04:28 ÖS
evet verim esas mantık..yani ozetle korozyon ve sıcaklık onleme..
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 10, 2005, 05:24:00 ÖS
(http://img476.imageshack.us/img476/8232/lgpistons2hh.jpg) (http://imageshack.us)
omer ceramic coated piston
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 10, 2005, 05:28:13 ÖS
(http://img393.imageshack.us/img393/6672/ceramic6aa.th.gif) (http://img393.imageshack.us/my.php?image=ceramic6aa.gif)
Başlık: Headers
Gönderen: Onu-R - Aralık 11, 2005, 10:44:23 ÖÖ
Ceramic Coated Piston fln diyodu bende bikac resim koyiim dedim:

(http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/239000-239999/239163_214_full.jpg)

(http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/239000-239999/239163_218_full.jpg)

(http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/239000-239999/239163_228_full.jpg)

(http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/239000-239999/239163_77_full.jpg)
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 11, 2005, 11:36:57 ÖS
resimler guzel onur :eek:  ama seramik pistonla ne alaka #-o
Başlık: Headers
Gönderen: DjHellfireS - Aralık 11, 2005, 11:49:12 ÖS
Seramik kaplamanin uzerine sargiya gerek kalacagini sanmyorum. Fakat bazi forumlarda bu kaplamalarin sargilarin kaput isisini du$urmesi yani sira bazi dezavantajlari oldugu soyleniyor. Bilimsel acidan kanitlanmamasina ragmen headersin uzerindeki IsI bir $ekilde oradan cikacak.
1)motora iletilecek
2)Egzos borusunun devamini IsItacak

 motora da IsI binecek egzos borusunada. motora bir zarari dokunur mu nedir acikcasi kesin bir bilgim yok fakat bu tarz hipotezler uretiliyor.
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 12, 2005, 10:19:35 ÖÖ
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Seramik kaplamanin uzerine sargiya gerek kalacagini sanmyorum..

katılıorum...
Başlık: Headers
Gönderen: ALG - Aralık 12, 2005, 10:25:54 ÖÖ
motora binecek dedigin ısı zaten kombusyon(patlama) sonucu motordan cıkan ısı..icersindeki ısı dısarıya verdiginin kat be kat fazlası...zaten olusan guc bu patlama sayesinde olusuo biliosun..yanı ısının gidecegi nokta radyator.. oradada cozum belli zaten yuksek basınca dayanıklı radiotor cap..
Başlık: Headers
Gönderen: DjHellfireS - Aralık 12, 2005, 11:54:30 ÖÖ
Alıntı yapılan: "ALG"
motora binecek dedigin ısı zaten kombusyon(patlama) sonucu motordan cıkan ısı..icersindeki ısı dısarıya verdiginin kat be kat fazlası...zaten olusan guc bu patlama sayesinde olusuo biliosun..yanı ısının gidecegi nokta radyator.. oradada cozum belli zaten yuksek basınca dayanıklı radiotor cap..

bende ayni $ekilde du$unuyorum ama bu tarz yazilarla o kadar cok kar$ila$tim ki kafam kari$ti : )
Başlık: Re: :)
Gönderen: Maverick - Aralık 21, 2005, 01:55:36 ÖÖ
Alıntı yapılan: "gorki"
walla bence mıllet elını deydırıpte yakmasın dıye sarıyolar.bende gecen haftalarda headers ı koydum 2 parmagım yanlıslıkla dokundu bır yerı kurcalarken valla parmaklarımın bırazı yapıstı headersın ustune.aman dıkkat arkadaslar!!!! hala ıyılesmedı elım walla


gecmıs olsun kardes walla dıkkat etmek lazım
Başlık: Headers
Gönderen: s2k - Ocak 15, 2006, 03:37:42 ÖS
ex wrap hem kaput ici isisini dusurur ki bu totalde motor isisinin dusmesi vs vs sonuc olarak guc dususunu engeler, ama en onemli bir diger ozelligide ex gazlarinin ex portlarindan son susturucuya kadar olan hizini arttirir bunu nasil yapar dusunun biraz ;)

Bu arada ceramic coated headerlari kaplarsaniz cok daha uzun omurlu olur buda ayri bi faydasi  :D
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: ALG - Mayıs 16, 2006, 10:01:35 ÖS
bu konuyla ilgili güzel bir fikir alışverişimiz olmuştu, güncellemekte fayda oldugunu düşündüm..
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: aSil - Mayıs 16, 2006, 10:33:56 ÖS
Bugünlerde headers takmaya hazırlanıyordum ve bu konuyu gündeme getirmek iyi oldu. Şimdi bende AEM V2 yani SRI (Short Ram Intake) olduğundan headers ın kaput altındaki ısıyı arttırması durumu kafamı kurcaladı. Zaten filtre motora yakın bi yerde bitiyor ki headers da motor bloğunun arka kısmından yani filtre ile aynı hizadan çıkıyor. Bu durumda filtrenin direk olarak headers ısısından etkileneceğini düşünüyorum. Headers ı sardırıp filtreyi de CAI (Cold Air Intake) olanla değiştirmek daha mantıklı mı olacak ne dersiniz ?
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: vtimania - Mayıs 16, 2006, 10:43:36 ÖS
headers ı sardırmak genelde uygulanan bir yontem....headers ı kesın sardır derım..
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: gokhan035 - Mayıs 16, 2006, 10:52:22 ÖS
Headers ı sardırıp filtreyi de CAI (Cold Air Intake) olanla değiştirmek daha mantıklı mı olacak ne dersiniz ?

Aynen öyle yapmanı tavsiye ediyorum bende, hatta headers yapmasan bile o short ram intake i Cold air intake le kesin değiştir derim, hem ses hem de performansı direk fakedersin...
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: poşetçay - Ekim 09, 2009, 11:41:39 ÖÖ
güncel
Başlık: Ynt: Headers
Gönderen: mali - Ekim 10, 2009, 07:17:59 ÖÖ
güzel bilgiler teşekkürler