TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: aviator35 - Mart 19, 2009, 07:51:38 ÖS
-
merhaba arkadaşlar ben foruma yeni üye olmuş bir hondacıyım. öncelikle hepinize merhabalar. ben iki ay nce kadar bir honda civic 05 aldım ve aracımdan temel olarak çok memnunum. Görünüş olarakta memnunum fakat ben biraz daha üst seviyeye çıkıp modifiye işine yavaş yavaş girmeyi düşünüyorum cai son susturucu jant yay diye yavaştan. fakat merak ettiğim şey aracımdan ilerleyen zamanlarda yapmayı planladığım büyük yatırımların karşığını alabilir miyim? 1,6 110 hp bir motor nerelere taşınabilir ve sizce modifiyeye uygun bir araç mıdır bu kasa vtec'ler? keşke alırken bir vti denk getirebilseydim de düşünmeden yola çıksaydım diyorum ama araç işi nasip işi işte biraz da. bana yapacağım işlemlerle neler elde edebileceğimi ve nasıl başlamam gerektiğini izah edecek fikirleri zevkle okurum, şimdiden bu uzun yazımı okuyup fikir verenlere teşekkür ederim.
-
4-1 veya 4-2-1 headers + cat iptal + spor orta ve son susturucu + filtre kiti + safc2 veya vafc ile aracın 130 hp civarlarına gelir. bunda dereceli kasnakta ekleyebilirsin. birde şu v-charger gibi yakıt ekonomidi için kullanılan aletler var vtec2 sinde kullanan bikaç arkadş var 3-4 hp verdiklerini söylediler. yanı aşağı yukarı 130 hp yi görürsün. ben bu saydıklarımdan bu yaz sonuna kadar sadece kasnağı koymucam bakalım kaç hp alıcaz.
-
sitede SONE-R nickli arkadaş dc 4-2-1 + simota kit ile dynoda 128 hp aldı. vtec2 de yapılacak ilk işlem headers la birlikte egzoz sistemidir arabaya çok getirisi var.
-
bu kadar çok konu açtığına göre çok isteklisin.. giriş o zaman?
-
ewet istekliyim, girişcem, sorup öğrenip öyle girişcem, bilmiyorum ki soruyorum:)
-
despe; senin jantların markası ne acaba? ben de beyaz jant düşünüyorum da lenso'nun bir modelini beğenmiştim fakat seninkilerde çok güzel görünüyor, ölçüleri ve ağırlığı konusunda bilgin de var mı?
-
gir gir çok zevk alacağına eminim zaten bi tonda mod parçası var kardeşim...
-
Imkanlarınız çok geniş her türlü parçayı istediginiz zaman bulabilirsiniz.
Ayrıca modifiye karşılıksız bir tutku olmalı, satarken verdiginizin hepsini geri alamazsınız maddi olarak...
-
satarken almayı planlamıyorum ben, merak ettiğim şey, bu araç ne kadar modlanmalıdır, neticede bir vti gibi gırtlağına kadar doldursam elde edeceklerim harcadığım miktara değmez diye düşünüyorum, o yüzden adımlarımı dikkatli atıp sade bir modifikasyon amacım
-
yukarıda yazdım işte arkadaşım tr deki imkanlarla atmosferik olarak neler yapılacağını.
-
yukarıda yazdım işte arkadaşım tr deki imkanlarla atmosferik olarak neler yapılacağını.
ben jantların marka ve ağırlığını sormuştum ekstradan?
-
jantları sanalda koydum arkadaşım. ama jantların markası tr de spoom olarak geçiyor. 15 - 16 - 17 inçleri mevcut
-
bu spoom jantların ağırlıklarını biliyor musun peki despe heşehrim=:) 16'' alsam diyorum da?
-
öcelikle despe'ye katılıyorum kesinlikle ve kesinlıkle headers ve egsoz sistemini degiştirmelisin gusel bir cai'De yardımcı olucaktır bu sisteme.sana enson tavsıye ettigim sey ise jant lastık bırak orj kalsın.
-
çağrı arkadaşım neden bu fikirdesin paylaşabilir misin? bilmediğim bir şeyler varsa uygulamadan öğreneyim boşa para saçmayalım:)
-
gercekten arabayı yoruyor jant lastık surtunme katsayısı artıyor en önemli olarak.görselıge diyicegim bişeyim yok ama kalkıstakı serilik atıklık kalmadı ben jant lastıkten once katalızor iptalı ve son susturucu taktırdım yani egsoz sistemi komple degişti o zaman orj 14'luk jantları vardı cokk atıktı ara hızlanma gaz tepkısı cook degişmişti.ben yavas surerim ama şeklim olsun dersen tak derim..
-
arabamın en sewdiğim yani akranlarına göre olan ataklığı zaten... bundan taviz vermemek için jant takmayabilirim....
-
bence süper olur.
-
:):) kafam iyice karıştı süper mi olur hüsran mı olur:)
-
arkadaşım vtecler güzel arabalardır arkadaşların tavsiyesi gibi contasına kadar bi mod yaparsın tutup yolda bi vti'a geçilirsen moralin bozulur yazık oldu emeklerime dersin..bence ya sade bi mod'la yeni bi eksoz sistemi ve dış modla seve seve binersin aracına..yada piyasada temiz bi vti aramaya başla :) Allah şimdiden zevkince kazasız belasız modlamak nasip etsin..
-
loiz yorumunu tutuum:) o kadar masraftan sonra bir filtre bir egzoz yapmış bir arabaya geçilmek sinir eder adamı haliyle:) tam işe gireyim diyorum bu sefer muayenedeki başıma gelecek kıllıklar aklıma geliyor, bir sürü sıkıntı, bakalım ne yapcam....
-
gercekten arabayı yoruyor jant lastık surtunme katsayısı artıyor en önemli olarak.görselıge diyicegim bişeyim yok ama kalkıstakı serilik atıklık kalmadı ben jant lastıkten once katalızor iptalı ve son susturucu taktırdım yani egsoz sistemi komple degişti o zaman orj 14'luk jantları vardı cokk atıktı ara hızlanma gaz tepkısı cook degişmişti.ben yavas surerim ama şeklim olsun dersen tak derim..
Katılıyorum arkadaşım jantlar görsellikde işe yarıo, 17 jantlar aracı çok kasıo özellikle aksları direksiyon kutularıda elektriklı oldğu için ilerde direksiyon kutusuda zamanla zarar görüo ve 2-3 bin ytl gibi masraflar çıkabilıomuş ..
-
Despe (Emre),, bu yazdığın headers egzost vs vs toplam maliyeti nekadar? yani 130hp ye ulaşmak için nekadar para harcamak gerekiyor?
bunu neden soruyorum? 20hp iyi bir kazanç ama bana göre yeterli değil. bu 20hp kazanç için nekadar para çıkacak cebimizden ve nekadar işimize yarayacak. sadece meraktan soruyorum, yanlış anlaşılmasın
-
hacım şöyle özetleyeyim
headers:
dc sports 4-2-1 = 1200 tl
megan racing 4-1 = 600 tl
e-bay dan 4-1 = 300 tl.
egzoz:
otto karbon = 200 ( 2. el fiyatı )
megan racing karbon = 350
egzoz sistemi yapılan işçiliğe ve kullanılan malzemeye göre değişir. aşağı yukarı 200 + diyelim
cai:
aemv2 = 700 tl.
simota kit = 230 tl.
apexi safc2 veyahut vafc 300 tl ile 500 tl arası 2. el
maliyetleri kullanacağımız malzemelere göre arttırıp düşürmek mümkündür. tabi fiyat/hp oranı düşük olsada bu bir tercih ve imkan meselesidir.
-
yani ortalama 1.500TL gibi bir harcama. azı olmaz fazlası olabilir.
-
değer mi? bence değmez:) ben vtec2'nin çok fazla üzerinde çalışılmaması gereken bir araç olduğu kanısına vardım sanırım:)
-
değer mi? bence değmez:) ben vtec2'nin çok fazla üzerinde çalışılmaması gereken bir araç olduğu kanısına vardım sanırım:)
değip değmemesinden ziyade zevk meselesi :) benim o listede eksiğim şu an için headers ım. onuda 1 ay içerisinde çözücem inşallah.
-
despe tabi ki zevk hemşehrim alınma hemen:) verilenle alınan açısından bizim modeller biraz mod'a kapalı anladığım, anladığmı da burada sizlerden öğrendim az az zaten:)
-
yok hacım alınmıyorum. bilgi haricinde kimsenin dediğini takmam. canım ne isterse onu yaparım :) eğer bazı sorularına yanıt bulabildinse ne mutlu bize :)
-
aslında atmosferik motor 1500 lira 20 hp için pahalı sayılmaz.Atmosferik araçlara mod yaparken turbo araçlardan alınan verimden daha az verim alırsın. Örneğin atmosferik bir araca chip uygulaması yaptığın zaman 10% civarında hp artışı yakalarsın.Ancak turbo araca chip uygulaması yaparsan bu oran 30%lara kadar çıkar. Turbo araçlarda hp/fiyat oranı daha iyidir.Atmosferik araçlarda modifiye yapmak gerçekten masraflı oluyor.Bende eski aracımda modifiyeye kalkıştım mini cooper idi.15 hp için bir sürü para vermek gerekiyordu.Bazı istisnalar dışında atmosferik motorlarda mod yapmak zahmetli ve pahalı oluyor.Vtec2 stok haliylede kötü bir araç değil.Takma kafana o kadar 20 hp fazla olsa ne olur olmasa ne olur bunlar zevk meselesi kendini tatmin etmek istiyorsan yaparsın tabi.Beni aracın dış görünüşü tatmin ettiği için ben body kit spoiler xenon jant lastik gibi modlara daha çok önem veriyorum.Herkesin düşüncesi farklıdır.
-
despe ve canguder ikinize de hak veriyorum, tamamen zevk meselesi, sayenizde(tüm forum arkadaşları) baya bilgilendim zaten, o yüzden şimdiki aracıma performans olarak fazla yüklenmeme kararı aldım ama ben değişken birisiyimdir yine de belli olmaz:) daha sıkı arabalar ilerde nasip olursa onlara daha sıkı çalışmalar yaparım inşallah:)
-
bencede >=ok
-
jantları sanalda koydum arkadaşım. ama jantların markası tr de spoom olarak geçiyor. 15 - 16 - 17 inçleri mevcut
o jantlar spoom değil, Evo marka Regamaster modeli ;)