TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:25:21 ÖÖ

Başlık: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:25:21 ÖÖ
DOCH V-TEC bir motor Hondanın herangi bir modeli Bu motor da Havans kaydırma olayı var ama doğru düzgün kimse bilmiyo Bazıları Dioki V-TEC açıyo uçuyosun bunu Exantrik Havansının kaydığını herkesin biliyo olması lazım Bu olay nasıl oluyor youtube den izledim bir kaç video ama ordaki videolarda farklı V-TEC in Havans kaydırmasını göstermio Sübapların devire göre az veya çok açılıp kapandığını gösterio yakıt tasarrufu için bu sistemde SOCH İ V-TEC ama ben DOCH V-TEC  in Havans kaydırma şeklini göremedim Toyota Corolla VVT-İ Yağ basıncı ile kaydırıyo Emme sübaplarının exantrik milini ama olay nasıl tam anlamış değilim abicim açıklayabilecek biri varmııı!..... :unlem :unlem ???
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: halishan - Şubat 25, 2009, 12:31:09 ÖS
http://www.teamhondaturkey.com/forum/videolar/vtec_nasil_calisir-t4154.0.html
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 06:58:16 ÖS
Abicim yok be yaw bu şekil tamam da V-TEC in 2. bir prensibi var bunu bulamadım sübapları kilitleme haricinde Emme Sübaplarının Exantrik milini Galiba Geriye kaydırıyomuş, Hondanın F1 motorunda ki bu Havans kaydırma işlemi baya bi kayık oldugu için Rölanti Devri En alt 4000 -5000 RPM civarı öle die düşünüyorum bu olayı hiç göremedim hatta ve hatta Emme Sübaplarının Havansını kaydırdığı anda bir B16 motorun Aynı anda Ateşleme havansınıda geriye kaydırıyo, Distiribütör sistemi de emmenin Exantrik miliyle bağlantılı  Yüksek devirde ateşlemeyi yetiştirebilmek için...Geriye kaydırıyo Havansı ama nasıl çözemedim o Gösterdiğiniz Videoları en 100 kere izledim ama bu farklı bi uygulama  biraz daha geniş araştırması olan varsa lütfen bir cvp verebilecek varmı :unlem :unlem :unlem
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ridvan73 - Şubat 25, 2009, 07:16:02 ÖS
SOHC VTEC'lerde sadece emme süpaplarının çok açılması sğlanırken,
DOHC VTEC'lerde emme ve eksoz süpaplarının çok açılması sağlanıyor.
VVT-i gibi avansı değiştirme özelliği yok.
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: merburvehan - Şubat 25, 2009, 07:16:54 ÖS
Arkadaşım egzantirik mili komple kaymıyoki uzerinde bir pim var onlar kayıyo sadece...
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:30:07 ÖS
BİRAZ UZUN OLCAK AMA  :d
ŞİMDİ DOHC MU SORUYORSUN SOHC MU?

DOHC DAN BAŞLAYALIM ;) DOHC UN NE ANLAMA GELDIGINI BILDIGINI VARSAYARAK
DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır


Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır. Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.özellikle 5500 devirden sonrasına dikkat etmek gereklidir.Çünki dohc vtec ( namı dıyer (vtı)  ) ek bır mıl devreye gırerek subapların acma ve kapa zamanlarını degıstırerek DAHA FAZLA ,DAHA FAZLA EMME YAPARAK  + GUC ORTAYA CIKMASINI SAGLAR ;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:32:38 ÖS
ŞİMDİ SOHC
Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır.  kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez. Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir


Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar.Guncel ornek vermek gerekırse  yenı honda cıvıc sedan ın kullandıgı R  motor kodlu motorlar gibi ;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:34:06 ÖS
vtecler kısaca boyle tabı dıyer modelelrını saymıyorum,bunlar kabaca yurdumuzda satısa sunulmuş hondalarda olan motorlar,,,
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:37:15 ÖS
Bunların dıyer versyonu olan ise toyotanın kullandıgı vvt-i dır..

http://rapidshare.com/files/124037408/VVTi__N__304_N_MOTOR_PERFORMANSINA_ETK__304_LER__304_i.ppt.html

http://rapidshare.com/files/124037876/VVT-i_MOTORLAR.ppt.html

http://rapidshare.com/files/124038428/VVT-i-Vtec-VANOS.ppt.html

burdanda bakabılırsın..;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:38:34 ÖS
aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: mechanicer - Şubat 25, 2009, 07:41:10 ÖS
ekonomı k20 lerde emme toyotalar gıbı vvtı prensıbının aynısı parcalarına kadar aynı zamanda eksantrık uzerıne vtec entegre edılmıstır ıkı sıstem bı arada calısıyor
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:44:10 ÖS
Aslında şöyle desek ayıp olmaz heralde    VTEC = VVT-İ :D
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 07:46:34 ÖS
Adı her neyse bu sistemi artık ezberledim abicim Herkes böle cvp yazıo,  sübapları yağ basıncı ile kilitlio biliyorum ama hiç toyotanın Avans kaydırma işlemini izledinizmii bilmiyorum ben gördüm Emme sübaplarını kontrol eden exantrik milini yağ basıncı ile kaydırıyo ona da bakın benim ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız silindir kapak üzerinde Emmenin Exantrik miline bağlı bir yağ destekli kasnak varrr onu görün sizde şaşırırsınız bu ne diee, bu şekilde 140 beygir civarı güç elde edio 1.6 motor da VVT-İ sistemii öle sübap ları kilitleme işlemi değil abicim çok farklı B16 da da böle bir sistem oldugunu sölediler bunu çözemedim yok sa bu hayal gibi bişey mi yaw ben uydurmuyom ki wikipedde görmüştüm....
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: merburvehan - Şubat 25, 2009, 07:47:34 ÖS

aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:49:27 ÖS


aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...
Hoş gordum zaten ;) göz kırptık ;););););) :D
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 07:50:09 ÖS

ekonomı k20 lerde emme toyotalar gıbı vvtı prensıbının aynısı parcalarına kadar aynı zamanda eksantrık uzerıne vtec entegre edılmıstır ıkı sıstem bı arada calısıyor
  Resimlerini araştır abicim şu an bulamadım ama VVT-İ yda ayrietten bir Yağ destekli kasnak var, emme exantrik miline bağlı  onu çözebilmiş değilim....
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: poşetçay - Şubat 25, 2009, 07:50:19 ÖS


aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...

aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
olabilir sonuçta paylaşım önemli konumuza dönsek iyi bilgiler geliodu
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:52:35 ÖS

Adı her neyse bu sistemi artık ezberledim abicim Herkes böle cvp yazıo,  sübapları yağ basıncı ile kilitlio biliyorum ama hiç toyotanın Avans kaydırma işlemini izledinizmii bilmiyorum ben gördüm Emme sübaplarını kontrol eden exantrik milini yağ basıncı ile kaydırıyo ona da bakın benim ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız silindir kapak üzerinde Emmenin Exantrik miline bağlı bir yağ destekli kasnak varrr onu görün sizde şaşırırsınız bu ne diee, bu şekilde 140 beygir civarı güç elde edio 1.6 motor da VVT-İ sistemii öle sübap ları kilitleme işlemi değil abicim çok farklı B16 da da böle bir sistem oldugunu sölediler bunu çözemedim yok sa bu hayal gibi bişey mi yaw ben uydurmuyom ki wikipedde görmüştüm....
şimdi b16 ile DUZ vvt-i karsılartırma.. b16 yı VVTL-İ İle karsılastır. yanı toyotanın t-sport modelleri (corolla celıca ) aynı sıstem oldugunu gorceksın..
(http://img144.imageshack.us/img144/2086/vvtli.gif) (http://imageshack.us)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 07:55:54 ÖS
Toyota  ya bu Sübap kilitleme işlemini kullanmışmı onu da bilmiyorum ama O kenardaki Kasnak kafamı karıştırdı kapalı bir kasnak üzerinde yandan bir yağ hortumu giriyo du ve kenarına pc ile işaretler çizmişler geriy doğru sanki avans kaydırma işlemini gösteriyodu sizin dediğiniz gibi olsa o raya öle bi kasnak koymazlar demi yanii silindir kapak üzerinde olurdu....
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 07:57:12 ÖS
buda b16 ;)
(http://img100.imageshack.us/img100/4827/image036z.jpg) (http://imageshack.us)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 07:58:32 ÖS
O dediğim motor resmini toyotanın kasnak var diom ya o resmi bulursam kesin gösterecem size hakkatende çok farklı bir sistem hiç görmemiş olabilirsiniz bu resimleri biliyorum gerçekten şaka falan değil bulursam kesin koyacam
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:00:59 ÖS
toyota da 2 çeşit vvt-i ve vvtL-i  motor var. normal bır VVTL-İ MOTOR STANDART ATMOSFERIK 192 HP GUC CIKARTA BILIYOR (Dıkkat edınız 1,8 den 192hp cıddı bır guc,ve standart 9000d?d cevırebılıryor) O SENIN DEDGIN YAĞLAMA SISTEMI ONDA VAR. EKSTRADAN YAĞLAMA YAPMASI İÇİN.;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:01:44 ÖS

O dediğim motor resmini toyotanın kasnak var diom ya o resmi bulursam kesin gösterecem size hakkatende çok farklı bir sistem hiç görmemiş olabilirsiniz bu resimleri biliyorum gerçekten şaka falan değil bulursam kesin koyacam
motor kodunu bılıyormusun;) bılıyorsan bı soylesene. 10 yıl toyota kullanmıs bırı olarak belkı bılırım :D:P
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:05:04 ÖS
buyuk ıhtımal senın gordugun toyota motoru 4age veya z serısı motordur...
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:08:44 ÖS
(http://img27.imageshack.us/img27/469/image001rwk.jpg) ahada buldum haa o kasnak dikkatimi çektiii
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:17:05 ÖS
iide bu 4AGE MOTOR :D 4age dersen işler degısır :D
(http://img24.imageshack.us/img24/2729/4aghead.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img27.imageshack.us/img27/110/headb.gif) (http://imageshack.us)
(http://img27.imageshack.us/img27/headb.gif/1/w618.png[/IM[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img27.imageshack.us/img27/5740/20veng.jpg) (http://g.imageshack.us/img27/headb.gif/1/)
(http://img98.imageshack.us/img98/2037/48096664book1a.jpg) (http://imageshack.us)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:20:13 ÖS
Haaa işte ben sabahtan belli diorum ki gelene gidene böle bi olay var exantrik mili zamanlama yağ kontrol walfi ini gördünüzmü o parça iştee Herkse anlatıorum bana tutup tutup sübap kilitlemesini gösteriolarr
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:21:11 ÖS
ben senın nedmek ıstedıgını anladımda resım arıyorum pc ımde bı bulsam sana resımlı anlatcamda resımlerımı bulsam bı ;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:23:30 ÖS
bu arada sen o motoru nerde gordun ? :D 1 e 1 mı gorup inceledınmı?
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:33:09 ÖS

bu arada sen o motoru nerde gordun ? :D 1 e 1 mı gorup inceledınmı?
Evt birebir gördüm Ben 68 Aksaraylıyım Eniştem mükemmel derecede çok bilgili bi insan b konularda ama o bana anlatmadı ben de nette araştırıyorum onu aksaray sanayisinde eniştemin  dükkanına Kayseriden bi müşteri geldi böle gelen çok oluyo VTİ lar bile gelio adam kayseride yaptıramamış bize geldi eniştem mucit gibidir okumuşluğu yok ama tam motor delisi dir kendisi oraya geldi motor orda inceledim beyaz bi toyota idi mod yapılmamış hiç orjinal di 38 plakalıydı eniştem motora ayarı verdi adam çok şaşırdı yapılamıcak die korktu biraz önceki götürdüğü tamirciler baya bi hırpalamış motoru kötü olmuş bu da ama motor yanlış hatırlamıosam onun da bu avans kaydırma olayında bi problem vardı o yüzden yakıtı sömürüyodu ve hiç güç te kalmamış araçtaa
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:42:38 ÖS
Bak şimdi benı yıllar oncesıne goturdun :D en az 3 yıl boyunca 4age motor aradım bır turlu bulamamıştım,cok sanslısın o motor, normal benzın kalıteli ise 1.6 dan 160 hp ve 180 nm guc ureten bır makınadır. Turkıyeye cok az sayıda gelmıştır. ve nadır bulunan bır blog a sahıptır. yut dısında MR2 LAR CELICA cılar mu yavruları mod. yaparak dehset gucler elde ettıler ;) hakkaten cok sanslıymışın. nadır bulunan bır motor gormuşşun ;) ama turkıyede az olmasından dolayı kımse degerını bılemedı bu zamana kadar :( Buda benım guzumdu :D

(http://img518.imageshack.us/img518/294/corolla12.jpg) (http://imageshack.us)

http://www.youtube.com/watch?v=DYkXMTMzcQ8
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 08:46:48 ÖS
(http://img518.imageshack.us/img518/6480/k20head.jpg)
Bu Resimdeki De HONDA nın K22 nin silindir kapağı bundada avans kaydırma sistemi var die düşünüyorum yadeyse adamlar neden o kasnağı bu kadar kalın yapsınlarki dimi ama abicim zaten modifiye işleminde hatırlarsan Hafifletilmiş Exantrik kasnakları kullanıolar neden peki, mod amaçlı HPower için ama Japonlar bu kadar salakmı da o kasnağı ağır yapsınlar yani var burda bi bityeniği bunu anlamaya çalışıorum ben
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 08:52:32 ÖS

(http://img518.imageshack.us/img518/6480/k20head.jpg)
Bu Resimdeki De HONDA nın K22 nin silindir kapağı bundada avans kaydırma sistemi var die düşünüyorum yadeyse adamlar neden o kasnağı bu kadar kalın yapsınlarki dimi ama abicim zaten modifiye işleminde hatırlarsan Hafifletilmiş Exantrik kasnakları kullanıolar neden peki, mod amaçlı HPower için ama Japonlar bu kadar salakmı da o kasnağı ağır yapsınlar yani var burda bi bityeniği bunu anlamaya çalışıorum ben
bak şimdi adamlar bu kasnagı yaparken senın nasıl kullanacagını bılmedılerı ıcın dayanlıklı ve saglam yapmak zorundalar senın kullanım seklın,arabanın bakımı gıbı etkenler yanı kotu kullanım kosullarını goz alarak ,bu tur parcaları daha saglam ve daha agır yaparlar,aynı 1.6 motorda 180 hp cıkarmak gıbı ,uretıcı ,kullanıcının nasıl kullanıcagı bılmedıgınden dolayı rettıgı malzemeyı en dayanıklı malzemeden uretmek zorundadır, hafıfı kasnak alıyorsun ama orjınelıne gore daha kırlkan veya omru az,ama sana getırısı var,işde bunu uretıcı sırket yapmıyor,cunkı sana en uzun dayanıcak malzemeyı yapmak zorunda.. ;)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 09:03:46 ÖS
Demek istediğini anladım abicim ama öteki kasnak neden ince oluyo onu anlamadım ben o toyotanın kindede Eksoz exantrik mili gördüm resime bakarsan oda ince burde bi olay var yaparlarda bu kadar ince olmaz ki ama ben öle düşünüyom,
bu arada o toyota daki senmisin abicim kalkışta ii fark açıon haa
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 09:12:50 ÖS
evet benım yıl 2002 ydı galıba  :D
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Şubat 25, 2009, 09:20:50 ÖS
Acaba Türkiyede B16B motor varmı ki merak ediyorum biliyomusun abicim EK9 TYPE-R varya 2000 model altı Civic in motoru(http://img25.imageshack.us/img25/5813/civicengine.jpg)
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TC 400 - Şubat 25, 2009, 09:25:09 ÖS
 B16B 2-3 KISIDE GORDUM su ana kadar, ama kıbrısda okadar cokki işde gercek ve asil olan type-r onlar işde :D dur bıde ben sana arşivimden  bı resım yukleyım ;)
o yılların ek9 type-r ın renk katalogu ;)
(http://img161.imageshack.us/img161/3351/ek92000colors.jpg) (http://imageshack.us)
[URL=http://g.imageshack.us/img161/

Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ridvan73 - Şubat 28, 2009, 07:26:45 ÖS
http://asia.vtec.net/article/k20a/

ForEnginePOWER arkadaşım dediğin gibi Honda'da avansı ayarlayan sistem varmış. Adı da VTC imiş.
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Mart 03, 2009, 09:33:45 ÖS
İşte bu ya Saol abicim eline Sağlık çok güsel paylaşım Bu VTC sistemi evt bu şekil doğru linki de koymuşun manyak bi sistem
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: 7641 - Haziran 07, 2009, 02:09:56 ÖÖ
Arkadaşlar; Anlattıklarınıza göre motor güç performansı iyi olan hangi seridir?
2004-2005 model civic alacağım hangi seriyi tercih etmeliyim?
1,6 LS ile 1,6 ES arasında motor olarak fark varmı?
Yerli montaj ile japon montaj arasındaki fark nedir? (2004-2005 modeller için) Hangi seriler japon montaj?
Birde arka frenlerin disk veya kampana olamsı neyi değiştiriyor? Hangi model disk hangi model kampana?
Açıklamalarınızı çok anlaşılır buldum. Hepinize teşekkür ederim...
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Haziran 08, 2009, 01:20:45 ÖÖ
2000 model üssü benii aşıo abicim o kadar araştırmadım maddi sebeplerden dolayı, benim işim 2000 model altı ile
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: metkose - Temmuz 19, 2009, 01:11:40 ÖÖ
arkadaşlar honda1995 ex SOHC kapak takılabilirmi ve karbüratör kapakla beraber değişmesi gerekir sanırım  girişler de crx emme çıkışlarda 1992 civic çift karbüratör çıkışı diyorla bu işlemi kim yapabilir ve sağlıklımıdır
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TSBurak - Temmuz 23, 2009, 01:11:09 ÖS
bende bir toyotacı olarak yorumumu yazarım.

vvti vvtL-i den farkldır.vvti düşük devirlerde yüksek tork sağlarken ayrıca yakıt ekonomiside sağlar.

vvtL-i ye gelirsek yani veriable valve timing and Lift with intelligent

burdaki Lift birnevi vtec gibi 6000 d/d'den sonra devreye giriyor ve daha iyi devir çevirmesini sağlıyor.vtilarda vtec 5500 d/d ( tam bilmiyorum inş doğru demişimdir ) Lift'te 6000 d/d'den sonra açar.ama vti ile ts kıyaslarsak ts max torkunu  vti'a oranla daha düşük devirde veriyor.vti'ın max tork ve beygir gücü değeleri için 7000 d/d'den sonrası gerekiyor.

vti da max beygir gücü için 7600 d/d max tork için 7000 d/d'e gelmesi gerekiyor.
ts de ise max beygir gücü 7800 dd max tork 6800 dd ye gelmesi gerekiyor
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: efece - Ağustos 25, 2009, 01:35:59 ÖÖ
Abi ağzım açık hayran kaldım valla size yemin ediyorum burda bizim serviste sizin anlattığınızın 20de 1ini bilen çıkssın benim V-tec ona feda olsun.Maşallah ya maşallah Bu ne bilgi.Süpersiniz emeklerinizi onlarca kere tşk.... >=ok
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: gknnn - Eylül 02, 2009, 12:43:14 ÖÖ
arkadaslar bılgınıze ve emeklerınıze bınlerce tesekurler sız mukemmelsınız ya
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: TLM - Eylül 09, 2009, 04:54:09 ÖÖ
bende bir toyotacı olarak yorumumu yazarım.

vvti vvtL-i den farkldır.vvti düşük devirlerde yüksek tork sağlarken ayrıca yakıt ekonomiside sağlar.

vvtL-i ye gelirsek yani veriable valve timing and Lift with intelligent

burdaki Lift birnevi vtec gibi 6000 d/d'den sonra devreye giriyor ve daha iyi devir çevirmesini sağlıyor.vtilarda vtec 5500 d/d ( tam bilmiyorum inş doğru demişimdir ) Lift'te 6000 d/d'den sonra açar.ama vti ile ts kıyaslarsak ts max torkunu  vti'a oranla daha düşük devirde veriyor.vti'ın max tork ve beygir gücü değeleri için 7000 d/d'den sonrası gerekiyor.

vti da max beygir gücü için 7600 d/d max tork için 7000 d/d'e gelmesi gerekiyor.
ts de ise max beygir gücü 7800 dd max tork 6800 dd ye gelmesi gerekiyor

Duzelteyim, vtec teknolojisi daha yuksek profilli bir egzantrik lobundan ibarettir. Yani vtec acildigi andan itibaren gerek duration gerekse lift artmis olur. Once vtec acip sonra lift ve duration'in artmasi bu yuzden teknik olarak imkansizdir. Bunlar zaten ayni seyler oldugundan, vtec'in acilmasi = +lift ve +duration'dir.

 VVT-i Teknolojisi, emme egzantriginin uzerindeki yagli kasnak tarafindan, sadece o egzantrige avans ve rotar verdirilerek, emme ve egzoz subablarini zamanlamalarina overlap yaptirmak yani bindirme yapmaktir. Bu da farkli devirlerde optimum efektifligi saglamak adina uretilmistir. Toyota'nin VVT-i'i, Hondanin VTC denen teknolojisi ile ayni seydir. Vtec ise VVTL-i teknolojisi ile aynidir, ancak Toyotanin VVTL'i'i, hondanin vtec teknolojisinin yaninda vtc teknolojisinide icerir.

Bunun yaninda toyota'da dual vvt'i da vardir, hem emme hem egzoz egzantriginin uzerindeki yagli kasnaklarla, yukarida belirttigim bindirme islemi bir ust kademeye tasinmis ve efektifligi arttirilmistir. Toyota bu teknolojisi 3.5 litrelik v6 motorlarinda kullanmaktadir. Hidrolik bir sistemdir.

Ayrica birde vvt-ie vardir, bu da ayni sistemdir ancak burda kasnak, hidrolik degil elektrik kontrollu olarak yonetilmektedir.

Kisaca VVTL-i'in Honda'da tam karsiligi i-vtec'tir. Toyotanin, hondanin vti motorlari gibi sadece egzantrikten duration ve lift attiran, ancak overlap yapmayan bir motoru yoktur.

Bunun yaninda i-vtec , duz vtec'ten daha performansli bir teknolojidir, alt ve orta devirlerde daha iyi sonuclar vermektedir ki vtc'ninde uretilme amaci budur.

Biraz daha netlestirirsek i-vtec'teki "i" = "vtc"dir.

Karisik konular :P
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ELeganCe_39 - Eylül 11, 2009, 10:44:52 ÖÖ
bende bir toyotacı olarak yorumumu yazarım.

vvti vvtL-i den farkldır.vvti düşük devirlerde yüksek tork sağlarken ayrıca yakıt ekonomiside sağlar.

vvtL-i ye gelirsek yani veriable valve timing and Lift with intelligent

burdaki Lift birnevi vtec gibi 6000 d/d'den sonra devreye giriyor ve daha iyi devir çevirmesini sağlıyor.vtilarda vtec 5500 d/d ( tam bilmiyorum inş doğru demişimdir ) Lift'te 6000 d/d'den sonra açar.ama vti ile ts kıyaslarsak ts max torkunu  vti'a oranla daha düşük devirde veriyor.vti'ın max tork ve beygir gücü değeleri için 7000 d/d'den sonrası gerekiyor.

vti da max beygir gücü için 7600 d/d max tork için 7000 d/d'e gelmesi gerekiyor.
ts de ise max beygir gücü 7800 dd max tork 6800 dd ye gelmesi gerekiyor

Duzelteyim, vtec teknolojisi daha yuksek profilli bir egzantrik lobundan ibarettir. Yani vtec acildigi andan itibaren gerek duration gerekse lift artmis olur. Once vtec acip sonra lift ve duration'in artmasi bu yuzden teknik olarak imkansizdir. Bunlar zaten ayni seyler oldugundan, vtec'in acilmasi = +lift ve +duration'dir.

 VVT-i Teknolojisi, emme egzantriginin uzerindeki yagli kasnak tarafindan, sadece o egzantrige avans ve rotar verdirilerek, emme ve egzoz subablarini zamanlamalarina overlap yaptirmak yani bindirme yapmaktir. Bu da farkli devirlerde optimum efektifligi saglamak adina uretilmistir. Toyota'nin VVT-i'i, Hondanin VTC denen teknolojisi ile ayni seydir. Vtec ise VVTL-i teknolojisi ile aynidir, ancak Toyotanin VVTL'i'i, hondanin vtec teknolojisinin yaninda vtc teknolojisinide icerir.

Bunun yaninda toyota'da dual vvt'i da vardir, hem emme hem egzoz egzantriginin uzerindeki yagli kasnaklarla, yukarida belirttigim bindirme islemi bir ust kademeye tasinmis ve efektifligi arttirilmistir. Toyota bu teknolojisi 3.5 litrelik v6 motorlarinda kullanmaktadir. Hidrolik bir sistemdir.

Ayrica birde vvt-ie vardir, bu da ayni sistemdir ancak burda kasnak, hidrolik degil elektrik kontrollu olarak yonetilmektedir.

Kisaca VVTL-i'in Honda'da tam karsiligi i-vtec'tir. Toyotanin, hondanin vti motorlari gibi sadece egzantrikten duration ve lift attiran, ancak overlap yapmayan bir motoru yoktur.

Bunun yaninda i-vtec , duz vtec'ten daha performansli bir teknolojidir, alt ve orta devirlerde daha iyi sonuclar vermektedir ki vtc'ninde uretilme amaci budur.

Biraz daha netlestirirsek i-vtec'teki "i" = "vtc"dir.

Karisik konular :P

çok iyi bilgiler hepinize teşekkürler..
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: sakhee - Eylül 11, 2009, 11:26:06 ÖÖ
çok güzel bir konu, başlatan arkadaş çok ısrar etti sonunda istediğini aldı sanırım :) ama bu konu devam ederse sevinirim muhabbet gayet entellektüel motor konusunda
Başlık: Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
Gönderen: ForEnginePOWER - Eylül 19, 2009, 05:24:24 ÖÖ
çok güzel bir konu, başlatan arkadaş çok ısrar etti sonunda istediğini aldı sanırım :) ama bu konu devam ederse sevinirim muhabbet gayet entellektüel motor konusunda
Aynen TLM arkadaş cevabı yazmış bu emme exantriğini kaydırarak bindirmenin yapıldığını açıklamış eline sağlık abicim