TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: Seko - Kasım 13, 2008, 10:21:24 ÖÖ
-
http://www.superchips.co.uk/curves/BMW20D204bhp.pdf
Adamlar olayı bitirmis 250 beygir ve 458 nm tork , stock ep3 - fn2 ve s2k ile cok rahat rolling te yuruyebilecek potansiyel var araçta ve 2 lt dizel bir araç ve araç devir çevirebiliyor egriden okudugum kadarı ile ..
-
resim var mı resim. ?
-
Resmi ne yapacan teknik veri varya iste :) :)
-
max 5000rpm, pek fazla ceviremiyo, standart dizeller gibi. bukadar yüksek torka aldanmamak lazım, tork eğrisi beklendiği şekilde yüksek devirlerde düşüyor,
5bin'de vites değiştirip 3bin'den bir sonraki vitese devam ettiğini varsayarsak ivmelenmek için 3-5bin rpm lik bant arasında tork ve hp değerleri yükseliyo. bu çok büyük bir avantaj ama bu devir bandı çok kısa :)
stock ep3-fn2 ve s2k 'i geçerse şaşmamak lazım.
ama:
225hp'lik fd2 CTR ve 240hp+ 'lık F22C motorlu S2K affetmez.
-
Daha ne cevirecek arac cift turbo oldugundan ust devirleri son derece guclu ,
3000 devir altına inmiyor ve 200 beygir altı guc uretmiyor peak 249 ve 4000 den sonrada 4700 e kadar min. 240 beygir uretiyor egrisi yatay ve cok basarılı ..
Tork egirisinin bir anlamı yok onemli olan guc egrisinin altında kalan alan yani motorun yaptıgı iş !!
-
ewt tork ve hp eğrisi konusunda hemfikiriz :) ama devir bandı kısa. yani vites oranlarının çoook büyük önemi var burda. başarısız bir şanzuman oranıyla bu yüksek performans sınıfta kalabilir.
-
O kadar guce istedigin sanzımanı koy yurur imkan yurur diye dusunuyorum ..
Hayatımda gordugum en berbat uyumsuz sanzıman 06 mondeo tdci 6 ileride , 3200 devirde sonra guc egrisi dusuyor 6. vites 1000 rpmde arac 60 yapıyor ona ragmen arac hızlanıyor :)
Gecen forumda bir arkadas izmir otobanında yeni kasa 177 lik 3,20 d den zor bela sıyırdım 240 a kadar arkamdaydı diye yazmıstı dusunun bu motor 250 beygir :)
Bu arada bu arac 1,23 d stock hızı 238 ve 0-100 : 7 sn ..
-
walla ilginç bir karşılaştırma olur. bu araç ep3 s2k falan yerse şaşırmaz kimse :)
ilginç bir karşılaştırma olur.bugüne kadar kaçtane karşılaştırma incelediysem dizellerle benzinliler arasında, devir arttıkça hp ve tork değerleri ciddi boyutta düştüğü için dizelin dezavantajı hep sonucu etkilerdi ama bu aracınki gayet başarılı.
-
Araç twin turboda o yuzden basarılı ,
keza 3 lt 286 lıklarda oyle ..
Ama 2 lt den 240 alıyor adamlar 3 lt den de chip ile 330-340 beygir almaları lazım ..
Ama 2 lt cok guzel yaw basmazsan 5 lt yakar basarsan alayına gider iste teknoloji budur ..
-
Araç twin turboda o yuzden basarılı ,
keza 3 lt 286 lıklarda oyle ..
Ama 2 lt den 240 alıyor adamlar 3 lt den de chip ile 330-340 beygir almaları lazım ..
Ama 2 lt cok guzel yaw basmazsan 5 lt yakar basarsan alayına gider iste teknoloji budur ..
:D aynen öle