TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: My61 - Kasım 07, 2008, 04:47:10 ÖÖ
-
Arkadaşlar benim aracım 98 model Honda Civic. İlk başlarda jant ve alçaltma işine girmeyecektim ama son zamanlr fikrim değişti. Bana bir kaç konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum.
Öncelikli olarak alçaltma işini halletmek istiyorum. Benim için en önemli konu alçaltma sonrası sürtme olayının yaşanmaması. Bir yerleri çekiçlettirmek ya da traşlatmak istemiyorum. Kafamdaki yay 3.5'luk. Marka önerileriniz nelerdir?
Yay taktırdığımda amortisör olayına da girmelimiyim? Amortisör ayrıyetten bir alçaltma yapıyor mu?
Amortisör olarak marka önerileriniz nelerdir ?
Bir de jantta 16" mi 17" mi seçmeliyim ? Sizin öneriniz hangi ebat ?
Biraz uzun oldu mazur görün :) Şimdiden yardımcı olan ve öneride bulunan arkadaşlara teşekkürler.
-
normal amortisörler 3.5 - 4 cm e kadar sorun çıkarmıyo. marka olarak ta eibach yada vogland iyidir. bide ben jant takıcak olsam aracıma 205/40/17 takarım
saygılar
-
eger 17 takarsan aracını yorar kanaatındeyım bırde aldıgın jantın ofseıhe dıkkat et kı daha sonra surtme yapmasın bence 3.5 yay al teın ya da eıbach tavsıyemdır teın bulursan kacırma derım jantlarını da 16 ıdealdır bence
-
bence de 16 tak amörtisörleri de sertlestirtirsin en fazla sorun olmaz ben de coilover takmayı planlıyorum bende de 99 makyajlı kasa var 15'' taktım keske 16 taksaydım dedim ama boylede aracı yormuyor...
-
17 jant cok guzel ama heem aracı cok yoruyor hemde konfor berbat oluyor. bıde sert cukura falan dusersen balon yapar jant egrılır. bence alıcaksan en fazla 16 jant al. benım tercıhım en guzelı vti jant olurdu. 195 50 15 lastık valla ne performansın duser ne aracın yorulur bıde yere ıyı basarsan tadından yenmez. yay olayına gleınce teın ve aibach olabılır. teın fazla dusurmuyor. ben bır ara sparco kullanmıstım konforu cok guzel vede 4-4.5 cm cıvarı dusuruyor. amortısor dusunuyorsan tabıkı koni sarı renk olanlardan al benkullanıyorm yol tutusun cok guzel oluyor sertlık ayarını yapabılıyorsun vede yukseklık ayarı yapma sansında var. 2.5 cm e kadar dusurebılıyorsun. yanı 4 luk yay alsan konıyıde taksan 6.5 cm dusecektır aracın
-
dostum eger aracına jant alcaksan we gorsel acıdan gusel olsun dıosan 17 alcaksın ve 45 yanak lastık takcaksın
ama cukurlara bıraz dıkkat etmen gerekecek
senın aracın 17 cok rahat kaldırır we performansta ole bı sorunda yasamzsın hıssedılır derecede
yay alcaksan eger aracını gommek ıstıosan amortısorle beraber al derım
amortısor alcaksan konı alcaksın ve eibach yay senın aracın ıcın cok ıdealdır
jant alcaksan we yormasın dıosanda hafıf jantlara yonel bu aracının performasnını deıgstırmez
-
ama su da var jantı ne kadar hafıf ıstersen maddıyatta o derecede yukselır ıkıncısı 17 jant takıpta ıbrenın hepsını gorebılen varmı bu aracta
-
Yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
Spor yaylarda bir de renk farkı varmış. Kırmızı renkler yumuşak sarı renkler sert yaylarmış. Bana kırmızı renk yaylardan önerdiler. Eibach 3.5 ya da 4'lük kırmızı Eibach yayları öneriyorlar. Voglant'lar çok sertmiş. Tein'ler ise fazla alçaltmıyormuş.
Kafamda bunlara bir de sarı renkli (renkler ebatlar hep birbirine girdi vala) Koni ya da Tein gazlı amortisörler. Sanırım Koni olacak.
Lastik ebatlarım ise 205/40/17 düşünüyorum. Ya da 16" olacaksa 205/50/16 en uygunu sanırım.
4'lük Eibach yay + Sarı Koni gazlı amortisör + 205/40/17 yada 205/50/16
Nasıl sizce ?
-
4 luk aibach ıle konı takarsan bıde konıden de dusurursen arabayı kafadan 6 cm falan duser onun ıcın kastık ve jant tercıhın bıraz daha ufak olmalı. 195 50 15 gıbı bıde vti jant ıs gıbı olur. 16 kullaıcaksan 45 yanak lastık ıdeal. 50 fazla gelır.
-
3.5'luk Eibach kullansam Koni amortisörlerle, 205/40/17 de bir sorun yaşar mıyım peki ?
-
dostum eger yapcaksan okadar dusurceksen aracını 17 den sasma kesınlıkle
gorsel acıdan gusel gorunmesını ıstıosan 16 ya hıc bakma kucuck kalır aracında
ıkıncısı arkadasın bırı o lastıklerle kadranın sonunu goren warmı demıs
zaten normal sartlardada sonunu gormen cok zor o aracla
onemlı olan burda arkadasın ıstedıgı performansmı gorsellıkmı
zaten performanssa arkadasın yapcagı seler farklıdır
ama arkadasın ıstedıgı takmak ıstedıklerınden yola cıkarak guzel bı gorunumdur
ayrıca bu lastık ebatıylada performansta sorun yasamaz
-
Hız benim için önemli değil. Genelde şehirler arası gidip gelirim. Onda da ibrem 120 yi pek geçmez. Düz yol bulmuşsam arada sırada da 140 felan ama genelde tın tın gitmeyi çok severim :)
Beklentim birazcık arabam yere bassın (öyle yere gömülsün değil biraz :) arabamın şekli düzelsin yani ), şöyle baba bir jant, bir de yol tutuşum artsın yeter :) Tek korkum sürtünme. Sürtünme yapmayacak limite kadar düşürmek istiyorum.
16" benim de içime sinmiyordu zaten. 17" jant bakıyorum. Hatta bir tane buldum da nasıl alacağım nerden bulacağım hiç bilmiyorum.
-
dostum eger ole dusunuyosan dedıgın yay ve amortısor olayı tam senlık
takcaksın onları keyfıne bakcaksın
o dusuklukle surtme yapmaz aracında mrk etme
zaten yawas suruyomussun 17 takarsın cuk dıe oturur
jant ısı nerde oturdugunu bılmıorm ama ıstanbuldaysan orda oturan ark sana yardımcı olcaktır
-
Ben Kocael'ndeyim ama İstanbul'a çok sık gelirim. Anadolu yakasına yani. Valla şu jantları bana bulacak olana çok dua ederim söyleyeyim he [-o<
(http://img49.imageshack.us/img49/8397/n89sbmfjg3.jpg)[/URL]
AKUMA marka 17" N89 (http://g.imageshack.us/img49/n89sbmfjg3.jpg/1/)
-
Sadece 3.5'luk yay taksam da amortisör olayına hiç girmesem olur mu peki ? Arabama bir zararı olur mu 3.5'luklarla ?
-
bu jantlar 5 bıjon ama
-
Dostum yanılmıyorsam 4 bijonlusu da var.
-
3.5 luk yayın hıc bır zararı olmaz orjınal amortısorlere. ama 17 jant ve 40 yanak lastık kullanmak turkıye sartlarında gercekten cok zor. vede konforu cok bozuyor. ben acıkcası daha onceden 17 jantta kulladım ama suandakıler 15 valla cok rahatım. 17 lerle gıtmek bunaltıyor adamı
-
dostum ıstıosan sole bısı yapabılırsın
3,5 yay takarsın 17 jant 45 yanak lastık kullanırsın en ıdealı bu
ben amortısor takcaksın dıe mecburen 40 dedım
cunku amortısorle beraber aracın cok dusecegı ıcın surtme yapabılırdı
-
O zaman şöyle bir kombinasyon yapacağız anlaşılan.
205/40/17 jant/lasitğe 3.5 Eibach spor yay :)
Bir de sanırım jantın ofsetini (ki ofset nedir bilmem o yüzden yanlış olabilir) uygun seçeceğiz. Ofset en fazla ne kadar olmalı peki ? 38 Olmaz mı mesela ? Beğendiğim jantlar 38.
-
arkadaşım benim önerim 205/45/17 al derim yay larıda helezyon yay al 3.5'e 4 olacak ayarları budur
-
Gölge önerin için teşekkür ederim dostum. Fakat şahsi fikrim 45 yanağın kalın kaçacağıdır.
-
45 yanak kalın kacmaz dostum cok bı fark yok arada
ama senın dusuncen onemlı cunku aracına gorsellık katmak ıstıosun
ben suan 40 yanak kullanıorm we benım ıcın cok zor oluyo adanada
lastık alcagım zaman bı daha 45 yanak alcam:))
-
16' jant 195*50*16 lastik 3.5 yay. ideali budur.
yada 15' vtec jantıda çok şık durur.
-
45 yanak kalın kacmaz dostum cok bı fark yok arada
ama senın dusuncen onemlı cunku aracına gorsellık katmak ıstıosun
ben suan 40 yanak kullanıorm we benım ıcın cok zor oluyo adanada
lastık alcagım zaman bı daha 45 yanak alcam:))
Valla haklısın. 40 yanak gerçekten çok zor. Kocaeli neyse. Burası iyi de ayda 4, 5 defa İstanbul'a gidiyorum. 65 yanak lastik ve normal yükseklikteki arabamla bile akla karayı seçiyorum. Nasıl bir memleket hala çözemedim :-s
Dostum ayrıca 45 yanak ölçüsünü jant/lastik hesaplama modülleriyle hesapladım. Olmadı gittim lastikçilere sordum. Orjinal lastiklerin ebatları 185/65/14. 45 yanağın tekabül ettiği fark +20 mm.. Dolayısıyla bu ebata biraz temkinli yaklaşıyorum.
16' jant 195*50*16 lastik 3.5 yay. ideali budur.
yada 15' vtec jantıda çok şık durur.
Saol dostum yazdım bir kenara.
-
17 jantla beraber 45 yanak surtme yapar bızzat kendım kullandım gercı surten yerlerı camurluk ıcındekı davlumbazdı sanayıde 2 dakkada yapıyorlar bısey olmuyor ama 40 la bıle lastıgın capı cok azda olsa buyuyor. 45 ıle baya baya buyuk oluyor. bence aracı kullanacagınız yollar cok bozuksa 195 45 16 en fazla bu olmalı.
-
jant konusunda oz ultralegara önerebilirim arkadasım kullanıyor ve cok memnun..cok hafif ve kaliteli bir jant tabi illa resimde ki jant olucak derseniz baska...ebatlarını bilemiyorum ama fabrika çıkış ebatlarından şaşmayın bence çünkü çap büyüdüğü zaman gerek yakıt gerek kalkış gerek performans olsun etkiliyor..amortisör ve yay konusunda H&R ın full kitleri var düşünülebilir veya koni...şimdiden hayırlı olsun..
-
Bugün 35 mm. Eibach Prokit yaylarımı taktırdım.
Honda'm umduğumdan çok daha fazla alçaldı.Görüntü çok iyi >=ok
Konfor konusunda sıkıntı yaşayacağımı düşünüyordum fakat hiç ummadığım ölçüde konforum çok iyi. Orjinal lastiklerle kullanıyorum şimdilik. Ondanda olabilir fakat konfor >=ok
En yakın zamanda eski hali ve yni haliyle fotoları çekip buraya ekleyeceğim.
Yalnız hala sürtme husundan çekincelerim var. Şu anlık kafamdaki en büyük sorun:
* 205 yanak lastik sürtme yapar mı ?
* 16" jant tercih edersem 195/50/16 mi olacak 195/45/16 mı ?
-
16 alırsan 45 yanak kullan daha guzel gorunur hemde normalı budur. 50 surtme yapabılır.
-
Onur çok teşekkür ederim dostum. İlk tercihim 17 jant ama olur da 16 ya dönersem 195/45/16 yada 205/45/16 olacak.