TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: YASİN KOMUTAN - Ekim 08, 2008, 11:41:02 ÖS
-
SAYGIDEGER ARKADAŞLAR HERKESE MERHABA..
2005 MODEL HONDA CİVİC İES ARABAM VAR BEN ARACIMIN PERFORMANSINI DAHA COK ARTTIRMAK İSTİYORUM ..ARACIMA TURBO TAKTIRMA GİBİ BİR DÜŞÜNCEM VAR ARACIMA TURBO TAKTIRDIGIMDA TURBO ARACA ZARAR VERİRMİ TURBO KAÇ KM HIZDAN SONRA DEVREYE GİRER ARACIMIN ZARAR GÖRMEMESİ İCİN NE YAPMAM GEREKİR ..ŞİMDİDEN SAYGILARIMLA
-
orjinalliginin gitmesinden bahsediosanız werir profesyonelce takılır we aracınız için üretilmiş turbo kiti koyarsanız baya iyi bi werim alısınız turbo kmden sonra dewreye girmez dewirden sonra girer işin uzmanı olan bi performans ustası size yardım edebilir
-
TURBONUN ARACIMA ZARAR VERMEMESİNİ İSTİYORUM YANI ARACIMA ORJINALINE ZARAR VERMESİN DESEM NE KADAR PARA HARCAMAM GEREKLİ BUNUN İCİN KİT VS PARCALAR İÇİN VEDE EN İYİ NEREDE YAPTIRABİLİRİM ŞİMDİDEN CEVAPLARINIZ İÇİN TESEKKÜR EDERİM SAYGILAR
-
turbo her nekadar ii profesyonelce takılmıs olursa olsun motorun ömrünü kısaltır, normal basınclarla yüzde 30-35 arası artı bir güç elde edilir.
-
size ilk başta turbonun ne işe yaradını yada ne oldu anlatmak gerekio buda baya uzun sürer siz sitede araştırın biçok başlık war turbo ile ilgili bide rica etsem küçük harf kullanırmısınız
-
şimdiden tesekkür ederim ..küçük harf olayı içinde özür dilerim benım sizden daha önce bunu bilmem gerekli bende turkiyenın en buyuk forumlarından birinde yönetim ekibindeyim :)
size son bir sorum olacak motor ömrünü azaltır derken yanı 6-7 senelik kullanım içinde (2005 model aracın) katılım yapmazsanız sadece normal gunluk kullanımda aracınızı kullanırsanız tabi uzun yolda birazda hız yapmaksa amacınız (turbo takılmış halde) 6-7 sene içinde motorun kaç senelik ömrunu harcar yada motor çok yıpranırmı
-
onu tam olarak bilemem ama yüzde 30-35 arası artı bir güç elde edildiğine göre bunlada dogru orantı kurulmaz ama bırazda mantık yürütmek gerekır.
-
atmosferik bi araca aşırı besleme yapılıo tabikide motor ömrü kısalır siz bi chip komple egzos headrs ara borular hawa filitresi takın iş bitsin 15 hp fln alırsınız turbo için işi iyi bilmek gerekir
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
1-motorun omrunu elbette kisaltacaktir, sonuc olarak muhendisler orijinal hali ile tasarlamislar, sizin yapacaginiz her hangi bir degisiklik omrunu kisaltir ama bunu ne kadar kisaltacagini kimse bilemez.
2-motor komponentlerin 0.6 basinca dayanir diye bir kural yoktur, duzgun bir ayarla 1 bar da basilabilir.
3-BOV in intercooler a veya alta takilmasi zibisi isi degildir!! ASIL bov turboya ne kadar yakin takilirsa okadar iyidir.
4-"sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan"
sicak hava borusu dedigin nedir?!? zaten emme borusundan baska bir boru yoktur motorda,egsoz emmenin yanindan gececek hali yok!
5-site yonetici olup mekanik islerden anlanmadigi gibi , denetcilik yapmaklada mekanik islerden anlanmadigi gayet acik.
-
bu konuyla ilgili tekbirşey söylemek istiyorum arkadaşım
öncelikle ne istediğine karar ver daha sonrada o isteğinin nelerle karşılıyacağını araştır
hem orj bozulmasın hem perf alayım dersek bu ikisibiarada olmaz + nekadar harcıycağının da ortaya koyman gerekir
saygılar
-
şimdiden tesekkür ederim ..küçük harf olayı içinde özür dilerim benım sizden daha önce bunu bilmem gerekli bende turkiyenın en buyuk forumlarından birinde yönetim ekibindeyim :)
size son bir sorum olacak motor ömrünü azaltır derken yanı 6-7 senelik kullanım içinde (2005 model aracın) katılım yapmazsanız sadece normal gunluk kullanımda aracınızı kullanırsanız tabi uzun yolda birazda hız yapmaksa amacınız (turbo takılmış halde) 6-7 sene içinde motorun kaç senelik ömrunu harcar yada motor çok yıpranırmı
sanırım siz yanlış anlamışsınız arkadaş yönetim ekibinde olmakla küçük harf konusunda daha dikkatli olmam gerekti demiş
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
1-motorun omrunu elbette kisaltacaktir, sonuc olarak muhendisler orijinal hali ile tasarlamislar, sizin yapacaginiz her hangi bir degisiklik omrunu kisaltir ama bunu ne kadar kisaltacagini kimse bilemez.
2-motor komponentlerin 0.6 basinca dayanir diye bir kural yoktur, duzgun bir ayarla 1 bar da basilabilir.
3-BOV in intercooler a veya alta takilmasi zibisi isi degildir!! ASIL bov turboya ne kadar yakin takilirsa okadar iyidir.
4-"sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan"
sicak hava borusu dedigin nedir?!? zaten emme borusundan baska bir boru yoktur motorda,egsoz emmenin yanindan gececek hali yok!
5-site yonetici olup mekanik islerden anlanmadigi gibi , denetcilik yapmaklada mekanik islerden anlanmadigi gayet acik.
Evet ben mekanik işlerden anlamıyorum o nedenle türkiyedeki ilk ve tek 400 Hp üstü T4 ü ben yaptım. Ustamın garajında akşamları iş çıkışı sabahlara kadar çalışarak yaptım.
Sonradan turbo yapılmış bir çok arabada saçma sapan radyatör boruları hava emişinin altından etrafından dolanıydu. Bi yerde haklısın sıcak hava hortumu yazmışım. Sıcak yüzeyli yazmam gerekirdi.
Gördüğüm en sonuncusuda bir arkadaşımın 200 SX inde yapılmıştı. Gelen turbo boruları kit olmasına rağmen kesilerek başka hortumlarla birleştirilerek yapılmıştı. Ve BOV daha iyi ses versin diye intercooolerin dibine aşağıya bağlanmıştı. Ve boru neredeyse yere sürtecek kadar aşağıdaydı. Arabayı oradan alıp çekici ile kendi ustama götürmek için çekiciye bindirene kadar deveye hendek atlattık.
BOV u intercoolerın dibine aşağıya rahatça ıslanabileceği bir yere takmak tamamen ahmaklıktır. Yapılanların resimini çekseydim de sana gösterseydim keşke.
Arkadaşım sen kim oluyosunda benim teknik bilgimi sınıyorsun. Ne iş yaparsın nesin ne diilsin bilmiyorum ama makine mühendisiyim. 12 yaşımda arkadaşlarım yazlıkta denize girerken ben başımda babam Renault 9 umuzun motorunu indirip temizleyip yerine takıyordum.
gelelim senin yazdıklarına. Birincisi diyorsun ki elbette kısaltır ama ne kadar kısaltır bilemezsin demişsin daha sonra da doğru şekilde yapılırsa 1 bar da da birşey olmaz diyorsun.
Ben ne diyorum sen ne diyorsun. 1 bar sence riskli bir basınç değil mi. Metalde stres ve yorgunluğa neden olacak bir basınç.
Aktarma organlarına anlık olarak o kadar torku yüklemek sence ne kadar mantıklı eğer o araba turbo uygulaması için dizayn edilmemişse. 0.6 bar ile 1 bar arasında belki 0.4 bar basınç vardır ancak güç oranı çok daha fazla ve risk daha yüksektir. Aynı depremde 7 şiddeti ile 8 şiddeti arasındaki fark gibidir.
Motor içerisinde kullanılan komponentlerde ona göre seçilmelidir.Sıkıştırma oranını düşürmeden stock motor üzerine yapacağın turbo uygulamalarında 1 bar basınç demek turbo devereye girdiğinde sıkıştırma oranının anlık olarak yaklaşık olarak 13 lere çıkması anlamına gelir. Değil pistonlara motor bloğuna bile ciddi zararlar verebilirsin.
Motor ekipmanları kalp gibidir. Belli bir devir sayısı ömrü gibidir. Düzgün çalıştığı sürece bakımları düzgün yapıldığı sürece çok fazla zorlanmadığı ve toleransları dışına çıkılmadığı sürece aşağı yukarı aynı toplam devirleri görürler. Turbo uygulaması ile birim zamanda çevirdiğin devir sayısı artar. Motorun ömrü sadece süre olarak azalır ancak çevirdiği toplam devir yine hemen hemen aynıdır. Süre olarakta yıllar aylar değil sadece bir kaç hafta fark eder. Ancak bu yazdıklarım tamamen doğru ve düzgün bakımlar ile geçerlidir. Ben 250 binde hala tıkır tıkır çalışan motoru açılmamış evolarda biliyorum. Tek turbo arıza bile yapmadan çalışıyorlar. Şu anda kullandığım S70 T5 150 binde. Ne motoru açıldı ne turbosuna birşey oldu. Evo daha 70 binde o nedenle bir şey olmadı demek absürb olur.
Delikanlı benim yazdılarımı mı kovalayacaksın. Benimle problemin varsa söyle sana da telefon numaramı veriim ara çözelim problemini. Daha önce yaptıklarımı göstermek isterdim ancak 3 sene önce çalındı. Şimdi yeni bir tane hazırlıyacağım sadece uygun fiyata uygun bir T4 aranıyorum.
-
ben sabah yazımı yazdıktan sonra bir özür yazısı yollamıştım yanlış anlamadan dolayı ancak bir şekilde silinmiş nedenini anlamadım admin arkadaşlar bir kontrol ederse sevinirim.
Yine yazayım yanlış anlamadan dolayı özür dilerim. Sizin söylediğiniz şey tamamen büyük harfle ilgiliyken ben mekanik anlamda cevap veriyorsunuz sanmıştım. Tekrar tekrar özür diliyorum.
Ayrıca ISO 9000 denetçisi olabilmek için belli bir alanda tecrübeniz olması gerekli. Bende laboratuar makinaları üzerinde tecrübe sahibi olduğum için baş denetçi sertifikası alabildim tekstil sektöründe.
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
1-motorun omrunu elbette kisaltacaktir, sonuc olarak muhendisler orijinal hali ile tasarlamislar, sizin yapacaginiz her hangi bir degisiklik omrunu kisaltir ama bunu ne kadar kisaltacagini kimse bilemez.
2-motor komponentlerin 0.6 basinca dayanir diye bir kural yoktur, duzgun bir ayarla 1 bar da basilabilir.
3-BOV in intercooler a veya alta takilmasi zibisi isi degildir!! ASIL bov turboya ne kadar yakin takilirsa okadar iyidir.
4-"sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan"
sicak hava borusu dedigin nedir?!? zaten emme borusundan baska bir boru yoktur motorda,egsoz emmenin yanindan gececek hali yok!
5-site yonetici olup mekanik islerden anlanmadigi gibi , denetcilik yapmaklada mekanik islerden anlanmadigi gayet acik.
Evet ben mekanik işlerden anlamıyorum o nedenle türkiyedeki ilk ve tek 400 Hp üstü T4 ü ben yaptım. Ustamın garajında akşamları iş çıkışı sabahlara kadar çalışarak yaptım.
Sonradan turbo yapılmış bir çok arabada saçma sapan radyatör boruları hava emişinin altından etrafından dolanıydu. Bi yerde haklısın sıcak hava hortumu yazmışım. Sıcak yüzeyli yazmam gerekirdi.
Gördüğüm en sonuncusuda bir arkadaşımın 200 SX inde yapılmıştı. Gelen turbo boruları kit olmasına rağmen kesilerek başka hortumlarla birleştirilerek yapılmıştı. Ve BOV daha iyi ses versin diye intercooolerin dibine aşağıya bağlanmıştı. Ve boru neredeyse yere sürtecek kadar aşağıdaydı. Arabayı oradan alıp çekici ile kendi ustama götürmek için çekiciye bindirene kadar deveye hendek atlattık.
BOV u intercoolerın dibine aşağıya rahatça ıslanabileceği bir yere takmak tamamen ahmaklıktır. Yapılanların resimini çekseydim de sana gösterseydim keşke.
Arkadaşım sen kim oluyosunda benim teknik bilgimi sınıyorsun. Ne iş yaparsın nesin ne diilsin bilmiyorum ama makine mühendisiyim. 12 yaşımda arkadaşlarım yazlıkta denize girerken ben başımda babam Renault 9 umuzun motorunu indirip temizleyip yerine takıyordum.
gelelim senin yazdıklarına. Birincisi diyorsun ki elbette kısaltır ama ne kadar kısaltır bilemezsin demişsin daha sonra da doğru şekilde yapılırsa 1 bar da da birşey olmaz diyorsun.
Ben ne diyorum sen ne diyorsun. 1 bar sence riskli bir basınç değil mi. Metalde stres ve yorgunluğa neden olacak bir basınç.
Aktarma organlarına anlık olarak o kadar torku yüklemek sence ne kadar mantıklı eğer o araba turbo uygulaması için dizayn edilmemişse. 0.6 bar ile 1 bar arasında belki 0.4 bar basınç vardır ancak güç oranı çok daha fazla ve risk daha yüksektir. Aynı depremde 7 şiddeti ile 8 şiddeti arasındaki fark gibidir.
Motor içerisinde kullanılan komponentlerde ona göre seçilmelidir.Sıkıştırma oranını düşürmeden stock motor üzerine yapacağın turbo uygulamalarında 1 bar basınç demek turbo devereye girdiğinde sıkıştırma oranının anlık olarak yaklaşık olarak 13 lere çıkması anlamına gelir. Değil pistonlara motor bloğuna bile ciddi zararlar verebilirsin.
Motor ekipmanları kalp gibidir. Belli bir devir sayısı ömrü gibidir. Düzgün çalıştığı sürece bakımları düzgün yapıldığı sürece çok fazla zorlanmadığı ve toleransları dışına çıkılmadığı sürece aşağı yukarı aynı toplam devirleri görürler. Turbo uygulaması ile birim zamanda çevirdiğin devir sayısı artar. Motorun ömrü sadece süre olarak azalır ancak çevirdiği toplam devir yine hemen hemen aynıdır. Süre olarakta yıllar aylar değil sadece bir kaç hafta fark eder. Ancak bu yazdıklarım tamamen doğru ve düzgün bakımlar ile geçerlidir. Ben 250 binde hala tıkır tıkır çalışan motoru açılmamış evolarda biliyorum. Tek turbo arıza bile yapmadan çalışıyorlar. Şu anda kullandığım S70 T5 150 binde. Ne motoru açıldı ne turbosuna birşey oldu. Evo daha 70 binde o nedenle bir şey olmadı demek absürb olur.
Delikanlı benim yazdılarımı mı kovalayacaksın. Benimle problemin varsa söyle sana da telefon numaramı veriim ara çözelim problemini. Daha önce yaptıklarımı göstermek isterdim ancak 3 sene önce çalındı. Şimdi yeni bir tane hazırlıyacağım sadece uygun fiyata uygun bir T4 aranıyorum.
1- bov su gecirmez, bov un asagi yada su alabilecegi yere takilmasinda sakinca yoktur
2-bov un intercooler a takilmasinin sebebi , turboya yakin olmasidir!!! bunu da bilmeni beklerdim.
3-400 hp ustu t4 unu gormedik, duymadim, yaptiysa tebrik ederim. ben sana yaptigim islerden bahsetmek bile istemiyorum, ihtiyacim yok solemeye :)
4-ister 12 yasinda motor indir bindir, ister 5 yasinda , bu bisey ifade etmez
5-evet kisaltir dedim, 1 barda kisaltmaz demedim!!! iyi oku bence. 1 barda bile orijinal motor ici ile yapilir dedim. bu kisaltmaz anlamina gelmez
6-aktarma organindan bahsetmedim, kimi arabanin dayanir kiminin dayanmaz, kimin 0.6 basinc da dayanmaz.
7-nasil muhendissin sen anlamadin valla, 1 bar basinda sikistirma orani 13 e cikiyormus !!! sikistirma orani ile turbonun basinci orantili degildir.
8-turbo ile birin zamanda cevirdigi devir degismez!!! yine muhendislik notlarini karistirmani oneririm, hatta rpm in acilimi arastir derim, ki ozaman anlarsin devir herzaman ayni devirdir turboda olsa.
9-canimin ici son yazdigin konuya gelince, seni tanimam etmem kimseyle kisisel bir problemim yok, ama diyorsanki bilgilerim yeterli degil tartismak icin olayi baska boyutlara tasimak isterim dersen kapim her zaman acik, telefon 0535 xxxxxxxxxxxxx
10-geri kalan yazdiklarinin, tekrar ve ici bos seyler oldugu icin, sadece kale alinan seylere cevap verdim.
-
arkadaşlar güzel bi konu açılmış herkes fikirlerini sölüyo lütfen bunu kişisel tartışmaya dönüştürmeyelim bizde konuyu kitlemek weya silmek zorunda kalmayalım teşekkürler
-
turbo yu bende 08 crv yedüşünüyorum. fakat yapamıyorum. garanti mevzusu var ya 6 yıl o yüzden:(
-
1)Bov su geçirmez doğrudur hatta üzerine su gelirse dışarı atar. Ancak BOV içerisindeki kulakçıklar ve havanın dışarı çıktığı meme sudan dolayı korozyona uğrayabilir ve zarar görebilir.
Arabamı yaptıktan sonra dergilere çıkarmadım resimlerini çekmedim bilinmesini de istemiyordum o dönemde. Sadece bir denemede 0-260 videosunu çektim. 1.2 barda. O da youtubeda duruyor.
2)Intercooler ile turbo her zaman dip dibe değildir. T4 lerde turbo motorun arka kısmındadır ve aralarında koca mesafe vardır bu nedenlede turbo hortumu motorun üzerinden geçer. Hortumun uzunluğuda yaklaşık 120 cm dir. Aynı şekilde 200 sx lerde de turbo ile intercooler arasındaki mesafe çok uzundur. Yani neymiş her turbo ile intercooler dip dibe değilmiş.
3)Turbo arabalarda neden sıkıştırma oranları N/A motorlara göre daha düşüktür hiç araştırma ihtiyacı duydun mu. Turbo hava üflemeye başladığı zaman blok içerisindeki patlama şiddeti de artar ve buna bağlı olarakta sıkıştırma oranı yükselir. Turbo basıncı ne kadar artarsa subapların açık kaldığı süre zarfında içeri daha fazla hava verilir. Sen bu bilgiler olmadan nasıl bir modifikasyon yaptın bilmiyorum ama pek sağlıklı olmadığı kesin.
Bana mühendisliği anlatmaya kalkma. Biz bunları okulunda okuduk ve uyguladık. Sanayilerde ustaların yanında öğrenmedik.
4) Turbo ile birim zamanda nasıl çevirdiğin devir sayısı değişmez bana bir anlatır mısın. Ben sana yüksek devir çevirmekten bahsetmiyorum. Arabayı ne kadar yüklersen her vites geçişin o kadar kısalır. Yani bir üst vitese daha çabuk sürede ulaşırsın. Sana şöyle izah edeyim (bu da bir mühendislik bilgisidir iyi oku!!!) Mesela turbo uygulamadan önce atıyorum 0-100 km derecen 10 saniye iken turbo uyguladıktan sonra güç kazanırsın ve bu süre gene tamamen atıyorum 8 saniyeye düşer. Ancak sen yine bu 8 saniyede 10 saniyede çevirdiğin toplam devir kadar devir çevirirsin çünkü 100 km hızdaki motor devrin aynıdır. Yani ne olur sen 8 saniyede 10 saniyede çevirebileceğin kadar devir çevirmiş olursun bu da senin birim zamanda daha fazla devir çevirmen anlamına gelir. Yani turbo uyguladıktan sonra sen 10 sn içerisinde daha fazla devir çevirirsin çünkü 100 km hızı 8 sn içerisinde geçmiş üzerine daha da hızlanmış ve devir çevirmiş olursun. Bu da motor ömründen 2 saniye çaldığın anlamına gelir. (Bu söylediklerim tamamen doğru yapılmış uygulamalar için geçerlidir)
5)Benim kişilerle sorunum olmaz sorunu olan sensin demek ki başka bir konuda yazılanları burada kullanmaya kalkıyorsun.
-
1-su dan dolayi plastik bir parca korozyona ugramaz, korozyon kelimesinin manasini arastir derim. su da calisan bov a hic bir sekilde zarar gelmez.
2-turbo ile intercooler her zaman dip dibedir demedim zaten, yazdiklarimi iyi okursan sevinirim. sadece bazi araclarda intercooler a bov un takilmasi turboya yakin olmasidir yazdim.
3-tekrarliyorum halen bunu yazabilmen gercekten beni senin hakkinda dusunduruyoru TURBO UYGULANDIGI ZAMAN "SIKISTIRMA ORANI DEGISMEZ " bu konuda diyecegim baska birsey yok, arastir ve "muhendislik" notlarini karistirdim derim. yanma odasi vs. artik sikistirma oraninin ne oldugnu kos koca muhendis beye anlatmiim istersen. bu konuda okulu okudugun hocalarin duymasin valla yazik.
4-10 saniye "icinde" toplam olarak daha fazla tabikide devir cevirmis olursun!!! bunun 5 yasinda cocuk bile bilir. ama sen simdi cevirmeye calisiyorsun bir onceki yazida demek istedigin bu degildi. diyelim ki demek istedigin buydu , bunun neyle ne alakasi var?! bunun hic bir seyle alakasi yoktur, cok gereksiz , sadece milletin kafasini bulandir bir gereksiz bilgi , bilgi bile denmez.
5- kisisel sorunun olmadigina sevindim, teknik bir tartismanin baska boyutlara tasinmasi kadar sacma bir sey olmaz bence. baska bir konuda neyi kullanmisim soylermisin? sadece burada yalnis yazdigin bilgileri duzelttim, bunda sinirlenecek birsey varmi :)
ne yazikki uzulerek sunuda belirtmek isterim. muhendisim cok bilgiliyim diyorsun fakat burada insanlara cok yalnis bilgiler aktariyosun.
eger gercekten muhendis ise sikistirma orani ile alakasi olan iddiani kanitlami beklerim, fakat eminim duzgun arastirdigin zaman ne kadar yalnis oldugnu anlayacaksan, yok ben notlarimdan birsey bulamadim bana bunlari anlatirmisin ogretirmisin dersen,seve seve.
tecrube konusuna gelince, bunu burada su isleri yaptim, 5 yasinda sanzuman indirdim, 10 yasinda rektefiye yaptim gibi cocuksu kelimelerle ifade etmem. yaptigim isleri saymak bile istemem. forumda diger yazilarimi takip ederseniz, kimileri gibi kimseyi asagilamam, yok sen bu isten anlamiyorsu gibi. ozellikle problemler bolumunde elimden geldigi kadar arkadaslara yardim etmeye calisiyorum fakat bilgisizlikten daha kotu olan birsey vardir buda yalnis bilmek ve dogru bildigini sanmak.
-
Allahım yok vallahi senle anlaşamiyacağız. Sıkıştırma oranı silindir bloğu içerisindeki patlama şiddetini belirler mi belirler arkadaşım. Pistonun stroke boyu tabiiki de değişmez ancak içeriye dolan daha fazla hava ve benzin karışımından içeride oluşan sıkıştırma basıncı artar mı artmaz mı. Bana bunların bilgisini verir misin. Artaz dersen ben zaten diplomayı falan yırtıcam. Şu anda yaptığım işi de bırakıcam makine falan satmiicam arabalarımı modifiye etmekle uğraşmiicam direk çıkıp limon satıcam.
Suyun içerisinde çalışan bov a nasıl bir şey olmaz diyebiliyorsun anlamadım. Su ve sıcaklık Bov a zarar vermez yani. Neyse onu da geçtim
4. maddede yazdığın tamamen ilk yazdığım yazıda da aynı manadadır. Motor ömrü kalp gibidir belli bir devir çevirme ömrü vardır ve sen bu X sayıdaki devri daha kısa sürede çevirdiğin için motor ömrü süre olarak kısalır ancak çevirdiği devir sayısına baktığın zaman hemen hemen aynıdır dedim. Sen ne dedin birim zamanda çevirdiğin devir sayısı değişmez dedin. Yazdığın yazının 8. maddesinde bu yazıyor. Bende sana birim zamanda çevirdiğin devir sayısının nasıl da arttığının örneğini verdim. Sence ben mi çeviriyorum sen mi çeviriyorsun.
-
Konu amaç dışına çıkıp kişiler arası tartışma platformuna girmiş yazdıgınız şeyler çok mantıklı ve bilgili ama bunu karşı tarafa aktarırken kullandıgınız uslup hoş degil buda konuyu amacı dışına çıkarıp kişiler arası sözlü tartışmaya Karşa tarafa söz hakkı dogduruyor bu konuda biraz daha duyarlı olup burasını honda adına bilgi paylaşım forumu oldugunu unutmadan biraz daha seviyeli ve ılımlı bir şekilde yaklaşmanız ve kimseyi rendice etmeden devam ederseniz konu kalıcak aksi taktirde konu kitlenecektir (kimse yanlış anlamasın ama burdaki ortamın ve seviyenin bozulmasını istemiyoruz telefon istemeler telefon vermeler bunlar bizim için hoş olmayan yanlış davranışlar bir anlık öfke ile yapılmış olduguna inadıgım için konuya müdahale etmiyorum ) anlayışınız için şimdiden teşşekkürler..
-
Benim en iyisini bilme gibi bir iddiam yok. Sadece buraya yazdıklarım bilgilerim ve tecrübelerimle alakalıdır. Türkiyenin tune ilahı da değilim. Dediğim gibi sadece kendi arabalarımla uğraşırım. Bakımlarını ustam yapar modifikasyonlarını kendim yaparım. Arkadaşlarımın arabalarına da dokunmam sadece ustama yönlendiririm ama gerekirse yine üzerinde kafa yorarım. Kendi arabalarımda hiç bir zaman ortalıkta dolanmaz. Çünkü sadece kendim için yaparım.
-
1- sikistira oranini patlama siddete belirlemez, once sikistirma oranini ogren sonra konusalim istersen.
2- ne bir bov yagmurun gelecegi yerde calisti ve bozuldu?! ama ben sana bozulmayan cok ornekler veririm.
3- motor omru kisalmaz demistin, simdi kisalir diosun. ben motorda yapacagin herseyin motor omrunu kisaltmada etkisi oldugunu soylemistim halende ayni seyi soylemekteyim. takacaginiz bir acik hava filtresi bile motorun omrunden calar. ama filte 10,000 turbo 40,000 km demek yanlis olur, bunu bilemessin.
4- cevirdigin devir sayisi artmaz dedim. senin mantigina gore 100,000 deki araba, 80,000 deki arabadan daha fazla devir cevirmistir!! EVET EEEEE bunun ne alakasi var, bunu cocuga sorsan bisikleti ile bile ayni cevabi veriri, bu bilginin geregi ne, anlami ne, onemi ne?!
sana hayirli limon satislar, diplomani da tezgahina asarsin.
ama sana tavsiyeim biraz daha arastir iddia etmeden once. eger bisey bulamassan, sana soz vakitli bir zamanimda sana sikistirma oranini anlatacagim.
-
2- kisim anlasilmaz olmus, duzeltiyorum:
yagmurda calistigi icin bozulan bov ornegi varmidir!?1 ama ben sana bozulmayanin ornegini veririm hemde cok .
-
arkadaslar forumlarda konunun kitlenmesi veya silinmesine kesinlikle karisim, tabi kufur vs. varsa o baska.
Ama teknik bir konuda tartisirken seviyeyi koruyalim. kisisel problemler, yok beni ara, yok telefonunu ver vs. seyler gerek yok.
kimse mukemmel degidir , herkesin bilmedigin seyler vardir, yeni seyler ogrenmek guzeldir.
moderator arkadaslarda hakli olarak konuyu silmek istiyor fakat ben elimden geldigince seviyeyi sadece teknik bilgi paylasimi ve teknik bilgi tartismasindan tutmaya calisiyorum. lutfen sizlerde oyle yapin.
tesekkurler
-
1- sikistira oranini patlama siddete belirlemez, once sikistirma oranini ogren sonra konusalim istersen.
2- ne bir bov yagmurun gelecegi yerde calisti ve bozuldu?! ama ben sana bozulmayan cok ornekler veririm.
3- motor omru kisalmaz demistin, simdi kisalir diosun. ben motorda yapacagin herseyin motor omrunu kisaltmada etkisi oldugunu soylemistim halende ayni seyi soylemekteyim. takacaginiz bir acik hava filtresi bile motorun omrunden calar. ama filte 10,000 turbo 40,000 km demek yanlis olur, bunu bilemessin.
4- cevirdigin devir sayisi artmaz dedim. senin mantigina gore 100,000 deki araba, 80,000 deki arabadan daha fazla devir cevirmistir!! EVET EEEEE bunun ne alakasi var, bunu cocuga sorsan bisikleti ile bile ayni cevabi veriri, bu bilginin geregi ne, anlami ne, onemi ne?!
sana hayirli limon satislar, diplomani da tezgahina asarsin.
ama sana tavsiyeim biraz daha arastir iddia etmeden once. eger bisey bulamassan, sana soz vakitli bir zamanimda sana sikistirma oranini anlatacagim.
Benim yazımda patlama şiddetinin sıkıştırma oranını belirlediğini nereden çıkarıyorsun. Sıkıştırma oranı nedir. Blok içerisinde oluşacak patlama şiddetini yaratan etkidir yani basınçtır. Peki patlamayı ne belirler içerideki benzin ve hava miktarı. Peki sen aynı hacimin içerisine daha fazla hava ve benzin koyarsan içerideki patlama şiddeti ve basınç ne olur artar. Bu da içeride oluşan sıkışma oranının daha da arttığı anlamına gelmez mi. Motorun sıkıştırma oranı aynıdır ancak hava ve benzin miktarından dolayı sıkışma oranı daha yüksektir.
Islanan BOV ıslandığı anda bozulur mu yazdım zamanla bozulmasına neden olacaktır. Sen ne tür bir BOV kullanıyorsun bilmiyorum ancak benim kullandığım bütün BOV lar metal ve döküm. Plastik BOV nerede gördün bilmiyorum.
Motorun ömrü çevirdiği devir bakımından kısalmaz kullanılan süre bakımından kısalır. Motor ömrü süreyle mi devirlemi alakalıdır. Devirle alakalıdır ki hesabıda devir / dakika olarak verilir. Motor süre değil devir çevirir. Sen bu toplam deviri ister 10 yılda ister 1 yılda çevirirsin ama bu motorun ömrünün kısaldığı anlamına gelmez.
100 bin km yol yapan motor ile 80 bin km yapan motorların çevirdikleri deviri asla bilemezsin ve bu bundan daha az devir çevirmiş ya da çok devir çevirmiş bilgisine varamazsın. Arabalarda sadece 1 adet dişli yok. Son viteste saatte 100 km hızla giden bir araba ile 4. viteste 100 km hız yapan arabaların devirleri arasında fark vardır.
Senin bu yargından bile ben yeterli bilgi sahibi olmadığını çok rahat çıkarıyorum. O nedenle saol ben mühendislik yapmaya devam edeyim de sen artık ne iş yapıyorsun bilemiyorum ama motor ustalığı falan yapma yazık.
-
sikistirma orani blok icerisindeki patlama siddeti ile olculmez, yanma odasi nedir bilirmisin ? muhendissen bilmen gerekir, iste yanma odasi belirler sikistirm oranini.
yani sen iceriye 2 barda soksan, 10 barda soksan, senin YANMA ODAN degismeyecegi icin, sikistirma oranin turbo ile degismez!! kapis :)
BOV in icersideinki parca korozyona ugras demissin ?! neyse, ben cok bov kullandim yagmurlar cok temaz eden, ama bozulmadi , ki bozulmazda, elektronik parca edegil sonucta,. ek bilig olarak bov in icerisi plastiktir, bi ara icini acip incelemeni tavsiye ederim.
devirle alakali sureyle alakalidir diyorsun, yaw arkadsim gozunu seviim biraz dusun yazmadan once. ayni sartlarda kullanilan 2 arac biri 100.000 biri 80,000, 100,000 km de daha fazla devir cevirmis olmaz mi ? allah askinda ya.
KARSILASTIRMA YAPARKEN AYNI SARTLAR SOZ KONUSUDUR, bunu solememe gerek var. yoksa sacma olur tabikide.
ama gercekten bir muhendis olarak sikistirma oranin yani, motor makinenin bu kadar basit bir prensibini bilmiyorsan, ne diim , seninde sucun yok hocalarin utansin...
NOT: eger gercekten sikistirma oranini anlamadiysa bilmiyorsan, su anda sunum tarzinda detayli bir sey hazirlamay vaktim yok, ama soz 1-2 gun icinde sana hazirlayacagim.
-
ya sen yazdıklarımı anlamıyorsun ya da ben sana anlatamıyorum. Sıkıştırma oranı patlama şiddetini belirler. Ancak içerideki hava ve benzin miktarı ne kadar artarsa SIKIŞMA ORANI yani basınç artacaktır. Ben bi saatir SIKIŞMA ORANI yazıyorum sen bir saattir SIKIŞTIRMA oranından bahsediyorsun. SIKIŞMA ORANI eşittir içerideki basınçtır. Benim yazdığım 13 rakkamı motorun sıkıştırma oranı değil içerideki sıkışma oranı ile alakalı idi. Sıkıştırma oranı yazdıysam da özür dilerim. io capito.
Şimdi iki motor içinde aynı şartlar diyorsan o zaman sende haklısın. Ancak bunun benim söylediğimle alakası yok ki. Kullanılan birim zamanla iki tane eşit şartlarda kullanımın ne alakası var. Benim yazdığımla hiç alakası olmayan bir bilgiydi seninkisi.
Benim bahsettiğim konu ile yakından uzaktan alakası olmayan birşeydi. Ben birim zamanda çevirilen devir sayısından bahsederken sen km den bahsediyorsun. O zaman ne gibi farklılık oluşmasını bekliyorsun ki zaten.
-
SIKISMA ORANIMI ?!?! pes valla pes ediyorum artik :)
sikistirma orani 13 e cikar diordun, sidmi sikisma orani 13 e cikarmis ?!?! sikisma orani nedir! sikisma orani diye birsey yoktur, o yuzden 13 e de cikamaz. bence kabul et, hatta kusura b akma ama muhendis olduguna malesef inanmiyorum artik. ya gercetekn cok bilgisizisin, yada anladin hatani sikisma orani diye degistirmeye calisiyorsun. harbiden pes ama ya
-
neyse arkadaşlar bu konuyu actıgıma pişman olacağım sanırım ..kavga edilmesin kalp kırılmasın ben turbo taktırmaktan vaz gectim ..ortam gerilmesin de ben yeterki aracıma turbo taktırmayım :)
herkese yorumları için tesekkür ederim ...birde bu orjınal turbo kit buldum sayılır bunu en iyi nereden nasıl vede hangi ustaya taktırabilirim
-
neyse arkadaşlar bu konuyu actıgıma pişman olacağım sanırım ..kavga edilmesin kalp kırılmasın ben turbo taktırmaktan vaz gectim ..ortam gerilmesin de ben yeterki aracıma turbo taktırmayım :)
herkese yorumları için tesekkür ederim ...birde bu orjınal turbo kit buldum sayılır bunu en iyi nereden nasıl vede hangi ustaya taktırabilirim
:):) nerede oturdunuzu söleyin ist ise yardımcı olurum
-
kayseri ama işim gereği istanbula geliyorum
-
floryada radar honda performans war biçok uygulama yapmış tecrübeli iyi bir servis artık gide gele ahbapta olduk irtibata geçerseniz o size yardım eder
-
istanbulda duyduğum kadarıyla turboyu güzel yapan yerler var...
-
şimdiden çok tesekkür ederim gerçekten ck sagolun saygılar bendensizlere
-
arkadaşlar kısa bir araştırma yaptıktan sonra radar honda servisi vede şeref ustanın yaşayan büyük bir efsane olduğuna karar verdim ...şimdi batı yönune 900 km ilerdeki polis okulu karşısı şeref ustaya gidecegiz ..bu zamanda iş yapan değil nam yapan iş bilen ustaya uzaktada olsa gidilirmiş ...saygılar benden en iyi ustalara
-
gambino arkadaşım sana birşeyi ispatlamak zorunda değilim. İster inanırsın ister inanmazsın. Benim mühendisliğime ancak bunun okulunu okumuş ve bu işlerle uğraşan biri laf söyleyebilir.
Arkadaş zaten kararını vermiş şeref ustaya gelecekmiş. Şeref usta iyidir bizim arkadaşın CRX ine B16A1 kapak ve blok işlemişti.
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
1-motorun omrunu elbette kisaltacaktir, sonuc olarak muhendisler orijinal hali ile tasarlamislar, sizin yapacaginiz her hangi bir degisiklik omrunu kisaltir ama bunu ne kadar kisaltacagini kimse bilemez.
2-motor komponentlerin 0.6 basinca dayanir diye bir kural yoktur, duzgun bir ayarla 1 bar da basilabilir.
3-BOV in intercooler a veya alta takilmasi zibisi isi degildir!! ASIL bov turboya ne kadar yakin takilirsa okadar iyidir.
4-"sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan"
sicak hava borusu dedigin nedir?!? zaten emme borusundan baska bir boru yoktur motorda,egsoz emmenin yanindan gececek hali yok!
5-site yonetici olup mekanik islerden anlanmadigi gibi , denetcilik yapmaklada mekanik islerden anlanmadigi gayet acik.
Evet ben mekanik işlerden anlamıyorum o nedenle türkiyedeki ilk ve tek 400 Hp üstü T4 ü ben yaptım. Ustamın garajında akşamları iş çıkışı sabahlara kadar çalışarak yaptım.
Sonradan turbo yapılmış bir çok arabada saçma sapan radyatör boruları hava emişinin altından etrafından dolanıydu. Bi yerde haklısın sıcak hava hortumu yazmışım. Sıcak yüzeyli yazmam gerekirdi.
Gördüğüm en sonuncusuda bir arkadaşımın 200 SX inde yapılmıştı. Gelen turbo boruları kit olmasına rağmen kesilerek başka hortumlarla birleştirilerek yapılmıştı. Ve BOV daha iyi ses versin diye intercooolerin dibine aşağıya bağlanmıştı. Ve boru neredeyse yere sürtecek kadar aşağıdaydı. Arabayı oradan alıp çekici ile kendi ustama götürmek için çekiciye bindirene kadar deveye hendek atlattık.
BOV u intercoolerın dibine aşağıya rahatça ıslanabileceği bir yere takmak tamamen ahmaklıktır. Yapılanların resimini çekseydim de sana gösterseydim keşke.
Arkadaşım sen kim oluyosunda benim teknik bilgimi sınıyorsun. Ne iş yaparsın nesin ne diilsin bilmiyorum ama makine mühendisiyim. 12 yaşımda arkadaşlarım yazlıkta denize girerken ben başımda babam Renault 9 umuzun motorunu indirip temizleyip yerine takıyordum.
gelelim senin yazdıklarına. Birincisi diyorsun ki elbette kısaltır ama ne kadar kısaltır bilemezsin demişsin daha sonra da doğru şekilde yapılırsa 1 bar da da birşey olmaz diyorsun.
Ben ne diyorum sen ne diyorsun. 1 bar sence riskli bir basınç değil mi. Metalde stres ve yorgunluğa neden olacak bir basınç.
Aktarma organlarına anlık olarak o kadar torku yüklemek sence ne kadar mantıklı eğer o araba turbo uygulaması için dizayn edilmemişse. 0.6 bar ile 1 bar arasında belki 0.4 bar basınç vardır ancak güç oranı çok daha fazla ve risk daha yüksektir. Aynı depremde 7 şiddeti ile 8 şiddeti arasındaki fark gibidir.
Motor içerisinde kullanılan komponentlerde ona göre seçilmelidir.Sıkıştırma oranını düşürmeden stock motor üzerine yapacağın turbo uygulamalarında 1 bar basınç demek turbo devereye girdiğinde sıkıştırma oranının anlık olarak yaklaşık olarak 13 lere çıkması anlamına gelir. Değil pistonlara motor bloğuna bile ciddi zararlar verebilirsin.
Motor ekipmanları kalp gibidir. Belli bir devir sayısı ömrü gibidir. Düzgün çalıştığı sürece bakımları düzgün yapıldığı sürece çok fazla zorlanmadığı ve toleransları dışına çıkılmadığı sürece aşağı yukarı aynı toplam devirleri görürler. Turbo uygulaması ile birim zamanda çevirdiğin devir sayısı artar. Motorun ömrü sadece süre olarak azalır ancak çevirdiği toplam devir yine hemen hemen aynıdır. Süre olarakta yıllar aylar değil sadece bir kaç hafta fark eder. Ancak bu yazdıklarım tamamen doğru ve düzgün bakımlar ile geçerlidir. Ben 250 binde hala tıkır tıkır çalışan motoru açılmamış evolarda biliyorum. Tek turbo arıza bile yapmadan çalışıyorlar. Şu anda kullandığım S70 T5 150 binde. Ne motoru açıldı ne turbosuna birşey oldu. Evo daha 70 binde o nedenle bir şey olmadı demek absürb olur.
Delikanlı benim yazdılarımı mı kovalayacaksın. Benimle problemin varsa söyle sana da telefon numaramı veriim ara çözelim problemini. Daha önce yaptıklarımı göstermek isterdim ancak 3 sene önce çalındı. Şimdi yeni bir tane hazırlıyacağım sadece uygun fiyata uygun bir T4 aranıyorum.
1- bov su gecirmez, bov un asagi yada su alabilecegi yere takilmasinda sakinca yoktur
2-bov un intercooler a takilmasinin sebebi , turboya yakin olmasidir!!! bunu da bilmeni beklerdim.
3-400 hp ustu t4 unu gormedik, duymadim, yaptiysa tebrik ederim. ben sana yaptigim islerden bahsetmek bile istemiyorum, ihtiyacim yok solemeye :)
4-ister 12 yasinda motor indir bindir, ister 5 yasinda , bu bisey ifade etmez
5-evet kisaltir dedim, 1 barda kisaltmaz demedim!!! iyi oku bence. 1 barda bile orijinal motor ici ile yapilir dedim. bu kisaltmaz anlamina gelmez
6-aktarma organindan bahsetmedim, kimi arabanin dayanir kiminin dayanmaz, kimin 0.6 basinc da dayanmaz.
7-nasil muhendissin sen anlamadin valla, 1 bar basinda sikistirma orani 13 e cikiyormus !!! sikistirma orani ile turbonun basinci orantili degildir.
8-turbo ile birin zamanda cevirdigi devir degismez!!! yine muhendislik notlarini karistirmani oneririm, hatta rpm in acilimi arastir derim, ki ozaman anlarsin devir herzaman ayni devirdir turboda olsa.
9-canimin ici son yazdigin konuya gelince, seni tanimam etmem kimseyle kisisel bir problemim yok, ama diyorsanki bilgilerim yeterli degil tartismak icin olayi baska boyutlara tasimak isterim dersen kapim her zaman acik, telefon 0535 xxxxxxxxxxxxx
10-geri kalan yazdiklarinin, tekrar ve ici bos seyler oldugu icin, sadece kale alinan seylere cevap verdim.
site yönetiminden yokmu kimse bu arkadaşları uyaracak her konuda sataşıyorsunuz yakışmıyor. probleminiz varsa yorum yapmayın birbirinize. Tatsız tartışmalarınızla sitenin kardeş ortamına gölge düşürmeyin. Aranızdaki problemleri buraya taşımayın.
-
doğru basınçlarda ve kullanımda turbonun motora ömür bakımından bir etkisi yoktur. Bunun için motorun özelliklerine uygun büyüklükte bir turbo seçilmelidir. Orjinalliği haliyle bozulacaktır. Doğru zamanda ve düzgün ellerde bakımı yapıldığı sürece motorunuz ve turbonuz sorunsuz çalışır. Motor komponentlerinizin 0.6 bar basınca kadar sorunsuz olarak dayanacağını düşünüyorum. Bu da size +40 hp civarlarında güç ve 190-230 nm civarında tork vermesini sağlayacaktır. Tabi bu da bu işi iyi bilen birisi tarafından yapılırsa elde edilir. Yoksa etrafta bir sürü turbo uygulayan ama sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan, BOV takarken sesi dışarı daha çok versin diye intercoolerın dibine alta takan usta diye geçinen zibidilerde var.
Dediğim gibi uygulamadan uygulamaya kullanımdan kullanıma fark var. Bu arada başka forumlarda yöneticilik yapmakla mekanik işinden anlama arasında ne gibi bir ilişki var anlamadım. O zaman bu siteleri kuran adamların fabrikaların katılım takımlarında mekanik şef falan olması gerekli bu mantığa göre.
1-motorun omrunu elbette kisaltacaktir, sonuc olarak muhendisler orijinal hali ile tasarlamislar, sizin yapacaginiz her hangi bir degisiklik omrunu kisaltir ama bunu ne kadar kisaltacagini kimse bilemez.
2-motor komponentlerin 0.6 basinca dayanir diye bir kural yoktur, duzgun bir ayarla 1 bar da basilabilir.
3-BOV in intercooler a veya alta takilmasi zibisi isi degildir!! ASIL bov turboya ne kadar yakin takilirsa okadar iyidir.
4-"sıcak hava borularını emme borularının etrafından geçirerek motorun performansını kısıtlayan"
sicak hava borusu dedigin nedir?!? zaten emme borusundan baska bir boru yoktur motorda,egsoz emmenin yanindan gececek hali yok!
5-site yonetici olup mekanik islerden anlanmadigi gibi , denetcilik yapmaklada mekanik islerden anlanmadigi gayet acik.
Evet ben mekanik işlerden anlamıyorum o nedenle türkiyedeki ilk ve tek 400 Hp üstü T4 ü ben yaptım. Ustamın garajında akşamları iş çıkışı sabahlara kadar çalışarak yaptım.
Sonradan turbo yapılmış bir çok arabada saçma sapan radyatör boruları hava emişinin altından etrafından dolanıydu. Bi yerde haklısın sıcak hava hortumu yazmışım. Sıcak yüzeyli yazmam gerekirdi.
Gördüğüm en sonuncusuda bir arkadaşımın 200 SX inde yapılmıştı. Gelen turbo boruları kit olmasına rağmen kesilerek başka hortumlarla birleştirilerek yapılmıştı. Ve BOV daha iyi ses versin diye intercooolerin dibine aşağıya bağlanmıştı. Ve boru neredeyse yere sürtecek kadar aşağıdaydı. Arabayı oradan alıp çekici ile kendi ustama götürmek için çekiciye bindirene kadar deveye hendek atlattık.
BOV u intercoolerın dibine aşağıya rahatça ıslanabileceği bir yere takmak tamamen ahmaklıktır. Yapılanların resimini çekseydim de sana gösterseydim keşke.
Arkadaşım sen kim oluyosunda benim teknik bilgimi sınıyorsun. Ne iş yaparsın nesin ne diilsin bilmiyorum ama makine mühendisiyim. 12 yaşımda arkadaşlarım yazlıkta denize girerken ben başımda babam Renault 9 umuzun motorunu indirip temizleyip yerine takıyordum.
gelelim senin yazdıklarına. Birincisi diyorsun ki elbette kısaltır ama ne kadar kısaltır bilemezsin demişsin daha sonra da doğru şekilde yapılırsa 1 bar da da birşey olmaz diyorsun.
Ben ne diyorum sen ne diyorsun. 1 bar sence riskli bir basınç değil mi. Metalde stres ve yorgunluğa neden olacak bir basınç.
Aktarma organlarına anlık olarak o kadar torku yüklemek sence ne kadar mantıklı eğer o araba turbo uygulaması için dizayn edilmemişse. 0.6 bar ile 1 bar arasında belki 0.4 bar basınç vardır ancak güç oranı çok daha fazla ve risk daha yüksektir. Aynı depremde 7 şiddeti ile 8 şiddeti arasındaki fark gibidir.
Motor içerisinde kullanılan komponentlerde ona göre seçilmelidir.Sıkıştırma oranını düşürmeden stock motor üzerine yapacağın turbo uygulamalarında 1 bar basınç demek turbo devereye girdiğinde sıkıştırma oranının anlık olarak yaklaşık olarak 13 lere çıkması anlamına gelir. Değil pistonlara motor bloğuna bile ciddi zararlar verebilirsin.
Motor ekipmanları kalp gibidir. Belli bir devir sayısı ömrü gibidir. Düzgün çalıştığı sürece bakımları düzgün yapıldığı sürece çok fazla zorlanmadığı ve toleransları dışına çıkılmadığı sürece aşağı yukarı aynı toplam devirleri görürler. Turbo uygulaması ile birim zamanda çevirdiğin devir sayısı artar. Motorun ömrü sadece süre olarak azalır ancak çevirdiği toplam devir yine hemen hemen aynıdır. Süre olarakta yıllar aylar değil sadece bir kaç hafta fark eder. Ancak bu yazdıklarım tamamen doğru ve düzgün bakımlar ile geçerlidir. Ben 250 binde hala tıkır tıkır çalışan motoru açılmamış evolarda biliyorum. Tek turbo arıza bile yapmadan çalışıyorlar. Şu anda kullandığım S70 T5 150 binde. Ne motoru açıldı ne turbosuna birşey oldu. Evo daha 70 binde o nedenle bir şey olmadı demek absürb olur.
Delikanlı benim yazdılarımı mı kovalayacaksın. Benimle problemin varsa söyle sana da telefon numaramı veriim ara çözelim problemini. Daha önce yaptıklarımı göstermek isterdim ancak 3 sene önce çalındı. Şimdi yeni bir tane hazırlıyacağım sadece uygun fiyata uygun bir T4 aranıyorum.
1- bov su gecirmez, bov un asagi yada su alabilecegi yere takilmasinda sakinca yoktur
2-bov un intercooler a takilmasinin sebebi , turboya yakin olmasidir!!! bunu da bilmeni beklerdim.
3-400 hp ustu t4 unu gormedik, duymadim, yaptiysa tebrik ederim. ben sana yaptigim islerden bahsetmek bile istemiyorum, ihtiyacim yok solemeye :)
4-ister 12 yasinda motor indir bindir, ister 5 yasinda , bu bisey ifade etmez
5-evet kisaltir dedim, 1 barda kisaltmaz demedim!!! iyi oku bence. 1 barda bile orijinal motor ici ile yapilir dedim. bu kisaltmaz anlamina gelmez
6-aktarma organindan bahsetmedim, kimi arabanin dayanir kiminin dayanmaz, kimin 0.6 basinc da dayanmaz.
7-nasil muhendissin sen anlamadin valla, 1 bar basinda sikistirma orani 13 e cikiyormus !!! sikistirma orani ile turbonun basinci orantili degildir.
8-turbo ile birin zamanda cevirdigi devir degismez!!! yine muhendislik notlarini karistirmani oneririm, hatta rpm in acilimi arastir derim, ki ozaman anlarsin devir herzaman ayni devirdir turboda olsa.
9-canimin ici son yazdigin konuya gelince, seni tanimam etmem kimseyle kisisel bir problemim yok, ama diyorsanki bilgilerim yeterli degil tartismak icin olayi baska boyutlara tasimak isterim dersen kapim her zaman acik, telefon 0535 xxxxxxxxxxxxx
10-geri kalan yazdiklarinin, tekrar ve ici bos seyler oldugu icin, sadece kale alinan seylere cevap verdim.
site yönetiminden yokmu kimse bu arkadaşları uyaracak her konuda sataşıyorsunuz yakışmıyor. probleminiz varsa yorum yapmayın birbirinize. Tatsız tartışmalarınızla sitenin kardeş ortamına gölge düşürmeyin. Aranızdaki problemleri buraya taşımayın.
refleks uyardı yiğit,ama ortada iki arkadaş arasında bi anlaşmazlık war sonucta ikiside bu konuda cok iiler ama bi iki küçük noktada anlasamadılar.
-
ikisininde çok iyi olduğu tartışılmaz bencede yazdıklarından belli çünkü. ama yakışmıyor öyle tlf muhabbeti. Bu sitenin farkı bu olmalı.
-
arkadaşlar benim ya da gambino nun bu konuda iddiamız birbirimizden iyi olduğumuz değil anlaşamadığımız noktalarda farklı. Anlaşamama nedenimizde o. Esasında buluşup kağıt kalem elimizde tartışsak anlaşabiliriz diye düşünüyorum.
Sadece onun takmış olduğu konu benim mühendis olmam ve herşeyde ben senin mühendis olduğuna inanmıyorum demesi.
-
ikisininde çok iyi olduğu tartışılmaz bencede yazdıklarından belli çünkü. ama yakışmıyor öyle tlf muhabbeti. Bu sitenin farkı bu olmalı.
bu sitenin bi farkı war böle konularda uzlaşma salanır kalite düşmez bu sitenin bi farkı war dostluk ortamıda war bundan dolayı 4615 üyesi war
arkadaşlara son uyarılar yapılmıştır umarım ortamı gercek sölemlerde bulunmazlar artık saygılarımla
-
değerli arkadaşlar herkese merhabalar ...- 2005 model 1,6 vtec honda civic için hangi marka lpg sıralı sistemi önerirsiniz yakıtta uzun yolda vede şehir içinde ne yakar ..şimdiden saygılar
-
hocam ne oldu turbo işi :)
değerli arkadaşlar herkese merhabalar ...- 2005 model 1,6 vtec honda civic için hangi marka lpg sıralı sistemi önerirsiniz yakıtta uzun yolda vede şehir içinde ne yakar ..şimdiden saygılar
-
iş yoğunlugundan istanbula gidemiyoruzkı ..gunde 100 km yapiyorum yerı geliyor malum dunyada düşsede bizde yakıt düşmüyor ezilen halkımızın yakıtı lpg şart oldu sanırım :)
-
anladım hayırlısı olsun...