TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: 23korg23 - Ekim 07, 2008, 10:12:54 ÖS
-
arkadaşlar eski kasa 2001 model 1.6 ies (manuel) aracımın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum çünki cok az da olsa bazen 1. vitese ve anaryaya geçişte zorlanıyorum debriyajı bırakıp tekrar basınca vitese geciyo bu araçlarda hangi marka-model yağ kullanmamı tavsiye edersiniz? ayrıca yakında motor yağini da değiştirecem motor yaği için ne tavsiye edersiniz?
-
motor yağı için castrol gtx magnetec 10/40 bence güzel ama şanzuman için bişi diyemicem
-
şanzıman yağı "castrol a1 performance 5-30" diye hatırlıyorum, 2 litre alıyor
-
"castrol a1 performance 5-30" bu yaği castrolun kendi sitesinden bulamadım baska bir adı mı var
-
"castrol a1 performance 5-30" bu yaği castrolun kendi sitesinden bulamadım baska bir adı mı var
"castrol a1 performance 5-30" bu yaği castrolun kendi sitesinden bulamadım baska bir adı mı var
sanmıyorum, kutusunun üzerinde de öyle yazıyor
-
arkadaşlar suan benim aracın şanzımanında castrol magnatec 10-40 yağ var... debriyaj balatası değişti usta dedi git motor yaği al bende gittim castrol magnatec aldım yaği satan adam dedi motor yaği şanzımana koyulmaz bende tekrar ustaya geldim usta dedi sen al gel ben ne yaptığımı biliyorum daha sonra gittim başka bir ustaya o ustada dedi motor yağını koyma en sonunda bizim hondacı ustanın dediği oldu ( ki bu usta honda servisinden ayrılıp dükkan acmış).. yani şanzımana castrol magnatec 10-40 motor yaği koyduk suan da pek bir sorun yok bazen 1. vitese ve anarya vitesine gecmiyo ikinci debriyaji yapinca geciyo.... böyle bir şey duydunuzmu yoksa herkes castrol a1 performance 5-30 yağ mı kullanıyo
-
kimsenin bilgisi yokmu arkadaşlar
-
güncel
-
Merhaba arkadaşlar yeni üye oldum. ben de başımdan geçen bir olayı aktarayım size. (edit:reklam içerikli kelime) önce bende uno vardı. aks körüğü yırtılmış ve şanzımnan yağı boşalmıştı. biraz geç farkettim. neyse tanıdık bi ustaya götürdüm. şanzıman yağı doldurcaz dedi 1 hafta sonra değiştirecez dedi. yağı koyduktan sonra 2. vitese carlayarak geçmeye başladı. ustaya sorduğumda temizlensin diye kalın yağ doldurdum dedi. iyi dedik 1 hafta sonra aynı işlem yapıldı. ama 20 50 yağ ile incelterek koydu bu sefer. bizim 2. vites yine aynı. 2 gün sonra ustaya gittim alışır dedi bi de kaydırıcı bir malzeme koydu. tabi hepsi nakit ödeniyor. toplam 250 civarı para ödedim. sonra ustayla yollarımız ayrıldı. yağ değişimlerini sadece yağ işi yapan bir ustaya yaptırmaya başladım. yeni ustama durumu aktardım. elinde kalın yağ vardır onu doldurmuştur dedi. ayrıca alışması gibi bir durum olmaz dedi. motor kaputu içindeki yağ özelliğini okuyarak o etikette yazan marka model yağı doldurdu hemde diğer ustaya ödediğimin yarı fiyatına. daha oradan çıkar çıkmaz bütün vitesler normale döndü.
O gün bu gün üretici neyi önerdi ise onu kullanırım.
kazasız günler.
-
mcanery paylaşımın için tesekkürler ben aracımı ikinci el aldım o yüzden bilmiyorum ve forumda bu konuyu açtım ki doğrusunu öğreneyim ama koca forumda net bir cevap veren olmadı.... işin tuhaf yanı aracım civic 1.6 ies ama bazı yağ firmalarının yada baska firmaların sitesine girdiğimde honda civicin 1.6 ies diye bir modelini de bulamıyorum ki oralardan öğreneyim bu modelin baska bir adımı var benmi bi hata yapiyorum bilmiyorum
-
sanıyorum 2000 - 2005 modellerde ES diye geçiyor yani başında i olmaması gerekli. motor kautunda yağ özelliği yazar markaları incelerken o özellikteki yağları incelemen gerekli. Servise gitmiyor isen işinde uzman bir yağcı bulmanı tavsiye ederim.
-
5*30 şanzıman 10*40ta motor yagınız marka size kalmış ama ben castrol tavsiye ederim
-
tesekkürler arkadaslar sağolun... poşetçay 5*30 şanzıman yağı demişssiniz yağın adı nedir yani mesela castrol alacak isem hangi model yağ olmalı isim olarak
-
benim araç da aynı arkadaşlar 1. vitese ve geri vitese zor geçiyor.sizce şanzıman yağından mıdır?
-
gecen gün debriyaj baskı balata seti ve şanzıman yaği sipariş ettm servisten, serviste sanzuman yağini gördüm 25 litrelik bi bidondu ve üzerinde MTF II yaziyodu artık makasımıdır modelimidir bilmiyorum
-
Arkadaşlar bende de 2001 ies var bende aldığımda farkettim 1. vites te bi problemim yokta geri vitese geçirmekte zorlanıyorum aracımı ilk çalıştırdığımda soğukken yapmıyor fakat ısındıktan sonra zor geçiyor geri vites. Bende honda servisine gidip sordum bana bu seri 2000 2001 ies lerin şanzumanın genel bi problemi olduğunu söyledi hiç boşuna yağı veya debriyaj baskı balata gibi unsurları düşünmeyin servisten öğrendim bu sorun fabrika sorunudur alıştım artık arabamı çok sevdiğimden bu sorununu göz ardı ediyorum bi kusur bulunmamasına karşın tek problem şanzuman bununla ilgili bilgisi olan varsa yazsın saygılar...