TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: 23korg23 - Eylül 21, 2008, 11:26:12 ÖS
-
arkadaslar 2001 civic 1.6 ies sedan (eski kasa) aracım var netten bakıyorum benim aracın motor gücüne, beygir gücü bazı yerlerde 110-90-120 vs gibi değişik rakamlar var bu işin aslı astarı nedir bilen birisi anlatsın lütfen birde bu kw ve beygir gücü arasındaki ilişki nedir hp nedir bi yardım edin lütfen...
-
ben 2001 i 110 bılıyorum emın degılım ama 4sılındır atmosferik motor olması lazım.hp ve beygırde aynı kapıya cıkıyor sanırım :)
-
aracın 96-01 kasa ise beygir gücü 120 dir kw ise aracının yere werdigi güçtür
-
kw=tork yani öylemi?
-
yok deil kw tork deil
mesela bi vti 160 hp atıom 130kw kw tekere werdigi güç hp ise garankka werdigi güç
-
evet 1.6 ies ler 120hp
-
bende de vardı 2000 modeli
evet bunlar 120 hp dir
hp beygir gücüdür kw torktur
-
1kw = 1.36 hp dir.
Araç 120 hp dir. Yani 88 kw..
-
bu araçlar 120 hp diye geçiyor ama tr ye ilk girdiği yıllarda testerlerin yaptıkları dyno ölçümlerinde hep 106 hp çıkmıştır.
benzin kalitesizli falanda olabilir.
-
kw tork değildir arkadaşlar...
tork ölçü birimi Nm 'dir.(newtonmetre)
1 beygir gücü(hp) ise 745,7 vat ve 0,7457 kilovat a eşittir...
90 hp olan 1.4 motorlar, erman abinin ve serkanın dediği gibi eski kasa 1.6 lar 120hp, 2001den itibaren üretilen vtecII ler de 110hp dir ;)
-
1.6 Civic iES ler 120 PS tir. 120 hp değildir. 120 PS, 118 hp ye denk gelir... bu konu yıllar önce auto dergilerinin birinde tartışılmış ve sonuçta 120 ps olduğu konusunda fikir birliğine varılmıştı...
-
eski kasalar 1,6cc 120hp---1,4cc 90hp
-
yaw sonucta bastımı gıdıyor.
-
arkadaslar verdiğinz bilgiler için sağolun, yalnız bu kw konusunu tam anlayamadım galiba 88 kw oluyo ama ne demek ve de atıyorum 88 kw ile 55 kw arasındaki fark nedir?
-
1kw = 1.36 hp dir.
Araç 120 hp dir. Yani 88 kw..
88-55=33 33*1,36=44,88 hp :)
-
mahir türkmen sorum o değil kardes yani kullanıcı olarak arasındaki fakı nasıl hissettiriyor bu kw daki değişiklik tabi ben bu kw ile beygir gücünün birbirinden ayrı şeyler oldugu varsayımıyla soruyorum bu soruyu cunki kw nın yere verdiği güç oldugundan bahsedildi yukarıda
-
yok deil kw tork deil
mesela bi vti 160 hp atıom 130kw kw tekere werdigi güç hp ise garankka werdigi güç
konu içinde konu açıyoz ama kusura bakmayın. kw dan bahsettik tork nedir peki..?
-
Tork tekerlek çevirme gücü diye biliyorum ben..
-
40 hp lik bir fark eğer bu hesap doğru ise bence kullanıcı olarak kişiye baya fark verecektir aracın gaza tepkileri daha fazla olacaktır diye düşünüyorum aracın düşük devirden üst devirlere cıkısı ve seriliği daha çabuk olacaktır abilerimiz tam olarak açıklayacaklardır
-
bekleyelim inşaallah net bir acıklama gelir
-
mahir türkmen sorum o değil kardes yani kullanıcı olarak arasındaki fakı nasıl hissettiriyor bu kw daki değişiklik tabi ben bu kw ile beygir gücünün birbirinden ayrı şeyler oldugu varsayımıyla soruyorum bu soruyu cunki kw nın yere verdiği güç oldugundan bahsedildi yukarıda
"kw ile hp" arasındaki ilişki "metre ile kilometre" arasındaki ilişki gibi...
ikisi de farklı birer ölçü birimi aam ölçtüğü şey aynı ;)
sonuçta ikisi de gücü ifade eder ;)
aşağıda açıklamıştım ;)
kw tork değildir arkadaşlar...
tork ölçü birimi Nm 'dir.(newtonmetre)
1 beygir gücü(hp) ise 745,7 vat ve 0,7457 kilovat a eşittir...
90 hp olan 1.4 motorlar, erman abinin ve serkanın dediği gibi eski kasa 1.6 lar 120hp, 2001den itibaren üretilen vtecII ler de 110hp dir ;)
-
yok deil kw tork deil
mesela bi vti 160 hp atıom 130kw kw tekere werdigi güç hp ise garankka werdigi güç
konu içinde konu açıyoz ama kusura bakmayın. kw dan bahsettik tork nedir peki..?
Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır...
örnek verirsek; Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran
kuvvet 1 Newton'dur.
umarım açıklamalar yeterli olmuştur ;)
-
Moment dedin olay bitti zaten abim çok teşekkürler bilgiler için ..
-
Moment dedin olay bitti zaten abim çok teşekkürler bilgiler için ..
at the moment o zaman :)
rica ederim kardeşim...
-
at the moment o zaman çok iyi oldu yaa :D :D :D tamam gökhan gökhan abi :D :D
-
8663 bölüm ne? fizik falanmi? merak ettim valla :D yoksa bu bilgiyi hobi olarakmi kattin kendine? takdir ettim ;)
-
8663 bölüm ne? fizik falanmi? merak ettim valla :D yoksa bu bilgiyi hobi olarakmi kattin kendine? takdir ettim ;)
teşekkür ederim
muhasebeciyim ama fizik te severim :) özellikle konu tork,beygir fln olunca ayrı bi tat veriyo :)
zamanında benim de merak ettiğim bir konuydu, araştırmıştım ;)
-
8663 iyiki araştırmışsın yoksa öğrenemezdik cok cok sağol,tesekkür ederim.... peki 8663 konu değişcek ama bilgin varsa cvp verirsen sevinirim, bugün adamın biri bana dediki aracın 5. viteste ve 3000 devirde iken süratı 120km/s olmuyosa aracında sorun vardır vs dedi bu mantık doğrumu? yani 5. vites 3000 devirde km kac olmalı?
-
8663 iyiki araştırmışsın yoksa öğrenemezdik cok cok sağol,tesekkür ederim
rica ederim amacımız bilgi paylaşımı zaten :)
-
yok deil kw tork deil
mesela bi vti 160 hp atıom 130kw kw tekere werdigi güç hp ise garankka werdigi güç
konu içinde konu açıyoz ama kusura bakmayın. kw dan bahsettik tork nedir peki..?
Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır...
örnek verirsek; Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran
kuvvet 1 Newton'dur.
umarım açıklamalar yeterli olmuştur ;)
moment deyince anladım az çok.. merkezcil ivme denen şey olsa gerek.
-
arkadaslar en sorduğum soruya cevap verebilecek biri varmı 1.6 ies 5. viteste 3000 devir iken sürat kac olmalı? yada böyle bir şey varmı benim aracım 3000 devirde 110-112 km/s oluyo bu normalmi sizce
-
arkadaslar en sorduğum soruya cevap verebilecek biri varmı 1.6 ies 5. viteste 3000 devir iken sürat kac olmalı? yada böyle bir şey varmı benim aracım 3000 devirde 110-112 km/s oluyo bu normalmi sizce
normaldir ;)
-
ya yukarıda dediğim gibi biri 3000 devirde 120km olmalı vs gibi bişey dedi bende olmaz dedim benim jantlar 14 inç ve 3000 devirde 110-112 gibi bişey oluyo, dedi ki senin araba da sorun var debriyaj baskısına baktır bende 1 ay önce değiştirdiğimi söyledim ama yinede bir bilenden fikir almak istedim...sağolun verdiğiniz bilgiler için
-
ya yukarıda dediğim gibi biri 3000 devirde 120km olmalı vs gibi bişey dedi bende olmaz dedim benim jantlar 14 inç ve 3000 devirde 110-112 gibi bişey oluyo, dedi ki senin araba da sorun var debriyaj baskısına baktır bende 1 ay önce değiştirdiğimi söyledim ama yinede bir bilenden fikir almak istedim...sağolun verdiğiniz bilgiler için
yaw kardeşim boşversene sen herkesin sözüne bakarsan sanayiden çıkamazsın arabadan soğuturlar seni.. bence herşey normal. debriyajla ilgisi yok sanırım.. keyifli ve kazasız sürüşler olsun::)
-
sağol,sanada kazasız belasız sürüşler kardesim
-
ya yukarıda dediğim gibi biri 3000 devirde 120km olmalı vs gibi bişey dedi bende olmaz dedim benim jantlar 14 inç ve 3000 devirde 110-112 gibi bişey oluyo, dedi ki senin araba da sorun var debriyaj baskısına baktır bende 1 ay önce değiştirdiğimi söyledim ama yinede bir bilenden fikir almak istedim...sağolun verdiğiniz bilgiler için
yaw kardeşim boşversene sen herkesin sözüne bakarsan sanayiden çıkamazsın arabadan soğuturlar seni.. bence herşey normal. debriyajla ilgisi yok sanırım.. keyifli ve kazasız sürüşler olsun::)
>=ok >=ok
-
aynen kardes 1,6ies lerde 5.vites 3000devirde 118-120 km buluyo yanı normal olması gerekn bu.
-
aynen kardes 1,6ies lerde 5.vites 3000devirde 118-120 km buluyo yanı normal olması gerekn bu.
>=ok >=ok >=ok
-
benim araçta sıralı sistem lpg var,altunparmak sizinkiler benzinli mi
-
benzin lpg farketmez bence
-
aynen kardeşim farketmez ama inan uzun zaman önce bnde dikkat etmişdim bu duruma bu motorun kullanışlına baglı bısey bence mesela 1 ay kadar devirli (3000) kullandımmı aracımı eger 5.vites 3000devirde 108-112 km oluoo ama sureklı bır ay boyunca 5000 - 6000 devırde kullandımmı aracı 5.vites 3000devirde 118-120 km yı buluyor bende de bole oluo yani......
-
HP : Horse power yani beygir gücü.
Kw ise kilowatt. Farklı ölçü birimleri. mil ve km gibi.
Wikipedia ya bakın detaylı anlatımları var.
LPG ile benzinde KM olarak fark olmaz devir neyse aynı kalır.
-
1.6 Civic iES ler 120 PS tir. 120 hp değildir. 120 PS, 118 hp ye denk gelir... bu konu yıllar önce auto dergilerinin birinde tartışılmış ve sonuçta 120 ps olduğu konusunda fikir birliğine varılmıştı...
net açıklama gelmiş arkadaşlar ;)
-
Tam değinmek istediğim konuya varmışsınız arkadaşlar ,
Bende aracımı alalı bir hafta olmadı fakat 120bg olarak biliyordum ruhsatı karırıştırırken bi baktım motor gücü(p2) 88 kw yazıyor 1.6 İES 1999 model aracım 90 beygir mi oluyor ben anlayamadım tam olarak .
-
Tam değinmek istediğim konuya varmışsınız arkadaşlar ,
Bende aracımı alalı bir hafta olmadı fakat 120bg olarak biliyordum ruhsatı karırıştırırken bi baktım motor gücü(p2) 88 kw yazıyor 1.6 İES 1999 model aracım 90 beygir mi oluyor ben anlayamadım tam olarak .
1kw = 1.36 hp dir.
Araç 120 hp dir. Yani 88 kw..
-
yeni civicler 92kw yani 125 hp . bunlar ölçü birimi sadece. istediğiniz gibi söyleyebilirsiniz. ruhsatlarda kw veya hp olarak yazılabilir.
-
Çok tşkler arkadaşlar içim rahatladı bir an bende aracın beygiri düşük diye endişeye kapılmışdım...
-
Çok tşkler arkadaşlar içim rahatladı bir an bende aracın beygiri düşük diye endişeye kapılmışdım...
ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma ;)
-
Tam değinmek istediğim konuya varmışsınız arkadaşlar ,
Bende aracımı alalı bir hafta olmadı fakat 120bg olarak biliyordum ruhsatı karırıştırırken bi baktım motor gücü(p2) 88 kw yazıyor 1.6 İES 1999 model aracım 90 beygir mi oluyor ben anlayamadım tam olarak .
1kw = 1.36 hp dir.
Araç 120 hp dir. Yani 88 kw..
benim ruhsattada 88hp yaziyor(2000civic)
-
hp degildir o kw dır
90 hp yazsa 1.4 dicem
senin araç ne 1.4 mü 1.6 mı ?
-
88 kw =120hp aracın kw guc bırımıdır bg nasıl bır guc bırımıyse motorlardada kac kw muhabbetı olur ya
odur
-
Arkadaşlar genelde ruhsata yanlış yazıyor Benim ruhsatta 110 kw yazıyor araba 1999 16 ies
-
o zaman sizin araç 150 hp :)
-
hp degildir o kw dır
90 hp yazsa 1.4 dicem
senin araç ne 1.4 mü 1.6 mı ?
1.6
-
o zaman hp degil kw dır o
-
Keşke 150 hp olsa
ama yanlış yazıyolar maalesef
-
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "
Merhaba by_BuRoCk kardeşim bu "dyno" ne oluyor?
-
guc olcum oluyor
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "
Merhaba by_BuRoCk kardeşim bu "dyno" ne oluyor?
-
benim eski ruhsatta 120 beygir yazıyodu ruhsatı yenilediğimde 88kw yazdılar
-
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "
Merhaba by_BuRoCk kardeşim bu "dyno" ne oluyor?
Dyno aracın beygir gücünü ölçen bir alet ;)
Örnek verirsek mesala 1.6 160 bg bi vti aldın ve ona motor modifiyesi yaptın, aracı güçlendirdin peki aracın kaç bg oldu??? hemen aracını dyno'ya çıkartıp öğreniyorsun ;) youtube ye dyno yaz bak videolara nasıl bi alet olduğuna... ;)
-
arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış bende sana extra tam detaylı anlatım paylaşayım
Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.
Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir.
Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.
Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir.
Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır?
1- Araç dinamometreye alınır
2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır.
3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir...
4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir.
5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır.
6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner.
7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır.
8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir.
9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır.
Dinamometre gerçekten gerekli midir?
Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir…
Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır?
Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır.
Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir?
Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir.
Dinamometre sihirbazlığı nedir?
Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar:
- Aracın tahrik lastiklerinin havaları
- Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi
- Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır)
- "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması
- Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması
- Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir.
-
120 power speed
88 Kw (ruhsatta da böyle yazıyo kw bg olarak yazıo)
118 bg
bendeki böyle :) hepsi aynı yol ama power speedle Horse power Farklı şeyler
118 bg düz hesapla söförlük felan vs.. 120 bg olur ..
-
benım ruhsatımda 80.8 kw yazıyor. yani 80.8 * 1.36 = 109.88 yuvarlak hesap 110 beygir oluyor. 2004 vtec