TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: polemos - Ağustos 31, 2008, 02:28:57 ÖÖ
-
Öncelikli hedefim yakıt ekonomisi,bunun yanında yokuşlarda biraz daha tepkili olsun istiyorum.Simota'nın kutu içi ve harici filtrelerinden birisini almayı düşünüyorum.Siz hangisini tavsiye edersiniz?
(1998 Civic Sedan 1.4is)
Teşekkürler
-
filtre tek bşına o dediğin şeyi, yerine getirmez arkadaşım.
hava filtresi yakıtı falanda artırmaz istediğin filtreyi takabilirsin.
-
Bulgaristanda iyi ve kaliteli ucuza fakat uzak :(
-
simota tavsiye edecektim ama sende simota düşünüyormuşun
-
1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.
Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayı emecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.
Avantajları, dezavantajları
Performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarı bir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.
Küçük bir araştırma :)
-
Bence kesinlikle Green olmalı markası...
Ve de çok yakma şölye; normal kullanılırsa sorun yok fakat filitrenin sesini duymak isterseniz yüksek devirde kullanırsanız arabayı haliyle yakar diye düşünüyorum:)
Yanlış olabilir sadece mantık yürüttüm:)
-
simota cok ıyıdır. son kullandıgım 2 aracımdada kullandım ses olarak cok yırtıcı bır sesı var sıddetle tavsıye ederım. performans dıyorsan fılıtreyı takınca aractan cok guzel ses cıkıyor buda sankı arac daha ıyı gıdıyor hıssı verebılır. yakıtta hıcbır degısme olmaz
-
Ve de çok yakma şölye; normal kullanılırsa sorun yok fakat filitrenin sesini duymak isterseniz yüksek devirde kullanırsanız arabayı haliyle yakar diye düşünüyorum:)
Aynen doğru söylüyorsun, filtre takınca sesini duyucam diye daha devirli kullanıyorsun ve haliyle daha fazla yakıyor araba..
Normal kullanırsan normal yakar.
-
hks mantar filtrelrini düşün bence..:)
-
hava filitresi tek başına sadece ses çıkartır o yüzden marka farketmez istediğini al