TeamHondaTurkey.Com

MULTIMEDIA => Fotoğraflar => Konuyu başlatan: By_BuGr4 - Mart 28, 2008, 03:46:47 ÖS

Başlık: Klasik:Lancia Stratos 1972-80
Gönderen: By_BuGr4 - Mart 28, 2008, 03:46:47 ÖS
Önce rallilerde kazanmak, sonra yollarda kullanılmak üzere tasarlanmıştı…

Fiat tarafından idare edilen Lancia, Dünya Ralli Şampiyonası’nı (WRC) kazanmak için, cesur bir hamle yapar ve Ferrari Dino’dan alınan V6 motor ile donatılmış bir araç geliştirmesi için Bertone’ye kiralar. Lancia, Bertone’ye, yeni otomobili için, “esir almasın, öldürsün” der.

Sıra dışı şekilde kısa ve geniş Stratos’un katılımlara katılabilmesi için, Lancia’nın bu modelden 400 adet üretmesi gerekmektedir. Firma 492 adet üretir ve katılım programında kullanmak üzere 40 tanesini ayırır ve geriye kalan araçları seçkin Lanica bayilerine, satılmak üzere gönderir.

1970 ve 1980’lerde çok başarılı olan araç, Bertone tarafından üretilir. En başından katılımtırılmak üzere tasarlanıp üretildiği için, araç katılım dünyasında yeni bir dönemin başlangıcı olarak kabul görür.

Ferrari’den alınan 2.4 litrelik 190 beygir gücündeki V6 ile, 908 kilogram ağırlığındaki Stratos’un yol versiyonu, 230 km/s hıza ulaşabiliyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniye, 0-160 km/s hızlanmasını 16.7 saniyede tamamlayabiliyordu.

katılım versiyonları ise çok daha güçlüydü, atmosferik basınçlı olanlar 280 beygir, KKK turbo beslemesi bulunan modelleri ise 560 beygir gücünde olabiliyordu.

Stratos tam bir “sürücü otomobili” idi. Aracın nerdeyse ortasında oturan şoför, Stratosu, solda kalan pedalları ve sağda kalan direksiyonunu kullanarak sürmek zorundaydı. Acımasız hızlanmalar, aracın arkadan kaymaya meyilli yapısı ve motordan kaynaklanan yüksek kabin ısısı, Stratosu ele avuca sığmayan bir araç yapıyordu.

Günlük kullanımda son derece umutsuz bir otomobildi Stratos. Kabini klostrofobik, geri görüşü ise yok gibi bir şeydi. Aracın direksiyonu neredeyse kabinin ortasında duruyor, iç panller arasındaki boşluklar ve elektrik sistemindeki arızalar kaliteyi düşürüyordu. Debriyaj ve gaz pedallarının sertliği, aracı yumuşak kullanmayı sanat haline dönüştürmüştü.

Ticari bir amaç için üretilmemiş olan Stratos, yüksek performansı ile heyecan veren ve şık tasarımı ile dikkat çeken bir otomobil oldu. Toplam 492 adet üretilen Stratos günümüzün nadir otomobillerindendir.


(http://img209.imageshack.us/img209/4312/lanciastratos01yg0.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/276/lanciastratos02ql0.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/9774/lanciastratos03zj0.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/6774/lanciastratos04fn2.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/729/lanciastratos05gt3.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/4366/lanciastratos06so6.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/9797/lanciastratos07ag0.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/5200/lanciastratos08gq2.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/5067/lanciastratos09zz2.jpg)

Başlık: Ynt: Klasik:Lancia Stratos 1972-80
Gönderen: honda_team - Mart 28, 2008, 05:02:42 ÖS
ön tarafı 2-3-4-7'nci fotolarda hiç beğenmedim.
Başlık: Ynt: Klasik:Lancia Stratos 1972-80
Gönderen: buura - Mart 28, 2008, 05:09:38 ÖS

ön tarafı 2-3-4-7'nci fotolarda hiç beğenmedim.


dediin resimler katılım arabası versiyonu olduu için öle en alt fotoda bişi yok