TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: RattleSnake - Şubat 16, 2008, 12:54:32 ÖÖ
-
Müşteri Hassasiyeti
Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak
teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer.
Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan
yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden
2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır.
Müşterinin şikayeti şudur: "Adım Danny Troatman.
New Jersey'de yaşıyorum. Eşim ve çocuklarımla her akşam film
seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya
gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki...
Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp
arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım
rahatlıkla çalışıyor. Bunun bir kaç kere denedim ve her seferinde
aynı sonucu aldım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler"
Bu olay Türkiye'de olsa ne olurdu? Muhtemelen mektubunuz ciddiye
alınmayıp bir kenara fırlatılırdı.
Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adı geçen bölgeye
bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada
kalmasını sağlıyorlar. Ertesi gün mühendis NewJersey'e varıyor ve
Bay Troatman'la hemen temasa geçiyor. Aynı akşamdan başlamak üzere
her akşam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere
markete gidiyorlar.
Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba
çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor.
Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat
bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor.
Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete
giden mühendis, sonunda olayı çözüyor. Yeni model Porsche arabalarda
kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye
giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor.
Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı. Bu yüzden vanilyalı
dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya
girip dondurmasını alana kadar geçen süre,motorun soğuması için
yeterli oluyor.
Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı
için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli
olduğu için araç çalışmıyor.
Mühendis,raporunu yönetime sunuyor.Piyasadaki araçlar geri toplanıp,
gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim
ediliyor.
-
Hondada aynen böyle ilgileniyor bizlerle !...
-
o da güzel...ama tercihim meyveli :D
-
ben bu olayı opel'de dıye duymusdum
-
kimde ne marka araba varsa olayın öznesi onu yapıverio işte.aynı gs-fb fıkraları gibi :D
-
kimde ne marka araba varsa olayın öznesi onu yapıverio işte.aynı gs-fb fıkraları gibi :D
:D
-
paylasım tesekk..
-
paylaşım için teşk..gerçektende de türkiyede olsa o mektubu bi kenara atarlardı böyle saçma şey olurmu diye
-
Honda = No Problem ;)
-
şehir efsanesi :)
-
paylaşım için teşekkürler.
-
alman teknolojisi...
-
paylasım için tesekkurler
-
paylaşım için tesekkurler..
-
saolun.
-
slm
-
paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler...
-
ben böyle bi dunya oldugnu dusnmuyorum:) paylasım için tesekkürler
-
Hondada aynen böyle ilgileniyor bizlerle !...
Konuyuda hortlatmış bulundum ama..
Ankara'daki bayiler öyle değil işte[-o< İlla bi Honda Türkiyeyi arayıp şikayette bulunmak gerekiyor.. >:(
-
şaka gibi olay porsche yakışı kalmayan 1 sorunmuş.. neyseki hallolmuş