TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Type R - Civic / Integra (DC,EP,FK) => Konuyu başlatan: infaztim - Ocak 21, 2008, 03:57:35 ÖÖ
-
http://www.pozitifpc.com/editorblog/otomobil/dizel-gti-modasi-honda-civic-type-r-dizel
-
type-r'ın dizeli olur mu? gözümde canlandıramıyorum bile...
-
işin kötüsü 320 nm olması.çok rahat 400 nm vermesi lazımdı.bu honda için çok kötü.rakipleri 450 nmler :S
-
saçmalardan Seçmeler ...
-
neye saçma enzo ??
-
Şevkle bekliyen arkadaşlara zevkle sürüşler o zaman :)) bence yerinde bi karar Dizel yapım..
-
Dizel type-R infatizm ...paylasım güzel :))
-
traktör gibi ses çıkaran dizel motorla nasıl bir sürüş keyfi yaşanabilirki ?
-
Gorunusu icin bu aracı alan varsa guzel alternatif olur derim. Dizel olcaksa soyle 1,23 d 204 ps yada 3,30D 231 lik tarzı birsey olsun isterdim dizelmi bu arac gitmez diyenleri gormek icin..
-
yeterli bir güçte olduğu sürece yani benzinliyi pek te aratmayacak tarzda bir güce sahip olursa mükemmel olur ki artık dizel araçlardan sese nazaran bir şey yok
-
EN SESSİZ DİZEL S320 CDİ S400CDİ ;)
-
450 nm altında olmaması lazım bence :)
-
bencede guzel olur..400 nm ve ustu olursa dahada ıyı tabı..
paylasım tesekk..
-
bencede guzel olur..400 nm ve ustu olursa dahada ıyı tabı..
paylasım tesekk..
400 nm - 450 nm tork olup 180 beygir olunca ne oluyor onu anlamıyorum benzinli type r ilemi yuruyor arac ?
Arkadaslar tork gunluk kullanım icin bir kriterdir gazlarken herhangi bir etksi yoktur derim ..
-
tork denilen şey büyük ölçüde vites değişimiyle alakalıdır. benzinli type-r'larda (daha sanki dizeli çıktı da benzinli diye belirtiyorum), tork düşük ama tork bandı geniş dolayısıyla aynı hesaba gelip beygir gücünün önemi vurgulanmalıdır. ondan sonra, aman efendim type-r'ın torku düşük, işte gitmez falan denmemeli. tork mühim bişey olsaydı "araba dizel mi? ooo hemen ona hücum" derdik. :emo
-
tork aracın alt devirlerde ne kadar guc urettigini bize gosterir yani rutin 80-120 5. viteste dur bakayım benim arabam nasıl hızlanıyor dersen burada torkun konusur , type r ve mukemmel sanzıman oranları tork hurafesinin aslında ne kadar yanlıs bir olgu oldugunu yıllardır cok guzel birsekilde anlatmaktadır ..
-
Tork olayı baya yanlış anlaşılan bir terim aslında..
Tork ve Beygir birbirinden ayrı düşünülemez 2 kavramdır.
Şöyleki tork beygiri elde etme gücüdür.Yani aracın devir çevirme isteğidir.
Elimizde 100 beygir 250 tork bir araç olsun.Birde 120 beygir 150 tork araç olsun.Bunları kıyaslamak muallakta olan bir konu çünkü arada şanzıman oranı,max devir gibi farklar var ama tüm şartların aynı olduğunu sadece üretilen değerlerin üstte olduğu gibi varsayarsak 100 beygir olan araç maksimum beygire 120 beygir olan araçtan çok daha çabuk ulaşacaktır.Ve tork farkı nedeniyle içindeki sürücüye çok daha hızlı gidiyormuş hissi uyandıracaktır.
Ayrıca eğer tork kavramı önemli olmasaydı bir subaru wrx sti, 5.35 d ,yada turbo beslemeli diğer tüm seri araçlar benzer hacimlerde ve güçteki atmosferik emsalleriyle kıyaslanamayacak kadar hızlı olmazlardı.