LUTFEN OKUYUN :: arkadaslar 2000 model 1.8 vtec euro accord sahibiyim. aracı 1 sene önce aldım, araç ilk aldığım zamanlarda 5500-6000 devir arasında vtec açıyordu ancak 4-5 ay sonra araç vtec açmamaya başladı, bunun üzerine ben triger setini değiştirdim, triger değiştikten sonra arabada çok bariz bir şekilde güç kaybı oldu araç yolda ara hızlanmalarda çok zorlanmaya başladı. örnek 3'ü viteste 2000 devirde giderken gaza tam yükleniyordum ama 4000 devire çıkması neredeyse 30-40 saniye sürüyordu ama 4000 devirde vtec açıyor ve arabanın hızlanması normale dönüyodu iki hafta aracı bu şekilde kullandım sonra tiriger setini değiştiren yere geri götürdüm durumu anlattım bu seferde çekiş baskı balata bitmiştir ondan düşmüştür dediler ve baskı balatayıda değiştirdiler ama araba yine düzelmedi. bende başka bir tamirciye durumu anlattım adam sente atlatmışlardır dedi bende seti değiştiren yere geri götürdüm adamlar araba iki gün kalsın biz tirigeri düzgün taktık enjektörleri pislenmiştir temizleyelim düzelir dediler bu arada tiriger değişince arabadan özellikle sokak aralarında ve bayır yukarı giderken tiz bir ses gelmeyede başladı( ses hani araba radyoları motor sesini kolonlardan yansıtırya devir yükseldikçe şiddetlenen tiz bir ses ) iki gün sonra arabayı tamirciden aldım aracın çekişi düzelmişti ama tekrar vtec açmaz olmuştu, iki ay sonra honda civic vti sahibi tamirci bir başka arkadaşa aracı götürdüm vtec açmıyor diye anlattım abi ben bulurum sorunu dedi ve 3 gün aracım onlarda kaldı sonra beni aradı abi yaptık vtec çalışıyor dedi beraber bindik düz bir yola çıktık aracın kontak anahtarı kısmına bir kablo bağlamış birde torpidonun altına bir kablo bağlamış iki kablonun birleştiği yerede bir ampul takmış sonra bana gaza yüklen abi dedi bende yüklendim araba 3000 3500 devire gelince ampul yanıyor 3000 devirin altına inincede sönüyor, lamba yanınca vtec açıldı abi sönüncede vtec devre dışı dedi ama lamba yanınca arabanın performansı değişmiyor. bende kardeşim bu araba eskiden böyle değildi vtec 5500 devire gelince açılıyordu ve araba net bir şekilde hızlanıyor vede vtec açtığını sesinden belli ediyordu dedim, tamirci iddalı bir şekilde benimle inatlaştı ve çalışıyor dedi. bende arabadan iyice soğudum ve bu işin peşini bıraktım. o tiz ses hala arabadan geliyor ve hala vtec açmıyor lütfen anlattığım bu durumla ilgili bilgisi ve fikri olan arkadaşlar yardımcı olsun. şimdiden teşekkür ederim. ( motor sübap kırmış veya yamultmuş olabilirmi motoru kompresör testine soksam belli olurmu ara hızlanmalarda ilk aldığım kadar seri değil. )