Gönderen Konu: prelude 4ws hakkında bilgi  (Okunma sayısı 3483 defa)

RattleSnake

  • İleti: 2760
prelude 4ws hakkında bilgi
« : Ekim 09, 2010, 09:44:07 ÖS »
http://antholonet.com/EngineersCars/3GPrelude/3gprelude.html

arkadaşlar yazıyı google üzerinden çevirdim orjinali üsteki linkten bakabilirsiniz detaylı teknik resimlerde mevcut

Üçüncü nesil Prelude birkaç nedeni liste yapar. En önemlisi, dört-tekerlek direksiyon sunan ilk otomobil oldu. Sadece, bu ilk ama (ve hala) arka tekerleklere yönlendirmek için tamamen mekanik bir sistemin kullanılması için sadece dört-tekerlek direksiyon otomobil oldu. Bu sürücü, direksiyon simidi üzerinden, dört tekerlek açısı üzerinde tam kontrole sahip olduğu anlamına gelir. Başka bir deyişle, her zaman direksiyon simidi ve dört tekerlek arasında doğrudan bir mekanik bağlantı vardır. Bu her dört-tekerlek direksiyon otomobil olarak, tekti arka tekerlekler bir elektronik veya hidrolik servo aracılığıyla bir bilgisayar tarafından dolaylı olarak kontrol edilen bir sistem kullandı beri. onların karşı karşılaştırmak için başka 4WS sistemi olduğu gibi bu ilk sırasında takdir almamış olsa da bu farklılaşma, 4WS Prelude nispeten sürücü sezgisel yaptı.

4WS sisteminin kalbinde ön direksiyon bağlanarak merkezi bir mil tarafından açık bir planet dişli oldu. Bu romanın hypocycloid gearset 5.3 derece, maksimum, büyük direksiyon girişleri ters yönde sırasında ve arka tekerlekler 1.5 derece, küçük direksiyon girişleri sırasında ön tekerlekler aynı yöne çevirmek için izin verdi. tam metre, değişiklikleri şeritli sırasında ani istikrar ve daha iyi yol tutuşu için eski yol ise bir sonraki tarafından çember nitelik yardım sırasında sıkı manoeuvering dönüm azalan. artan istikrar araç gövdesi gibi manoeuvers sırasında daha az açık olması nedeniyle iken ani şerit değişimi sırasında artan grip onun dönüş hız azaltma, yol yüzeyi üzerinde hareket eden dört tekerlek kombine kayma açılarını etkisi nedeniyle oldu hangi kolay kurtarma için izin verdi.

Bu şekilde hareket 4WS mekanizmasının etkisi doğrusal olmayan direksiyon oldu. Bu, büyük açılarda yüksek oranda küçük direksiyon açılarında düşük bir oranı, gelen çeşitli etkili direksiyon oranıdır. Bu daha fazla direksiyon açısına girdi araba daha az ve daha twitchy sürekli düzeltmeler gerek kalmadan, yüksek hızda araç için rahat hale aşamalı bir dönüş yapmak için gerekli olduğu anlamına gelir, daha az direksiyon açısı dar çaplı açmak gerçekleştirmek için gerekli iken, araba veren gibi bir go-kart sıkı manoeuvers sırasında hissediyorum. sürüş en geniş açılarda çok kısa dingil mesafesi, küçük direksiyon açılarında uzun dingil mesafesi kadar, bir değişken etkili dingil mesafesi olarak hayal olabilir iken gözlenen etkisi.

4WS sistemi Prelude birkaç yabancı tuhaflıklar verdi: Sürücü sıkı bir park boşluk bırakarak frenlemek birkaç santim boşluk izin vardı, bu arkadan yüksek direksiyon açılarında dışarı sallanmaya uygun temizleme sağlamak amacıyla oldu . arka tekerlekleri frenlemek için kazılmış olarak çok yakın park halinde bir deneyimsiz sürücü, kendini sıkışmış bulabilirsiniz. Sürücüleri yan A-direği bazen bazı çapı virajlı giderken ileride yolun görünüm tıkalı, bu etkili dingil mesafesi (gerilmiş limuzinler artması, ön tekerlekler aynı yönde direksiyon arka tekerleklerin 'yan' etkisi nedeniyle oldu de) bu sorunu paylaşabilir. Deneyimsiz sürücü aynı zamanda onun sokağın sol tarafında küçük direksiyon açılarında uzun dingil mesafesi etkisiyle içine veering, çok hızlı yaklaşıyor köşeye erken açmak olabilir. Bu sadece oluşacak direksiyon Ancak köşeye giderek aniden değil taşındı eğer.

Motoru, tüm alaşımlı inşaat, 2.0 litre (1956cc) DOHC 16-valf ünitesi, spor araba döneminden tipik bir örneğiydi. O VTEC yapılmaya başlamasından önce ve bu değişken supap zamanlaması hiçbir şekilde özellik olmamış gibi Honda tarafından tasarlanan son motoru oldu. Motor buna rağmen oldukça güçlüydü ve yakıt enjeksiyon ile 6000rpm de 130 ve 145 beygir gücü arasında yaptı. bu motorun biri benzersiz özelliği manifoldu değişken geometrili emme şuydu: Silindir başına iki giriş pasajlar oluşan, tek ve büyük bir küçük, bir kelebek valf içeren ikinci. Yüksek devirli tam gaz çalışma sırasında gerekli gibi motor akan hava kütlesi, en üst düzeye çıkarmak için, her iki pasaj açık kaldı. motor bilgisayar tarafından işaret, ancak, büyük geçit böylece küçük delikten hava zorlayarak kapatıldı. Bu orta sınıf tork gibi atıl kalitesi düşük iyileştirilmesi, daha iyi düşük devirde silindir dolum izin hava hızı arttı. kaput ve sağ tarafı far arasında çatlak gelen soğuk hava toplanan alımı, bir ön filtre bölümüne her biri gürültü kaçan en aza indirmek için yardımcı bir bölme ve bir açık hava rezonatör, sahip karmaşık bir tasarım oldu alımı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde, 1990 Prelude elde edildi SR modellerinde 2.1 litre (2056cc) motor ile donatılmış geldi. Bu motor taşıyordu ve bu nedenle ekstra bir 100cc ile kapasitesini arttırarak, daha ince kolları için izin verilen deneysel bir karbon elyaf takviyeli silindir astar kullanılır. Bu emisyonlarının azaltılması ve böylece, piston ve silindir arasında daha iyi bir mühür üreten, sıcaklık değişimleri sırasında daha az genişletmek için dizayn edilmiştir. Ne yazık ki, bu motorlar daha fazla kilometre sonra yanan petrol için bir ün kazandı. Bu sorunlar sonunda gidermesinden-out ve Honda bugüne sonraki modellerde başarıyla süreci kullandı edildi.

son olarak SiStates model Nesil Preludes 3 ve sadece Japonya'da satılan, B21 motoru geliştirilmiş bir demir kollu sürümü ile geldi. Bu motor geliştirilmiş yakıt ekonomisi için 10.7:1 oldukça yüksek sıkıştırma oranına sahip, en güvenilir ve seri güçlüydü.

Prelude ucuz modellerin bazılarında daha az güçlü bir motor ile de yer almıştır. Bir alım ve silindir başına iki egzoz portu, Bu motor, bir SOHC 12-valf, 110hp etrafında verdi, gelişmiş bir bilgisayar kontrol ünitesi olan bir karbüratör, kullanımı son biriydi. Çok motor ayrıca bazı ihracat ülkelerde emisyon gereksinimlerini karşılamak için, biraz güç azalır Egzoz Gazı Dönüşümlü (EGR), kullanılmıştır.

Süspansiyon tipik-Honda çift lades kemiği için tüm civarındaydı. Bu araba keskin kullanım yanı sıra konforlu bir sürüş verdi. değil motor veya bagaj alanı üzerinde davetsiz olarak onlar kadar, kompakt şekilde dizayn edilmiştir. Bununla birlikte, çift lades kemiği ile birlikte enine motor düzen ve dört tekerlek direksiyon sisteminin çalışması için gerekli olan tekerlek açıklığı, nispeten geniş ayak izi belirliyordu. 1987 yılında, Road & Track 1988 Honda Prelude 2.0Si 4WS dahil olmak üzere, o yıl her araba outslalomed gösteren bir test özeti yayınlanan tüm Lamborghini, Ferrari ve Porsche. O 65.5 mph slalom geçti. 1988 C4 Corvette 64.9 mph aynı şeyi yaptı.

Prelude ayrıca 1987 için Yılın Wheels dergisi's Car oldu.

Şanzıman ya kaygan 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik oldu. Rağmen, Honda için tipik, otomatik bir geleneksel anlamda otomatik değildi: Herhangi bir gezegen gearsets içermiyordu ama bir yerde bir lock-up tork konvertörü ile değil, bir otomatik kontrollü 4 vitesli manuel eşdeğerdir debriyaj. Bireysel geleneksel otomatik olarak aynı şekilde tork konvertörü gelen hidrolik basınç kullanan, hidrolik solenoitler bilgisayar kontrollü üzerinden kaymıştır vardı onun mil her dişli bağlantı kavramalar.ve dış tasarım Nesil Prelude söz değer 3. tasarımcılar için amaç sürücünün yolun daha iyi bir farkındalık vererek, yüksek görünürlük oldu. Hoodline bu Prelude sürücüye bir sevinç yapılan rakipsiz bir ileri görüş sağlayan, son derece düşüktü. Motor ve geriye doğru 18 derece eğik olduğunu motoru bu imkan vermek üzere, düşük monte. Bu Prelude ileri taşıma gelişmiş ağırlık son derece düşük merkezi verdi. geri çekilebilir sunroof ev sahipliği üst çerçeve, desteğe altı sütunlar, nispeten ince idi. Düşük omuz çizgisi ile birlikte bu, kör noktaları en aza indirgeyecek yardımcı oldu ve sıkı manoeuvering sırasında sürücünün güven artmıştır.

Genel olarak, bu tasarım özellikleri Nesil Honda Prelude ilginç ve eğlenceli sürücüye 3 yapmak için birleştirir.

Kronolojisi:

Honda Prelude ilk 1987 yılında Japonya'da üretildi. 1989 yılında bir facelift aldı ve 1991 yılında isteğe bağlı hıza duyarlı bağımsız 4WS ve VTEC vardı, daha geleneksel 4. nesil Prelude tarafından superceded. 1987 yılından itibaren Seçenekleri 4WS, 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik ve ABS frenleri dahil. Bazı modellerde sabit farlar ve ızgara, bir Integra tarzı bir burnu vardı. Bu INX model olarak bilinen ve trim çeşitli düzeylerde geldi. Çekiş Kontrolü ve Torsen sınırlı kaymalı diferansiyel ile donatılmış Sınırlı üretim 'SiTCV' modelleri, 1990 elde edildi. Japonya'da imal edilecek Prelüd son edildi SiStates modelleri, güç katlanır aynalar ve ilave ses deadening malzemeleri ve isteğe bağlı deri iç geldi. 5000 üretildi etrafında Bunlar nadir olarak sadece. Bu da rezil B21 motor demir kollu versiyonu (10.7:1 9.5:1 göre) güvenilir bir yüksek sıkıştırma ile donatılmış geldi. Hem SiTCV ve SiStates modelleri otomatik klima kontrolü ile donatılmış ve bir otomatik şanzıman ile sadece mevcut idi.