Arkadaşlar az önce bir konu açarak aracımın resimlerini yayınlamıştım. Şİmdi de yeni bir başlıkaltında bu aracı bu hale nasıl getirdiğimi ve neler yaptığımı sizlerle paylaşmak istedim. :-)
Prelude bende yaklaşım 10 yıldır süregelen bir tutku. Eski çok sevdiğim aracım 78 Mitsubishi Galant ı sattığım gün, "bundan sonra Prelude den başkasına binmem" diyerek yemin etmiştim. O gün bugündür para biriktirdim, borca girdim ve sonunda şu anki aracımı aldım. Prelude bende artık bir tutkuyu da aştı. Yaşantımdaki tüm boş zamanları Prelude ye göre planlıyor, Prelude ile yatıp, Prelude ile kalkıyorum. Arabam benim sevgilim. Artık Prelude benim için resmen bir yaşam tarzı oldu. :-) Böylesine özlem dolu duygular içerisinde bir yandan para toplayıp, bir yandan da sevgili dostum Tolga ile beraber bana araç ararken, benim yoğun isteğim ve tutkum üzerine H23 motorlu, TR de tek tük olan Preludeleri aramaya başladık. Uğraşlarımız sonunda İstanbulda 92 model H23A2 motorlu, manuel şanzımana sahip bir araca ulaştık. Ulaştık, ulaşmasına ama, araç maalesef kıymetini ve neye sahip olduğunu hiç bilmeyen kişilerin elinde resmen hırpalanmış, çok yıpratılmıştı. Ama daha başka bir 2.3 motor adayımız ve seçeneğimiz olmadığından bu araçta karar kıldım. Esas macera şimdi başlıyor. :-) Aracı Tolga sayesinde tanıdım. Tolga sağolsun aracın yaklaşık 50 adet fotosunu ve 2 videosunu çekip bana gönderdi. Ben fotoları inceleyip aracın bazı eksik iç döşeme parçalarını EBAY vasıtasıyla getirttim...
İyi ki de getirtmişim, çünkü bu parçalar gerçekten çok işime yaradı. Onlar elimde olmasa aracın içi şu anki görünümünde olamazdı. Yaptığım harcamalar EBAY den getirttiğim parçalarla başladığından listeme bu parçalarla başlıyorum... :-)
1. Aracın fotolarını inceleyerek, EBAY den şu parçaları aldım:
-95 JDM Prelude BB4 göğüslük Tweeter kapakları ve tweeterları
-Airbag
-Radyo konsolu, küllük ve çakmak bölümü
-JDM BB4 çift ızgaralı panjur ve tek ızgaralı panjur
-Sürücü ana kapı kilit kontrol düğmesi
-Sıfır paketinde açılmamış Prelude yazısı
Aracın içinde yoğun bir temizlik ve bakım çalışmasına başladım, göğüslük panelinde EBAY den getirtiğim parçaların montajını yaptım. Discman, dolmuşçu TV si gibi abuk parçaları söküp attım ve teybin bozuk olan soket ve elektrik kablo sistemini yeniden ayarlattım.
2. Araca İstanbul Çiftkurtlarda sevgili Birol Ustadan ekspertiz almıştık. Servis danışmanı arkadaşımız Ömerinde çok yardımlarını gördük. Beraberce aracı incelediğimizde birçok sorunla karşılaştık.. Buna göre bende hemen şu çalışmaları yaparak başladım işe.
-İzmirin en ünlü Egzoz uygulama merkezlerinden biri ve Tunerların tercihi olan 3. Sitedeki Egzoz market te. Araca manifolldan itibaren komple egzoz yapıldı. Şansımızın gülmesiyle orjinal Prelude G4 egzozu bulduk ve manifolddaki flex dokulu parçayı da yeniledik. Son susturucu olarak da Remusun Dual çıkışlı, büyük kazana sahip Universal bir modelini kullandık. Ayrıca tıkalı olan katalitikte iptal olarak yerine High Flow tip bir katalitik uygulaması yaptık. Aracın egzoz sistemi şu an dehşet ötesi oldu ama bütçemde öyle bir göçtü ki anlatamam... :-)
-Aracın alt takımında bazı problemlerimiz vardı. Komple alt takım parçaları Terakki Honda dan sipariş verildi ve şu anda parçalra Belçikadan geliyor. beni baya bi göçüren en büyük unsur da bu oldu arkadaşlar.
3. Aracın üzerinde aldığım zaman Marangoni Zeta 205/40/17 lastikler vardı. Yine yapılan incelemeler sonucunda jantlarda ezilmeler ve yamuklar olduğu ve lastiklerden bazılarında balon olduğunu tespit ettik. Tabi bunları tespit ettikçe ben eski sahiplerini sevgiyle andım devamlı.. :-D Neyse bende araca bütçeme en uygun, fiyat ve performans oranı bence en iyi olan Kumho Ecsta SPT 215/40/17 lastik aldım ve jantlarımın dördünü de düzelttirdim. Bunlara da gene can yakıcı bir ücret ödedim... :-D
4. Aracın özellikle arka tamponunda ve bagajında bazı çizikler vardı. Bu yüzden bagaj ve arka tampon komple revize edilip, boyandı.
Tüm bu çalışmaların dışında Oto bakım malzemelerine verdiğim paralar da var tabi... :-)
Yoğun emekler ve baya bi para harcayarak aracı şu anki görünümüne ulaştırabildim. Ama bu benim için sadece bir başlangıç aşaması restorasyon. Bu saydıklarım en öncelikli yapılması gerekenlerdi.. Şu an tüm paramı tükettim ve epeyce de bir borca girdim uzun süre bir borç ödeme evresinde olacağım. Bu saydıklarımın dılında EBAY den aracım için 2.3i stickerı sipari verdim, adamlar benim için özel ürettiler ve şu anda yolda.. Para buldukça aracım için böyle ufak tefek şeyler sipariş etmeye çalışıyorum.
Tüm bu saydığım çalışmalar ve parçalar bana yaklaşık 5 Bin YTL ye maloldu arkadaşlar. Şu an bütçe olarak göçmüş durumdayım ama Arabamı her gördüğümde ne kadar iyi bir iş yaptığımı söylüyorum kendime. Dediğim gibi O benim için sadece bir araba değil, bir dost, bir sevgili ve bir yaşam tarzı...
Hepinize Bol Prelude dolu günler dilerim... :-)