Gönderen Konu: 2011 Accord K&N Orion closed intake system Şiddetle tavsiye  (Okunma sayısı 262 defa)

CCCnbrk

  • İleti: 1
Değerli arkadaşım hepinize merhaba, aranızda yeniyim daha doğrusu sizinle bu güzel haberi paylaşmak için kayıt oldum. 2015 yılından beri Accord binicisiyim 2006  model Accord ile 220.000km devirdikten sonra 2011 model Accord a geçiş yapmış bulunuyorum. Arabalarıma düzgün bakan hak ettiği zaman devir çevirten haricinde sakin kullanan bakımlarını kaliteli malzemeler ile yapan bilinçli bir kullanıcıyım ancak 2023 yılı itibari ile düzgün kayıt hava filtrelerinin 350-400TL gibi rakamlara ulaşması sonucu aracıma K&N marka 1.000.000mil ömür garantili bir filtre takmaya karar verdim. Aracıma uyumlu kutu içi filtre bulamadığım için universal intake system araştırmaya başladım. Türkiye’de satılan k&n Apollo filtrelerin Çin malı olduğunu araştırmalarım sonucunda fark ettim ve Çin malı üretilmeyen k&N Orion marka bir üst seviye ürünü satın aldım. Reklam yapmamak için aldığım site ismini vermeyeceğim Andak Google a ‘ k&n 54-5000’ yazarsanız aldığım ürüne ulaşabilirsiniz ve Çin malı olmadığı için güvenle alabilirsiniz. Lafı fazla uzatmadan gelelim montaj meselesine

1. Adım: orijinal hava filtre kutusunu alt ve üst kapak dahil araçtan sökün

2. Adım: boğz hortumu emiş hortumumuz 70mm genişlikte ve bu genişlikte bir mat sensör yuvası sipariş edin, ben Aliexpressten sipariş ettim.
Ürün linki : TRY 108.54  30% İndirim | 76mm hava akış sensörü adaptörü giriş ölçer sabitleme kaidesi hava akış adaptörü Nissan için Honda için Ford 3 inç MAF
https://a.aliexpress.com/_EjwErbv
Ürün henüz elime ulaşmadığı için idareten 70mm pimaş boruyla el işçiliği ile laf sensör yuvası yaptım orijinal yuva gelince değişeceğim (sabredemezsin ne yapıyım :) )

3. Adım 100mm genişliğinde hava hortumu lazım 20-25cm kadar ben Kraft hortum tercih ettim aletsepeti isimli sitede bulabildim bir tek
4. Adım ise 2 adet 90-110mm ve 3 adet 60-80mm tork vidalı kelepçe lazım

5. Adım : sensör yuvasını boğaz hortumuna takın ve takmadan önce yağsız temizleme spreyi ile temizleyin temizlik iyidir.

6. Adım: orijinal filtre kutusunu söktüğümğz zaman çamurluk altından ön panjura uzanan hava emiş şnorkelin ağzını 100mm hortumun içine sokun( biraz uğraştırıyor ama giriyor.

7. Adım kendi kutusunun içine taktığımız Kn hava filtresinin girişini 100öm Kraft hortuma takıp kelepçe ile iyice sabitleyin.

8. Adım; Kn hava filtresinin çıkışını (70mm zaten) mat sensör yuvasına takıp kelepçe ile sabitleyin. Pimaş boru ile olmaz ben sabredemediğin için 1-2 haftalığına yaptım tekrar ediyorum.

Ve karşınızda closed intake system sahibi bir Accordunuz olacak.

Fotoğrafları buraya yüklemeyi bilmediği için link olarak bırakıyorum Admin arkadaşlar düzeltirse sevinirim
 
https://imgyukle.com/i/J2ii1f
https://imgyukle.com/i/J2iXeA
https://imgyukle.com/i/J2igk1
https://imgyukle.com/i/J2iDpb
https://imgyukle.com/i/J2ipxS
https://imgyukle.com/i/J2iswG
https://imgyukle.com/i/J2ihHI


Kutu içinde ki k&n hava filtresini ilk başta kendi kutusuna takmadan açık hava filtresi şeklinde bağladım harika bir emiş sesi vermesine rağmen üst devirlerde yeterli emiş sağlayamadı ve sonra kendi kutusuna takıp orijinal şnorkele ekledim ve filtreyi uyguladıktan sonra ki görüş be hislerim

Artı yönleri:
1. ortalama 2250-2400 devir aralığında vites yükseltirken şu an 1900-2100 devir aralığında bir üst vitese geçiyor
2. 1500 devir altına düşünce vites küçültürken şu an 1200 devirlerde bile vites küçültmeden devam ediyor
3. Yüksek devirler ve dipgaz verince normale göre daha yüksek bir emiş sesi geliyor ancak açık haldeki gibi değil termin ediyor.
4. Arabanın çalışması hızlanması çok daha rahat hale geldi ortalama 6lt ile sabit gittiği yolda 4-5 litre gibi bir gaz ile gitmeye başladı sakin kullanımda yakıtta düşme var
5. K&N filtre açık hava filtresi olarak kullanıldığında 50.000 benim yaptığım sistem gibi kullanıldığında 80.000-120.000km aralığında bir temizlik yapılmasını öneriyor sürekli filtre almak değiştirmekten kurtuldum

Eksi yönleri: tek eksi gördüğüm durum ilk montaj sonrası sistem arızası veriyor ancak arabayı bir kaç kez stop edip çalıştırdıktan sonra geçiyor sonra bir daha arıza lambası yakmıyor.

Uydurmalar; yağlı filtreler maç sensörü bozar
Bu konu ile ilgili de K&N filtrenin kendi sitesi ve denemeler dahilinde bir tane bozulan sensör olmamıştır.

Ben fazlası ile memnun kaldım arabanın çalışması gidişi o kadar rahatladı ki hepinize tavsiye ederim.

Dipnot: burada reklam yaptığımı düşünen arkadaşlar olursa da Ankara Eryaman da cep telefonu tamircisiyim inanmayan buyursun gelsin çayımı içsin :)

En önemli dipnot: LPG kullanan arkadaşlar LPG ayarını öyle bir yaptırın ki benzinden farksız gitsin eğer LPG de çekiş düşüklüğü varsa aracınız çok daha fazla yakıt tüketecektir. Ben aracı aldığımda benden önceki sahibi map ayarını 165-170 civarlarında tutmuş ben 205-215 aralığına yükselttim ve yakıt 13 litreden 9.5-10 litrelere düştü

Şimdilik benden bu kadar arkadaşlar aklınıza takılan soruları sorun cebaplarım