Gönderen Konu: 1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA  (Okunma sayısı 1832 defa)

ss_berdush

  • İleti: 23
1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA
« : Haziran 14, 2015, 01:52:46 ÖS »
İyi Günler;
Prelude ve Accordun aynı başlık altında olması sanki bilgi karışıklığı yaratmış gibi geldi nacizane fikrim.

97 CE8 kodlu 2.0 L F20Z I4 motorlu otomatik accordu 2014 ağustos sonu aldım, Kurban bayramında fan müşirinin açmamasıyla, bi su kaynattı araç, daha sonra fan müşiri ve radyatör kapağının 1,1 barlık olanıyla değişimi ve sistemin havasının alınmasıyla şehir içi hiç bir zaman harareti yükselmedi ve su eksiltme falanda yapmadı, ama daha önce kullandığım 1.4 is kadar da yürümüyordu, geçenlerde krank ve egzantirik keçeleri değişmişti, performansı yükselmişti bi şehir dışına çıktım git gel ankara-bursa 1000 km ve ankara çıkışı 100 km 3 bin küsür devirde 20 dk kullanımda daha polatlıyı görmeden hararet artmaya başladı, tam tepeye gelmese de üst sınıra yaklaştı sayılır gidip gelirken, bursada  sistemin havası alındı,çevre yolunda araç denendi, biraz sıkıştırınca yine yükseldi, ankaraya dönüş yolunda da yükseltmeden yani tam tepeyi bulmadan geldim, ne yağda artma ne su eksiltme olmadı, neyse dönünce daha önce bakım için götürdüğüm yere götürdüğüm yerde ve bursada da motorun kompresyonu suya verdiği söylendi anlaşılan üst kapak contası yanık, bu bir hastalık ve çözülmesi gerekiyor tahmini 1200 den başlayıp 3000 tlye kadar yolu olan bi sıkıntısı var. Bunun yanında vss arızası da var km arada çalışıp arada çalışmıyor
Gerçi acayip soğudum arabadan bu haliyle satamam, satsam da üstüne koyup alamam.
Aynı yerden iki kere arıza vermesini istemiyorum o yüzden ANKARA da aracımı tanıyan, derdinden anlayan ama esnaflığı düzgün, bu tarz durumlarda karta taksit yapabilen iyi bir usta tavsiyesi olan var mıdır?
Çeşitli sebeplerden ötürü Altan, Bar Hüseyin, Hondatech ve hondacı Kadir harici bir yer tavsiyesi olursa sevinirim



Ruski

  • İleti: 197
Ynt: 1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2015, 03:20:21 ÖS »
üst kapak contası değişimi fazla maliyetli bir işlem değildir.

yağ,su,conta değiştirilir subab ayarı yapılır,işçiliği ile beraber en fazla 1000 TL tutar.
siz aracın suyuna fazla komprasör bastığı yazmışsınız bence üst silindir kapağı sökülmüşken kesinlikle çatlak var mı diye kontrol ettirin...
eğer çatlak varsa geçmiş olsun maliyet en az 3000 TL

ss_berdush

  • İleti: 23
Ynt: 1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2015, 08:33:50 ÖS »
Kapağı sökmeden o kısma bişey demek zor, kapalı kutu artık bakıcaz açınca  <nohapy

pierre_carevas

  • İleti: 144
Ynt: 1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA
« Yanıtla #3 : Temmuz 16, 2015, 12:44:22 ÖS »
Accord grubumuzda bi arkadaşımızın tazdığı tecrübesini aynen aktarıyorum. Umarım işinize yarar...Bu yazı size yol gösterecektir.
CE8 ve CG8 kasa accordlar ingiliz üretimi olduğu için soğuk iklime özellikle hedef pazarı olan kuzey avrupa, iskandinavya ve rusyaya göre yapıldıgından Türkiyede özellikle adana gibi sıcak mekanlarda çok sıkıntı çıkarıyor. ben eski '98 CE8 kasamda aynı sorunları yaşadım fakat daha öncede '94 CD4 accord kullandığım için (ancak radyatörü gazete kağıdıyla 20dk sararsan fan açar, onun haricinde yaz kış fan açmaz) F20Z1 yerine F20B2 termostat ve müşürlerini kullanarak bu sorunları kökünden çözmüştüm. servisten 94 Accord CD4 kasa olarak parça iste. CD4 kasalar japon üretimi ve hedef pazar direk ortadoğu arap ülkeleri (gulf). F22 olsa kuzey amerika olurdu ama F20 94 accordlar avrupada bile yoktur sadece körfez arap ülkelerinde, çok az arjantin şili bölgesinde ve türkiyede vardır. bu yüzden çöl şartlarına göre mükemmel bir soğutma sistemi uygulanmış ayrıca F20B2de hararet engelleyici sistem var, susuz kaldığında erken bir şekilde otomatik devir kesiciye girip bir müddet sonra stop ediyor. bizim ülkemizde son 10 yıldır çöl iklimine yaklaştı. servis illa şase kodu isterse bende mevcut. senin aracın sanırım 1.8 sohc vtec F18 yani f serisi olduğu için direk uyar. CB CD CE CG hepsi F serisi motor kullanıyorlar aralarında çok küçük gelişim ve market farklılıkları var.
Sıcak şehirlerde genelde su eksiltme gibi sıkıntı yapıyor ve üst kapak conta yakıyor. Kaporta olarak ankara adnan honda da bi çok parçası var.
Bu Araçlar Rover 600 ile ortak üretim olduğu için ebay üzerinden bir çok parçasını bulunabiliyor.
Benim arabanın yan yana ısıtma butonu calismiyordu. Ebay üzerinden onu bile almıştim. Türkiye de 300 lira ya buldum. Ebaydan 35 dolara almıştım

ss_berdush

  • İleti: 23
Ynt: 1997 CE8 ACCORD ES hararet sorunu ve usta tavsiyesi ANKARA
« Yanıtla #4 : Temmuz 20, 2015, 07:52:13 ÖÖ »
bu konuyu bende okumuştum :) sorun çözüldü teşekkürler