Gönderen Konu: Karda VSA Kullanımı.  (Okunma sayısı 24171 defa)

alpkorkut

  • İleti: 235
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #25 : Ocak 30, 2010, 08:16:34 ÖÖ »
aracın kara saplı olması durumunda sadece yerinden oynatabilmek amacıyla vsa kapatılabilir ama karlı da olsa buzlu da olsa çamurlu da olsa araç yolda giderken vsa açık olmalı, aracın kullanım kılavuzu da böyle diyor, ayrıca mantık da böyle diyor. ama ben sağa sola savura savura pati çeke çeke çıkmayı severim dersen o başka tabi :) bir ek öneri olarak, karlı buzlu mevsimlerde kar lastiği kullanırsanız araç yokuş da çıksa düz yolda da gitse vsa sık sık devreye girmek zorunda kalmaz siz de aracı bayıltmadan rahat rahat sürersiniz. sonuç olarak mevsime, yol şartlarına ve arabanın özelliklerine uygun araç kullanıldığı zaman sorun yoktur, emniyet tedbirlerini ortadan kaldırarak araç kullanmak kimi zaman zevkli olsa da sonuçta güvenlikten taviz vermektir, hürmetler sevgiler herkese.



asmaz

  • İleti: 1908
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #26 : Ocak 30, 2010, 08:24:46 ÖÖ »
bir keresinde yokusta kaldım arac cıkmadı karda bende vsayı kapattım pasa pasa cıktı kalkısta eger arac kalırsa kapatın sonra acın devam edin cunku karlı zeminde gercekten aracı yolda tutan onemli etken bizzat denedim

alpkorkut

  • İleti: 235
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #27 : Ocak 30, 2010, 08:40:56 ÖÖ »

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #28 : Ocak 30, 2010, 06:54:55 ÖS »
ilk cıkan civiclerde vsa yok biz naapalım:) düzgün kullandıktan sonra vsa lı vsasız olup olmadının bı onemı kalmıyoki soledım gıbı vsa yok sugüne kadarda bı sorun olmadı
>=ok

abyildiz

  • İleti: 233
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #29 : Şubat 01, 2010, 11:10:09 ÖS »
karda vsa msa hikaye lastikleriniz ii değilse hiç bi halta yaramyr bu sistem azıcık bi karda bile evin öninden çıkamadm yemişim vsa sını ha bu arada aracı 0 verdiklerindeki lastiklerde kışın bi halta yaramıyrlar karda çok başarısızlar

serhan

  • İleti: 225
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #30 : Şubat 02, 2010, 10:03:23 ÖS »
Karda nasıl VSA işe yarıyor anlamadım!? Çünkü bildiğim kadarıyla VSA arka frenleri virajlarda ya da ani dönüşlerde denge koruması için otomatik olarak kullanıyor. Bütün olayı bundan ibaret. Demek istediğim ant-i patinaj falan değil ki bu VSA sistemi. Hani belki karda falan işe yarar ama o da mantıksız geliyor çünkü yoğun kar olduğu zaman en büyük sıkıntı fren kullanmaktır. VSA böyle bir durumda direk olarak dezavantaj. Kapatmak daha mantıklı. Hatta bakın bir arkadaş yukarıda yazmış ustanın kışın vsa'yı kapaması için.
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2010, 10:04:58 ÖS Gönderen: serhan »

ocean0636

  • İleti: 1986
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #31 : Şubat 02, 2010, 10:12:17 ÖS »
Ocean bunu bende duydum vsa devreye girdigi sürece balataların ömrünün azaldıgı bir gercek peki sence arac gostergesinde vsa ünlem ışıgı yanmasa bile birazsert girilen virajlarda vs balata kullanmaya devam ediyormu arac?Cunku ben karyaganakadar vsa'yı devreyesokmaya biturlubasaramamıstım ama yerler biraz karoldu arac durmadan unlem yaka yaka gidiyodu
o unle cıkmadıgı surece negatıf etkısı olmaz balataya..

dawnwater

  • İleti: 98
    • D@wnW@ter's BLoG
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #32 : Şubat 03, 2010, 12:01:42 ÖS »
Karda nasıl VSA işe yarıyor anlamadım!? Çünkü bildiğim kadarıyla VSA arka frenleri virajlarda ya da ani dönüşlerde denge koruması için otomatik olarak kullanıyor. Bütün olayı bundan ibaret. Demek istediğim ant-i patinaj falan değil ki bu VSA sistemi. Hani belki karda falan işe yarar ama o da mantıksız geliyor çünkü yoğun kar olduğu zaman en büyük sıkıntı fren kullanmaktır. VSA böyle bir durumda direk olarak dezavantaj. Kapatmak daha mantıklı. Hatta bakın bir arkadaş yukarıda yazmış ustanın kışın vsa'yı kapaması için.

VSA denilen sistem benim bildiğim kadarı ile sadece arka lastiklere değil 4 lastiğe birden ayrı ayrı oranlarda fren uygulayarak ve bu işlem sırasındada gerektiği kadar devir dusurerek aracın dengesini saglamakta ve bununla beraber savrulmayı onlemektedir. yani vsa sadece frene basma işi ile ugrasmaz.
ayrıca ustanın dediği değil kitapcıkta yazan yapılmalı cunki adamlar bu konuyu defalarca test edip o sekilde oraya yazıyorlar. japonlar bir sey diyorlarsa mutlaka bir bildikleri vardır :)
kitapcıktada araba bir yere saplandıysa yada yokusu cıkamıyorsa kapatın sonra tekrar acın diyor.
ayrıca karlı ve buzlu havada frenden uzak durulması gerekir ama hiç birimizde hiç frene basmadan gidemeyiz. sadece cok yumusak kullanılması gerekir freninde gazında...
Not: aracımda vsa yok 2007 civic. o karlı gunlerde otobandan gebzeye gittim ve sekerpınar cıkısından itibaren buz uzerindeydim. arac bir gram bile kaymadı...(kıs lastiklerinide unutmayalım tabi)olay sadece ani hareketlerden ve ani harekete sizi dusurebilecek durumlardan mumkun oldugunca kacınmak... ve karlı buzlu havada mumkunse cıkmamak... sen istediğin kadar usta sofor ol aceminin biri gelir bulur seni :)
« Son Düzenleme: Şubat 03, 2010, 12:03:18 ÖS Gönderen: dawnwater »

alpkorkut

  • İleti: 235
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #33 : Şubat 03, 2010, 06:38:25 ÖS »
karda buzda risk yaratan problem aracın patinaj yapması değil sağa sola savrulmasıdır, ki burda da vsa bir güvenlik sistemi olarak devreye girer, aracın kullanma kılavuzunda araç çamura veya kara saplandığı ve çıkamadığı durumda aracı çıkarmak için vsa yı kapat ve çıkarçıkmaz aç diyor bunun tartışılacak bir yönü yok, herhalde bizim tecrübelerimiz ve bilgimiz hondanın ve vsa yı yapanlarınkinden daha fazla değildir. burda esas olan kar-buz gibi zeminlere ugun lastik kullanmak ve bu zeminlere uygun teknikle aracı sürmektir, vsa gibi sistemler yardımcı güvenlik sistemleridir. konuyla ilgili bir video eklemiştim daha önce ve gayette açıklayıcı bence o videolar, izlemenizi tavsiye ederim saygılar sevgiler.

dawnwater

  • İleti: 98
    • D@wnW@ter's BLoG
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #34 : Şubat 04, 2010, 08:57:15 ÖÖ »
karda buzda risk yaratan problem aracın patinaj yapması değil sağa sola savrulmasıdır, ki burda da vsa bir güvenlik sistemi olarak devreye girer, aracın kullanma kılavuzunda araç çamura veya kara saplandığı ve çıkamadığı durumda aracı çıkarmak için vsa yı kapat ve çıkarçıkmaz aç diyor bunun tartışılacak bir yönü yok, herhalde bizim tecrübelerimiz ve bilgimiz hondanın ve vsa yı yapanlarınkinden daha fazla değildir. burda esas olan kar-buz gibi zeminlere ugun lastik kullanmak ve bu zeminlere uygun teknikle aracı sürmektir, vsa gibi sistemler yardımcı güvenlik sistemleridir. konuyla ilgili bir video eklemiştim daha önce ve gayette açıklayıcı bence o videolar, izlemenizi tavsiye ederim saygılar sevgiler.

buyrunuz esp (VSA) ve abs yi anlatan bir videoda benden...

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc


serhan

  • İleti: 225
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #35 : Şubat 04, 2010, 03:41:01 ÖS »
Geçtiğimiz perşembe benim aracıma yaşlı bir teyze sol ön çamurluktan çarptı. Aracım serviste yarın alacağım. :) Ama işin kötü tarafı benim önümde duran Audi A8'e oldu. Çünkü bana çarpan teyze çapraz bir şekilde kayarak sağ arka tamponu benim çamurluğa ve sonra aracının burun kısmı yana doğru kayarak öndeki audi ye kapılardan girdi :D Önümdeki audi yolu kapattığı için bu kaza yaşandı. Adamın arabası sıfırmış o yüzden benim hasarım gözümde hiç büyümedi. Yinede Allah kimsenin başına vermesin.

zolaxxx

  • İleti: 23
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #36 : Şubat 04, 2010, 11:31:22 ÖS »
Arkadaşlar, bende kar lastikleri var ve VSA da sürekli açık.. kar yağarken, gece buzlu yolda giderken, yokuş çıkarken hiç bir problem yaşamadım..

Lastikleriniz kışlık, VSA' nız açık olsun :))

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #37 : Şubat 05, 2010, 12:05:05 ÖS »
bu VSA yi sonradan taktirsak kaça mal olur sizce arkadaşlar...

Belowed_CNN

  • İleti: 40
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #38 : Şubat 05, 2010, 02:42:08 ÖS »
arkadaslar evim ataşehirde iş yerimde levent de her ikiside yuksek yerler ve oldukca karlı oluyorlar.
2 seferde karda mecburen araçla yola çıktım.
VSA nın çok iyiliğini gördüm :) ama ofisin oradaki yokuşu (levent de kanser derneğinin olduğu yokuş) 2 farklı zamanda çıkamadım.
VSA yı kapatmak aklıma geldi fakat yol tutusunu daha iyi sagladıgını bildigim için aracı savururmu diye korktum.
Yazılanalrdan ve yasadıgım tecrubeden yolacıkarsak bendece karlı havalarda duz yolda VSA acık olmalı ancak yokuş çıkmayı benim gibi beceremezseniz birde VSA kapatarak denemeli  :)

TUNÇ99

  • İleti: 460
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #39 : Şubat 06, 2010, 01:11:01 ÖÖ »
sonradan taktırma bayağı tuzlu oluyor diye duydum.sanırım 4.000-5.000 tl civarında birşey.servisler bu işi beceremiyor sanırım.fabrika takıyormuş...

blackbull

  • İleti: 1427
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #40 : Şubat 06, 2010, 01:40:14 ÖS »
bence sonradan takacağına sat aracını vsa lı al

hondaski

  • İleti: 167
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #41 : Aralık 30, 2014, 06:33:03 ÖS »
Yokuş çıkıyorsanız yol kaygansa karlıysa kesinlikle kapatın bu gün 45 dk uğraştım en sonunda tesadüfen kapatıyım şunu dedim kapattım ve bastım gittim.
Yani 45 dk uğraştığım falan neysede honda civic yolda kalmış dedilerya kahroldum :(

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #42 : Aralık 30, 2014, 06:39:15 ÖS »
Ben de karda buzda vsa acik arac ilerliyor kapatinca patiye dusuyor.
Ozellikle rampa yukari vsa li cikiyor.
Nasil oluyor ?

oguzatagan

  • İleti: 35
Ynt:
« Yanıtla #43 : Aralık 31, 2014, 01:48:41 ÖS »
Vsa sadece fren yapmıyor ki gerektiğinde araba kayıyorsa fren gücünü kesip yola tutunmasını da sağlıyor

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #44 : Aralık 31, 2014, 02:14:18 ÖS »
Ben de karda buzda vsa acik arac ilerliyor kapatinca patiye dusuyor.
Ozellikle rampa yukari vsa li cikiyor.
Nasil oluyor ?

araç gömülmemişse vsa gidişini kolaylaştırır, gömülen aracın da yerinden kımıldamasına engel olur, normalde kapatmayı gerektirecek bir durum olmaz pek ama hiç kımıldamıyorsa (gaza bastığınızda garip bir uğultu yapıp kımıldayamaz araç) o zaman kapatıp patinaj çektirerek çıkarabilirsiniz aracı.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #45 : Aralık 31, 2014, 03:36:44 ÖS »
Ben de karda buzda vsa acik arac ilerliyor kapatinca patiye dusuyor.
Ozellikle rampa yukari vsa li cikiyor.
Nasil oluyor ?

araç gömülmemişse vsa gidişini kolaylaştırır, gömülen aracın da yerinden kımıldamasına engel olur, normalde kapatmayı gerektirecek bir durum olmaz pek ama hiç kımıldamıyorsa (gaza bastığınızda garip bir uğultu yapıp kımıldayamaz araç) o zaman kapatıp patinaj çektirerek çıkarabilirsiniz aracı.

aracım gömüldü mü hatırlamıyorum fakat nerdeyse her koşulda vsa ile daha kolay çıktım özellikle rampaları.
vsa da karda gazladığın zaman ister araç gazı kendi ayarlıyor yok az gaz verdim yok fazla verdim olayı olmuyor.
sol önden tırrrrrrrr şeklinde zincir boşa döner de bir metale çarpar ya onun gibi bir ses çıkıyor araç bir şekilde yavaşta olsa ilerliyor.

Şimdi kışlık lastikler var vsa lı daha kolay tutunma sağlıyor.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #46 : Aralık 31, 2014, 07:31:32 ÖS »
gazı kendi ayarlamaz gazı bariz şekilde keser zira vsa antipatinaj sistemi aynı zamanda boşa döndüğünü tesbit edip motor gücünü kısar. vsa yı kapatıp kalkmak öyle durumlarda daha avantajlıdır ivme kazanıldığı anda tekrar devreye sokabilrisiniz.

yataylimit

  • İleti: 162
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #47 : Ocak 02, 2015, 03:00:40 ÖS »
Sanırım burada kavram karmaşasına neden olan şey Hondalarda VSA ve ASR sisteminin tek bir tuşla açılıp kapatılması. Bazen yokuşta kalmaya neden olan şey VSA değil ASR yani anti patinaj sistemidir.

uxtrax

  • İleti: 72
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #48 : Ocak 03, 2015, 08:17:31 ÖS »
şahsen günlük kullanımda ara sıra vsa yı kapatıyorum hem kalkışta, hemde hızlı vites geçişlerinde çok daha pürüzsüz ne net ilerliyor araç. Açıkken birileri arkadan tutuyor gibi olur

GrcnTml

  • İleti: 178
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #49 : Şubat 10, 2015, 06:45:58 ÖS »
VSA ile ASR yi karıştıran bir topluluk:) VSA esp nin hondadaki ismidir markalara göre değişkenlik gösterir. VSA yı kapat git diyen usta kimse veya kimlerse onlara şunu söylemek lazım hiç bir halttan anlamıyorlar kulaktan dolma bilgilerle iş yapıyorlar. Aksini idda eden varsa ümraniye açık oto pazarını pist olarak kullanıyoruz gelsin bana kanıtlasın.