Karda nasıl VSA işe yarıyor anlamadım!? Çünkü bildiğim kadarıyla VSA arka frenleri virajlarda ya da ani dönüşlerde denge koruması için otomatik olarak kullanıyor. Bütün olayı bundan ibaret. Demek istediğim ant-i patinaj falan değil ki bu VSA sistemi. Hani belki karda falan işe yarar ama o da mantıksız geliyor çünkü yoğun kar olduğu zaman en büyük sıkıntı fren kullanmaktır. VSA böyle bir durumda direk olarak dezavantaj. Kapatmak daha mantıklı. Hatta bakın bir arkadaş yukarıda yazmış ustanın kışın vsa'yı kapaması için.
VSA denilen sistem benim bildiğim kadarı ile sadece arka lastiklere değil 4 lastiğe birden ayrı ayrı oranlarda fren uygulayarak ve bu işlem sırasındada gerektiği kadar devir dusurerek aracın dengesini saglamakta ve bununla beraber savrulmayı onlemektedir. yani vsa sadece frene basma işi ile ugrasmaz.
ayrıca ustanın dediği değil kitapcıkta yazan yapılmalı cunki adamlar bu konuyu defalarca test edip o sekilde oraya yazıyorlar. japonlar bir sey diyorlarsa mutlaka bir bildikleri vardır
kitapcıktada araba bir yere saplandıysa yada yokusu cıkamıyorsa kapatın sonra tekrar acın diyor.
ayrıca karlı ve buzlu havada frenden uzak durulması gerekir ama hiç birimizde hiç frene basmadan gidemeyiz. sadece cok yumusak kullanılması gerekir freninde gazında...
Not: aracımda vsa yok 2007 civic. o karlı gunlerde otobandan gebzeye gittim ve sekerpınar cıkısından itibaren buz uzerindeydim. arac bir gram bile kaymadı...(kıs lastiklerinide unutmayalım tabi)olay sadece ani hareketlerden ve ani harekete sizi dusurebilecek durumlardan mumkun oldugunca kacınmak... ve karlı buzlu havada mumkunse cıkmamak... sen istediğin kadar usta sofor ol aceminin biri gelir bulur seni