Gönderen Konu: Karda VSA Kullanımı.  (Okunma sayısı 24164 defa)

Fatih!

  • Ziyaretçi
Karda VSA Kullanımı.
« : Ocak 25, 2010, 12:35:05 ÖS »
Arkadaslar karda vsa açık mı kapalı mı kullanıyorsunuz?
Açıkken 10 cm yüksekliğinde karda rampa yukarı aptallasıyor biraz. Kapatınca daha iyi sanki?



doan

  • İleti: 1605
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #1 : Ocak 25, 2010, 12:43:26 ÖS »
çok fazla devreye giriyo gibime geldi tamam patinajı normale göre önlüyorda arabada iyice yavaşlıyo yauv :)

mturk78

  • Ziyaretçi
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #2 : Ocak 25, 2010, 12:49:48 ÖS »
Karda kullanırken VSA kapatılmalı.Patinajı önlicem diye Sistem yokuşta gazı kesince hiç çıkamazsınız.Yanlış hatırlamıyorsam kitapçığındada kapatın yazıyordu.

XeL

  • İleti: 736
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2010, 01:02:09 ÖS »
mturk78 dogrudur.. ;)
Gecen arabayi teslim alirken,usta bnada oyle soyledi..karda gderken vsa kapali olsun.. ;) ama karli zemindende cikarsan,sakin acmayi untma .. Kazasz belasiz.. :)

seferad

  • İleti: 889
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #4 : Ocak 25, 2010, 01:13:44 ÖS »
mturk78 dogrudur.. ;)
Gecen arabayi teslim alirken,usta bnada oyle soyledi..karda gderken vsa kapali olsun.. ;) ama karli zemindende cikarsan,sakin acmayi untma .. Kazasz belasiz.. :)
aynen sıfır teslim alırkende karda kapalı konumda olacakmış vsa tuşuna basılı tutuyorsunuz kapanıyor

caner99

  • İleti: 88
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #5 : Ocak 25, 2010, 01:56:44 ÖS »
Arkadaşlar nasıl yani...Bence her zaman açık olmalı sonuçta zemin her zamankinden daha kaygan,ve araç normal olarak daha fazla savrulabilir.Savrulmasın diyede VSA acık konumda kalması gerekmez Mi?.Belki kalkışta kapalı olabilir daha rahat kalksın diye fakat yürürken açık kalmalı diye düsünüyorum

doan

  • İleti: 1605
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #6 : Ocak 25, 2010, 02:03:01 ÖS »
Arkadaşlar nasıl yani...Bence her zaman açık olmalı sonuçta zemin her zamankinden daha kaygan,ve araç normal olarak daha fazla savrulabilir.Savrulmasın diyede VSA acık konumda kalması gerekmez Mi?.Belki kalkışta kapalı olabilir daha rahat kalksın diye fakat yürürken açık kalmalı diye düsünüyorum
abicim karda savruldu mu zaten vsade bişey yapamaz ki :) karlı yada yağışlı havada yokuş çıkarken eğer vsa açık olursa araç sürekli gaz kestiğinden yavaşlıyor. geçen jazzla yağğışlı havada yokuş çıkarken arkadaşında fazla yüklenmesinden belki araba durma noktasına geldi gaz kesmekten. bir örnek bu mesela :)

caner99

  • İleti: 88
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #7 : Ocak 25, 2010, 02:20:42 ÖS »
Bu da mantıklı bicevap ama bence yinede arabayı yürütürken VsA açık kalmalı diye düsünüyorum.Mesela ben karda buzda  2. viteste kaldırıyorum.Patinaj yapmasın diye.

doan

  • İleti: 1605
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #8 : Ocak 25, 2010, 02:23:47 ÖS »
Bu da mantıklı bicevap ama bence yinede arabayı yürütürken VsA açık kalmalı diye düsünüyorum.Mesela ben karda buzda  2. viteste kaldırıyorum.Patinaj yapmasın diye.
dediğim gibi işte seyir halindeyken yokuşa geldiğinizde sürekli kesmeye başlıyor o zaman araba olması gerekenden fazla yavaşlıyor. yani araba karda kaydığı için savrulucaksa zaten vsade buna aman aman bi müdahale edemez. virajda arka toplar gibi net bi tepki veremez diye düşünüyorum hiç başıma gelmedi ama düşüncem bu yönde.

cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #9 : Ocak 25, 2010, 02:35:19 ÖS »
az önce istanbul ataşehirde yoğun karda yokuşta vsa açıkken araç baya bi patinaj yaptı,ov olması sebebiyle s moduna aldım ikinci vites falan kalkmayı denedim ama banamısın demedi....  zinciri taktık ve kaldığımız yokuştan problemsiz şekilde çıktık... vsa yı kaptsakta o karda aracın kaymadan gideceğini sanmıyorum...

caner99

  • İleti: 88
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #10 : Ocak 25, 2010, 02:43:29 ÖS »
Zaten benim araç yokuş yukarı hele bide yer ıslaksa gaza da biraz fazla yüklendigimde hemen patinaj da kalıyor.Başlıyo kafayı sallamaya:)Karda buzda düşünemiyorum bile.Kesinlikle zincir takılmalı.

Karda buzlu bu günlerde deneyimi olan arkadaşlar yazarlarsa  iyi olur.Bizde belki bişiler çıkartırız....
« Son Düzenleme: Ocak 25, 2010, 02:46:08 ÖS Gönderen: caner99 »

dewir

  • İleti: 1874
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #11 : Ocak 25, 2010, 03:13:35 ÖS »
bence çok fazla bir buzlanma yoksa yokuş çıkarken VSA açık olması gerekiyor dün araçla rampa çıkmak istedim ama D modundada S modundada çıkmadım VSA kapalıyken açıpta çıkmayı denedim biraz uzun sürdü çıkmam ama çıktım :) ve araçta hiçbir şekişlde atma olmadı

entropi

  • İleti: 5
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #12 : Ocak 25, 2010, 04:11:19 ÖS »
Geçenlerde ılgaza tırmanırken karlı zeminde araç bir süre sonra gaza tam basmama rahmen durdu. tedricen hızı azaltıp gaz köklememe rahmen hic hareket etmedi. Demek VSA nın açık olmasından mış bunu öğrendiğim iyi oldu. Teşekkürler. 

XeL

  • İleti: 736
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #13 : Ocak 25, 2010, 04:49:30 ÖS »
vala ne vsa ne zıncır.. :) bence en guzelı bu bı kac gun araba yatıcak.. ;) tabı onemlı bı durum yoksa..sahsen ben oyle yapıorum..aksamdan aksama ufak bı kar temızlıgı .. ;) kafam rahat..

alpkorkut

  • İleti: 235
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #14 : Ocak 25, 2010, 05:03:17 ÖS »
vsa açıkken gayet dik bir yokuştan yavaş da olsa sağ salim çıktım dün, evet vsa gaz kesiyor ama zaten dengeli gaz verirseniz o kadar sık kesmiyor. bence vsa yı karda buzda kapatmamak gerek. eğer çok sık kesiyorsa ya çok gaza yükleniyorsun demektir ya da o yol senin kesinlikle durup zincir  vs takmanı gerektiriyo demektir, yani çözüm vsa yı kapatmak değil bence. saygılar

mehmet1971

  • İleti: 1600
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #15 : Ocak 25, 2010, 06:44:17 ÖS »
Katılıyorum.

vsa açıkken gayet dik bir yokuştan yavaş da olsa sağ salim çıktım dün, evet vsa gaz kesiyor ama zaten dengeli gaz verirseniz o kadar sık kesmiyor. bence vsa yı karda buzda kapatmamak gerek. eğer çok sık kesiyorsa ya çok gaza yükleniyorsun demektir ya da o yol senin kesinlikle durup zincir  vs takmanı gerektiriyo demektir, yani çözüm vsa yı kapatmak değil bence. saygılar

MaTaDoR

  • İleti: 327
    • Bilgiustam
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #16 : Ocak 25, 2010, 06:56:53 ÖS »
alpkorkut haklı. VSA karlı yollarda da tekerleğin yola iyi tutunması açısından güvenlik arttırıcı bir unsurdur. Kesinlikle kapatmanızı tavsiye etmem. Sadece bahsettiğiniz şekilde dik bir yokuşta VSA açıkken sorun yaşıyorsanız, aracı güvenlice geriye kaydırıp VSA'yı kapatmalı ve tekrar o şekilde fazla gaz vermeden mümkünse 2. viteste geriden hız alarak çıkmayı denemelisiniz. Yokuşu güvenli şekilde çıktıktan sonra VSA'yı hemen tekrar açmalısınız.

Karda hiçbir şey şakaya gelmez arkadaşlar. Ben yeri gelince yanlayarak şerit değiştiren birisiyim fakat kar varken arabaya binmeye bile cesaret edemiyorum. Araç hiç ummadığınız bir anda buzlanmadan dolayı kontrolünüzden çıkabiliyor ve yapacak hiçbir şeyiniz kalmıyor. Allah'a emanet kazasız belasız sürüşler herkese. ;)

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #17 : Ocak 25, 2010, 07:08:16 ÖS »
vsa sadece karlı seminde rampa çıkarken kapatılırsa iyi olabilir, düz yol seyri sırasında kesin açık olmalı.

ursus

  • İleti: 681
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #18 : Ocak 25, 2010, 09:51:09 ÖS »
kullanım kitabında aynen şu yazıyor;

karlı-buzlu havalarda, araç kalkış anında zorlanıyorsa, vsa kapatınız, kalkış yaptıktan sonra açınız

karlı-buzlu havalarda, araç kara saplanmışsa eğer, vsa kapatınız, aracı kurtardıktan sonra geri açınız.

vsa hep açık olacak arkadaşlarç.

huseyinsimsek

  • İleti: 28
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #19 : Ocak 25, 2010, 10:12:40 ÖS »
Arkadaşlar konuyla biraz alakasız birşey olacak ama şöyle bağlantı kurabilirim. Ben maksimum hız denemesi yaptım geçenlerde Aydın-İzmir otobanında. 179 dedi 180 demedi, gerçi gazı da tam köklemedim ama 179 ile sabit hızda giderken biraz daha yüklenmeme rağmen hız kazanmadı. Aracım 2010 Civic Sedan OV. denemeyi yaptığım sırada 1500 km civarındaydı. Bu VSA'nın bir nimetimidir!. Yoksa motor henüz açılmadığı içinmidir. Yoksa farklı bir hız kesme devresi mi var? Deneme yaptığım yer nispeten tatlı bir yokuş aşağı yoldu. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Fatih!

  • Ziyaretçi
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #20 : Ocak 29, 2010, 09:56:22 ÖÖ »
Mevzu zaten vsa açık oldugunda gaz kesmesi aracın bayılması.
Kapalı oldugunda kazıya kazıya cıkıyor sonucta.

Şuanki karlar eridi bir dahakine artık :)

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #21 : Ocak 29, 2010, 12:01:27 ÖS »
benim arabada vsa yok ya üzüldüm şimdi normalde açık olması gerekiyormuş.bizde yok açamıyozda kapatamıyoruz da  <783^2

ocean0636

  • İleti: 1986
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #22 : Ocak 29, 2010, 03:34:27 ÖS »
karda çamurdu vs. kısacası arabanın yola saplanma ıhtımalının oldugu yerlerde vsayı kapatın.
Not: Aklınızda bulunsun arabanın sarmasını engelledıgı ıcın balatalarını cabuk bıtırır..

egc

  • İleti: 646
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #23 : Ocak 29, 2010, 04:12:36 ÖS »
Ocean bunu bende duydum vsa devreye girdigi sürece balataların ömrünün azaldıgı bir gercek peki sence arac gostergesinde vsa ünlem ışıgı yanmasa bile birazsert girilen virajlarda vs balata kullanmaya devam ediyormu arac?Cunku ben karyaganakadar vsa'yı devreyesokmaya biturlubasaramamıstım ama yerler biraz karoldu arac durmadan unlem yaka yaka gidiyodu

pasa35

  • İleti: 941
Ynt: Karda VSA Kullanımı.
« Yanıtla #24 : Ocak 29, 2010, 09:16:42 ÖS »
ilk cıkan civiclerde vsa yok biz naapalım:) düzgün kullandıktan sonra vsa lı vsasız olup olmadının bı onemı kalmıyoki soledım gıbı vsa yok sugüne kadarda bı sorun olmadı